۱۰ نکته مهم قبل از سفر به کوش‌آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
۱۰ نکته مهم قبل از سفر به کوش‌آداسی

ترکیه شهرهای متعددی برای سفر و بازدید دارد. اما در این میان چند مورد از آن‌ها بیش از هر گزینه دیگری در بین توریست‌ها محبوب هستند. یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه به لطف طبیعت دوست داشتنی و آثار تاریخی و فرهنگی متنوع کوش آداسی است. به طوری که در این شهر جذاب و دوست داشتنی فرصت این را خواهید داشت تا به طیف گسترده‌ای از تفریحات مشغول شده و نهایت لذت را از آن ببرید. البته همانند هر مقصد گردشگری خارجی دیگر در تور کوش آداسی نیز بهتر است قبل سفر با برخی از نکات و جزئیات آن آشنا شوید. در همین راستا در این مقاله، سعی کرده‌ایم تا به رایج‌ترین سؤالات در مورد کوش آداسی که باید قبل از رفتن به آن بدانید پاسخ دهیم.

 

آشنایی با کوش آداسی

قبل از پرداختن به جزئیات بهتر است تا آشنایی مختصری با این مقصد گردشگری محبوب دنیا داشته باشیم. کوش آداسی یک منطقه ساحلی بزرگ است که در استان آیدین و در سمت غرب ترکیه در ساحل دریای اژه قرار دارد. همچنین کوش آداسی در ۹۵ کیلومتری جنوب ازمیر و ۷۰ کیلومتری غرب مرکز شهر آیدین واقع شده و گردشگران تور کوش آداسی فرصت یک گشت و گذار همه چیز تمام را خواهند داشت. نکته جالب اینکه کوش آداسی جمعیتی در حدود ۱۲۱.۴۹۳ نفر دارد که در طول ماه‌های تابستان این رقم به بیش از یک میلیون نفر افزایش می‌یابد. آب و هوای آن کاملا معمولی و مدیترانه‌ای بوده و فصل تابستان در کوش آداسی خشک و گرم و زمستان‌های بارانی و معتدل دارد. این شهر برای کسانی که عاشق دریا و تفریحات ساحلی هستند یک انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی بعد از نیمه اول ماه سپتامبر تا اواسط اکتبر است. البته برخلاف بسیاری از مقاصد ساحلی که مردم محلی پس از فصل توریستی مغازه‌های خود را می‌بندند و شهر خالی از توریست‌ می‌شود، کوش آداسی شهری است که در تمام طول سال حس و حالی زنده و پر جنب و جوشی دارد. بهتر است بدانید که نزدیکترین فرودگاه به کوش آداسی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر (ADB)  بوده و اغلب مسافران از این طریق به آن دسترسی پیدا می‌کنند. شهر زیبای کوش آداسی دارای محیطی کاملا امن بوده و گردشگران می‌توانند تا ساعت‌های تاریک شب با خیال راحت در آن به گشت و گذار بپردازند.

 

نکات جالب در مورد کوش آداسی

اکنون که با این شهر زیبا و پرطرفدار ترکیه آشنا شدید، نوبت آن رسیده که به چند نکته مهم در خصوص آن بپردازیم:

۱. گل شفابخش کوش آداسی

در کوش آداسی مکانی وجود دارد که گل آن با داشتن خاصیت شفا بخش و جوان‌کنندگی خود مشهور است. به طوری که بسیاری از گردشگران به دلیل گل قرمز شفابخش آن به این نقطه می‌آیند. شما نیز می‌توانید در تور کوش آداسی خود تنها با ده دقیقه حمام کردن در گل شفابخش آن به مدت ۵ سال جوان شوید.

 

ماه عسل در هتل‌های رمانتیک کوش آداسی

 

۲. کوش آداسی محبوب‌ترین مقصد گردشگری ساحلی دریای اژه

کوش آداسی در حدود ۹۰ کیلومتری جنوب ازمیر در خلیجی به همین نام واقع شده است. این شهر محبوب‌ترین تفرجگاه تور ترکیه در سواحل دریای اژه است. نام این شهر از جزیره کوچکی به نام جزیره پرنده (Kuş Adasi) گرفته شده که توسط یک خاکریز باریک به آن متصل گردیده است.

 

۳. کوش آداسی مقصد گردشگری با صدها هتل و اقامتگاه

بیش از ۹۰۰ هتل و اقامتگاه برای گردشگران تور کوش آداسی وجود دارد. فصل توریستی این مقصد گردشگری از تابستان (اوایل خرداد) آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد. شما می‌توانید در اوج شلوغی این شهر با مینی بوس مخصوص ترکیه به نام دولموش (Dolmuş) در هر زمان به مرکز شهر یا ساحل دسترسی پیدا کنید و در یکی از بهترین هتل‌های ساحلی کوش آداسی اقامتی راحت را تجربه کنید.

 

۴. امکان دسترسی زمینی و هوایی به کوش آداسی برای مسافران ایرانی

به لطف ارتباط خوب بزرگترین خط هوایی ملی ترکیه، ترکیش ایرلاینز، با سایر نقاط جهان دسترسی به این شهر در تمام طول سال آسان و امکان‌پذیر است. همچنین گردشگران ایرانی می‌توانند از گزینه سفر زمینی به کوش آداسی نیز بهره ببرند که کمی طولانی خواهد بود.

 

۱۰ هتل لاکچری برتر کوش آداسی

 

۵. کوش آداسی مقصد گردشگری همه چیز تمام برای تمامی افراد

این شهر به دارا بودن زیباترین سواحل ترکیه برای حمام آفتاب بر روی شن‌ها شهرت دارد. شما می‌توانید در سفر خود یکی از سواحل اختصاصی هتل‌ها یا سواحل عمومی را انتخاب کرده و از انواع تفریحات آبی مثل شنا، جت اسکی و ... لذت ببرید. البته که جای تفریحات شبانه در کوش آداسی خالی نبوده و علاقه مندان می‌توانند در شب‌های تابستان تا نیمه صبح به رقص و شادی بپردازند. پس مهم نیست که به دنبال چه چیزی هستید، در کوش آداسی خود فرصت لذت بردن از طیف گسترده تفریحات را خواهید داشت.

 

۶. کوش آداسی مهد میراث فرهنگی و تاریخی دوران یونان باستان در ترکیه

اگر به دنبال یک تنوع در بین تفریحات آبی در کوش آداسی هستید، بازدید از شهر باستانی افسوس را فراموش نکنید. میراث فرهنگی و تاریخی از زمان یونان باستان، شهر تاریخی افسوس، گشت و گذارهای جذابی را در این سفر برای شما به ارمغان خواهد داشت. شهر افسوس که یک شهر یونان باستان است در طول سال ها به خوبی حفظ شده و تنها ۳۰ دقیقه با ماشین از کوش آداسی فاصله دارد. در اینجا می‌توانید از یکی از حفظ شده‌ترین کتابخانه‌های دوران باستان (کتابخانه سلسیوس) را دیدن کنید. در شهر باستانی افسوس خوردن بستنی مخصوص این منطقه به نام مادو را فراموش نکنید.

شهر افسوس امروزه شبیه شهری بیرون آمده از فیلم‌های علمی-تخیلی است. معماری این شهر با نشانه‌هایی به جا مانده از دوران یونان باستان جلوه‌ای بسیار خاص و متفاوت به آن بخشیده‌اند. این مرکز تجاری و فرهنگی مربوط به دوران قذیم در آن‌ سال‌ها تخمین می‌رود که جمعیتی در حدود بیش از ۲۵۰ هزار نفر داشت. برای اینکه به اهمیت این شهر باستانی پی ببرید بهتر است بگوییم افسوس شهری معادل نیویورک یا لندن امروزی بود. همچنین دومین شهر پرجمعیت جهان در حدود سال ۱۰۰ پس از میلاد محسوب می‌شد. علاقه‌مندان به بازدید از این شهر می‌توانند تنها با پرداخت ۱ یورو سوار بر اتوبوس شده و به سمت افسوس از کوش آداسی حرکت کنند.

 

راهنمای سفری خانوادگی به کوش آداسی

 

۷. کوش آداسی با آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای مقصدی ایده‌‌آل برای تمامی فصول

کوش آداسی دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای بوده و با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل گزینه‌ای مناسب برای سفر در تمامی طول سال است. چرا که فصل زمستان در کوش آداسی سرد و سخت نبوده و در تابستان‌ها نیز به لطف وجود دریا و سواحل گردشگران می‌توانند با آب‌تنی خنک شده و از گرما اذیت نشوند. از جمله معروف‌ترین سواحل کوش آداسی می‌توان لانگ بیچ (۲۰ کیلومتر)، ساحل بانوان کوش آداسی (۲ کیلومتر)، ساحل کوستور (۴.۵ کیلومتر) و ساحل پاموکاک (۱۲ کیلومتر) را نام برد. همچنین در این سفر فرصت بازدید از جزیره یونانی ساموس را خواهید داشت که با قایق کمی بیش از یک ساعت راه دارد.

 

۸.  کوش آداسی مقصدی برای عاشقان خرید

در مرکز کوش آداسی، بازار بزرگی وجود دارد که تا اواخر شب باز بوده و به دلیل بافت سنتی و خاصی که دارد به یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی این شهر تبدیل شده است. بازار بزرگ کوش آداسی مملو از غرفه‌ها، مغازه‌ها و فروشندگان خیابانی است که اجناس مختلف از قبیل منسوجات، چرم، چای، فرش، ادویه جات و غیره را عرضه می‌کنند. همچنین در همین حوالی چای‌خانه‌های جذابی را خواهید یافت که توصیه می‌کنیم هرگز فرصت نوشیدن یک چای خوشمزه در استکان‌های کمر باریک را با رفتن به آن‌ها از دست ندهید.

اگر قصد خرید سوغاتی و خوراکی دارید روغن زیتون مرغوب و ادویه‌های تازه و باکیفیت بهترین گزینه برای شما خواهند بود که هرگز از خرید خود پشیمان نخواهید شد. همچنین در این بازار می‌توانید خوراکی‌های مخصوص ترکیه را نیز پیدا کرده و خریداری کنید. البته که همه چیز محدود به این بازار نبوده و در این شهر می‌توانید مراکز خرید لوکس کوش آداسی را نیز پیدا کرده و به گشت و گذار در آن‌ها مشغول شوید.

 

۹. کوش آداسی شهری زنده و مملو از کلاب‌های شبانه متنوع

چنانچه دوست دارید شب‌ها تا دیر وقت بیدار مانده و اوج هیجان و سرگرمی‌ را در بهترین کلاب‌های شبانه کوش آداسی تجربه کنید، این شهر برای شما نیز گزینه‌های متعدد بسیاری را در فراهم خواهد کرد. اغلب کلاب‌های شبانه کوش آداسی با حضور دی جی‌های معروف بین‌المللی و محلی اجراهای خاص و بی‌نظیری را به نمایش در می‌آورند. پس به محض غروب خورشید به تفریحات ساحلی خود خاتمه داده و برای تجربه یک شب به یادماندنی خود را آماده کنید.

 

ورزش‌های آبی و غواصی کیوی در کوش آداسی

 

۱۰. تفریحات متنوع و گوناگون در کوش آداسی

به غیر از گشت و گذار در شهر افسوس و دراز کشیدن در کنار سواحل کوش آداسی گزینه‌های گردشگری مختلف دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. به طوری که آثار تاریخی باستانی معروفی در مجاورت این شهر وجود دارند. هیراپولیس (پاموکاله)، دیدیما و میلت و خانه‌های ویرجین تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی هستند. علاوه بر آن بازدید از مکان‌های تاریخی قلعه کوش آداسی، معبد آرتمیس و خانه مریم باکره موارد دیگری هستند که در بازدید از آن‌ها قطعا شگفت‌زده خواهید شد. معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان بوده و به عقیده بسیاری از بازدیدکنندگان زیباترین بنای دوران باستان است.

۱۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران