راهنمای رسیدن به شهر ساحلی کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
راهنمای رسیدن به شهر ساحلی کوش آداسی

کوش آداسی از نقاط ساحلی و درخشان تور ترکیه است که همیشه مورد توجه مسافران داخلی و خارجی بوده و مقصد محبوب سلاطین عثمانی برای تعطیلات تابستانی محسوب می‌شده است. اگرچه بعد از دوره عثمانی کوش آداسی از رونق افتاد اما با رشد صنعت گردشگری در این کشور توجهات زیادی به سایر نقاط ترکیه جلب شد. تور کوش آداسی نیز این روزها همچون تور بدروم، تور آنتالیا و تور کاپادوکیا مخاطبان بسیاری از روسیه، اروپای شرقی و خاورمیانه دارد. بیشتر مردم اول از استانبول دیدن می‌کنند و بعد به نقاط دیگر می‌روند. در این مقاله به راه‌های رسیدن به کوش آداسی می‌پردازیم.

 

با هواپیما

در حقیقت در نزدیکی کوش آداسی دو فرودگاه اصلی و گردشگری ترکیه وجود دارد که سفر به این شهر را بسیار آسان کرده است. یکی فرودگاه بین‌المللی ازمیر است که در فاصله ۶۶ کیلومتری از کوش آداسی واقع شده و دیگری فرودگاه بدروم است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهر قرار گرفته است. از فرودگاه ازمیر اتوبوس‌های منظم به ترمینال کوش آداسی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بی‌دردسر به کوش آداسی برسید. قطار از فرودگاه ازمیر به سمت شهر سلچوک حرکت می‌کنند و از شهر سلچوک، کوش آداسی در مدت ۳۰ دقیقه قابل دسترسی است‌‌‌‌‌. جدول زمانی اتوبوس، قطار و مینی‌بوس با توجه به فصل متفاوت است.

 

۸ تور برای دیدن حیات وحش کوش آداسی

با کشتی

‌‌‌‌همچنین می‌توانید با کشتی‌های تفریحی از کوش آداسی دیدن کنید یا می‌توانید با کشتی از جزیره یونان ساموس به کوش آداسی بروید. در طول اوج سفرهای گردشی روزانه ۲ کشتی بین ساموس و کوش آداسی رفت و آمد می‌کنند. این کشتی‌ها در دو زمان مختلف از روز به طور منظم ۰۸:۳۰ صبح و ۱۷:۰۰ بعدازظهر حرکت می‌کنند. البته برنامه‌ها به دلیل شرایط فصلی، جوی و دریا تغییر می‌کنند. حتما قبل از سفر برنامه رفت و آمدتان به کوش آداسی را بررسی کنید.

با ماشین

جاده‌های اصلی استانبول، کاپادوکیا یا آنتالیا از آیدین از طریق شهر سوکه در جنوب و ازمیر از طریق سلچوک در شمال به کوش آداسی متصل می‌شوند بنابراین از چندین مسیر شما می‌توانید خودتان را به این شهر برسانید. اگر از فرودگاه ازمیر می‌آیید، ۳ گزینه مختلف برای رسیدن به کوش آداسی در پیش رو دارید: جاده فرعی که در امتداد خط ساحلی از طریق روستاها، جاده اصلی قدیمی یا خروجی بزرگراه از شهر سلچوک به کوش آداسی می‌رسند. ورودی بزرگراه سیستم دیجیتالی است و ماشین شما باید یک کارت دیجیتال روی پنجره داشته باشد تا بتواند بدون هزینه از آن عبور کند. اگر ماشین اجاره کرده‌اید چک کنید حتما کارت دیجیتال داشته باشد. بنابراین از قبل با شرکت اجاره ماشین مشورت کنید.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر کوش آداسی

با اتوبوس

ایستگاه اصلی اتوبوس کوش آداسی میزبان چندین شرکت اتوبوسرانی از سراسر ترکیه است. در فصل‌های اوج گردشگری، می‌توانید تقریبا به همه شهرهای بزرگ و محبوب از جمله استانبول، آنکارا، نوشیر، دنیزلی یا آنتالیا دسترسی مستقیم پیدا کنید. همچنین روزانه اتوبوس‌هایی منظم بین ازمیر و کوش آداسی در حال حرکت هستند. در زمان زمستان هر ساعت و در تابستان هر ۳۰ دقیقه، اتوبوس‌ها بین ایستگاه‌های اتوبوس کوش آداسی و ازمیر در رفت و آمد هستند که این سفر حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. توجه داشته باشید که فرودگاه ازمیر و ایستگاه اتوبوس ازمیر در دو طرف مختلف شهر واقع شده‌اند و با اتوبوس شهری به یکدیگر متصل می‌شوند.

حمل و نقل خصوصی

شما می‌توانید با استفاده از مینی‌ون‌های لوکس و تهویه مطبوع از فرودگاه‌های ازمیر یا بدروم به محل مقصد خود در کوش آداسی برسید و در وقت، انرژی و هزینه جویی کنید. اگر از فرهنگ کنار جاده ایستادن در ترکیه چیزی نمی‌دانید فقط کافی است کنار جاده بایستید و دست خود را تکان دهید. در هر خیابان اصلی تاکسی پیدا می‌شود اما توجه داشته باشید که از ساعت ۱۲ نیمه شب تا ۶ صبح هزینه تاکسی مترها دو برابر محاسبه می‌شود.

همچنین شرکت‌های کرایه اتومبیل با هر بودجه‌ای در دسترس هستند، به علاوه شما می‌توانید اسکوتر هم کرایه کنید اگرچه مسیرهای مخصوص اسکوتر وجود ندارد بنابراین محتاط باشید.

 

عکاسی در زیباترین نقاط کوش آداسی

داخل کوش آداسی

۳ راه اصلی برای رفت و آمد در کوش آداسی وجود دارد. اولین و متداول‌ترین راه استفاده از سرویس مینی‌بوس (در ترکی Dolmus نامیده می شود) است. در طول فصل اوج گردشگری، بین ۱ مه و ۱ اکتبر مسیرهای مینی بوس و ایستگا‌ه‌های داخل شهر بین ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۰۰ صبح در دسترس هستند. راه دوم برای رفت و آمد در شهر با تاکسی است. راه سوم برای رفت و آمد در شهر پیاده روی است. بیشتر شهر نسبتاً مسطح است و مناظر خوبی دارد بنابراین مسیرهای کوتاه را پیاده روی کرده و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

۰۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران