مناطق گردشگری نزدیک دریا در کوش‌آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
مناطق گردشگری نزدیک دریا در کوش‌آداسی

بندر کوشی آداسی در غرب ترکیه و در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است و قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. این منطقه به علت جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری که دارد، مقصد خوبی برای گردشگران از همه نقاط دنیاست. نام این بندر در دهه ۲۰ میلادی توسط آتاتورک از اسکلا نوا، به کوشی آداسی یا جزیره پرنده تغییر یافت. پلاژهای معروف زیادی در این شهر وجود دارد که از میان آنها به پلاژ گوورچین آداس، کارا اوا، سوگی، کالاماکی، آب گرم یاوان سو، ییلانچی بورنو، یاوان سو، کوشتور، آب گرم ونوس و آب گرم گوزل چاملی اشاره کرد. علاوه بر این، می‌توانید از این شهر مسافرتی کوتاه و چند روزه با کشتی به جزایر یونان داشته باشید و از تماشای دریای مدیترانه و پرواز مرغان دریایی لذت ببرید. همچنین در تور کوش آداسی امکانات خوبی که لازم است زمانی را در کنار دریای اژه بگذرانید، دارد. در این متن با چند منطقه معروف نزدیک دریا در کوش آداسی آشنا می‌شوید.

 

شبه جزیره دیلک Dilek

دیلک به عنوان شبه جزیره‌ای در ۳۰ کیلومتری کوش آداسی یکی از زیباترین مناطق نزدیک به این شهر است که سواحل بسیار زیبایی دارد. شما با آفتاب گرفتن یا قدم زدن در کنار دریا روی شن‌های نرم و داغ لذت ببرید و یا در پارک ملی جنگلی این منطقه گردش کنید. در دیلک می‌توانید از غار زئوس، ساحل آیدینلیک و کاراسو کویو بازدید کنید و تفریحات آبی مختلفی انجام دهید. بهترین گزینه برای طبیعت‌گردان پیاده‌روی در مسیرهای پیاده‌روی جنگلی است که مناظر فوق‌العاده زیبا و سبزی دارد.

 

گردشی یک روزه از مقصد کوش آداسی

جزیره کبوتر، گورجی آداسی Güvercinada

به هنگام پیاده‌روی در کنار دریا در کوش‌آداسی، یک جزیره کوچک زیبا در نزدیکی ساحل می‌بینید که جزیره کبوتر یا گورجین آداسی نام دارد که حدود ۳۵۰ متر از آنجا فاصله دارد و یکی از دیدنی‌ترین جزایر ترکیه است. این جزیره دارای قلعه‌ای است که به قرن ۱۳ میلادی تعلق دارد و در دوره بیزانس با اهداف نظامی ساخته شده است. پس از این دوره تاریخی، جزیره کبوتر محل اسکان دزدان دریایی شد. در قرن نوزدهم میلادی، دولت وقت دیوارهایی به ارتفاع ۳ متر به دور این قلعه کشید تا آن را از دست این افراد در امان دارد. امروزه این جزیره توسط مسیری به ساحل کوش‌آداسی وصل شده و پر از کافه‌ و رستوران با منظره زیباست که می‌توانید پس از بازدید از گورجی آداسی، به یکی از آنها بروید و قهوه و شیرینی ترکی و یا یک نوع غذای دریایی سفارش دهید.

 

کادینلار دنیزی به معنی ساحل بانوان Kadınlar Denizi Plajı

یکی از مناطق ساحلی مشهور در کوش آداسی کادینلار دنیزی است. این ساحل مخصوص بانوان و در ۲ کیلومتری مرکز بندر است که منطقه‌ای بسیار زیبا و عالی برای پیاده‌روی ساحلی، ورزش‌های آبی، استفاده از پلاژهای ساحلی، حمام آفتاب و شنا در آب‌های تمیز دریاست. شنا کردن مردان در این منطقه در دوران امپراطوری عثمانی ممنوع بوده است و هم اکنون زن و مرد هر دو می‌توانند از تمامی امکانات این ساحل استفاده کنند اما خب همان اسم قدیمی خود را حفظ کرده است.

 

بایدهای گردش و تفریح در تور کوش آداسی

 

بندرگاه Kusadasi Harbor Area

بندرگاه یکی از توریستی‌ترین مناطق کوش آداسی محیوب می‌شود که بیشتر جاذبه‌های شهر در این منطقه قرار گرفته است. یک کاروانسرای معروف و بزرگ که توسط شاهان عثمانی ساخته شده و همچنین خود بندرگاه از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی هستند که می‌توانید در سفر خود به این شهر به راحتی از آنها بازدید نمایید.

 

سواحل پاموک، ساحل عشق

سواحل پاموک در سلکوک، حومه شهر کوش آداسی در منطقه داووتلار است که می‌توانید انواع ورزش های آبی را انجام دهید. اگر به دنبال تعطیلاتی آرام و عاشقانه یا انجام فعالیت‌های مختلف آبی هستید می‌توانید سواحل شنی و طبیعت شگفت‌انگیز سواحل پاموک را انتخاب کنید. بهترین زمان برای رفتن به سواحل کوش آداسی از ماه می تا اکتبر به شمار می‌رود. گرم‌ترین زمان در این محدوده زمانی، آگوست و جولای است. معروف‌ترین این سواحل لانگ بیچ، با طول ۱۸ متر است که به دلیل محبوبیت زیاد، معمولا در این ماه‌ها شلوغ و پر از گردشگر است.

 

راهنمای گردشگری تفریحات کوش آداسی

۱۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران