هزینه‌ها در سفر با تور کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
هزینه‌ها در سفر با تور کوش آداسی

کوشی آداسی شهری در کشور ترکیه است که به دلیل نزدیکی به ایران، آب و هوای خوب و هزینه سفر نسبتا پایین همواره یکی از مقصدهای مسافران ایرانی محسوب می‌شود. یکی از نکاتی که هنگام سفر به کوشی آداسی همانند دیگر سفرها باید در نظر گرفت، هزینه سفر است. بطور معمول کل هزینه سفر مجموعه‌ای از چند فاکتور است که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. البته همیشه یکسری هزینه‌های پیشبینی نشده هم وجود دارند که باید یک بودجه برای آن‌ها درنظر گرفت و در کل برای هزینه‌های سفر برنامه‌ریزی و آن را مدیریت کرد که در سفر با مشکل مواجه نشوید. بطوریکه بتوانید از سفر لذت برده و نهایت استفاده را بکنید و همچنین از لحاظ هزینه به صرفه باشد. باید ذکر کنیم که هزینه سفر با تور بسیار کم‌تر از هزینه سفر شخصی است. بنابراین سفر با تور کوش آداسی یکی از روش‌های مدیریت هزینه سفر است.

 

 هزینه‌های سفر به کوشی آداسی

همان طور که گفته شد عوامل متعددی در یک سفر باید در نظر گرفته شوند تا بتوان هزینه کلی را برآورده کرد. برای این منظور در زیر به بررسی پارامترهای مهم و تاثیرگذار در برآورد کردن هزینه‌های سفر به کوش آداسی بپردازیم:

 

هزینه رفت و آمد در کوش آداسی

هزینه رفت و آمد شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما و هزینه رفت و آمد در خود شهر کوشی آداسی است. هزبنه بلیط هواپیما از فرودگاه امام خمینی به ازمیر در حال حاضر در حدود ۷ میلیون تومان است. پرواز مستقیمی از تهران به کوشی آداسی وجود ندارد و نزدیک‌ترین شهر به کوشی آداسی که از تهران به آنجا پرواز وجود دارد، شهر ازمیر است. شما در شهر کوشی آداسی می‌توانید در مسیرهای مختلف از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و یا تاکسی بگیرید. هزینه بلیط اتوبوس برای هر نفر ۲ لیر و هزینه تاکسی به ازای هر نفر ۴ لیر است. همان طور که مشاهده می‌کنید استفاده از اتوبوس بسیار به‌صرفه‌تر است و سیستم حمل و نقل عمومی به تمام قسمت‌های شهر را پوشش می‌دهند و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. البته به شما توصیه می‌کنیم همه مسیرها را با وسایل نقلیه طی نکنید، گاهی برخی مسیرها را پیاده‌روی کنید و از جذابیت‌های این شهر زیبا لذت ببرید.

 

بازدید از بهترین غارهای کوش آداسی

هزینه اقامت در کوش آداسی

منظور از هزینه اقامت ‌همان هزینه هتل است. مدت زمانی که در هتل می‌مانید از فاکتورهای تعیین کننده هزینه هتل است. فاکتور دیگر نوع هتل و خدماتی‌ است که ارائه می‌دهند. مطمئنا هزینه اقامت در یک هتل پنج ستاره با یک هتل یک ستاره متفاوت خواهد بود. قیمت هتل در کوشی آداسی با توجه به خدمات آن از ۱۰۰ تا ۹۰۰ لیر است. شما با توجه به هزینه‌ای که به هتل اختصاص می‌دهید، می‌توانید هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر با تور کوشی آداسی سفر می‌کنید، از همان ابتدا هتل محل اقامت شما مشخص است که البته آن هم با توجه به نوع توری که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

هزینه غذا در کوش آداسی

اگر با تور سفر می‌کنید، معمولا هزینه غذا هم جزو هزینه‌هایی است که بابت هزینه سفر به تور پرداخت می‌کنید و خیال شما از بابت غذا راحت خواهد بود. اما در سفرهای شخصی بسته به نوع رستوران و غذایی که انتخاب می‌کنید هزینه‌ها متفاوت است. در کل باید بگوییم بطور میانگین هزینه هر پرس غذا در یک رستوران معمولی ۵۰ لیر است. اگر بخواهید بیشتر هزینه کنید و در یک جای لوکس غذا بخورید باید بیشتر از ۹۰ لیر را در نظر بگیرید.

 

معرفی برترین هتل‌های ۴ ستاره کوش آداسی

هزینه تفریح‌ در کوش آداسی

هزینه تفریح در کوشی آداسی بسته به نوع تفریحاتی است که انتخاب می‌کنید و جاهایی است که می‌روید. شهر کوشی آداسی دارای سواحل زیبا، پارک‌های آبی، آکواریوم، تفریحات آبی مانند قایق سواری، مراکز تاریخی و ... است. هزینه هر یک متفاوت بوده و کاملا به شما بستگی دارد که کدام یک را می‌پسندید. به شما توصیه می‌کنیم که در سفر با تور ترکیه به کوشی آداسی نهایت استفاده را ببرید و زیاد به هزینه‌ها فکر نکنید، چرا که قرار نیست از تمامی این تفریحات استفاده کنید.

هزینه خرید در کوش آداسی

یکی از جذابیت‌های کشور ترکیه برای ما ایرانیان، بازارها و مراکز خرید بزرگ و متنوع آن است. به طوری که برخی تنها به قصد خرید به ترکیه می‌روند. شاید شهر کوشی آداسی به اندازه شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانیول، آنتالیا و ... مراکز خرید متنوع و بزرگ نداشته باشد و قطب خرید به حساب نیاید، اما به نوبه خود از نظر خرید کردن و بازارها و مراکز خرید قابل قبول است و گشتن در آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

اقامت در ۵ ویلای جذاب کوش آداسی

حرف آخر

در این مقاله به یک بررسی کلی از هزینه‌های سفر به کوشی آداسی پرداختیم. هزینه‌هایی مانند رفت و آمد، اقامت و خورد و خوراک در ترکیه اجتناب ناپذیر است. درست است بسته به نوع هتل، رستوران و یا غذایی که می‌خورید، هزینه‌ها نیز متفاوت خواهند بود؛ اما به هرحال باید هزینه‌ای به آن اختصاص دهید. اما هزینه تفریح و خرید کاملا به خود شما بستگی دارد و می‌توانید آن را مدیریت کنید.

۳۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران