راهنمای سفر به شهر ساحلی کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
راهنمای سفر به شهر ساحلی کوش آداسی

کوش‌آداسی از پر طرفدارترین شهرهای بندری ترکیه، شهری با اقامتگاه‌های تفریحی و ساحلی دریای اژه است. چون شکل ظاهری این شبه جزیره همانند سر یک پرنده است، به کوش آداسی که ترکیبی از کلمات kus به معنای پرنده و ada به معنای جزیره است، نام گرفت. در صورتی که با تور کوش آداسی به این شهر ساحلی زیبا سفر کنید، آفتاب، دریا و آرامش فوق‌العاده‌ای را در تعطیلات سرگرم کننده خود تجربه خواهید کرد.

این شهر به خاطر خریدهای ارزان قیمت و سرگرم کننده بودنش شهرت دارد. در چند دهه‌ اخیر این شهر به مقصدی محبوب در میان تمام مردم جهان بخصوص اروپایی‌ها مبدل شده که بخش زیادی از آن به لطف توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری بوده است.
کوش آداسی حدود یک ساعت و نیم اختلاف ساعت با تهران دارد که این مساله یک فاکتور مثبت برای گردشگران ایرانی است. همچنین اگر بخواهید به صورت هوایی به این شهر سفر کنید، فاصله هوایی آن با تهران در حدود ۳ ساعت و ربع خواهد بود. دو فرودگاه بین‌المللی در نزدیکی کوش آداسی وجود دارد. فرودگاه بین‌المللی ازمیر در ۸۰ کیلومتری شهر کوش آداسی واقع شده و فرودگاه بین‌المللی بدروم نیز در ۱۳۰ کیلومتری آن قرار دارد. شما می‌توانید از هر کدام از این فرودگاه‌ها توسط تاکسی یا مسافربری‌های شخصی به شهر مورد نظر خود سفر کنید.

 

راهنمای انتخاب بهترین و مدرن‌ترین هتل‌های ساحلی کوش‌آداسی

کوش آداسی

 

دسترسی به کوش آداسی

از مسیر ازمیر، جاده اصلی استانبول، Cappadocia یا آنتالیا به سوی کوش آداسی وجود دارند. از فرودگاه ازمیر سه گزینه برای رفتن به کوش آداسی خواهید داشت. جاده فرعی که از خط ساحلی و روستاها عبور می کند، جاده اصلی قدیمی و یا بزرگراه که باید برای عبور از آن عوارضی پرداخت کنید. اگر بخواهید با اتوبوس به شهر کوش آداسی بروید نیز شرکت‌های مختلف اتوبوسرانی از سراسر ترکیه پذیرای شما هستند. همچنین می‌توان به صورت مستقیم از سه شهر اصلی ترکیه، استانبول، آنکارا و آنتالیا نیز به کوش آداسی رفت.
رایج‌ترین گزینه برای تردد در داخل شهر کوش آداسی، مینی‌بوس است که ساعات کار آنها در فصول پر گردشگر، از اردیبهشت تا مهر از ۷ و نیم صبح تا ۱۲ شب است. ایستگاه‌ها و مسیرهایش با علائم مشخص در جاده‌ها نشانه‌گذاری شده‌اند تا تشخیص آن برای همه افراد آسان باشد. گزینه دیگر استفاده از تاکسی در داخل شهر است. در اواخر شب کرایه تاکسی ارزان‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید با پیاده روی به هر کجای شهر که دلتان خواست بروید. کوش آداسی شهری با سطح امنیتی خوب با مناظر زیباست که گشت و گذار را برای شما لذت‌بخش می‌کند.

 

گشت و گذار در کوش آداسی و جزایر آن به همراه تور کشتی

کوش آداسی

 

بهترین فصل برای سفر به کوش آداسی تابستان است و کمترین بارش را خواهید دید، همچنین اواخر بهار و اوایل پاییز نیز زمان‌های مناسبی به حساب می‌آید که خنک است و آب و هوای معتدلی دارد و می‌توانید برای رفتن به این شهر ساحلی برنامه‌ریزی کنید. در عوض در ماه نوامبر قیمت‌ها به طور شگفت‌انگیزی پایین می‌آید و شما می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت‌ها به این شهر دیدنی سفر کنید. فصل سرد کوش آداسی نیز با ماه دسامبر آغاز می‌شود و تا فوریه بارندگی است و دما پایین است.

 

تفریح در شهر کوش آداسی

شما می‌توانید در کوش آداسی از انواع تفریحات بهره‌مند شده و به تنهایی، دوستانه و یا با خانواده خود به گشت و گذار بپردازید. در گردش روزانه خود حتما به جمعه بازار بروید. در این بازار هر چه رو به عصر می‌رود اجناس ارزان‌تر می‌شوند و شما می‌توانید کالای خود را با قیمت مناسب‌تری خرید کنید. به هنگام پیاده‌روی در شهر می‌توانید از بندرگاه و جزیره کبوترها دیدن کنید.

 

۶ تفریح ماجراجویانه در سفر به کوش آداسی

کوش آداسی


یکی از محبوب‌ترین سواحل شنی کوش اداسی در دو کیلومتری جنوب آن به نام ساحل بانوان است. از جاذبه‌های تاریخی قابل توجه این شهر نیز می‌توان به پرینه Priene ، Miletus و Didyma اشاره کرد. به علاوه در نزدیکی این شهر یک روستا بامنظره‌ی زیبا به نام روستای کرازلی وجود دارد که رفتن و بازدید از باغ‌های انگور و مزارع سرسبز آن خالی از لطف نیست. این روستا مکانی عالی برای یک بعدازظهر گشت‌وگذار در میان کوچه‌هایی با خانه‌های ردیف شده‌ی سنتی و سرک کشیدن در میان نبض آرام زندگی روستایی ترکیه است.

 

از شکم گردی تا ماجراجویی، در کوش آداسی خوش بگذرانید

کوش آداسی

 

اگر علاقه‌مند رفتن به ساحل و آفتاب گرفتن هستید، شبه جزیره دیلک مملو از مناظر کوهستانی باشکوه و چشم اندازهای ناهموار ساحلی است که با دسترسی آسان، تعداد زیادی ساحل برای شنا کردن و گرفتن حمام آفتاب دارد. اگر ماجراجو نیز باشید، می توانید در این پارک از غار زئوس را نیز کشف و دیدن کنید.

۰۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران