سفر ۴۸ ساعته به آگرا در هند، روز دوم

جاذبه‌های گردشگری آگرا
سفر ۴۸ ساعته به آگرا در هند، روز دوم

آگرا در ایالت اوتار پرادش در کرانه‌های غربی رودخانه یامونا واقع شده و از دهلی تنها به اندازه دو ساعت و نیم رانندگی فاصله دارد. این شهر، سالانه بیشترین گردشگر را در سفر با تور هند به خود اختصاص می‌دهد. آگرای رنگارنگ، زمانی پایتخت امپراتوری مغول بود والبته هنوز هم جلوه‌های رنگی و شاد قرون وسطایی را حفظ کرده است.

اغلب مسافران تصور می‌کنند که این خطه فقط به خاطر تاج محل شهرت دارد اما این حقیقت ندارد، زیرا در اینجا زنجیره‌ای از جاذبه‌های گردشگری متنوع شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر مقاله قبلی را برای گذراندن روز اول سفر ۴۸ ساعته به آگرا مطالعه کردید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه ما را همراهی کنید تا برنامه روز دوم را با هم مرور کنیم.

 

شهر پیروزی

روز دوم را با بازدید از شهر پیروزی یا فاتح پور سیکری شروع می‌کنیم که در ایالت اوتار پرادش در فاصله ۴۰ کیلومتری اگرا واقع شده و شکوه و عظمت بناهای قرن شانزدهمی را به رخ می‌کشد. این محدوده، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و جالب است بدانید که فاتح پور سیکری، در طول ۱۵ سال احداث شده است.

در اینجا تعدادی دادگاه، کاخ، مسجد و حرمسرا را در سبک معماری ایرانی و مغولی خواهید یافت. بعلاوه دروازه اصلی ورود به کاخ، Buland Darwaza است که اغلب به آن دروازه باشکوه نیز گفته می‌شود. گفتنی است که این دروازه، بلندترین و بزرگ‌ترین دروازه جهان به شمار می‌آید.

صرف صبحانه در رستوران Silk Route

پس از بازدید از شهر پیروزی به آگرا برگردید و برای یک وعده صبحانه عالی، در بازار محلی توقف کنید و یا از یک وعده غذایی هندی در رستوران Silk Route لذت ببرید. این رستوران، دارای غذاهایی لذیذ و پرطرفدار و دکوراسیونی شگفت انگیز از مرمر سفید است. برای نهار هم، همین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۴ فروشگاه آگرا برای خرید لباس‌های زنانه

دیدار از مقبره Itimad-al-Daulah

بعد از صرف غذا و زمانی که کمی به استراحت پرداختید و نفسی تازه کردید، می‌توانید از مقبره Itimad-al-Daulah دیدن کنید. این مقبره، به Baby Taj نیز معروف است و به عنوان یک پیش درآمد از ساخت بنای یادبود تاج محل شناخته می‌شود. این جایگاه، در ساحل رودخانه یامونا قرار دارد و توسط نور جهان، همسر جهانگیر، برای ادای احترام به پدر و مادرش ساخته شد.

خرید از بازارهای آگرا

آگرا، همچنین می‌تواند مکانی عالی برای علاقمندان به خرید باشد. پیشنهاد می‌کنیم عصر هنگام برای بازدید و خرید سوغات از جمله لباس‌های قومی، ظروف چرمی، کفش و لوازم جانبی، به برخی از خیابان‌های معروف نظیر بازار صدر بروید. همچنین اگر می‌خواهید بعضی از ادویه‌های معتبر هندی را خریداری نمایید، بهتر است سری به بازار راواتپارا بزنید.

در ادامه باید خاطرنشان کنیم که مغازه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها صنایع دستی مرمر بخرید، اما Subhash Emporium یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌ها در آگراست که کالاهای مرمر را با کیفیتی بسیار عالی عرضه می‌کند و محبوبیت زیادی دارد. البته اجناس کمی گران قیمت هستند، اما قطعا ارزشش را دارند.

 

بازدید از گالری‌ها و موزه‌های آگرا

سافاری بالن

بعد از خرید، بهترین راه برای گذراندن بعد از ظهر این است که از سافاری بالن بر فراز آگرا لذت ببرید. بالن‌ها، همزمان ۱۶ نفر را حمل می‌کنند و تا ارتفاع ۲۵۰ فوت بالا می‌روند. اگرچه این سفرها از صبح تا ۸:۳۰ بعد از ظهر امکانپذیر هستند، اما عصرهنگام بهترین زمان برای بالن سواری در این حوالی است.

شکم گردی در پایان سفر به آگرا

بعد از بالن سواری، بهتر است به دنبال غذاکده‌های خیابانی برای تجربه خوراکی‌های اصیل و محبوب نظیر سمبوسه، الوتیکی، کاچوری و گل گاپا باشید. بعلاوه پتا، سوغات شیرین آگرا است که حتما باید آن را بخرید. فروشگاه‌های Pracheen Petha ، Panchis ، Hari Petha و Bhimsain Baidyanath بهترین مکانها برای خرید این شیرینی خوشمزه هستند.

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

اقامت در آگرا

همه چیز را در مورد جاذبه‌های پرطرفدار آگرا برای بازدید ظرف ۴۸ ساعت یادآوری کردیم. اما شما در تمام این مدت، نیاز به یک اقامتگاه مناسب خواهید داشت تا آرامش و لذت سفرتان را تکمیل نماید. واقعیت این است که در آگرا می‌توانید انواع اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، از استراحتگاه‌های مجلل گرفته تا هاستل‌های کوله پشتی ارزان قیمت را در هر طیفی از قیمت‌ها و امکانات بیابید.

یکی از گزینه‌های پیشنهادی ما برای این سفر دو روزه، هتل تاج پلازا است. این گزینه، بهترین اقامتگاه در حوالی تاج محل است و تنها ۵ دقیقه پیاده روی با آن فاصله دارد. بعلاوه این هتل، یک چشم انداز بسیار عالی را از تاج محل به علاقمندان ارائه می‌دهد. برای آشنایی با سایر اقامتگاه‌ها در این شهر، می‌توانید مقاله عاشقانه‌ترین هتل‌های ۵ستاره‌ی آگرا را نیز مطالعه نمایید. در انتها امیدواریم که از این سفر ۴۸ ساعته در آگرا نهایت لذت را ببرید.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران