برترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
برترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

معمولا توریست‌ها تور کوش آداسی را صرفا برای استفاده از سواحل و تفریحات آبی آن ترجیح می‌دهند. این دسته از افراد در طول سفر نیز با گمان بر اینکه کوش آداسی جاذبه‌های گردشگری دیدنی‌ ندارد به گردش در شهر نمی‌پردازند. اگر شما نیز جز این دسته از توریست‌ها هستید باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. زیرا این شهر ساحلی ترکیه علاوه بر سواحل زیبایی که دارد از جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع و دیدنی نیز برخوردار می‌باشد که توجه هر بازدیدکننده‌ای را می‌تواند به خود جلب کند. برای آشنایی بیشتر با مکان‌های دیدنی کوش آداسی شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

پارک ملی دلتا آیدین (Aydin Delta National Park)

اولین موردی که می‌توان به عنوان برترین جاذبه‌ گردشگری نام برد پارک ملی دلتا آیدین کوش آداسی است. این مکان بی‌نظیر یکی از زیباترین پارک‌های کوش آداسی و البته ترکیه بوده که بومیان آن را با نام بیوک مندرس نیز می‌شناسند. در این پارک منحصر به فرد می‌توانید علاوه بر گردش و تفریح از بازدید گونه‌های گیاهان نایاب و جالب نیز لذت ببرید. پارک ملی دلتا آیدین دارای قدمتی زیاد بوده و تقریبا به قر‌های ۹ یا ۱۰ میلادی برمی‌گردد.

 

رستوران‌های کوش آداسی با منظره‌ای زیبا

پارک آبی آدالند (Adaland Water Park)

یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری پارک آبی آدالند کوش آداسی نام دارد. این مکان در فاصله ۶ کیلومتری کوش آداسی واقع شده و سالانه توریست‌های بسیاری برای تفریح به آن‌جا می‌روند. شما می‌توانید با رفتن به این پارک آبی اوج هیجان و آدرنالین را با سوار شدن بر سرسره‌های پرشیب آن تجربه کنید. علاوه بر آن دلفین‌ها در پارک آبی آدالند نمایشی جذاب و دیدنی اجرا می‌کنند که می‌تواند برای شما و کودکانتان بسیار جالب و تماشایی باشد.

دیدایما (Didyma)

از جمله جاذبه‌های گردشگری متفاوت و جالبی که می‌توان در سفر با تور ترکیه به کوش آداسی فرصت بازدید از آن را به دست آورد دیدایما است. این مکان در دوران امپراطوری یونانی‌ها بنا شده و دارای سبک معماری جالب و خاصی است. از لحاظ کاربردی این مکان در گذشته به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به طوری که در آن دوران عنوان دومین تالار مذهبی بزرگ دنیا را از آن خود کرده بود. با اینکه سال‌های زیادی از ساخت آن می‌گذرد و بخشی از قسمت‌های آن متروکه شده اما هنوز هم سبک معماری و شکوه آن جذابیت زیادی داشته و مورد توجه بسیاری از توریست‌ها است.

 

جشنواره کشتی شترها در کوش آداسی

پرینه (Perine)

پرینه از دیگر جاذبه‌های گردشگری دیدنی در کوش آداسی است که در گذشته مکانی پیشرفته و مهم در سطح شهر به حساب می‌آمد. این مکان زیبا دارای چشم‌انداز کوهستانی بوده و در دوران امپراطوری یونانیان ساخته شده است. به طور تقریبی می‌توان گفت دوران شکوه این مکان به حدود ۴۵۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. از جمله مکان‌های دیدنی که در پرینه می‌توان از آن بازدید کرد آمفی تئاتری ۶۵۰۰ نفری واقع در آن است.

جزیره کبوتر (Guvercin Adasi)

معروف‌ترین جاذبه گردشگری کوش آداسی که حتما تا کنون بارها نام آن به گوشتان خورده جزیره پرندگان نام دارد. تاریخ تاسیس این مکان به قرن ۱۹ام میلادی برمی‌گردد. در آن دوران حکومت عثمانی این مکان را با هدف نگهبانی از جزیره ساخت که این روزها به مکانی زیبا و دیدنی تبدیل شده است. جزیره کبوتر در نزدیکی‌های کوش آداسی واقع شده و جزئی از این شهر زیبا محسوب می‌شود. جزیره کبوتر خود به تنهایی دارای مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیار زیادی است که رفتن به آن را به علاقه‌مندان به گردش در مکان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. از جمله این موارد می‌توان به قلعه بیزانسی بازمانده از قرن ۱۳۲ میلادی اشاره کرد. علاوه بر آن جزیره کوش آداسی دارای رستوران‌ها و کافه‌های دنج بسیار زیادی است که مورد پسند اکثر گردشگران می‌باشد.

 

بهترین هتل‌های ساحلی کوش آداسی

روستای گوزل چاملی (Village Of Gozel Chamly)

 اگر با تور کوش آداسی سفر کردید حتما بازدید از روستای گوزل چاملی را در لیست گردش و تفریحات خود قرار دهید. چرا که این روستا دارای آب و هوایی بسیار دلنشین بوده و از زیبایی‌های طبیعی بسیاری برخوردار است. روستای گوزل چاملی در قسمت شمال شرقی پارک ملی آیدین واقع شده است و دستیابی به آن دشواری چندانی ندارد. گوزل چاملی معمولا به عنوان مکانی برای اجرای مراسم‌ها و برنامه‌های مهم سیاسی و غیره انتخاب می‌شود.

بندرگاه کوش آداسی (Kusadasi Harbor Area)

بندرگاه کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گردش توریست‌ها است. زیرا در این مکان جاذبه‌های گردشگری بسیاری قرار گرفته که هر یک از آن‌ها دارای جذابیت خاص و متفاوتی برای گردشگران است. از جمله دیدنی‌ترین بخش‌های آن کاروانسرایی می‌باشد که در این حوالی قرار گرفته است. بر اساس شواهد گفته می‌شود این کاروانسرا در دوران حکومت عثمانی بنا شده است.

 

معرفی بازار بزرگ کوش آداسی

غار کاراجا (Karaca Cave)

کوش آداسی چندین غار جذاب و دیدنی را در خود جای داده که این روزها به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید توریست‌ها تبدیل شده است. از جمله معروف‌ترین غارهای کوش آداسی، غار کاراجا نام دارد. گفته می‌شود این مکان محل سکونت انسان‌های نخستین بود. در صورتی که به بازدید از این غار علاقه دارید حتما از قبل در مورد ساعات کاری آن اطلاعات لازم را به دست آورید. زیرا در برخی از روزهای سال تعمیرات اساسی در آن انجام می‌گیرد که سبب تعطیلی آن می‌شود.

۰۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران