مسجد عیسی بیگ در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
مسجد عیسی بیگ در کوش آداسی

تور کوش آداسی یکی از تورهای پرطرفدار در بین عاشقان شنا و تفریحات آبی است. به طوری که خیلی‌ها از آن به عنوان زیبا‌ترین شهر در حوالی دریای اژه یاد می‌کنند. در این شهر ساحلی شما می‌توانید هر آنچه که در خصوص تفریحات آبی و ساحلی نیاز دارید را تجربه کنید. البته این اتمام کار نیست بلکه لذت سفر به کوش آداسی فراتر از این حرف‌ها است. به طوری که می‌توانید به خرید در مراکز خرید کوش آداسی و بازدید از جاذبه‌های دیدنی کوش آداسی بپردازید. یکی از این مکان‌های جذاب دیدنی که بازدید از آن به تمامی افراد توصیه می‌شود مسجد عیسی بیگ کوش آداسی است. ما را دنبال کنید تا قبل از سفر خود با هر آنچه که باید در خصوص این مکان دیدنی بدانید آشنا شوید.

 

معرفی مسجد عیسی بیگ کوش آداسی  (Isa Bey Mosque Kusadasi)

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی یکی از بناهای تاریخی این شهر ساحلی ترکیه است که در دوران حاکمیت حکومت سلجوقیان به سبک معماری عثمانی ساخته شد. گفته می‌شود بنیانگذار این مسجد شخصی به نام آیدین اوغلو عیسی بود و در سال ۱۳۷۵ دستور ساخت آن را صادر کرد. امروزه بسیاری از افراد به خصوص ساکنان شهر کوش آداسی آن را با نام مسجد عیسی بئ نیز می‌‌شناسند. با رفتن به سمت این بنا در سفر خود به کوش آداسی می‌توانید شاهد سبک معماری زیبا و باشکوه متعلق به حکومت عثمانی باشید. این سبک معماری به گفته باستان شناسان نمایانگر سیر تاریخ از دوران سلجوقی به عثمانی است. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید هرگز بازدید از این بنا را در سفر با تور ترکیه به کوش آداسی فراموش نکنید. از این مسجد در سال‌های مربوط به قرن نوزدهم میلادی به عنوان کاروانسرا بهره‌برداری می‌شد. اما بعدها شروع به ترمیم و بازسازی کردند و دوباره به عنوان مسجد از آن استفاده شد.

 

بهترین هتل‌های ساحلی کوش آداسی

سبک معماری مسجد عیسی بیگ کوش آداسی  

همان طور که گفته شد سبک معماری متعلق به دوران حکومت عثمانی در این مسجد قبل از هر چیزی جلب توجه می‌کند. به طوری که شما می‌توانید به قدرت و نفوذ آن در هر دوره‌ای از تاریخ ترکیه پی ببرید. در خصوص ساخت بنا دو گنبد مرتفع و یک مناره بسیار زیبا در این مسجد به چشم می‌خورد. مصالحی که در بنا کردن این مسجد استفاده شده مواردی مثل سنگ, آجر و مرمر می‌باشد. نکته جالب توجه دیگر اینکه نقشه ساخت این مسجد دقیقا مشابه نقشه ساخت مسجد جامع شهر دمشق در کشور سوریه می‌باشد.

در ورود به بنای مسجد عیسی بیگ کوش آداسی شما با دو عدد در ورودی مواجه خواهید بود. یکی از این درها در سمت شرقی و دیگری در سمت غربی واقع شده است. نقطه عطف درب غربی، دیده‌ شدن نقش‌های هندسی و کتیبه‌هایی بسیار خاص است. همچنین این دیوارها با سنگ‌های زیبای مرمری پوشیده شده‌اند. در حالت کلی هر چه از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این مسجد تاریخی بگوییم کم است و برای مشاهده جزئیات بیشتر بهتر است به سمت بازدید از آن حرکت کنید.

موقعیت مکانی مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی در حوالی دامنه کوه آیاسلو قرار گرفته است. این مسجد چندین بار به دلایل مختلفی مورد بازسازی و مرمت واقع شده است. علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند در تمامی روزهای سال وارد آن شوند. فقط ناگفته نماند که ساعات کاری این مسجد در ماه‌های مختلف سال متفاوت بوده و قبل از بازدید باید از ساعات کاری آن اطلاع پیدا کنید. به این صورت که در ماه‌های آوریل تا اکتبر از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت ۸:۳۰ تا ۶ عصر می‌توانید به بازدید از این بنای مذهبی و تاریخی بروید. نکته خوب اینکه بازدید از آن رایگان بوده و شما احتیاجی به تهیه بلیط ورودی ندارید. آدرس دقیق برای دستیابی به آن در زیر آورده شده است:

Atatürk Mh., St. Jean Cd., 35920 Selçuk/İzmir, Turkey

از مزیت‌های رفتن به مسجد عیسی بیگ قدم زدن در اطراف آن و لذت بردن از کافه‌ها و رستوران‌های نزدیک آن می‌باشد. از جمله با کیفیت‌ترین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها که در همین حوالی می‌توان معرفی کرد عبارتند از:

  • کافی شاپ جان در فاصله ۳۸۶ متری مسجد
  • رستوران آیاسلوک در فاصله ۲۵۷ متری مسجد
  • کبابی مهمت و علی بابا در فاصله ۳۸۶ متری مسجد

 

راهنمای خرید در سفر با تور کوش آداسی

۱۶ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران