تفریح در استانبول همچون محلی‌ها

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تفریح در استانبول همچون محلی‌ها

مردم استانبول بهتر از هر کسی بلد هستند که چطور از شهر خود لذت برده و در آن گردش کنند. آن‌ها بهترین جاها را برای خوردن صبحانه یا قهوه انتخاب می‌کنند و برای گردش و تفریح به نقاط خاصی از شهر می‌روند. سلیقه متفاوتی دارند و مسلما شهر خود را بهتر از شما می‌شناسند. پس بد نیست شما هم یک بار در تور استانبول، شبیه به محلی‌های این شهر به گردش و تفریح پرداخته و نکاتی که آن‌ها در این باره انجام می‌دهند را رعایت کنید.

 

صبحانه در استانبول

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است و ترک‌ها به شدت به این نکته توجه دارند. آن‌ها صبحانه‌های کامل و عالی می‌خورند و شما هم بهتر است برای یک روز عالی و پر انرژی در طول سفر خود، خوردن صبحانه ترکی را در برنامه‌هایتان قرار دهید. این صبحانه‌ها عموما شامل بخش‌های مختلفی از جمله چای، تخم مرغ، گوجه، سوسیس ترکی، نان، پنیر، گردو و چند چیز دیگر می‌شود. انتخاب‌های زیادی در این زمینه برایتان وجود دارد که بهترین آن‌ها رستوران‌های مشرف به تنگه بسفور و البته خیابان معروف "صبحانه" در محله بشیکتاش استانبول است که چندین و چند کافه برای ارائه صبحانه سنتی ترک در خود دارد.

قدم زدن در کنار تنگه بسفور

تنگه بسفور یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که استانبول را به آن می‌شناسند و بدون شک هر مسافری از این مکان دیدن می‌کند. اما پیشنهاد ما این است که حتما کمی در آرامش و در نقاط کم‌تر گردشگرپذیر، تنها در کنار تنگه قدم بزنید و از مناظر زیبایی که به شما ارائه می‌شود، لذت ببرید.

 

بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

گردش‌های دریایی

ترک‌ها به شدت به گردش‌های دریایی علاقه مند هستند و در فصول مختلف، برای گردش به جزایر پرنس استانبول می‌روند. شما نیز می‌توانید سوار بر فری‌هایی که روی تنگه بسفور به حرکت در می‌آیند، سوار شده و از گردش‌های دریایی یا سفر به جزایر پرنس بهره ببرید. در این جزایر اجازه‌ی رفت و آمد وسایل نقلیه موتوری نمی‌دهند، به همین دلیل با محیط آرامش بخش و در عین حال زیبا مواجه خواهید بود.

خرید در استانبول

بر خلاف آن چه تصور می‌شود، اکثر کسانی که در استانبول اقامت دارند، نه در بازار بزرگ استانبول و در مراکز خرید گران‌قیمت شهر به خرید می‌پردازند. مراکز خرید با قیمت متوسط و همچنین خیابان‌ها و پاساژ‌ها، مقصد اکثر محلی‌هایی است که به دنبال خرید اجناس در این شهر هستند. در بی‌اغلو، نیشانتاشی و کادیکوی، چندین مرکز خرید اینچنینی و پاساژ‌های مختلف هستند که می‌توانید در آن‌ها به خرید مشغول شوید. البته گشت و گذار در بازار بزرگ برای دیدن این جاذبه‌ی تاریخی را حتما به انجام برسانید و اگر اهل خرید اجناس لاکچری هستید نیز، حتما سری به مراکز خرید لوکس استانبول بزنید.

 

استانبول در دوران کرونا برای سفر امن است؟

غذا در استانبول

برای نهار و شام، حتما مثل خود ترک‌ها، غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. اگر این غذاها به مزاج شما خوش بیاید، با انتخاب‌های زیادی مواجه خواهید شد که هم قیمت مناسبی دارند و از نظر غذایی بسیار ایده‌آل هستند. غذاهای معروف ترکیه تنوع بسیار خوبی دارند‌ و از غذاهای خیابانی تا انواع کباب‌ها، غذاهای برنجی و کباب‌ها را شامل می‌شوند. فراموش نکنید که ترک‌ها به پخت دسرها و شیرینی‌های خوشمزه نیز معروفند، پس فراموش نکنید که از باقلواهای ترکی، حتما بخورید.

قهوه ترک در جوار تنگه بسفور

خوردن قهوه نه یک فعالیت روزانه، بلکه یک فرهنگ در میان مردم ترکیه، مخصوصا محلی‌های استانبول به حساب می‌آید. جاهای مختلفی هستند که شما می‌توانید قهوه ترک سفارش دهید. از قهوه‌های خیابانی متعدد در نزدیکی بازار بزرگ گرفته تا کافه‌های لوکس و باکلاس استانبول. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک بار در نزدیکی تنگه بسفور و با نمای زیبای این پهنه‌ی آبی، یک قهوه‌ی عالی در کافه‌های اطراف میل کنید.

 

رستوران‌هایی با ویوی تنگه بسفر در استانبول

موزیک زنده و فعالیت‌های شبانه

جدا از کنسرت‌های مختلفی که در سطح شهر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به موزیک‌های ترکی می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند، شب‌های استانبول نیز پر جنب و جوش و پر از مراکز مختلف خواهد بود. مردم ترکیه هم به شرکت در انواع برنامه‌های موسیقیایی و هم فعالیت‌های شبانه مشتاقند و برخلاف خیلی جاها که این مکان‌ها پر می‌شود از گردشگران، در استانبول مردم محلی پا به پای مسافران، در این جمع‌ها شرکت خواهند کرد.

تماشای بازی فوتبال

یکی از فعالیت‌هایی که به شدت مردم ترکیه به آن مشتاق هستند، تماشای بازی‌های فوتبال از نزدیک است. در حال حاضر البته به خاطر بیماری کرونا، امکان انجام این فعالیت نیست، اما اگر دوباره درهای ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران باز شود، حتما به تماشای بازی یکی از تیم‌های گالاتاسترای، فنرباغچه یا بشیکتاش بروید و در جمع پر شور مردم ترکیه، به تماشای بازی بپردازید.

 

راهکارهایی برای داشتن سفری ارزان به استانبول

۰۲ آذر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران