تفریح در پارک‌های بازی و آبی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تفریح در پارک‌های بازی و آبی استانبول

خیلی اوقات وقتی ما درباره تور استانبول حرف می‌زنیم، از مراکز خرید یا ابنیه تاریخی می‌گوییم. این که چطور از مساجد بزرگ این شهر بازدید کنید، به سراغ برج گالاتا بروید یا در خیابان استقلال گردش کنید. اما برای آن‌هایی که اهل تفریح هستند، استانبول امکانات خیلی خوبی تهیه دیده است. پارک‌های آبی و بازی زیادی در این شهر بزرگ وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به آن‌ها بزنید، مخصوصا اگر همراه بچه‌ها به این شهر سفر می‌کنید. در ادامه راهنمایی کامل از پارک‌های بازی و آبی، آدرس آن‌ها و هزینه‌ی بلیط هر کدامشان را قید خواهیم کرد.

 

ویالند | Vialand

مجموعه تفریحی ویالند بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین پارک بازی استانبول به حساب آمده که تحت مجموعه Isfanbul فعالیت می‌کند و بازی‌های بسیار متنوع و امکانات خیلی زیادی را در اختیار مهمانانش می‌گذارد. خود مجموعه پارک بازی شامل چندین و چند بازی مختلف برای تمام سنین می‌شود. اگر به دنبال یک سواری هیجان انگیز و جذاب هستید، باید به سراغ رولرکوستر بزرگ Nefeskesen  بروید یا به سراغ سواری‌های ترکیبی مثل Vikings یا Waterfall رفته و شجاعت خود را محک بزنید. بازی‌های خانوادگی خیلی خوبی نیز در این پارک گنجانده شده و بچه‌های کم سن و سال نیز بازی‌های مخصوص به خود را دارند.

اما همان‌طور که گفتیم، این مجموعه تنها به پارک بازی ختم نمی‌شود و دارای یک مرکز خرید اختصاصی بزرگ است که چندین و چند فروشگاه از برندهای متنوع بین‌المللی را در خود داشته و یک مجموعه سینمایی به نام Cinemaximum نیز دارد که با چند سالن مختلف، فیلم‌های روز دنیا را با بهترین کیفیت صدا و تصویر به نمایش در می‌آورد. پارک جنگلی با محیط ۵ هزار متر مربع، یک محیط بازی و یادگیری خاص است که با تم سافاری تهیه دیده شده، یک سینمای ۵ بعدی برای نمایش فیلم‌های خاص در این مکان وجود دارد و همچنین برای تماشای نمایش‌ها یا کنسرت‌های موسیقی، به سراغ استیج روباز ویالند بروید. البته این دو پاراگراف، تنها لیست وار بعضی از امکانات مجموعه را در خود دارد و ویالند امکانات و بازی‌های گسترده‌ای را برایتان فراهم کرده است.

 

بهترین کلوپ‌های بازی‌های رومیزی در استانبول

آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan

قیمت: بلیط یک روزه پکیج کامل ویالند ۸۹۹ لیر است اما می‌توانید بلیط بخش‌های مجزا را هم تهیه کنید

 

موی پارک | MOIPARK

موی پارک یکی دیگر از پارک‌های بازی معروف و عالی در استانبول است و چون تمام محیط آن سرپوشیده است، حتی در روزهایی که هوا بارانی بوده یا این که خیلی گرم است نیز می‌توانید برای تفریح به این محل بروید. موی پارک در استانبول طراحی داخلی فوق‌العاده شیک و زیبایی دارد و تم آن درباره یک مسافر فضایی است که به زمین آمده. بیش از ۲۰ بازی مختلف برای تمامی سنین در آن‌جا گنجانده شده است. البته بر خلاف بسیاری از پارک‌های امروزی، در موی پارک شما یک بلیط ورودی تهیه نمی‌کنید، بلکه یک کارت خریده و به ازای هر بازی، از آن کارت کردیت پرداخت می‌کنید و بازی‌های مختلف نیز، کردیت متفاوتی دارند.

اگر چه این مجموعه سرپوشیده است اما بازی‌های بسیار جذابی از جمله رولرکوسترهای بزرگ و هیجان انگیز در خود دارد. بازی‌های مخصوص کودکان و همچنین سواری‌های که همراه خانواده می‌توانید تجربه کنید، از دیگر جاذبه‌های موی پارک به حساب می‌آیند. در سمتی از پارک نیز چندین بازی میزی و یک سری بازی آرکید نیز قرار داده شده است. موی پارک در مرکز خرید استانبول مال واقع شده و به همین دلیل به مجموعه سینمایی این مرکز، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و البته فروشگاه‌های آن‌جا نیز دسترسی خواهید داشت.

آدرس: Mahmutbey, Süleyman Demirel Blv, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir

قیمت: کارت‌هایی که تهیه می‌کنید را به هر اندازه که دوست داشته باشید، می‌توانید شارژ کنید اما به طور متوسط برای هر نفر چیزی حدود ۳۰۰ لیر هزینه خواهید داشت.

 

مارینا آکوا پارک واترلند | Marina Aquapark Waterland

مارینا آکوا پارک واترلند بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول به حساب می‌آید که دارای ۱۷ سرسره و تونل آبی و ۱۷ فعالیت هیجان انگیز آبی است. این پارک آبی در مکانی بسیار زیبا چسبیده به آب واقع شده و منظره‌ای زیبا از تنگه را نیز پیش رو دارد. این پارک آبی کار خود را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرده و با توجه به تعطیلی دو ساله به خاطر همه گیری کرونا، این مکان را باید پارکی تازه تاسیس به حساب آورد که وسعتی به اندازه ۱۵ هزار متر مربع دارد.

یکی از ویژگی‌های این پارک، داشتن استخرهای متعدد است که یکی از آن‌ها ویژه بانوان بوده، یکی دیگر ویژه کودکان، یک استخر موج مصنوعی نیز در مارینا آکوا پارک واترلند وجود دارد و همه‌ی مهمانان نیز به باقی استخرها دسترسی دارند. جدا از انبوه تفریحات مختلفی که برای این پارک در نظر گرفته شده، مارینا آکوا پارک دارای محیط و امکاناتی کامل برای استراحت و آفتاب گرفتن، چند رستوران و کافه و امکانات رفاهی مختلف است. این پارک از هر نظر، بهترین پارک آبی استانبول و البته بزرگ‌ترین آ‌ن‌ها نیز به حساب می‌آید.

 

تجربه‌ بازی‌های واقعیت مجازی در استانبول

آدرس: Cami, İstanbul TR, Balıkçılar Sk. no:20/1, 34940 Tuzla

قیمت: بلیط یک روزه برای افراد بزرگسال ۱۹۹ لیر، نوجوانان ۱۷۹ لیر و کودکان ۴ تا ۱۲ سال، ۱۵۹ لیر است.

 

آکوا کلاب دلفین | Aqua Club Dolphin

دیگر پارک آبی جذاب استانبول، آکوا کلاب دلفین است که محیطی مفرح، تمیز و بسیار شاد دارد و بازی‌های متنوع و امکانات عالی برایش در نظر گرفته شده. از مزیت‌های این پارک، داشتن بخش‌ها و بازی‌های مختلف است که باعث می‌شود هر کس با هر سنی از بودن در آن‌جا لذت ببرد.

سواری‌هایی که در آکوا کلاب دلفین امتحان خواهید کرد، اغلب طراحی جالب توجهی دارند. مثل کینگ کبرا که یه سرسره آبی به شکل ماه کبراست یا سونامه که اینقدر بزرگ است که برای امتحان کردنش کمی دو دل خواهید شد. بازی‌های گروهی، سرسره‌های مخصوص سنین پایین، استخر آرام با فضای بزرگ و خیلی چیزهای دیگر هستند که باعث می‌شوند، آکوا کلاب دلفین جزو بهترین مراکز تفریحی استانبول باشند.

آدرس: Esenkent, Su Oyunları Merkezi Bahçeşehir Girişi, Cemalpaşa Cad., 34517 Esenyurt

قیمت: قیمت بلیط برای آقایان ۲۰۰ لیر، نوجوانان و خانم‌ها ۱۸۰ لیر و کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۱۰۰ لیر است.

 

کیدزانیا استانبول | KidZania İstanbul

کیدزانیا یک پارک بازی به خصوص است که تنها برای کودکان ساخته شده و بزرگ‌ترها در آن شرکت نخواهند کرد. این برند بین‌المللی که در جاهای مختلف دنیا شعبه‌های مختلفی دارد را حتی در سفر به دبی نیز می‌توانید مشاهده کنید. پارک کیدزانیا در واقع متشکل از بخش‌های مختلف است که بچه‌ها همراه با مربیان مجرب، شغل‌های مختلف را بازی می‌کنند و می‌توانند در کنار تفریحات گروهی با دیگر بچه‌ها، برای دقایقی، تجربه‌ی این مشاغل را به دست آورده و چیزهای جدید یاد بگیرند. اساس ساخت کیدزانیا همین تجربه‌ی انجام فعالیت‌های مختلف به صورت گروهی و مشتاق کردن کودکان به مشاغل مختلف است اما در این مدت، می‌توانند با دوستان جدید خود از جاهای مختلف دنیا خوش بگذرانند.

از مشاغلی که در کیدزانیا استانبول پیدا خواهید کرد می‌توان به باستان شناسی، پزشکی، خلبانی، کار در کارخانه بیسکوییت سازی، بانک، کارخانه تولید شکلات، طراحی فشن، تعمیر ماشین، آتشنشان، برج ساعت، دانشمند، بازیگری، و ... اشاره کرد. اما این پارک دارای بخش‌های جالبی مثل استودیو موزیک، عکاسی با پرده سبز، سالن فوتبال، بازی‌های کامپیوتری، ساخت زیورآلات مصنوعی و پارک ماجراجویی نیز هست و به طور قطع ساعاتی شاد را برای فرزندانتان خواهد ساخت.

 

تفریح و بازی در محله شیشلی استانبول

آدرس: Acıbadem Çeçen Sokağı, Akasya AVM No:25A, 34660 Üsküdar

قیمت: ورودی بچه‌های محلی ۲۸۵ لیر بوده اما بچه‌های گردشگران خارجی باید ۶۲۵ لیر بپردازند

 

کولسیوم آکواپارک  |  Colsieum Aquapark

باید در نظر بگیرید که مهم‌ترین و بهترین پارک‌های بازی و آبی استانبول، مواردی بودند که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. باقی مراکز تفریحی، عموما به کیفیت و وسعت این موارد نیستند. یکی از این مثال‌های، کولسیوم آکواپارک که در واقع بخشی از کلاب ورزشی کولسیوم به حساب می‌آید. این کلاب ورزشی، دارای بخش‌های مختلفی است و بخش پارک آبی آن، با وسعت نسبتا زیاد اما بازی‌های نه چندان زیاد از شما میزبانی خواهد کرد. نکته‌ی مهم در مورد این محل، لوکس بودن آن‌جاست. فضای خصوصی، میزبانی از تعداد کم‌تری از مشتریان و همچنین وجود فضاهایی با امکانات رفاهی عالی، باعث شده تا کولسیوم از دیگر پارک‌های استانبول که بازی‌های بسیار زیادی در خود دارند نیز گران‌تر باشد.

این پارک از چند بخش تشکیل شده که شامل استخر کودکان و بازی‌های مخصوص به آن‌هاست، پارک آبی دیگر بخش این مجموعه است و در نهایت استخر بزرگ آب گرم نیز با فضایی آرام و به دور از هیاهو، در گوشه‌ای میان درختان باغ جا خوش کرده است و دور تا دور آن‌ها را تخت‌ها و آفتاب‌گیرها احاطه کرده‌اند. در بخش پارک آبی، چندین سرسره آبی وجود دارد که بعضی از آن‌ها هیجان انگیز و جالب هستند. در بخش کودکان نیز بازی‌های نسبتا متنوعی قرار گرفته و به بچه‌ها خوش خواهد گذشت. اگر حوصله شلوغی‌های معمول پارک‌های آبی استانبول را ندارید و می‌خواهید در فضایی آرام خوش بگذرانید، بهتر است به این محل بروید و اگر اولویت شما تنوع بازی‌هاست، بهتر است دیگر پارک‌های آبی این لیست را انتخاب نمایید.

 

بهترین شهربازی‌‌های جذاب استانبول

آدرس: Acarlar mah. Acarkent Sit. 3. Kısım, 9. Cd. No:1, 34800 Beykoz

قیمت: قیمت بلیط در ایام وسط هفته برای بزرگسالان ۴۰۰ لیر، نوجوانان ۲۸۰ و کودکان ۶ تا ۱۱ سال ۲۰۰ لیر است. قیمت بلیط برای آخر هفته‌ها نیز به همان ترتیب، ۴۷۵، ۳۵۰ و ۲۵۰ لیر خواه بود.

۰۴ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران