گردش در کامرون هایلندز مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
گردش در کامرون هایلندز مالزی

اگر در تور مالزی به کامرون هایلندز (Cameron Highlands) یا همان بلندی‌های کامرون بروید، بعد دیگری از زیبایی‌های مالزی را تجربه خواهید کرد. در این جا خبری از آسمان‌ خراش‌های و مراکز خرید بزرگ نیست. این منطقه با تپه‌های سرسبز، باغ‌های چای و دیدنی‌های طبیعی خود، همچون معجزه‌ای کوچک در میان شهرهای بزرگ مالزی به حساب می‌آید. جایی که حدودا ۲۰۰ کیلومتر با کوالالامپور -پایتخت کشور- فاصله داشته و دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را به روی شما باز می‌کند. در نوشته‌ی امروز، ما مطلب کاملی درباره کامرون هایلندز برایتان تهیه دیده‌ایم که امیدواریم در سفر به مالزی، به کمکتان بیاید.

 

نگاهی گذرا به کامرون هایلندز

وقتی از کوالالامپور به تانا راتا (Tanah Rata) که شهر مرکزی کامرون هایلندز است می‌روید، در طول راه می‌بینید که مناظر به مرور تغییر کرده و آن محیط شهری با ساختمان‌های بزرگ و مدرن، آرام آرام جای خود را به جنگل‌های بارانی و تپه‌های سرسبز و مزارع چای می‌دهد. آب هوا بسیار بهتر شده و دمای هوا کمی کاهش پیدا می‌کند و گاه و بی گاه باران برای چند دقیقه باریده و این محیط زیبا را سبز نگه می‌دارد.

در روزهایی که در کامرون هایلندز خواهید بود می‌توانید در طبیعت سرسبزش قدم بزنید و جاهای مختلف را ببینید، آب میوه تازه و چای محلی بخورید و از هوای بسیار عالی این مکان بهره ببرید. فعالیت‌های متنوعی هستند که در طول سفر به کامرون هایلندز می‌توانید تجربه کنید که آن‌ها را یک به یک در ادامه‌ی نوشته اسم خواهیم برد.

 

معرفی برج‌های معروف مالزی

در سفر به کامرون هایلندز کجا اقامت داشته باشیم؟

بسیاری از مسافران کامرون هایلندز روزهای سفر خود را در تانا راتا می‌گذارند و شما نیز می‌توانید از هتل‌های بسیار خوب و متنوع این شهر استفاده کنید. با این حال هستند کسانی که اقامتگاه‌هایی در دل طبیعت را انتخاب کرده یا حتی کمپینگ را برای روزهای سفر خود بر می‌گزینند. خوشبختانه در تانا راتا چندین هتل مختلف وجود دارد که ما در قیمت‌های مختلف، سه نمونه از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • Cameron Highlands Resort: اگر خیلی مبلغ برای شما مسئله نیست، حتما سفر خود را برای اقامت در این هتل برنامه‌ریزی کنید که یکی از اقامتگاه‌های ۵ ستاره فوق‌العاده عالی در کامرون هایلندز است. این هتل در بنای کلونیال قدیمی واقع شده و دارای محیطی لاکچری و امکاناتی عالی از جمله یک اسپای لوکس و جذاب است.
  • Gerards Place: اگر جایی با قیمت مناسب برای اقامت می‌خواهید، Gerards Place می‌تواند انتخابی بسیار خوب برای شما باشد. اقامتگاهی عالی با دکور زیبا، اتاق‌های بسیار خوب، موقعیا مکانی ایده‌آل و امکانات عالی که برای هر اتاق یک تراس نیز دارد.
  • Traveller Bunker Hostel 1: در نهایت اگر تنها به دنبال جایی برای خوابیدن هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی برایش پرداخت کنید، Traveller Bunker Hostel 1بهترین گزینه برای شماست. این اقامتگاه جمعی هم تمیز و شیک است و هم تخت‌هایی عالی دارد. همچنین محیط امن و سرگرم کننده‌ای دارد که برای جوانان بیشتر پیشنهاد می‌شود.

چند روز برای گشت و گذار در کامرون هایلندز نیاز است؟

اگر چه خیلی از گردشگران تنها یک روز را برای سفر به کامرون هایلند در نظر می‌گیرند و در طول تور کوالالامپور سری هم به این مکان می‌زنند اما آن‌هایی که قبلا به این منطقه سفر کرده‌اند، حداقل ۲ تا ۳ روز را برای ماندن در این سرزمین زیبا پیشنهاد می‌کنند. در طی این روزهاست که می‌توانید از آرامش کامرون هایلندز لذت برده و طبیعت اطراف آن‌جا را بدون دغدغه زمانی ببینید.

چطور به کامرون هایلندز برویم؟

کامرون هایلندز بین کوالالامپور و پنانگ واقع شده و همانطور که می‌توانید در سفر به کوالالامپور به این مکان بروید، امکان بازدید از کامرون هایلندز در تور پنانگ را نیز دارید. در زیر هزینه و همچنین مدت زمان سفر به کامرون هایلندز‌ را برایتان قید کرده‌ایم. البته توجه داشته باشید که اتوبوس‌ها به تانا راتا می‌روند و اگر می‌خواهید به شهرهای دیگر در کامرون هایلندز از جمله برینچانگ (Brinchang) یا رینگلت (Ringlet) بروید، باید از آن‌جا با تاکسی به مقصد مورد نظر خود برسید.

از کوالالامپور به

  • تاکسی: ۲.۵ ساعت - ۱۰۰ تا ۱۳۰ یورو

راه حل راحت اما گران برای رفتن به کامرون هایلندز از طریق تاکسی یا اجراه‌ی ماشین است که هزینه‌ای سنگین روی دست شما می‌گذارد. اما خب شما از درب هتل تا محل اقامت خود در کامرون هایلندز‌ را بدون دغدغه طی خواهید کرد.

  • اتوبوس: ۴ ساعت – ۷ یورو

شاید کمی بیشتر در راه باشید اما تفاوت قیمت در این مسیر بسیار متفاوت است. برای رفتن به تانا راتا باید به ترمینال برسپدو سِلاتان (Bersepadu Selatan) رفته و ایستگاه اتوبوس‌های تانا راتا را پیدا کنید. این اتوبوس‌های تقریبا هر یک ساعت به این مقصد حرکت می‌کنند، پس نباید مشکلی برای رفتن به کامرون هایلندز داشته باشید.

از پنانگ به کامرون هایلندز

  • تاکسی: ۳ ساعت – ۱۲۰ تا ۱۵۰ یورو

همانطور که می‌دانید تاکسی در مالزی برای مسیرهای طولانی اصلا ارزان نیست و با توجه به این که نیم ساعتی از پنانگ بیشتر راه است، هزینه‌ی آن نیز کمی بالاتر خواهد بود.

  • اتوبوس: ۵ ساعت – ۷ یورو

بلیط اتوبوس از پنانگ نیز ۷ یورو است و شما باید از ترمینال سونگای نیبونگ (Sungai Nibong) در پنانگ سوار اتوبوس شوید. چند کمپانی در این مسیر فعالیت می‌کنند و احتمالا چند اتوبوسی برای حرکت وجود دارد که سوارش شوید.

فعالیت‌هایی که می‌توانید در کامرون هایلندز انجام دهید

گشت و گذار در مزارع چای بو (Boh)

کمپانی بو در سال ۱۹۲۹ شکل گرفت و حالا یکی از برندهای بسیار معروف مالزی است که در دنیا شهرت دارد. سفر به بلندی‌های کامرون بدون بازدید از مزارغ بزرگ چای این کمپانی واقعا کامل نخواهد بود. جدا از زیبایی فوق‌العاده این مزارع، شما در این محل با مسیر برداشت و تهیه چای نیز آشنا خواهید شد.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های پنانگ

بازدید از باغ گل‌های رز خانم رابرتسون ( Robertson’s Rose Garden)

این منطقه به باغ‌های متنوع و مزارع چای و توت فرنگی معروف است، اما بدون شک رفتن به این باغ گل‌های رز یکی از خاطرات فراموش نشدنی شما در طول سفرهایتان خواهد بود. در این محل شما می‌توانید، چندین و چند گونه از رزهای زیبا را مشاهده کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به "گل رز صورتی ملکه ویکتوریا" یا "خدمتگذار قلب‌ها" را مشاهده کنید که از گونه‌های بسیار گران‌قیمت گل رز هستند.

کوهپیمایی در برینچانگ

یکی از مهم‌ترین مسیرهای کوهپیمایی برای گردشگران، رفتن به برینچانگ است. وزش باد در میان درختان و وجود یک برج دیده بانی زیبا و مناظر فوق‌العاده، چیزهایی هستند که در این گردش طبیعت گردی عایدتان خواهد شد. شما از آن بالا می‌توانید، جنگل‌های دوردست را دیده و باغات چای را از منظری دیگر ببینید. همچنین در طول مسیر نیز گل‌های وحشی متنوع و پرندگان متعددی را مشاهده خواهید کرد. اگر از آمادگی بدنی مناسبی برخوردار بودید، می‌توانید مسیر جنگلی را در برینچانگ انتخاب کنید که کمی سخت‌تر است اما بسیار زیباتر خواهد بود.

بازدید از دهکده اورانگ اصلی (Orang Asli)

نام این دهکده در زبان محلی به معنای "مردم اصیل" است و در واقع مالزیایی‌ها از این واژه برای مردمان خاصی استفاده می‌کنند که در این منطقه از کامرون هایلندز زندگی می‌کنند. چند دهکده کوچک در کنار هم واقع شده‌اند که بازدید از آن‌ها در دل طبیعت جنگلی و بازدید از زندگی‌شان به همان سبک و سیاق قدیمی، جذاب به نظر می‌آید.

 

گردش در حیات وحش زیبای کوالالامپور

رفتن به مزرعه توت فرنگی راجو (Raaju)

اگر می‌‌خواهید از بهترین مزرعه توت فرنگی در کامرون هایلندز بازدید کنید باید به راجو رفته و در آن‌جا حتما یک لیوان آب توت فرنگی خوشمزه برای خودتان سفارش دهید. این مزرعه در یک دره‌ی مه آلود و بسیار زیبا واقع شده و بچه‌ها و بزرگ‌ترها می‌توانند در فضای جذاب آن‌جا به تفریح مشغول شوند.

گشت و گذار در تونل زمان

این مکان یک موزه گالری است که اشیا و آثار هنری مختلفی از دوره‌های متفاوت زمانی در کامرون هایلندز در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است. در "تونل زمان" شما می‌توانید چیزهای مختلفی از جمله تابلو‌های شهری مختلف، عکس‌های قدیمی از دوره‌های مختلف، کارت پستال‌ها، لوازم خانگی و حتی لوازم آرایشگری را پیدا کنید. این مکان شاید یکی از موزه‌های معروف مالزی نباشد اما یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین‌هاست.

جنگل گردی در کامرون هایلندز

حتما باید در سفر به کامرون هایلندز به سراغ جنگل‌های فوق‌العاده‌ی این منطقه نیز بروید. چند مسیر جنگل گردی در این جا وجود دارد که عموما به آبشارهای فوق‌العاده دیدنی ختم شده و پرندگان مختلفی را در مسیر خواهید دید. شما می‌توانید در تورهای طبیعت گردی شرکت کرده و مسیرهای راحت و یا سخت را برای خود انتخاب کنید.

از معبد سام پو (Sam Poh) دیدن کنید

در این گوشه از مالزی نیز معبدی زیبا واقع شده که بازدید از آن‌جا را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بنای زیبا رنگ بندی قرمز و سفید آشنایی داشته و از مجسمه‌های طلایی در آن استفاده شده است. همچنین چهارمین تندیس بزرگ بودا را نیز می‌توانید در معبد سام پو ببینید.

 

هزینه شکم‌گردی در مالزی

صبح خود را از پاسار پاگی (Pasar Pagi) آغاز کنید

این مکان در زبان محلی به معنی "بازار صبحگاهی" است و در آن می‌توانید صبحانه‌های خوشمزه محلی میل کرده و محصولاتی را ببینید که مردم به بازار می‌آورند تا همان اول صبح به فروش برسانند. از انواع خوراکی‌ها تا محصولات دستباف و صنایع دستی در این بازار دیده می‌شود.

آبشار تامپسون (Thompson)

و در نهایت پیشنهاد آخر ما به شما بازدید از آبشار تامپسون است که فاصله‌ی چندانی تا مرکز شهر تانا راتا ندارد. آبشاری زیبا که شما می‌توانید در استخر طبیعی جلویش شنا کنید و از طبیعت زیبای اطرافش نیز لذت ببرید.

 

معبد ماهسوری در لنکاوی

۲۸ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران