راه‌های رسیدن به کوش آداسی از فرودگاه عدنان

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
راه‌های رسیدن به کوش آداسی از فرودگاه عدنان

حتما اسم کوش آداسی یکی از مهم‌ترین و زیباترین مقاصد توریستی ترکیه را شنیده‌اید. این جزیره که در دریای اژه واقع شده به خاطر شکل ظاهری‌اش به جزیره پرنده شهرت دارد. در حالی که تور‌ کوش آداسی بسیار پر رونق و پرطرفدار هستند، اما هیچ فرودگاهی در آن وجود ندارد. بنابراین گردشگران تور کوش آداسی چگونه به آن می‌روند؟ بازدیدکنندگان کوش آداسی اول به فرودگاه عدنان در ازمیر می‌روند  که در فاصله ۹۵ کیلومتری آن قرار دارد. ما در اینجا شما را برای رسیدن به کوش آداسی از فرودگاه عندنان ازمیر راهنمایی می‌کنیم.

 

چطور باید به کوش آداسی بروید؟

برای رسیدن به کوش آداسی اول باید به فرودگاه عدنان که در ۹۵ کیلومتری کوش آداسی واقع شده رفت، سپس از آنجا می‌توان با توجه به گزینه‌های مختلفی که وجود دارد بهترین گزینه را انتخاب کرد. شما می‌توانید با قطار، تاکسی، کشتی مسافربری و یا اتوبوس خودتان را به کوش آداسی برسانید. بسته به وسیله‌ای که انتخاب می‌کنید مدت زمان رسیدن به مرکز کوش آداسی نیز متفاوت است. خود فرودگاه عدنان یکی از بهترین ترمینال‌های مسافربری ترکیه است، که امکانات بسیار متنوعی مثل فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌ها، فست فودها، کلینیک پزشکی و ۲۲۰۰ جای پارک را در خود جای داده است. بعد از رسیدن به ازمیر می‌توانید اول کمی استراحت کنید، در یکی از رستوران‌ها غذایی بخورید و بعد برای ادامه سفرتان آماده شوید. اما برای سفر به کوش آداسی چه راه‌هایی وجود دارد؟

راه‌های رسیدن به کوش آداسی از فرودگاه عدنان

  • کشتی

روزانه از ازمیر کشتی‌های مسافربری به سمت جزیره ساموس حرکت می‌کنند که در بین راه از کوش آداسی هم عبور می‌کنند. گرچه سفر دریایی بسیار جذاب و ماجراجویانه است و می‌توان در طول مدت سفر از تماشای مناظر اطراف لذت برد اما چون مقصد کشتی یونان است ممکن است برای اخذ ویزای یونانی دچار مشکل شوید بنابراین تا حدامکان از دردسر دوری کنید. به طور کلی کوش آداسی شهری بندری است که بیشتر کشتی‌های مسافربری منطقه از مقابل آن عبور می‌کنند.

 

۶ تفریح رایگان که می‌توانید در کوش آداسی انجام بدهید

  • اتوبوس

در مقابل مسیر سخت و احتمالا پردردسری مثل کشتی سواری استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس عاقلانه‌تر است. استفاده از اتوبوس به مراتب بهتر و مقرون به صرفه‌تر است. از فرودگاه که بیرون آمدید سوار اتوبوس ESHOT 20 شوید و به ایستگاه اتوبوس اتوگر در ازمیر بروید. بعد از آن با سوار شدن در اتوبوس شرکت‌های حمل و نقل مختلف مانند: آنادولو و پاموکاله مستقیم به کوش آداسی بروید. اگر می‌خواهید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین از قبل بلیط اتوبوس‌تان را تهیه کنید کوش آداسی ترانسفر (Kusadasi Transfers) این امکان را برایتان فراهم می‌کند. از دیگر شرکت‌های حمل و نقل اتوبوس‌رانی که در مسیر ازمیر به کوش آداسی و برعکس فعالیت می‌کنند می‌توان به هوپا و A2Btransfers اشاره کرد.

  • تاکسی

از بهترین روش‌های سفر، گرفتن تاکسی است. هم راحت‌تر است و هم ماشین در اختیار شماست. اما عموما استفاده از تاکسی هزینه بیشتری دارد. حالا در اینجا اگر 4 نفر هستید که یک تاکسی را کامل می‌کنید باید بدانید هزینه بلیط اتوبوس ۴ نفر با گرفتن تاکسی برابر است. بنابراین خیلی بهتر است سفری شخصی داشته باشید تا با اتوبوس سفر کنید. با این همه اگر محدودیت بودجه ندارید، همیشه سفر با تاکسی بهتر از سفر با وسایل دیگر است. توصیه می‌کنیم هر کجای دنیا که سفر می‌کنید قبل از سوار شدن اول قیمت را با راننده مشخص کنید و بعد سوار شوید. به علاوه توجه کنید تا تاکسی‌متر روشن باشد. این نکات را رعایت کنید تا گرفتار تله‌های توریستی نشوید. اگر همراه خانواده هستید و مخصوصا فرزندان کوچک همراه خود دارید قطعا تاکسی انتخاب بهتری است زیرا سریع‌تر از اتوبوس حرکت می‌کند و زودتر به هتل می‌رسید و می‌توانید استراحت کنید.

 

از کوش آداسی چه سوغاتی بگیریم؟

  • قطار

یکی از روش‌های سخت و غیر رایج رفتن به کوش آداسی استفاده از قطار است. دلیل عدم محبوبیت استفاده از قطار اینست که ایستگاه قطاری که در آن مسافران کوش آداسی باید پیاده شوند در فاصله ۱۸ کیلومتری بیرون از مرکز شهر است. ایستگاه قطار سلجوق (Selcuk) آخرین ایستگاه مسافران کوش آداسی است. البته از اینجا ماشین و اتوبوس عبور می‌کنند، اما مثلا ایستگاه اتوبوس اوتوگر با ایستگاه قطار حدود ۸۰۰ متر فاصله دارد که اگر وسایل‌تان زیاد باشد و یا افراد خردسال همراه داشته باشید پیاده‌روی برایتان سخت، طاقت‌فرسا و خسته کننده خواهد بود. به همین دلیل گزینه قطار کم‌ترین محبوبیت را بین گردشگران دارد. توجه داشته باشید که آخرین ساعت حرکت قطارهای ایستگاه سلجوق ۱۷:۳۰ عصر است و قطار بعدی وجود ندارد. بنابراین اصلا نباید دیر به ایستگاه برسید.

 

دریاگردی در کوش آداسی و سفر به جزایر یونان

۳۰ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران