سفر ۴۸ ساعته به آگرا در هند، روز اول

جاذبه‌های گردشگری آگرا
سفر ۴۸ ساعته به آگرا در هند، روز اول

آگرا شهر تاج محل باشکوه، یکی از مقاصد پرطرفدار در سفر با تور هند است. اینجا دربرگیرنده مناظر طبیعی زیبا، میزبان شگفتی‌های معماری مغول و خیابان‌های رنگارنگ و باشکوه است. غذاکده‌‌های متنوع با غذاهایی اصیل و لذیذ، فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعدد و ترکیبی عادلانه از فرهنگ و تاریخ، آگرا را به یک مقصد بی‌بدیل برای گذراندن تعطیلاتی پر از سرگرمی و لذت بخش در میان مسافران هندی و بین‌المللی بدل کرده است.

اما اگر فرصت کمی برای بازدید از این شهر رویایی دارید، بدون شک با وجود جاذبه‌های فراوان، نیاز به برنامه ریزی دقیق و مناسبی خواهید داشت تا بتوانید از تک تک لحظاتتان در این سفر نهایت استفاده را ببرید. ما قصد داریم با پیشنهاد یک برنامه حساب شده، تجربه سفر ۴۸ ساعته به آگرا را برایتان به بهترین نحو میسر کنیم. بسیار خب بیایید ببینیم برای روز اول چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم و به کجاها سر بزنیم.

 

بازدید از تاج محل

پیشنهاد می‌کنیم گشت و گذارتان را با بازدید از تاج محل شروع می کنید. این بنای یادبود، از ساعت ۶ صبح تا ۷ بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان است. هرچند که پیشنهاد می کنیم صبح زود حوالی ساعت ۶ صبح را درنظر داشته باشید، زیرا ازدحام و جمعیت کمتری در این حوالی است و حتی می‌توانید با هزینه کمتری از این مکان دیدن کنید. و جالب است بدانید که اوایل تابستان، بهترین زمان برای دیدن تاج محل است.

اگر نمی‌خواهید ساعات طولانی در صف بلیط در انتظار بمانید، بهتر است بلیط خود را بصورت آنلاین از وب سایت رسمی UP Tourism خریداری کنید. بعلاوه می‌توانید یک راهنمای تور مورد تایید دولت استخدام کنید، یا یک راهنمای صوتی با خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که تاج محل جمعه‌ها تعطیل است، بنابراین این امر را در برنامه ریزی سفرتان درنظر بگیرید.

شما می‌توانید ساعتها در طبیعت زیبای این حوالی به گردش بپردازید،زیرا اینجا یکی از بهترین باغ‌های آگرا را دارد. در واقع شما با یک مسیر ۹ کیلومتری سرشار از گیاهان و جانوران مختلف روبرو هستید که از بهترین چشم اندازها برخوردار است. گفتنی است این مسیر زیبا، در ساحل رودخانه یامونا امتداد می‌یابد و حدود ۵۰۰ متر با بنای یادبود فاصله دارد.

 

۱۱ حقیقت درباره شهر زیبای آگرا، هند

صرف نهار در رستوران Saniya Palace

برای ناهار، می‌توانید به روف رستوران Saniya Palace بروید. این رستوران، در کنار دروازه ورودی جنوبی تاج محل و بالای یک مهمانسرا واقع شده است. این غذاکده همراه با غذاهای خوشمزه و ارائه یک چشم‌انداز زیبا از مناظر شگفت‌انگیز اطراف، شما را از لذتی وصف ناشدنی سرشار خواهد کرد. برای آشنایی با سایر غذاکده‌های این شهر، بهتر است مقاله ۸ رستوران خوشمزه و دیدنی آگرا را نیز مطالعه کنید.

قلعه آگرا

پس از ناهار، بهتر است از قلعه آگرا در کرانه‌های رود یامونا دیدن کنید که تنها ۲.۵ کیلومتر با تاج محل فاصله دارد و  یکی از بهترین قلعه‌های مغولی به شمار می‌آید. بطور کلی این محدوده دارای تعدادی کاخ زیبا، سالن اجتماعات، باغها و مساجد است که توسط امپراطوران مغول مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

بهترین بازارهای آگرا برای خرید

مسجد زیبای جامع

درست روبروی قلعه آگرا، مسجد جامع قرار دارد که غالبا به آن مسجد جمعه گفته می‌شود. گفته می‌شود شاه جهان، این سازه ماسه سنگی مرمر و سنگ قرمز را برای دخترش جهان آرا بیگم ساخت. در همان مجموعه، آرامگاه شیخ سلیم چیشتی نیز واقع شده است. این شخصیت، یکی از چهره‌های مطرح صوفی بود.

شگفتی‌های شهرک سیکندرا

پیشنهاد می‌کنیم بعدازظهر، سری به شهرک سیکندرا بزنید. این شهرک در نزدیکی آگرا واقع شده و مقبره جلال الدین محمد اکبر را در خود جای داده که سومین و بزرگ‌ترین پادشاهی سلسله گورکانیان هند را از آن خود کرد. بعلاوه، مقبره همسر مسیحی اکبر نیز در اینجا واقع شده است.

معماری شگفت انگیز بناهای اینجا، شامل الگوهای هندسی منبت کاری شده بر سنگ مرمر سفید است که همراه با باغ‌های شگفت انگیز و محیطی دلپذیر، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم آگرا به شمار می‌آید. باید گفت دروازه ورود به مقبره، یک مناره خیره کننده سه طبقه است که بسیار دیدنی است.

 

۷ هتل مناسب آگرا که با هزینه‌ای ارزان می‌توانید در آنها اقامت کنید

نمایشگاه‌های محلی و تاتر در کالاکریتی

جاذبه گردشگری بعدی، مرکز فرهنگی و همایش کالاکریتی است. در اینجا می‌توانید چندین نمایش بزرگ فرهنگی درباره تاج محل را به همراه رقص نور و افکت‌های بی‌نظیر صدا به سبک بالیوود مشاهده کنید. برای کسانی که در سفر با تور هند مایل به دانستن تاریخ جذاب تاج محل هستند، تماشای این نمایش‌های تئاتر در اینجا می‌تواند یک تجربه جالب و به یادماندنی به شمار آید. همچنین باید گفت نمایشگاه‌های هنری متعددی نیز در این مکان برگزار می‌شوند، بنابراین می‌توانید شکلهای مختلف هنر محلی را در اینجا شاهد باشید.

لذت شام در رستوران Esphahan 

پس از گذراندن یک روز هیجان‌انگیز و عالی، هیچ چیز به اندازه استراحت در محیط دنج و آرامش بخش رستوران Esphahan  و لذت بردن از غذاهایی لذیذ با طراحی زیبا نمی‌چسبد. این رستوران در یک حیاط جذاب واقع شده که از ستون‌های چشمگیر و یک دیوار شیشه‌ای که به آشپزخانه دید دارد برخوردار است. بعلاوه، در این رستوران می‌توانید از خدمات بی‌دریغ و دوستانه پرسنل و شنیدن موسیقی کلاسیک زنده هند نیز لذت ببرید.

 

همه‌‌ی دانستنی‌های آگرا برای سفری دل‌انگیز در هند

بسیار خب اولین روز گشت و گذار در آگرا به پایان رسید. اما برای فردا چه برنامه‌ای درنظر بگیریم و از چه جاذبه‌هایی در هند دیدن کنیم؟

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران