گردشی در منطقه بیلیک دوزو در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردشی در منطقه بیلیک دوزو در استانبول

منطقه بیلیک دوزو در استانبول، به سرعت در حال توسعه و جذب گردشگران بومی و خارجی در تور استانبول است. عوامل مهمی در این رابطه نقش دارند که از آن میان می‌توان به هوای بسیار پاک، شهرنشینی استاندارد و مناطق سرسبز فراوان اشاره کرد. در واقع این محدوده به وجود جنگل‌های پر اکسیژن، سواحل گسترده و تعداد زیادی مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها شهرت دارد. جالب است بدانید که بیلیک دوزو، اولین انتخاب کسانی است که از شلوغی و ازدحام استانبول خسته شده‌اند. این محدوده در غربی‌ترین بخش شهر واقع شده و سبک و سیاقی مدرن دارد.

توضیح بیشتر اینکه بیلیک دوزو در ساحل شمالی دریای مرمره، در ۴۳ کیلومتری مرکز استانبول در قسمت اروپای غربی آن واقع شده است. از مرکز شهر با حمل و نقل عمومی استانبول یا از طریق ایستگاه Majidiye Koy در شیشلی، به راحتی می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید. بسیار خب، اگر به اندازه کافی در مورد این منطقه کنجکاو شده‌اید، با ما همراه شوید تا شما را با بهترین جاذبه‌های گردشگری منطقه بیلیک دوزو در استانبول آشنا کنیم.

 

دره زندگی

قبلا اشاره کردیم که بیلیک دوزو، منطقه‌ای بسیار سرسبز است. دره Yaşam Vadisi که به دره زندگی نیز شهرت دارد، بهترین فضای زندگی در بیلیک دوزو به شمار می‌آید. این محدوده، به دلیل وجود مناطق وسیع سبز و مکان‌هایی با کیفیت عالی، برای معاشرت‌ها و پیک نیک‌ها و وقت گذرانی‌های آخر هفته در طبیعت ایده‌آل است.

این مکان باشکوه پر از استخر، آبگیر و آبشار است. بعلاوه در اینجا در ایام تعطیلات یا روزهای خاص و نیز در تابستان، اجراهای زنده هنری و موسیقی و نمایش فیلم و تاتر ترتیب داده می‌شود. در نهایت باید گفت ۴ فضای دورهمی، ۲ کافه، یک رستوران و یک چایخانه و همچنین ۴ حمام در این محدوده درنظر گرفته شده است. دره زندگی که تا ساحل امتداد می‌یابد، گسترده‌ترین پارک شهر استانبول محسوب می‌شود.

 

بازدید از زیباترین نقاط استانبول

مارینای غرب استانبول

بیلیک دوزو با وجود دریا و چشم اندازهای شگفت‌انگیز و مجتمع‌های مجلل مارینای غرب استانبول با ظرفیت ۹۰۰ قایق بادبانی، موفق شده است که گردشگران این محدوده را بسیار تحت تاثیر قرار داده و مناظر زیبایی را به آنها هدیه دهد. گفتنی است مارینای غرب استانبول مشتمل بر ۱۴ کافه، رستوران و بار، مرکز تناسب اندام، کلوپ‌های قایق بادبانی و فضاهای بزرگ برای زندگی و استراحت است و همچنین تجربه ساحل گردی در فضایی با پرچم آبی را برای علاقمندان فراهم می‌کند. در سفر با تور استانبول به این منطقه، شما در ایده‌آل ترین مکان‌ها خواهید بود تا قهوه‌تان را در آن سوی دریا بنوشید و یک شام عاشقانه را در ساحل صرف کنید.

پل Buyukcekmece

این پل، یکی از زیباترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول و منطقه بیلیک دوزو به شمار می‌آید. این اثر به لطف طراحی و معماری متمایز خود، همه گردشگران سراسر دنیا را متحیر می‌کند. گفتنی است این پل توسط معمار معروف عثمانی، سنان آغا و به دستور سلطان سلیمان قانونی در طول دهه ۱۶۶۰ بنا شد.

جالب است بدانید پل عظیم سنگی، چشم اندازهای جذابی از ساحل بیلیک دوزو ارائه می‌دهد. همچنین با طاق نماهای عظیمش که امکان عبور آب را با ظاهری باشکوه فراهم می‌کند، یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده روی و تفریح در شهر محسوب می‌شود.

 

معرفی مسجد اورتاکوی استانبول

مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های Tuyap

از سال ۱۹۹۶، این مکان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری منطقه بوده و فعالیت خود را در میزبانی نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی نظیر نمایشگاه‌های کتاب، اتومبیل و سایر کالاها آغاز کرده است. این امر فرصتی شگفت انگیز به شمار می‌آید برای تاجران و صاحبان کسب و کار و همچنین برای کسانی که در تعطیلاتشان در بیلیک دوزو به دنبال کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب هستند.

مراکز خرید باشکوه

این منطقه در مجموع شامل بازارهای خیابانی متعدد و همچنین ۹ مرکز خرید بزرگ است که معروف‌ترین و بهترین مارک‌های بین‌المللی برای ارائه کالاهای مختلف مورد نیاز انسان و خانه‌های مدرن را در خود جای داده‌اند. و شاید بتوان گفت که مشهورترین این مراکز تجاری، مارمارا پارک است.

مرکز خرید مارمارا پارک که یکی از مراکز معتبر استانبول است، دقیقا در کنار ایستگاه متروبوس بیلیک دوزو واقع شده است. این مجموعه شامل ۱۸۲ فروشگاه، ۴۰ رستوران، یک سالن بدنسازی بزرگ، یک شعبه از فروشگاه Bauhaus و یک سالن وسیع سینما با بزرگ‌ترین صفحه IMAX ترکیه است.

 

مهم‌ترین جشن‌های ملی ترکیه در استانبول

در ایجا بهترین مارک‌های مد و لوازم الکترونیکی و الکتریکی سراسر جهان همراه با انواع مختلف مواد غذایی و لوازم خانگی، با قیمت‌هایی مقرون به صرفه و جالب توجه برای بزرگسالان و کودکان موجود است. در واقع هر آنچه در جستجویش هستید را، در این مرکز خرید خواهید یافت. بعلاوه با وجود تم فضایی و 3 زمین بازی، اینجا بسیار محبوب کودکان است.

میگروس مال، نقطه خوبی برای ملاقات مردم بیلیک دوزو است. بعلاوه مارک‌های معروف قهوه جهان، در اینجا شعبه دارند و کافه‌های فضای باز متعددی را می‌توان یافت. با وجود 125 فروشگاه، ده ها رستوران و کافه داخلی و بیرونی، میگروس مال یک مجموعه تفریحی باشکوه به شمار می‌آید. این مجموعه، سرگرمی‌های متنوعی را برای هر رده سنی از جمله سالن بولینگ خصوصی، سالن‌های سینما و زمین‌های بازی فراهم کرده و درست روبروی مارمارا پارک واقع  شده است.

مرکز خرید پرلاویستا که در محله بیکنت در بیلیک دوزو واقع شده و به دلیل طراحی داخلی و خارجی خاصش جلب توجه می کند نیز، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این محدوده محسوب می‌شود و در انواع فروشگاه‌ها، سالن بولینگ، سالن‌های سینما، سالن بدنسازی و ده‌ها کافه و رستوران را در خود جای داده است. البته ناگفته نماند که در بیلیک دوزو، یکی از مهمترین بازارهای استانبول نیز با عنوان Beylikduzu واقع شده که نام خود را از نام همین منطقه الهام گرفته است.

 

محله جمهوریت

محله جمهوریت، قلب منطقه بیلیک دوزو به شمار می‌آید و بازدید از آن را به همه کسانی که به این منطقه می‌آیند توصیه می‌کنیم. دسترسی به این محدوده بسیار آسان است و این منطقه فقط ۱۰ دقیقه پیاده روی با مارمارا پارک و مرکز خرید میگروس فاصله دارد.

میدان محله و خیابان‌های آن بسیار شیک و تمیز هستند و دوست نخواهید داشت آنجا را ترک کنید. در میدان محله، همچنین می‌توانید غول های فست فود را بیابید. بعلاوه ده‌ها باشگاه ورزشی و مراکز تناسب اندام و نیز رستوران‌های درجه یک با غذاهای بین‌المللی، پذیرای علاقمندان هستند.

 

جنگل شهری کمربورگاز در اطراف استانبول

مجموعه پارک Teras که کمی پایین‌تر از میدان محله واقع شده، یک مرکز تفریحی مورد علاقه مردم محلی و گردشگران خارجی به شمار می‌آید و تمام رده‌های سنی از بودن در اینجا لذت می برند.

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران