منطقه بیلیک دوزو در استانبول ترکیه

جاذبه‌های گردشگری استانبول
منطقه بیلیک دوزو در استانبول ترکیه

شهر استانبول، یکی از محبوب‌ترین و بهترین شهرهای ترکیه است و درصد بالایی از گردشگران و مهاجران این کشور، استانبول را بعنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. در سفر با تور استانبول، محله‌ها و مناطق بسیاری را خواهید یافت که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و شرایط و امکانات مختلفی را برای گردشگری و اقامت آنها فراهم می‌کنند. در این راستا، ما نیز قصد داریم به یکی از محدوده های منحصر به فرد و دوست داشتنی این شهر سر بزنیم و شما را با منطقه بیلیک دوزو در استانبول ترکیه آشنا کنیم.

 

درباره بیلیک دوزو

این منطقه طبق تقسیمات اداری ترکیه، حدود سی و شصت کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از سی هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. این محدوده مشتمل بر ۱۰ محله به نامهای بویوک شهیر، عدنان قهوه چی، مرمره، باریش، جمهوریت، گور پینار، دره آغزی، یاکوپلو، کاواکلی و ساحل است. شایان ذکر است که منطقه بیلیک دوزو یکی از غربی ترین مناطق حومه‌ای شهری استانبول و از جمله مدرن‌ترین، بهترین، امن‌ترین و البته شلوغ ترین‌هاست.

اما جالب است بدانید که با وجود رفت و آمد زیاد در این منطقه، هیچ مشکلی در ترافیک به وجود نمی‌آید. به همین دلیل، اغلب به افراد و مهاجرانی که قصد خرید خانه در استانبول را دارند، توصیه می‌شود که این منطقه را به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌هایشان مدنظر داشته باشند.

 

گردش به یادماندنی در محله امینونو استانبول

در واقع خرید ملک در این منطقه یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هاست، زیرا انواع امکانات رفاهی و خدماتی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و غیره با قیمت‌هایی مناسب در دسترس هستند. پیشنهاد می‌‌کنیم در این رابطه سری به مقاله بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی بزنید.

گفتنی است بیش از ۴۰ درصد از کل ساکنان این منطقه، تحصیلات دانشگاهی دارند. نتیجه نهایی این است که نسبت اشتغال بالا بوده است و این امر، بیلیک دوزو را به یکی از مراکز اصلی طبقه متوسط  وطبقه بالای اجتماع بدل کرده است.

به لحاظ جوی نیز باید گفت اینجا در بیشتر ایام سال آب و هوای بسیار مطلوبی دارد. متوسط دما در سال در سطح دریا ۱۴.۴ درجه سانتی گراد است. این منطقه، تقریبا ۱۵۰ متر از سطح دریا واقع شده و رطوبت ملایمی را تجربه می‌کند. اما همچنین خنک‌تر از مناطق مجاور است. بنابراین زمستان‌های بیلیک دوزو، بسیار سردتر از سایر نواحی در استانبول بوده و بارندگی نیز بیشتر است. دلیل دیگر این امر، این است که بطور کلی این منطقه توسط درختان زیادی احاطه شده و این درختان ضمن ایجاد جاذبه بصری برای گردشگران، به خنکی و رطوبت فضا نیز می‌افزایند.

 

بهترین رستوران‌های محله اسکودار

شکم گردی در بیلیک دوزو

همانطور که اشاره کردیم از ویژگی‌های بارز منطقه بیلیک دوزو، وجود انواع کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک است. بسیاری از این مکانها، معمولا با فضا و طراحی مدرن پذیرای مشتریان هستند. با عبور از بسیاری از غذاکده‌های این حوالی، بوی خوش کباب سنتی، ماهی کبابی و سایر انواع  غذاهای ترکی، پیش غذا و شیرینی‌های خوشمزه را حس خواهید کرد.

کافه‌های مجلل نیز با رایحه چای، قهوه تازه، کیک‌های ترد و آب میوه‌های گوارا شما را به سوی خود فرا می‌خوانند. اما واقعیت این است که بیشتر رستوران‌های معروف بیلیک دوزو و شعبات آنها، در مراکز تجاری و سواحل این منطقه متمرکز شده‌اند.

از بهترین کافه‌های این حوالی می‌توان به Geppetto Plus، Twin Coffee Co، Book And Tea House و Starbucks اشاره کرد. همچنین رستوران‌های مشهوری که در بین مردم محلی و نیز گردشگران خارجی محبوبیت بالایی دارند عبارتند از Roof Mezze 360، Evrenos Kebap، Miss Tantuni و Lalezar Iskembe Kelle Paca.

 

گشتی در محله کوزگونجوک استانبول

فرصت‌های خرید

در بیلیک دوزو، مراکز خرید خوب و عالی بسیاری وجود دارند. از جمله بهترین مراکز خرید استانبول در این منطقه می‌توان به میگروس، بیلیجیوم، توریوم، پرلاویستا، اوت لت سنتر استانبول و اکباتی اشاره کرد. در کنار این موارد باید گفت یکی از لوکس‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در این منطقه، مرکز خرید مارمارا پارک است. این مرکز خرید، دارای بیش از ۲۰۰ فروشگاه و بوتیک از بهترین مارک‌های سراسر جهان است. جالب است بدانید که این مکان همچنین دارای پارکینگ، سینما، رستوران و مناظر و چشم اندازهایی بی‌بدیل به شهر و دریاست.

حمل و نقل در بیلیک دوزو

یکی از مهمترین معیارهایی که می‌تواند برای تعیین سطح امکانات یک منطقه مورد استفاده قرار گیرد، نحوه حمل و نقل عمومی است. در مورد منطقه بیلیک دوزو باید گفت ساکنان و گردشگران این منطقه، می توانند در هر ساعتی از روز دسترسی آسانی به حمل و نقل عمومی استانبول داشته باشند.

بنابراین اگر تصمیم به گشت و گذار در ‌‌ بیلیک دوزو داشتید، چه از تاکسی استفاده کنید و چه از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر نظیر اتوبوس، می‌توانید به راحتی به هر جا که می‌خواهید بروید. به خصوص اینکه ترافیک زیادی در اینجا وجود ندارد و بنابراین ساکنان این منطقه و گردشگران در آن می‌توانند ضمن عبور و مرور، با فراغ بال به تماشای مناظر و گردش بپردازند.

اقامت

در انتهای سفرمان، امکانات اقامتی در بیلیک دوزو را بررسی خواهیم کرد. امروزه این منطقه، مهاجران و خارجیان بسیاری را به سوی خود جلب کرده که خیلی از آنها نیز ایرانی هستند. این محدوده، مشتمل بر گروهی از بهترین و استانداردترین هتل‌های استانبول و استراحتگاه‌های ساحلی و همچنین مجتمع‌های مسکونی لوکس کاملا یکپارچه است.

 

راهنمای گردش در محله نیشان تاشی استانبول

­­­جالب است بدانید که قیمت خانه‌ها و آپارتمان‌ها، هم برای خرید و هم برای اجاره بسیار مناسب است و این امر در کنار مدرن بودن و داشتن امکانات متنوع شهری، به نوبه خود یکی از مهمترین دلایل گرایش مهاجران است. اما اگر برای سفری کوتاه مدت با تور استانبول به این منطقه گذر کردید، پیشنهاد ما به شما برای اقامت در طول سفرتان هتل‌های Sultania، Bahira و The Ritz-Carlton هستند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران