گردش در محله جذاب مودا، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش در محله جذاب مودا، استانبول

استانبول یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای ترکیه و قطب اصلی گردشگری ترکیه محسوب می‌شود و در صدر مقاصد پرطرفدار دنیا قرار گرفته است. این شهر در دو نیمه اروپایی و آسیایی گسترده شده که هر کدام این بخش‌ها ویژگی‌های خودشان را دارند. نیمه آسیایی استانبول از نیمه اروپایی بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر است اما بیشتر مسافران تور استانبول جذب محله سلطان احمد و جاذبه‌های سمت اروپایی می‌شوند به همین دلیل سمت آسیایی همچنان برای اغلب گردشگران ناشناخته باقی مانده است. محله سنگفرش و جذاب مودا یکی از پر رونق‌ترین بخش‌های سمت آناتولی استانبول است که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

در کنار تنگه بسفر قدم بزنید

ساحل مودا جایی عالی برای تماشای استانبول از منظره‌ای متفاوت و قدم زدن در حاشیه دریا است. شما در اینجا مردم محلی را می‌بینید که دوچرخه سواری می‌کنند، یا در حال دویدن هستند. در تمام طول هفته حاشیه ساحل مودا همین حالت را دارد اما آخر هفته‌ها از همیشه شلوغ‌تر می‌شود و مخصوصا باغ چای پر می‌شود از افرادی که زیر سایه درختان لمیده‌اند و از گفتگو و صرف عصرانه در کنار هم لذت می‌برند. حتما برای قدم زدن در کنار ساحل برنامه ریزی کنید و عصری را در کنار ساحل با منظره افول آفتاب بر روی بسفر بگذرانید، از دستفروشان محلی غذای خیابانی بخرید و عکس‌های زیبا بگیرید.

 

برترین سالن‌های کنسرت در استانبول

به خرید و بازارهای غذایی بروید

اگرچه بازار ماهی کادیکوی (کادیکوی بالیک پازاری) به خاطر عرضه ماهی‌های تازه و صید روز به این نام خوانده می‌شود اما حقیقتا چیزی بیش از این نام ست و شما در کاوش این بازار محلی جذاب چیزهایی بیش از ماهی تازه پیدا خواهید کرد. شما در اینجا محصولات دست ساز محلی از محصولات تازه تا پنیرها، زیتون، قهوه، آجیل، دسرهای ترکی و عسل را در اینجا پیدا خواهید کرد. بین فروشندگان قدم بزنید و از بودن در این بازار شلوغ حس زندگی مردم محلی را درک کنید. همچنین اگر احساس گرسنگی کردید حتما به رستوران چیا بروید که بهترین کباب و همچنین مجموعه‌ای از غذاهای آناتولی را در کل منطقه کادیکوی سرو می‌کند. خوراکی‌های پرطرفدار مثل عسل و انواع پنیرها، قهوه و چای معطر سوغاتی‌های بسیار خوبی برای بردن به منزل و یا هدیه به دوستان خواهد بود که همگی آن‌ها اینجا در دسترس شما قرار دارند.

در کافه‌های جذاب لم بدهید

خیابان مودا و انشعابات اطراف آن پر از کافه‌های باحال و جذاب است که مردم محلی در طول روز مخصوصا عصرها به آن‌ها می‌روند باهم به گپ و گفت می‌پردازند و قهوه و چای می‌نوشند. یکی از بهترین کافه‌هایی که می‌توانید در آن محیط آرام و دلنشین محلی را به خوبی حس کنید کافه یر (Yer) است. این در حالی است که Naan Bakeshop همچون جواهری در این خیابان، نان‌های بسیار باکیفیت و خوشمزه می‌پذرد و بعد با همان نان‌ها ساندویچ‌های بسیار لذیذ و وسوسه‌انگیزی درست می‌کند که انگشت‌هایتان را خواهید خورد. اگرچه در این خیابان و حوالی آن کافه‌های جذاب فراوانی وجود دارد که می‌توانید در هر کدام که خواستید استراحت کنید و چیزی بخورید.

 

بهترین سالن‌های سینما در استانبول

از موزه Barış Manço دیدن کنید

استانبول شهری با موزه‌های فراوان است که از لحاظ درجه اندازه و اهمیت با هم متفاوت هستند. در حالی که برخی از موزه‌های برجسته شهر همچون موزه ایاصوفیه، موزه هنرهای اسلامی، موزه هنرهای مدرن استانبول و موزه پرا شناخته شده هستند اما موزه‌های کوچک‌تر ناشاخته باقی مانده‌اند. موزه باریش یکی از این موزه‌ها است که در مودا واقع شده است. باریش مانچو یکی از هنرمندان برجسته و یکی از بنیانگذاران سبک راک آناتولی بود که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ اوج شکوفایی خود را سپری کرد. او با موهای بلند و سبیل دسته دار و سبک قومی طرفداران زیادی از سراسر دنیا داشت و هنوز هم توریست‌هایی که او را می‌شناسند و یا درباره او کنجکاوند از منزل او در مودا دیدن می‌کنند.

به تماشای اجرا در خانه اپرای ثریا بروید

سالن اپرا ثریا در سال ۱۹۲۷ به عنوان اولین تئاتر موسیقی در آناتولی استانبول تأسیس شد و به همین دلیل از اهمیت و توجه بسیار بالایی برخوردارد گردید. اما یکی از دیگر دلایل شهرت این سالن اپرا معماری زیبا و منحصر به فرد آن به ویژه سرسرای بزرگ با فرش قرمز و نرده‌های تزئین شده‌اش است. یکی از بهترین راه‌های لمس زیبایی این سالن کنسرت تهیه بلیط و شرکت برنامه‌های آن همچون کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، اجرای باله و اپرا است. بنابراین از قبل بررسی کرده برای دو ساعت تفریح و تماشا در این سالن برنامه ریزی کنید.

 

مسجد چاملیجا، بزرگترین مسجد استانبول

۰۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران