بهترین مکان‌ها برای خوردن دسر در باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بهترین مکان‌ها برای خوردن دسر در باتومی

سفر به گرجستان سرشار از تجربه خوراکی‌های لذیذ است و به جز پیش غذاها و غذای اصلی، دسرهای منحصر به فرد و وسوسه انگیزی نیز در این خطه به استقبال علاقمندان می‌آیند. مقاله آشنایی با تمام دسرهای گرجستان می‌تواند در این رابطه اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد.

و البته اگر با تور گرجستان  به باتومی سفر می‌کنید، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری را خواهید یافت که علاوه بر سرو غذاهای بومی، اروپایی و آسیایی، به ارائه انواع کیک‌ها، چیزکیک‌ها، براونی‌ها، ژلاتوها، کرپ‌ها و فراپه‌ها با قیمت‌هایی بسیار مناسب مشغولند.

 

چاکلت کافی روم در باتومی (Chocolatte Coffee-Room)

این کافه کوچک زیبا با خدمات فوق العاده دوستانه و قابل توجه، پس از بازدید از موزه ممد آباشیدزه، یک شکم گردی به یادماندنی و جذاب را برای مسافران تور گرجستان رقم می‌زند. این فضای دنج با وافل‌های شکلاتی بلژیکی، چیزکیک‌های خوشمزه، سیرنیکی، کرپ، آب میوه‌های تازه، قهوه‌های باکیفیت و یخ چای به استقبال مهمانانش می‌آید و یک دورهمی مفرح را در محیط داخلی و فضای بیرونی برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد.

و البته اگر گرسنه هستید خاطرنشان می‌کنیم که در این مکان، غذاهای بین المللی لذیذ، پنیر سرخ شده خوب پخته شده، فرنی و املت پنیر نیز در انتظارتان هستند. از طرفی فضای خانگی این کافی شاپ، بهترین امکان را برای استراحت و کسب انرژی فراهم می‌کند و قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان و پارکینگ نیز برای مهمانان فراهم هستند.

 

شبی خاطره‌انگیز در ۵ کافه شبانه در باتومی

آدرس: 13Memed Abashidze Ave, Batumi, Georgia

 

کافی توپیا باتومی (Coffeetopia Batumi)

این کافه مدرن در حوالی فواره نپتون، با گزینه‌هایی متنوع از نوشیدنی‌ها، دسرها و غذاهای لذیذ گرجستان از مهمانانش پذیرایی می‌کند. اینجا پاتوقی محبوب برای علاقمندان به قهوه است و در عین حال کیک‌ها و شیرینی‌های لذیذ و زیبا، براونی و چیزکیک‌های خوشمزه، خصوصا چیزکیک تمشک نیز طرفداران بسیاری دارند. بعلاوه می‌توانید بهترین خاچاپوری‌ شهر را همراه با سالاد سزار و ساندویچ بوقلمون در این کافه خاطره انگیز بیابید.

از طرفی به دلیل موقعیت مکانی مناسب، یافتن این کافه بسیار آسان است. پرسنل حرفه‌ای و خدمات تماشایی در کنار قیمت‌های مناسب، فضای دوست داشتنی و دکوراسیون فانتزی، لذت بودن در این مکان را صدچندان می‌کنند. و اگر برای انجام امور کاری و شخصی به اینترنت پرسرعت نیاز داشتید، جای نگرانی نیست. زیرا این کافه، وای فای رایگان را نیز در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. در نهایت، خدمات تحویل غذا از دیگر مزایای مهم این غذاکده به شمار می‌آید.

آدرس: 6Konstantine Gamsakhurdia St, Batumi, Georgia

 

دونا در باتومی (Dona)

در سفر با تور گرجستان، فراموش نکنید که حتما سری به کافه بیکری دونا بزنید و از خوراکی‌های متنوع، قیمت‌های مناسب، کیفیت بالا و فضایی دنج برای استراحت و شکم گردی برخوردار شوید. در این میان توصیه می‌کنیم از خوردن یکی از گزینه‌های کمپوت، کلوچه، تیرامیسو، چیزکیک، باقلوا، کیک‌های اکلر و عسلی، تارت توت و کیک اسنیکرز غافل نشوید. در ضمن نوشیدن یک فنجان چای داغ و گوارا، می‌تواند گزینه مناسبی در کنار یک تکه کیک لذیذ باشد. اما این همه ماجرا نیست! چرا که در این فضای آرامش بخش می‌توانید از صرف خاچاپوری و خینکالی لذیذ نیز نهایت بهره را ببرید.

گفتنی است اینجا، یکی از محبوب‌ترین بیکری‌ها در گرجستان بوده و از سال ۲۰۰۳ فعالیتش را شروع کرده است. اکنون ۲ شعبه از این کافه در باتومی وجود دارد. این مکان پرطرفدار، خصوصا در تابستان‌های بسیار شلوغ می‌شود و همیشه صفی از مشتریان مشتاق را شاهد خواهید بود. بنابراین قبل از مراجعه، حتما میز رزرو کنید.

 

بهترین کافه‌های مفهومی در تفلیس

آدرس: 121Parnavaz Mepe St, Batumi, Georgia

 

کافه گاردنز در باتومی (Cafe Gardens)

فضای داخلی و بیرونی باصفا، موقعیت مکانی نه چندان دور از ساحل و قرار گرفتن در قلب باتومی، از ویژگی‌های بارز این کافه زیبا و رنگارنگ به شمار می‌آید. این فضای مفرح که با گل‌ها و گیاهان فراوان تزئین شده است، انواع دسرها و غذاهای خوشمزه گرجی را سرو می‌کند که در این میان لیموناد، قهوه سرد، چای گوارا، کرپ‌های لذیذ، اشترودل و شیرینی‌های زیبا بیش از سایرین توصیه می‌شوند. همچنین پیتزا، سالاد و پاستا نیز به لذت این شکم گردی می افزایند.

در اینجا پرسنل مهربان و حرفه‌ای، سطح بالایی از مهمان نوازی را ارائه می‌دهند و وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات تحویل غذا نیز مهیا هستند. البته قیمت‌ها کمی در این کافه بالا هستند، اما خدمات و فضای دل انگیز و خوراکی‌های جذاب ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.

آدرس: MJ2J+MV4, Batumi, Georgia

 

لوکا پولاری در باتومی (Luca Polare)

اینجا یکی از بهترین مکا‌ن‌ها، برای صرف بستنی‌های رنگارنگ و خوشمزه است. هر چند که لاته خوشمزه، هات چاکلت یا قهوه سرد، ساندویچ، تیرامیسو، کیک و چیزکیک‌های عالی ایتالیایی نیز طرفداران بسیاری دارند. در ضمن، می‌توانید از طعم لذیذ سالادها و ساندویچ‌های خوشمزه نیز برخوردار شوید.

بنابراین اگر در حوالی کلیسای جامع مسیح مقدس مشغول گشت و گذار بودید، حتما سری به این مکان جذاب بزنید. پرسنل این کافه، تمام تلاششان را می‌کنند تا اثری مثبت روی مخاطبان به جای گذاشته و خدماتی حرفه‌ای و استاندارد ارائه دهند. به لحاظ طراحی و دکوراسیون، باید بگوییم این فضای دنج بسیار جالب توجه و فانتزی بوده و البته تزئینات زیبای خوراکی‌ها نیز به این جذابیت ها می‌افزایند و حظ بصری را به مشتریان هدیه می‌دهند. در ضمن در صورت تمایل، می‌توانید برای تنفس هوای تازه و بهره مندی از زیبایی‌های اطراف، از میز و صندلی‌های فضای باز کافه نیز استفاده کنید.

 

بهترین کافه‌های تابستانی تفلیس

آدرس: 3Irakli Abashidze St, Batumi, Georgia

 

رادیو در باتومی (Radio)

این کافه رستوران واقع در قسمت شیک مرکز باتومی، پس از یک پیاده روی طولانی در اطراف میدان اروپای باتومی در دسترس است و با غذاهای خوشمزه بین المللی و دسرهایی جذاب از مهمانانش پذیرایی می‌کند. در اینجا می‌وانید از طعم لذیذ سوپ کدو تنبل ، چودر غذاهای دریایی، سالاد، پاستا، اسپاگتی کاربونارا و برگر پنیر سولوگونی برخوردار شوید و البته سالاد سزار سخاوتمندانه سالمون با تخم بلدرچین به شدت توصیه می‌شود. و یا اگر هوس دسر کردید می‌توانید از اشترودل‌های خوشمزه، سیرنیکی و فوندانت شکلاتی بچشید. و در نهایت این خورد و خوراک را با یک نوشیدنی گوارا و باکیفیت همچون کاپوچینوی عالی، لیموناد یا چای کامل کنید.

این یک مکان دنج با فضای داخلی زیبا، یکی از جذابیت‌‌هایی است که درتعطیلاتی به یادماندنی با خانواده به استقبالتان می‌آید. در ضمن می‌توانید از فضای مفرح بیرونی نیز، برای صرف خوراکی‌هایتان استفاده کنید. پرسنل، بسیار مهربان و شوخ طبع هستند و خدماتی سریع را ارائه می‌دهند. بعلاوه تمام مدت، یک تم موسیقی دوست داشتنی گوشهایتان و ذوق هنری‌تان را نوازش می‌دهد. در نهایت خدمات تحویل غذا، وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی نیز برای مشتریان فراهمند.

آدرس: 11Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

 

رویال بوشه در باتومی (Royal Bushe)

فضای بسیار دلپذیر و آرام، پرسنل خوش برخورد و کلوچه‌ها و کیک‌های خوشمزه با تزئیناتی زیبا و خلاقانه را در این کافه شیک و جذاب خواهید یافت. هرچند کوکی‌ها چندان تنوع ندارند، اما کیک ها بسیار رنگارنگ و متنوع هستند. بعلاوه، مطمئنا اینجا مکان بسیار خوبی برای صرف یک فنجان قهوه است.همچنین غذاهای فرانسوی این کافه، مثال زدنی و پرطرفدارند.

این کافه، در حوالی موزه باستان شناسی باتومی واقع شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و شکم گردی، پس از گردشی خسته کننده در پیچ و خم‌های این موزه به شمار می‌آید. پرسنل نیز فوق العاده هستند و این عاملی است که به لذت بودن در این مکان می‌افزاید. در ضمن اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید، نگران جای پارک نباشید. زیرا این کافه، پارکینگ اختصاصی رایگان را نیز در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

آدرس: 116-118Vakhtang Gorgasali St, Batumi 6010, Georgia

 

باقلوا هاوس در باتومی (The Baklava House)

اینجا یکی از مشهورترین شیرینی‌های سنتی ترکی، یعنی باقلوا را سرو می‌کند و در این رابطه، از شهرت و محبوبیتی بالا برخوردار است. در این فضای زیبا و دوست داشتنی، می‌توانید از انواع باقلوا از جمله باقلوای شکلاتی با پسته و نارگیل بچشید و در کنارش، از طعم یک فنجان چای ترکی گوارا و رایگان بهره مند شوید. در ضمن در صورت تمایل و برای استنشاق هوای تازه، می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای خورد و خوراک استفاده کنید. و در نهایت باید گفت وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی، از دیگر امکانات محبوب این کافه جذاب به شمار می‌آیند.

 

لذیذترین صبحانه‌های تفلیس را در این کافه‌ها نوش جان کنید

آدرس: 30Parnavaz Mepe St, Batumi, Georgia

 

کافی هاوس در باتومی (Cofee house)

اگر بعد از بازدید از کلیسای جامع مسیح منجی احساس گرسنگی کردید، پیشنهاد می‌کنیم به این کافه غذا بیایید. بسیاری از مشتریان عاشق اسپرسو خوشمزه، لاته یا شکلات داغ هستند. بعلاوه فضای خانگی این مکان، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا پس از یک روز گشت و گذار، به استراحت و کسب انرژی از دست رفته بپردازند. پرسنل نیز سخت‌کوش بوده و با خدماتی عالی و سریع، تلاش می‌کنند خاطراتی خوش را از این شکم گردی برای مخاطبانشان رقم بزنند.

آدرس: JJXP+QPG, Zurab Gorgiladze St, Batumi, Adjara, Georgia

 

می. کاوا در باتومی (Me.KAVA)

این کافه نیز در حوالی کلیسای جامع مسیح مقدس واقع شده و منوی غذاهای بین المللی را زیر نظر سرآشپزی با استعداد ارائه می‌دهد. بعلاوه از خوردن کاپوچینوی خوشمزه، اسپرسو یا لاته در این مکان بسیار لذت خواهید برد. منوی دسرهای نیز غنی بوده و البته این کافه، یکی از فضاهای محبوب را برای صرف صبحانه به ارمغان می‌آورد.

موقعیت مکانی عالی، خدمات فوق العاده، قیمت‌های متوسط، فضای آرام، دکوراسیون دوست داشتنی و میز و صندلی‌های فضای باز، به لذت این شکم گردی می‌افزایند و البته وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی و خدمات تحویل غذا نیز در این محیط خانگی و مفرح ارائه می‌شوند.

 

کافه‌گردی در کوچه پس کوچه‌های تفلیس

آدرس: 8Nodar Dumbadze Street, Batumi, Adjara, Georgia

 

کافه لیتراتورولی در باتومی (Kafe Literaturuli)

این کافه دنج و راحت که از فضایی بسیار صمیمی و خانگی همراه با گیاهان طبیعی برخوردار است، دارای پنجره‌های بلند سقف به کف بوده و به محیط بیرونی و سرسبزی‌های فضای باز دید دارد. این محیط نورگیر در بدو امر با کیک‌های خوشمزه، تیرامیسو و چیزکیک‌های لذیذ به استقبال مهمانانش می آید. بعلاوه پیشخدمت‌ها لاته، چای یا کاپوچینوی عالی را نیز پیشنهاد می‌کنند.

اما اگر گرسنه هستید، بهتر است چیکن و سالاد را نیز همراه دسر سفارش دهید. بعلاوه آرامش این مکان، باعث می‌شود که بسیاری از افراد اینجا را برای انجام امور درسی و کاری انتخاب کنند و همراه لپ تاپ، ساعت‌ها در این کافه وقت بگذرانند. در نتیجه، وای فای رایگان در اینجا ارائه می‌شود. قیمت‌ها نیز پایین بوده و در کنار دکوراسیون جذاب و خدمات سریع، لذت خورد و خوراک را به حد کمال می‌رسانند.

آدرس: K Gamsakhurdia 18, Batumi, Adjara, Georgia

 

رینو کافی در باتومی (Rhino Coffee)

پس از لذت بردن از گشت و گذار در موزه هنر آجارا در باتومی، شاید ایده خوبی باشد که از این کافه نیز دیدن کنید. اینجا به خاطر خدمات عالی و پرسنل خوش برخوردنش که همیشه آماده خدمت رسانی هستند شهرت دارد. قیمت‌های مناسب و دکوراسیون خلاقانه و ساده نیز به جذابیت این مکان می‌افزایند. در صورت تمایل می‌توانید از فضای بیرونی نیز برای صرف خوراکی‌هایتان بهره مند شوید. اگر گذرتان به اینجا افتاد از خوردن بیسکوییت‌های تازه، اسپرسو، ماچا یا کاپوچینوی خوشمزه غافل نشوید. هرچند که ساندویچ‌های لذیذ این مکان نیز، طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: 60Memed Abashidze Ave, Batumi, Adjara, Georgia

 

لا بریوشی در باتومی (La Brioche)

این کافه جذاب که در میدان پیازا واقع شده، از جذابیت بصری بالایی در فضای بیرونی و داخلی برخوردار است. بعلاوه موقعیت مکانی عالی این کافه، دسترسی به آن را با هر وسیله نقلیه و در هر ساعتی از روز بسیار آسان می‌کند.

در اینجا صرف پیتزای لذیذ، خوراک گوشت گاو مکزیکی و ماسکارپونه بسیار توصیه می‌شود. بعلاوه می‌توانید با وجود دسرهای لذیذی همچون کر‌ های خوشمزه، چیزکیک و اشترودل، این وعده غذایی را به بهترین نحو کامل کنید. نوشیدن یک آمریکانو، لیموناد یا هات چاکلت نیز می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

از طرفی قیمت‌ها نیز در اینجا بسیار مناسبند و پرسنل مودب و مهمان نواز، خدماتی عالی ارائه می‌دهند. در نهایت وای فای رایگان و خدمات تحویل غذا، از دیگر مزایای مهم این غذاکده به یادماندنی به شمار می‌آید.

 

بهترین کافه‌ها و رستوران‌های تفلیس با طراحی خاص

آدرس: La Brioche, 25 Parnavaz Mepe St, Batumi, Adjara, Georgia

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۲ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران