سفر تابستانی جذاب به باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
سفر تابستانی جذاب به باتومی

اگر چه تفلیس محبوب‌ترین مقصد گردشگری در تور گرجستان به حساب می‌آید اما وقتی صبحت از سفر تابستانه به این کشور در میان باشد، باتومی حرف اول را خواهد زد. شهر بندری و بسیار زیبای گرجستان که در کرانه‌ی دریای سیاه قرار گرفته و با سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعدد خود، میزبانی عالی برای تعطیلات تابستانی خواهد بود. اگر قصد دارید که در این تابستان به تور باتومی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم، مطلب امروز ما را دنبال کنید که دقیقا درباره همین موضوع است و به فعالیت‌ها، شرایط آب و هوایی و تمام چیزهایی که در سفر تابستانی به باتومی باید بدانید، اختصاص دارد.

 

باتومی کجاست؟

باتومی پایتخت استان آدجارا به حساب آمده و در خلیجی در ساحل دریای سیاه واقع شده است. این شهر دارای فرودگاه اختصاصی است و عموما سفرها به آن‌جا به صورت مستقیم انجام می‌شود اما اگر از تفلیس بخواهید به باتومی بروید، ۳۷۵ کیلومتر در راه خواهید بود. این مسیر را هم از طریق قطار، هم اتوبوس و همان طور که گفتیم از طریق هواپیما طی کنید.

 

برترین ماجراجویی ها در باتومی

کوتاه درباره باتومی

نام باتومی از اولین اقامتگاه‌هایی که انسان‌ها در این منطقه ساخته‌اند آمده است. اقامتگاهی که در قرن اول قبل از میلاد مسیح کنار رودخانه بِت ساخته شده بود. این شهر، بندری مهم در منطقه به شمار می‌آمد و چند باری بین روسیه و ترکیه دست به دست شده بود. اما باتومی امروز با گذشته بسیار تفاوت دارد و با ساخت‌ ساز‌های گسترده و افزودن امکانات بسیار گردشگری در کنار داشتن سواحل زیبا و طبیعت جنگلی، امروزه میزبان جمعیت زیادی از گردشگران بوده و هر ساله به این تعداد نیز اضافه می‌شود. وجود ریزورت‌های بزرگ و هتل‌های لوکس و مراکز تفریحی مختلف، باتومی را به مقصدی محبوب در گرجستان بدل کرده است.

آب و هوای باتومی در تابستان

باتومی به خاطر وضعیت جغرافیایی خاصی که دارد، مرطوب‌ترین شهر گرجستان به حساب می‌آید و میانگین بارش باران در آن‌جا، نسبتا بالاست. با این حال بدون شک بهترین زمان برای سفر به باتومی روزهای گرم تاسبتان خواهد بود و دلیلش هم وضعیت مناسب دریای سیاه برای آبتنی و انجام تفریحات آبی است. بارش باران به کم‌ترین میزان ممکن رسیده و بعید است که بارشی را در طول سفر خود ببینید. البته این را هم باید در نظر گرفته که پرطرفدارترین زمان ممکن برای سفر به باتومی، زمان شلوغی و گران بودن این سفر نیز به حساب می‌آید. اما این وضعیت تقریبا برای تمامی مقاصد گردشگری ساحلی صدق می‌کند.

 

با زیباترین ابنیه مدرن باتومی آشنا شوید

بهترین سواحل باتومی

اگر قرار است که تور تابستانه باتومی را تجربه کنید، حتما باید به سواحل دیدنی این شهر رفته و حسابی در آب‌های دریای سیاه آبتنی کنید و تفریحات آبی را تجربه نمایید. معروف‌ترین ساحل باتومی، ساحل شهری است که ۷ کیلومتر طول دارد و درست در مقابل پارک اصلی و جایی که اکثر هتل‌های معروف قرار دارند، واقع شده است. البته این مکان بهترین ساحل از نظر کیفیت ماسه و منظره نیست اما بسیاری از تفریحات آبی را می‌توانید در آن‌جا تجربه کنید. بلوار باتومی، برج الفبا، مراکز خرید، هتل هیلتون و خیلی جاهای مهم شهر در اطراف این ساحل واقع شده‌اند.

دیگر سواحل زیبای باتومی، کمی از مرکز شهر دور هستند. ساحل اورچی یکی از زیباترینِ آن‌هاست که با ماسه‌های نرم و محیطی بسیار جذابش، در کنار دهکده‌ای کوچک به نام اورکی واقع شده و محلی عالی برای آفتاب گرفتن آبتنی به حساب می‌آید. اگر به دنبال یک ساحل خاص می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم به کواریاتی در ۱۵ کیلومتری مرکز شهر بروید که در یک مکان استثنایی واقع شده و پشت آن تپه‌ای بلند و پوشیده از درختان سرسبز قرار دارد. این مکان نیز در کنار خود چندین مرکز تفریحی، کافه و رستوران داشته و آب شفافش، ماهیان رنگارنگ درون آب را به خوبی به شما نمایش می‌دهد.

تفریحات آبی که در سفر تابستانه به باتومی می‌توانید تجربه کنید

یکی از جذابیت‌های سفر تابستانه به مقصدی ساحلی، انجام تفریحات آبی است. خوشبختانه در سال‌های اخیر از این نظر باتومی پیشرفت زیادی داشته و امکانات خیلی خوبی برای انجام تفریحات این چنینی -مخصوصا در ساحل شهری باتومی- فراهم شده است. در این بخش از شهر شما می‌توانید به سراغ فعالیت‌های آرامش بخش مثل اجاره کایاک و پارو زدن در آب یا کارهای هیجان انگیزتر مثل پاراسیلینگ، کایت سورفینگ، جت اسکی، اسکی روی آب و کارهایی از این دست بپردازید.

یکی دیگر از فعالیت‌های بسیار پرطرفدار در باتومی، شرکت در تورهای قایق سواری و کشتی‌های لوکس است که شما را به گردشی چند ساعته در دریای سیاه می‌برند و می‌توانید منظره‌ی باتومی را از دور تماشا کرده، به مناطق جذاب این دریا برای شنا بروید و یا حتی در نقاطی اسنورکلینگ را نیز امتحان کنید. تورهای غواصی یا حتی ماهیگیری نیز در باتومی برگزار می‌شود که امکان شرکت در آن‌ها را نیز خواهید داشت.

 

بهترین رستوران‌های باتومی برای صرف سوشی

بهترین هتل‌های ساحلی باتومی

یک سفر تابستانه به شهری ساحلی، با اقامت در هتلی ساحلی بهتر خواهد بود. خوشبختانه در یک دهه اخیر، هتل‌های لاکچری زیادی در باتومی ساخته شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین این هتل‌ها، Radisson Blu است که در نزدیکی ساحل ایوریا واقع شده و دارای استخر سرپوشیده و روباز است و امکانات کاملی را در فضای مجلل در اختیار شما می‌گذارد. Radisson Blu یک مکان لوکس و در عین حال مفرح بوده که از نظر امکانات رفاهی بهترین است.

The Grand Gloria یکی دیگر از هتل‌های ساحلی باتومی به حساب می‌آید که دارای استخر سرپوشیده و روباز بوده و یک مرکز اسپا و سلامتی مجلل را نیز برای مهمانانش مهیا کرده است. این هتل ۵ ستاره و شیک خیلی بزرگ نیست و دارای ۵۷ اتاق بزرگ بوده که همگی آن‌ها دارای تراس هستند. تراس‌هایی که رو به دریا باز شده و منظره‌ای عالی را پیش روی خود می‌بینند.

Boulevardside با آن روفتاپ معرکه که یک استخر کوچک داشته و بهترین نمای ممکن از دریا را برایتان به نمایش می‌گذارد، یکی دیگر از انتخاب‌های عالی در باتومی است. این هتل ۴ ستاره نسبتا کوچک دارای ۵۰ اتاق بوده و از نظر قیمتی نیز نسبت به انتخاب‌های دیگر کمی ارزان‌تر است. از دیگر هتل‌های چهار ستاره ساحلی خوب در باتومی می‌توان به Hotel Orbi City INN یا Kartuli Hotel اشاره کرد. البته خیلی از هتل‌های ساحلی باتومی به خاطر شرایط این شهر، دارای ساحل اختصاصی نیستند و تنها در کنار سواحل اصلی شهر واقع شده‌اند.

دیگر جاذبه‌های گردشگری باتومی که در سفر به این شهر باید از آن‌ها دیدن کنید

دوچرخه سواری و پیاده روی در بلوار باتومی، فعالیتی لذت بخش محسوب می‌شود. جدا از منظره‌ی دریا و فضای زیبای پارک، چندین بنای مهم در نزدیکی این پارک قرار دارند که در این محل می‌توانید، آن‌ها را مشاهده کنید. در این بلوار چند مجسمه‌ی زیبا، یک اثر هنری کاشی کاری به نام اختاپوس باتومی، فانوس دریایی، تئاتر تابستانی باتومی و باغ ژاپنی وجود داشته که حتما باید از آن‌ها نیز دیدن نمایید.

اگر کمی از مرکز شهر دور شوید، می‌توانید در فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری از مرکز شهر، به باغ گیاه شناسی باتومی بروید که از سال ۱۹۱۲ شروع به فعالیت کرده و حالا با انبوهی از گونه‌های مختلف گیاهی، یکی از زیباترین نقاط منطقه به حساب می‌آید. این مکان به خاطر بودن در تپه‌ای مرتفع، در بعضی بخش‌ها، منظره‌ی دریا را نیز پیش رو دارد.

 

اینستاگرامی‌ترین فضاهای باتومی

مراکز خرید، تفریحات شبانه، ساختمان‌های مدرن و آثار هنری خیابانی را از یاد نبرید. در واقع هر زمان از روز که به داخل شهر بروید، با یک مکان زیبا مواجه خواهید شد. در خیابان‌های شهر چندین اثر هنری زیبا بر روی دیوارها نقش بسته، ساختمان‌های جذابی همچون ساختمان الفبا در باتومی ساخته شده‌اند و تفریحات شبانه نیز با کیفیتی عالی شب‌های جذاب و مفرحی را برایتان می‌سازند. اگر اهل خرید باشید، چند مرکز خرید جالب توجه نیز در باتومی می‌بینید که امکان خرید از برندهای بین‌المللی را برایتان فراهم می‌کنند.

به هر جای گرجستان که سفر کنید، چشیدن طعم خوش غذاهای محلی گرجی، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر چه رستوران‌های زنجیره‌ای همچون مک دونالد یا برگر کینگ هم در این شهر هستند، اما پیشنهاد ما به شما، خوردن غذاهای محلی مثل کاچاپوری، سینوری، آچما، بورانو یا مالاختو است. این را هم در نظر بگیرید که بعضی از غذاهای در منطقه آدجارا، متفاوت از تفلیس پخت می‌شوند و طعمشان کمی فرق می‌کند. همچنین در باتومی، غذاهای دریایی از صید روز نیز طرفداران زیادی دارد و اگر به این غذاها علاقه دارید، می‌توانید در باتومی ماهی‌های خوشمزه میل کنید.

رفتن به کافه‌های معروف شهر، بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری مثل موزه باستان شناسی باتومی، دیدن کلیساهای معروف شهر و تماشای فیلم در سینما، از دیگر فعالیت‌هایی هستند که در باتومی به شما پیشنهاد می‌کنیم. غیر از باغ گیاه شناسی هم، چیزهای بیشتری در اطراف این شهر وجود دارند. قلعه پترا، پارک ملی بسیار زیبای متیرالا و آبشارهای ماخونتسی و میروتی از جمله این جاذبه‌های گردشگری هستند که البته فاصله‌ی خیلی زیادی تا باتومی ندارند.

 

دلفایناریوم باتومی، محلی جذاب برای خانواده‌ه

آیا سفر به باتومی در تابستان پیشنهاد می‌شود؟

باتومی نسبت به خیلی از مقاصد ساحلی معروف، جایی ارزان‌تر برای سفر است. این شهر اگر چه سواحل خیلی زیادی ندارد اما چند ساحل دیدن، بلوار ساحلی بسیار زیبا و تفریحات آبی متنوعی را برای شما به همراه خواهد داشت. باتومی شهری زیبا و مدرن بوده که روز به روز در حال پیشرفت است و امکانات تفریحی متنوعی را برای توریست‌ها فراهم کرده است. پس جواب این سوال در حالت کلی، بله خواهد بود.

۰۴ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران