دلفیناریوم باتومی، محلی جذاب برای خانواده‌ها

جاذبه‌های گردشگری باتومی
دلفیناریوم باتومی، محلی جذاب برای خانواده‌ها

تور باتومی یکی از سفرهای محبوب در گرجستان است و خیلی از کسانی که به این منطقه می‌روند، دوست دارند در سواحل زیبای شهر قدم زده و فعالیت‌های آبی را تجربه کنند. با این حال باتومی جذابیت‌های بیشتری دارد که شامل دیدنی‌های طبیعی و مراکز تفریحی می‌شود. یکی از این مراکز که در سال‌های فعالیتش از جمله جاهای بسیار محبوب نزد گردشگران بوده، دلفیناریوم باتومی است. جایی که امروز قصد داریم آن را به شما معرفی نماییم.

 

معرفی دلفیناریوم باتومی

این دلفیناریوم زیبا در آدجارا واقع شده است، شهری در خطر ساحلی باتومی که کار خود را در سال ۱۹۶۶ آغاز کرده است که همین باعث می‌شود، آن را یکی از قدیمی‌ترین دلفیناریوم‌های دنیا قلمداد کنیم که هنوز در حال فعالیت است و البته از آن روزها تا الان، تغییرات زیادی به خود دیده. این دلفیناریوم، جایی بسیار محبوب نزد گردشگران بوده و البته تبلیغات گسترده‌ای نیز برای این محل صورت می‌گیرد تا بتوانند جمعیت بیشتری را به این محل بکشانند و همین باعث می‌شود، همیشه جمعیت زیادی را در محل دلفیناریوم ببینید و در روزهای شلوغ گردشگری در باتومی، ورود به این محل بسیار سخت باشد.

دلفیناریوم باتومی یکی از بزرگ‌ترین دلفیناریوم‌ها در دنیاست و بنای آن از طراحی مدرن و زیبای برخوردار است و با به توجه به این که، هر ساله به روزآوری‌هایی در ساختار آن انجام می‌شود، این محل از بهترین و جدیدترین تجهیزات بهره برده تا نمایش‌هایی خیره کننده را با استفاده از حیوانات آبزی، برای علاقه‌مندان به تصویر بکشد.

 

بازدید از قلعه جیوارا در باتومی

تاریخچه دلفیناریوم باتومی

همانطور که گفتیم، کار این دلفیناریوم در سال ۱۹۶۶ و با نمایش یک لاکپشت بسیار بزرگ ۱۰۰ کیلویی از دریای هند و چندین و چند ماهی رنگارنگ آغاز کرد. در آغاز تنوع آبزیان این مکان به ۱۰۰ نوع می‌رسید. در طی سال‌های فعالیت این مکان، کم کم آبزیان متنوعی به آن‌جا اضافه شدند و رونق آن‌جا دو چندان شد. اما متاسفانه در سال‌های پایانی دهه ۹۰ و به خاطر اوضاع بد اقتصادی گرجستان، این دلفیناریوم برای ۲۰ سال از فعالیت دست کشید تا این که با ساختاری جدید و نوسازی‌ کامل، دوباره شروع به فعالیت کرد.

 

مرکز خرید مترو سیتی فروم باتومی

نمایش دلفیناریوم باتومی برای بازدیدکنندگان

نمایشی که در این مکان برپا می‌شود، در کنار جنبه‌های تفریحی، جنبه‌های آموزشی نیز دارد و در هر حالت آب و هوایی این برنامه برگزار می‌شود که اتفاقا تماشای آن در یک نم باران بسیار لذت بخش هم خواهد بود. در این نمایش ۱۰ دلفین شرکت می‌کنند و دو مربی راهنما به زبان‌های گرجی و انگلیسی توضیحاتی را به شما خواهند داد.

در حال حاضر دلفین‌های اصلی این نمایش نینی، مونیکا، مایا، مارکو، زورو و دو دلفین کوچک به نام‌های چیبو و چیوا هستند که در کنار هم نمایشی خاطره‌انگیز را برای شما به تصویر می‌کشند.  این موجودات بامزه در هر نمایش حدود ۳۰ حرکت را به نمایش می‌گذارند که شامل سه رقص مختلف، بازی با توپ و حلقه و شنا روی دم می‌شود. بعضی از این حرکات آنقدر شگفت‌انگیز هستند که حاضران همیشه به صورت سرپا برای دلفین‌ها دست می‌زنند. آمفی‌تئاتری که این نمایش در آن برگزار می‌شود، ۴ بخش داشته و در مجموع هر نوبت میزبان ۷۹۵ بازدیدکننده است. همچنین آن‌هایی که معلولیت‌های بدنی دارند نیز می‌توانند به وسیله‌ی آسانسور و ویلچرهایی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، به جایگاه‌های مخصوص بروند. همچنین این را هم مد نظر داشته باشید که نمایش هر روز هفته به غیر از دوشنبه‌ها برگزار می‌شود.

چطور به دلفیناریوم باتومی برویم

اگر در مرکز شهر باشید، می‌توانید پیاده هم به این دلفیناریوم بروید. این مسیر چیزی حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت برایتان به طول می‌انجامید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از خطوط 1a، 10 و 7 اتوبوس نیز به این محل بروید که هزینه‌ی بلیط شما کم‌تر از ۱ لاری خواهد بود.

 

آشنایی با هنر خیابانی در باتومی

هزینه‌ی بازدید از دلفیناریوم باتومی

برای شرکت در نمایش دلفیناریوم باتومی، باید بلیط‌های ۲۰ لاری تهیه نمایید و کودکان زیر ۶ سال نیز نیازی به تهیه بلیط نخواهند داشت. برای بازدید از آکواریوم کوچک این محل نیز باید، هزینه‌ی ۴ لاری اضافه پرداخت نمایید. در نظر داشته باشید که داشتن ماسک در حال حاضر در دلفیناریوم باتومی اجباری است.

آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi

ساعات فعالیت: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب (آکواریوم بین ساعات ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر باز است و بین ۲ تا ۳ بعد از ظهر نیز تعطیل خواهد بود)

زمان لازم برای بازدید از دلفیناریوم و شرکت در نمایش: ۱ ساعت

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 26 اردیبهشت 1402)

نظرات کاربران