ویژگی‌های شهر زیبای ساحلی کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
ویژگی‌های شهر زیبای ساحلی کوش آداسی

کوش آداسی یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری است که هر توریستی باید در سفر با تور ترکیه از آن دیدن کند. این شهر زیبای ساحلی از موقعیت مکانی منحصر به فردی برخوردار بوده و تفریحات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. فرقی نمی‌کند که به صورت خانوادگی سفر می‌کنید یا در حال برنامه ریزی برای یک مسافرت مجردی با تور کوش آداسی هستید، در هر صورت این شهر زیبا و دیدنی تفریحات و جاذبه‌های متعددی را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر در مورد کوش آداسی و جذابیت‌های آن شنیده‌اید قبل از نهایی کردن تصمیم خود همراه ما باشید تا شما را با ویژگی‌های این مقصد پرطرفدار آشنا کنیم.  

 

سواحل کوش آداسی

وقتی که صحبت از کوش آداسی می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد سواحل زیبا و دوست داشتنی آن است. سواحل زیادی در کوش آداسی وجود دارند که می توانید از آنها در سفر به این شهر ترکیه نهایت لذت را ببرید. مهم نیست که به دنبال ریلکس کردن در کنار دریا هستید و یا قصد تفریحات هیجان‌انگیز مانند شاتل سواری و قایق سواری را دارید. در هر صورت سواحل کوش آداسی تمامی انتظارات شما را برآورده خواهند کرد. یکی از بهترین مکان‌ها برای این منظور کلاب ساحلی (Jade Club) جاده در کوش آداسی است. این یک مکان عالی برای لذت بردن از خدمات لوکس ساحلی و همچنین شنا یا حمام آفتاب بوده و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. تورهای قایق‌سواری راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه برای گذراندن یک روز در سواحل شگفت‌انگیز کوش آداسی است.

 

هتل‌های منطقه لانگ بیچ در کوش آداسی

خرید در کوش آداسی

خرید کردن یکی از تفریحات محبوب و پرطرفدار برای هر گردشگری است. خوشبختانه کوش آداسی دارای مراکز خرید و بازارهای محلی دوست داشتنی و جذابی است که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. فرقی نمی‌کند که قصد خرید داشته باشید یا نه! در هر صورت بازارهای کوش آداسی می‌توانند برای ساعت‌ها شما را در سفر به این شهر سرگرم کنند. همان طور که گفته شد مراکز خرید زیادی در کوش آداسی وجود دارد که بزرگترین آنها مرکز خرید کوش آداسی و سوکه نوادا اوت لت (Soke Novada Outlet Shopping Center) هستند. مرکز خرید سوکه در نزدیکی کوش آداسی کمی دور است اما به دلیل ارزان‌ بودن توانسته مورد توجه بسیاری از گردشگران تور کوش آداسی قرار بگیرد.

سوکه شهری در نزدیکی کوش آداسی قرار گرفته و محصولات منسوجات آن معروف هستند. کارخانه‌های نساجی زیادی در این منطقه وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند بسیاری از اقلام پوشاک را با قیمت‌های بسیار مناسب از آن خریداری کنند. همچنین بوتیک‌هایی از برندهای بین‌المللی نیز در آن وجود دارند.

طبیعت زیبای کوش آداسی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کوش آداسی که سبب جذب گردشگران بسیار زیادی در آن شده، طبیعت فوق‌العاده زیبای آن است. به طوری که در هر نقطه از آن می‌توانید جلوه‌هایی از طبیعت خارق‌العاده را تماشا کنید. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی کوش آداسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • پاموکاله (Pamukkale)

پاموکاله یک شگفتی طبیعی باشکوه و همچنین یک سایت میراث جهانی یونسکو است. جالب است بدانید که پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه‌ای بوده و شما با رفتن به آن می‌توانید از قلعه‌های سفید رنگی که گویا از جنس پنبه تشکیل شده‌‌اند بازدید کنید. بدون شک پاموکاله یکی از زیباترین نقاط کوش آداسی است که می‌توانید عکس‌های زیادی برای اینستاگرام خود بگیرید. پرطرفدارترین تفریحاتی که در پاموکاله کوش آداسی می‌توانید انجام دهید، شنا در استخرهای آب گرم آن است که معروف‌ترین آن‌ها استخر کلئوپاترا نام دارد. این یک استخر قدیمی است که گفته می‌شود کلئوپاترا، ملکه مصر، علاقه زیادی به شنا در آن داشت. معمولا هزینه ورود به این استخرها تقریبا ۲۰ دلار است که واقعا ارزش آن را دارد.

 

معرفی ۷ محل برای کمپ در کوش آداسی

  • روستای شیرینجه (Sirince Village)

روستای شیرینجه در کوش آداسی از دیگر جاذبه‌های طبیعی کوش آداسی است که به دلیل آب و هوای متعدل و تمیز خود برای بازدید در روزهای گرم تابستان بسیار عالی است. این روستا در میان تپه‌ها پنهان شده و مکانی عالی برای رفتن با خانواده است. سالانه میلیون‌ها نفر از این روستا بازدید می‌کنند. علاوه بر طبیعت زیبا گردشگران در این روستا فرصت لذت بردن از فرهنگ، طبیعت، تاریخ و قهوه‌های ترک‌ خوشمزه آن را نیز خواهند داشت. علیرغم اینکه این شهر یک مقصد توریستی در کوش آداسی به شمار می‌رود آنقدرها شلوغ نبوده و هزینه‌های تفریح نیز از قبیل رستوران گردی و اقامت پایین هستند.

  • غارها و پارک‌های ملی کوش آداسی

مورد بعدی از جلوه‌های زیبای طبیعت در کوش آداسی، غارها و پارک‌های ملی آن هستند. در این میان غار زئوس (Zeus Cave) و پارک ملی گوزلکاملی (Guzelcamli National Park) از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. طبیعت دست نخورده گوزلکاملی و مکان‌های تاریخی فراوان آن این مکان را در بین توریست‌ها محبوب کرده است. شما می‌توانید در این پارک ملی از تورهای قایق‌سواری، خوردن غذا در سواحل گوزلکاملی و شنا در غار زئوس کوش آداسی لذت ببرید.

 

ماه عسل در هتل‌های رمانتیک کوش آداسی

مکان‌های باستانی کوش آداسی

برخلاف تصوری که عموم مردم از کوش آداسی دارند، ویژگی‌های این شهر تنها محدود به سواحل و طبیعت آن نمی‌شوند. بلکه مکان‌های تاریخی و باستانی متعددی را نیز در خود جای داده که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود از جذابیت خاصی برخوردار هستند. به طوری که می‌توان گفت حداقل ۱۵ مکان تاریخی در کوش آداسی وجود دارد که بیشتر آنها اسرار تاریخی جذاب و دیدنی را در دل خود نهفته‌اند. آخرین شهر باستانی کوش آداسی در دهه ۱۹۹۰ توسط یک چوپان در پارک ملی گوزلکاملی کوش آداسی کشف شد. معروف‌ترین بنای تاریخی که در این شهر باید از آن بازدید کرد، قلعه کوش آداسی است. گفته می‌شود در گذشته این قلعه یک جزیره بود اما اکنون توسط یک مسیر به خشکی متصل شده است.

تفریحات آبی کوش آداسی

نمی‌توان به کوش آداسی سفر کرد اما از تفریحات آبی آن غافل شد، چرا که این شهر به دلیل موقعیت ساحلی خود بیش از هر چیزی با تفریحات آبی که دارد، جلب توجه می‌کند. مهم نیست که به تفریحات آبی آرام برای استراحت کردن علاقه دارید یا به دنبال گزینه‌های پرهیجان برای بالا بردن آدرنالین هستید. در هر صورت کوش آداسی پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود. از جمله پرطرفدارترین تفریحات آبی در کوش آداسی که در انتظار گردشگران خواهد بود، عبارتند از:

 

  • قایق‌سواری

قایق سواری یک فعالیت خانوادگی محبوب در کوش آداسی است. به طوری که انواع مختلفی از تورهای قایق سواری را می‌توان در کوش آداسی پیدا کرد. بهترین مکان برای کرایه قایق و رفتن به وسط آب گوزلکاملی (Guzelcamli) است. جالب است بدانید که برخی از تورهای قایق نیز در جزیره یونانی ساموس توقف می‌کنند که در صورت امکان فرصت بازدید از سواحل یونان را نیز خواهید داشت.

 

۸ تور برای دیدن حیات وحش کوش آداسی

  • غواصی و ورزش‌های آبی

کوش آداسی دارای سایت‌های غواصی بسیاری است که با فراهم کردن تجهیزات و آموزش‌های لازم گردشگران علاقه‌مند را برای کشف دنیای زیر آب آماده می‌کنند. همچنین شما می‌توانید کلاب‌های ساحلی بسیاری را در کوش آداسی پیدا کنید که تفریحاتی از قبیل جت اسکی، پاراسل، موج سواری، کایت سواری و ... را ممکن می‌سازند.

  • پارک‌های آبی

اگر به دنبال هیجان بیشتری در کوش آداسی هستید، پارک‌های آبی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهند بود. تمام پارک‌های آبی کوش آداسی برای تفریح خانوادگی مناسب بوده و افراد با هر سنی فرصت تفریح و سرگرم شدن در آن را خواهند داشت. از جمله برجسته‌ترین پارک‌های آبی که در کوش آداسی فرصت رفتن به آن‌ها را خواهید داشت Adaland و Aqua Fantasy نام دارند. پارک آبی آدالند کوش آداسی یکی از بزرگترین پارک‌های آبی اروپا است. همچنین این پارک آبی یک مرکز نمایشی به نام Seapark دارد که با پرداخت هزینه اضافی می‌توانید وارد آن شده و با دلفین‌ها شنا کنید یا از تماشای نمایش حیوانات دیگر لذت ببرید. پارک آبیAqua Fantasy  کوچکتر از Adaland بوده اما این به معنای کوچک بودن آن در حالت کلی نیست. از مشخصه‌های این مکان برخورداری از فضای خانوادگی دوستانه‌تر آن است.

 

دورهمی در بهترین کافه‌های کوش آداسی

شهرهای باستانی کوش آداسی

نمی‌توان در مورد ویژگی‌های کوش آداسی صحبت کرد اما نامی از شهرهای باستانی آن به میان نیاورد. کوش آداسی چند شهر تاریخی دیدنی را در خود جای داده که هم فرصت بازدید از خرابه‌های باستانی و هم سفری یک روزه را برای گردشگران فراهم می‌کند. معروف‌ترین شهر باستانی کوش آداسی، افسوس نام دارد. شهر باستانی افسوس (Ancient City of Ephesus) یک سایت میراث فرهنگی یونسکو است که در گذشته کلان شهری پر رونق بود. افسوس شهری به جا مانده از دوران امپراطوری روم باستان بوده که با بازدید از آن می‌توانید به شکوه و عظمت آن دوران پی ببرید.

افسوس یکی از عجایب هفتگانه جهان به نام معبد آرتمیس را در خود جای داده و نقش اساسی در گسترش مسیحیت داشته است. از همین رو توصیه می‌کنیم در سفر به این شهر تاریخی حتما بازدید از کلیسای سنت جان، نیز داشته باشید. از دیگر مکان‌های دیدنی افسوس خانه مریم مقدس است. گفته می‌شود حضرت مریم در این شهر پناه گرفته و بخشی از عمر خود را در آن سپری کرده است. توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از خانه مریم مقدس کوش آداسی یک بطری تمیز با خود داشته باشید. زیرا اعتقاد بر این است که آب چشمه‌ای که از زیر خانه مریم مقدس می‌گذرد مقدس است.

از دیگر شهرهای باستانی که در سفر با تور کوش آداسی فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت، می‌توان دیدیما (Didyma)، پرین (Priene) و میلتوس (Miletus) را نام برد. پرین یکی از اولین شهرهای تشکیل شده در جهان است. از همین رو سالانه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. میلتوس شهر دیگری است که از نظر وسعت با افسوس رقابت می‌کند. این شهری است که در طول تاریخ تحت مستعمره‌های زیادی بوده و امروزه آثاری از هر کدام آن‌ها در آن باقی مانده است. دیدیما نیز از دیگر شهرهای باستانی است که بیشتر بخش‌های آن امروزه در زیر خاک مدفون شده است. با این حال می‌توانید خرابه‌های تاریخی جذاب و دیدنی را در آن برای بازدید پیدا کنید که معبد آپولون یکی از برترین آن‌ها است.

 

دریاچه بافا، بهشتی در نزدیکی کوش آداسی

 

منبع

 

۱۸ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران