لوکس‌ترین هتل‌های آگرا در هند: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری آگرا
لوکس‌ترین هتل‌های آگرا در هند: بخش اول

آگرا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هند است. این شهر بیشتر به دلیل برخورداری از یکی از عجایب هفتگانه جهان یعنی تاج محل شهرت دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. علاوه بر این بنا، قلعه آگرا و عمارت فاتح پور سیکری نیز در این فهرست آمده‌اند و شهرتی جهانی دارند. در واقع سفر با تور آگرا، بدون بازدید این سه بنا کامل نخواهد شد و چیزی کم خواهد داشت.

گفته می‌شود که آگرا همراه با دهلی و جیپور، مثلث طلایی گردشگری در هند را تشکیل می‌دهند. آگرا که در ایالت اوتار پرادش واقع شده است، در زمان سلطنت مغول، اکبرآباد نامیده می‌شد و بزرگانی چون اکبر، جهانگیر، شاه جهان و غیره بر آن حکومت می‌کردند. عشق آنها به معماری، باغ‌ها و مناظر طبیعی و هنر، بُعد جدیدی به شخصیت آگرا اضافه کرد. از باغ‌های ایرانی در سواحل یامونا گرفته تا بناهای تاریخی و مقبره‌ها در این سالها در آگرا  شکل گرفتند. بعلاوه آنچه فرهنگ آگرا را شکل داد، ادیان مختلفی بودند که در اینجا متولد و شکوفا شدند. مقاله ۹ نقطه‌ی دیدنی نزدیک آگرا برای یک سفره دو روزه آخر هفته‌ای می‌تواند اطلاعات مفیدی از جاذبه‌های گردشگری شهر در اختیارتان قرار دهد.

در سفر با تور آگرا بدون شک دغدغه اقامتگاه را خواهید داشت، اما جای نگرانی نیست. باید بگوییم در آگرا می‌توانید همه انواع اقامتگاه‌ها، از استراحتگاه‌های لوکس گرفته تا هاستل‌های ارزان قیمت و تعداد زیادی هتل و مهمانخانه متوسط را بیابید. ما نیز در ادامه، گذری خواهیم داشت به لوکس‌ترین هتل‌های آگرا در سفر با تور هند.

 

The Oberoi Amarvilas Agra

این هتل بسیار خاص و منحصر به فرد که در ۶۰۰ متری از تاج محل واقع شده، اقامتی به یادماندنی را برای مسافران تور آگرا خصوصا زوج‌ها فراهم می‌کند. این هتل ۵ ستاره، دارای ۴ گزینه غذاخوری است و در این میان رستوران Bellevue که محبوبیت بیشتری دارد، غذاهای بین المللی و غذاهای محلی را سرو می‌کند، در حالی که Esphahan غذاهای سنتی هندی را ارائه می‌دهد.

تعداد ۱۰۲ اتاق در این ملک در نظر گرفته شده‌اند که دارای فضای داخلی شیک و مدرن و پنجره‌های بزرگ سقف به کف هستند که نور کافی و چشم اندازی بی بدیل به زیبایی‌های اطراف را فراهم می‌کنند. بعلاوه تمام اتاقها دارای وای فای رایگان، حمام اختصاصی، مبلمان شیک و صندوق امانات می‌باشند.  در کنار این امکانات، میهمانان می‌توانند برای ماساژ، شنا یا ورزش، از مرکز اسپای این اقامتگاه دیدن کنند. گفتنی است خدمات کرایه اتومبیل و خدمات تور نیز از سوی این هتل ارائه می‌شوند.

آدرس: Taj East Gate Road, 282001 Agra, India

 

ITC Mughal

این هتل که در میان ۲۳ جریب باغ سرسبز واقع شده است، اقامتی مجلل و لوکس را به مهمانانش هدیه می دهد. علاقمندان می‌توانند از بین ۵ گزینه غذاخوری، مواردی را برای شکم گردی انتخاب کنند. هر چند که یک کافه بار شیک با چشم اندازی به باغ و منظره استخر نیز پذیرای مخاطبان است. در این میان رستوران Peshawri  غذاهای شمال غربی مرزی را سرو می‌کند و رستوران Taj Bano با بوفه، سه وعده غذایی هندی را ارائه می‌دهد.

در فضای دوستانه و دنج این اقامتگاه، مهمانان می‌توانند در کنار استخر روباز بزرگ به استراحت بپردازند. بعلاوه این هتل ۵ ستاره یک اسپای سلطنتی، یک مرکز تجاری و یک مرکز تناسب اندام را نیز در خود جای داده است.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در دهلی

و اما ۲۳۳ اتاق‌ مبله شیک و دارای تهویه مطبوع، قسمت نشیمن مبله، تلویزیون صفحه تخت، مینی‌بار و چایساز/قهوه‌ساز همراه با حمام اختصاصی در این ملک درنظر گرفته شده‌اند. در نهایت باید گفت رزرواسیون ۲۴ ساعته و خدمات اتاق، امکانات این هتل را تکمیل می‌کنند.

این اقامتگاه که تنها ۳ کیلومتر با تاج محل تاریخی و قلعه آگرا فاصله دارد، در عین حال دسترسی عالی به فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی داشته و ۲۵۰ کیلومتر دورتر از آن واقع شده است. گفتنی است هتل، خدمات ترانسفر فرودگاهی با هزینه اضافی را ارائه می‌دهد.

آدرس: Taj Ganj, Taj Ganj, 282001 Agra, India

 

The Grand Imperial

این هتل ۵ ستاره، از طراحی داخلی فوق العاده جذابی برخوردار است و اقامتی لوکس همراه با امکانات اسپا، فضای کنفرانس و باغهای زیبا را به مسافرانی که برای تجارت یا تفریح با تور آگرا سفر می‌کنند هدیه می دهد. در اینجا 30 اتاق و سوئیت جالب توجه وجود دارند که با رنگها و پارچه‌های غنی و مبلمان عتیقه تزئین شده‌اند. جذابیت تاریخی و کلاسیک این سوئیت‌ها همراه با المانها و اکسسوری‌های مدرن، ترکیبی خلاقانه ارائه می‌دهند.

مهمانان می‌توانند از صرف صبحانه رایگان در رستوران جذاب هتل لذت ببرند که غذاهای سنتی هندی، چینی و قاره‌ای سرو می‌کند. همچنین آب تنی در استخر، طراوت و شادابی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. هر چند که کلوپ سلامت و اسپای این هتل نیز، امکاناتی قابل توجه برای ریلکس کردن و کسب آرامش دارد.

آدرس: M.G. Road Opp DM's Bunglaw Near Sai Ki Takaia, 282001 Agra, India

 

Taj

این هتل ۵ ستاره تاریخی و جذاب، دارای بار روی پشت بام بوده و چشم اندازی شگفت انگیز به مناظر اطراف دارد. هتل تاج و مرکز همایش آگرا، در زمینی به مساحت ۴.۵ جریب و در فاصله یک کیلومتری از تاج محل واقع شده‌اند. گفتنی است این اقامتگاه، ۳۵ دقیقه رانندگی تا فرودگاه Keria و ۱۵ دقیقه رانندگی تا ایستگاه راه آهن فاصله دارد. جاذبه‌هایی مانند قلعه آگرا، آرامگاه اعتماد الدوله و بازار سادار نیز در ۵ کیلومتری هتل واقع شده‌اند.

 

مجلل‌ترین هتل‌های هند در سال ۲۰۲۰

و اما باید گفت ۲۳۹ اتاق‌ مجهز به تهویه مطبوع، وای‌فای رایگان و تلویزیون صفحه‌تخت همراه با کف‌پوش چوبی و رنگ‌های خنثی، مینی‌بار، امکانات تهیه چای/قهوه و حمام اختصاصی در این ملک وجود دارند. بعلاوه سرویس اتاق ۲۴ ساعته و خدمات تور برای گشت و گذار در شهر نیز در اینجا ارائه می شوند.

این ملک دارای یک باشگاه سلامت، استخر بزرگ، اسپا همراه با سونا و جکوزی است. گفتنی است مرکز اسپا، طیف وسیعی از درمانها و خدمات زیبایی را ارائه می‌دهد. بعلاوه ۵ گزینه غذاخوری در این اقامتگاه درنظر گرفته شده‌اند و محبوب ترین آنها رستوران Daawat-e-Nawab است که غذاهای هندی سرو می‌کند و البته دارای آشپزخانه‌ای جداگانه برای طبخ غذاهای گیاهی است. بار کنار استخر و سالن چای نیز، گزینه‌هایی عالی برای خورد و خوراک به شمار می‌آیند.

آدرس: Taj East Gate Road, Uttar Pradesh, 282001 Agra, India

 

Ramada Plaza By Wyndham Agra

این هتل لوکس ۵ ستاره، یک استخر روباز چهار فصل و چشم اندازی بی نظیر از باغی زیبا را ارائه می‌دهد. یک اتاق بازی، سالن استراحت و تلویزیون مشترک نیز در این ملک برای مهمانان درنظر گرفته شده‌اند. بعلاوه پارکینگ اختصاصی رایگان، رزرواسیون ۲۴ ساعته، خدمات اتاق، خدمات خشکشویی و فضایی برای بیلیارد در اینجا به استقبال مهمانان می‌آیند. گفتنی است ۱۴۵ اتاق این هتل، همگی مجهز به کلیه امکانات رفاهی هستند و در کنار اینها مهمانان می‌توانند برای برنامه ریزی یک سفر یک روزه یا اجاره ماشین، به پرسنل میز تور مراجعه کنند.

و اما برای شکم گردی باید گفت رستوران هتل، غذاهای باکیفیت و لذیذی را همراه با رژیم غذایی ویژه ارائه می‌دهد. هر چند که می‌توانید از طعم خوراکی‌های کافه بار این اقامتگاه نیز نهایت لذت را ببرید.

 

در این هتل‌های بمبئی ازران اقامت کنید

آدرس: Ring Road Crossing, Fatehabad Road, 282001 Agra, India

 

Hotel Clarks Shiraz

این هتل لوکس با یک استخر روباز، سالن ماساژ و مرکز اسپا و سلامتی به استقبال مهمانان می‌آید. در اینجا وای فای رایگان به مدت یک ساعت در روز در دسترس است. ۲۳۶ اتاق این هتل همگی دارای تلویزیون صفحه‌تخت، تهویه‌ مطبوع، قسمت نشیمن، مینی‌بار و حمام اختصاصی همراه با دوش و لوازم بهداشتی رایگان هستند.

در این هتل همچنین به رزرواسیون ۲۴ ساعته، میز تور، سالن جلسات، امکانات باربیکیو و مرکز تناسب اندام نیز دسترسی خواهید داشت. و اما گزینه‌های غذاخوری شامل رستوران Mughal Room است که هندی و چینی سرو می‌کند، در عین حال می توانید از کافه بار این اقامتگاه نیز استفاده کنید. البته خدمات اتاق نیز برای کسانی که ترجیح می‌دهند در خلوت غذا بخورند، فراهم است.

گفتنی است این اقامتگاه در فاصله ۱.۵ کیلومتر از تاج محل و قلعه آگرا و ۳۵ کیلومتری عمارت فاتح پور سیکری واقع شده و دسترسی عالی به ایستگاه راه آهن و فرودگاه آگرا دارد.

آدرس: 54Taj Road, 282001 Agra, India

 

DoubleTree by Hilton Agra

این هتل ۵ ستاره نیز به دلیل صبحانه عالی، فضای راحت و آرامش بخش و طراحی دکوراسیون قابل توجه، طرفداران بسیاری در میان گردشگران تور آگرا دارد. بعلاوه مهمانان می‌توانند از استخر روباز نیز به منظره تاج محل دید داشته باشند. این ملک، تنها ۷ کیلومتر از ایستگاه راه آهن آگرا و ۱۴ کیلومتر تا فرودگاه آگرا فاصله دارد. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هتل می‌توان به تاج محل، قلعه آگرا، بازار سادار، باغ مهتاب و عمارت فاتح پور سیکری اشاره کرد.

 

بهترین بوتیک هتل‌های گوا 

در ضمن ۱۰۴ اتاق و سوئیت در این ملک در نظر گرفته شده‌اند که همگی داری مینی بار، وای فای رایگان، میز تحریر بزرگ با صندلی ارگونومیک، قسمت نشیمن، اتاق ناهار خوری و حمام اختصاصی هستند. در این میان سوئیت Presidential دارای امکانات و ویژگی‌های اضافی مانند چشم اندازی به مناظر پانوراما از شهر، کمد دیواری و انباری است.

یک مرکز تناسب اندام، اسپا، مرکز تجاری ۲۴ ساعته، سالن چند منظوره و سالن رقص از دیگر امکانات این اقامتگاه باشکوه به شمار می‌آیند. از طرفی دیگر باید گفت این هتل بسیار مناسب خانواده‌های دارای فرزند خردسال است زیرا خدمات نگهداری از کودک، گهواره و صندلی بلند را برای کودکان ارائه می‌دهد.

در نهایت سری می‌زنیم به گزینه های شکم گردی هتل: رستوران Kebab-e-que که یک رستوران ویژه هندی است، رستوران North 27 که یک غذاخوری تمام روز می‌باشد و غذاهایی لذیذ و باکیفیت را سرو می‌کند، بار ۲۴ ساعته، فروشگاه مواد غذایی و کافه تمام روز!

آدرس: B/H - 1&2, Taj Nagri Phase II, Taj Ganj, 282001 Agra, India

 

Trident Agra

این هتل لوکس و مدرن، در ۱.۵ کیلومتری تاج محل واقع شده و دارای استخر روباز و رزرواسیون ۲۴ ساعته، یک مرکز تجاری، رستوران و بار است. تعداد ۱۳۵ اتاق نیز در اینجا وجود دارند که برخی از آنها چشم‌اندازی باشکوه به منظره باغ یا استخر دارند. وای فای رایگان در اتاق‌های این ملک موجود است. در ضمن این اتاق‌ها همگی مجهز به تهویه‌ مطبوع، مینی‌بار، وسایل تهیه چای/قهوه، حمام اختصاصی و یک فضای نشیمن هستند.

 

لاکچری‌ترین هتل‌های جیپور

اگر علاقمندید که با خودروی شخصی در شهر گردش کنید، می‌توانید از خدمات کرایه اتومبیل این هتل نیز برخوردار شوید. بعلاوه این اقامتگاه ۵ ستاره خدمات صرافی، یک سالن مشترک و خدمات خشکشویی نیز ارائه می‌دهد. در رستوران هتل انواع غذاهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی و هندی سرو می‌شوند و در صورت تمایل می‌توانید غذایتان را در اتاق نیز صرف کنید. بعلاوه انواع غذای کودک با هزینه اضافی، در دسترس هستند.

آدرس: Fatehabad Road, 282001 Agra, India

 

Aaram Baagh Agra By Pachar Group

این فضای آرامش بخش ودوست داشتنی همراه با ۳۲ اتاق دنج و خانوادگی، در آوریل ۲۰۱۹ افتتاح شد. این هتل ۴ ستاره که در ۱۹ کیلومتری تاج محل و ۱۶ کیلومتری قلعه آگرا واقع شده، دسترسی عالی به فرودگاه آگرا داشته و در ۹ کیلومتری آن قرار دارد.

گفتنی است این اقامتگاه خاطره انگیز دارای رستوران، پارکینگ اختصاصی رایگان، باغ و زمین بازی کودکان است. بعلاوه پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، سرویس اتاق و وای فای رایگان در سراسر ملک و یک صبحانه قاره‌ای یا بوفه در انتظار مهمانان هستند.

آدرس: Village: Ladamada, Tehsil and District: Agra, Uttar Pradesh Khasra No. 147/5, 283105 Agra, India 

۲۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران