معرفی عجیب‌ترین شهرهای چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی عجیب‌ترین شهرهای چین

چین با جمعیتی میلیاردی دارای شهرهای شلوغ، چند میلیونی و پر از ساختمان و آسمان خراش است. بر هیچ کس طبیعت متنوع و زیبای چین پوشیده نیست. اما بسیاری از مردم تصور می‌کنند سفر به چین رفتن به دل ترافیک، شلوغی‌ها، و دود و همهمه است در حالی که تور چین فرصت فوق‌العاده‌ای فراهم می‌آورد تا بتوانید از این تصور ذهنی فاصله گرفته و این کشور وسیع و شگفت‌انگیز را از دریچه‌ای متفاوت جستجو کنید. شهرهای منحصر به فرد زیادی در چین وجود دارد که هر کدام ویژگی حیرت‌آور و خاصی دارند.

 

دونهوانگ

دونهوانگ شهری با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است که با توجه به معیارهای امروزی به سختی بتوان آن را شهری بزرگ نامید اما گفتنی است اینجا یکی از شهرهای کوچک و قدیمی چین است. با این حال، این شهر در محل تاریخی دو مسیر اصلی جاده ابریشم قرار دارد و شامل دو مورد از باورنکردنی‌ترین و کم نظیرترین جاذبه‌های گردشگری غربی چین یعنی Yueyaquan و غارهای Mogao است. Yueyaquan یا دریاچه هلال ماه دریاچه‌ای کوچک در صحرا است که منظره‌ای متفاوت از هم ردیفان خود دارد. همچنین غار‌های Mogao که به هزارتوی بودا هم شهرت دارد با ۲۵ کیلومتر وسعت از شگفتی‌های منطقه محسوب می‌شود. این غارها برای هنرهای بودایی و آثار مسیحی که هنوز از دل آن کشف می‌شود بسیار مورد توجه قرار دارد.

 

۷ کافه‌ی زیبا و دنج چائویانگ پکن

آدرس: Dunhuang Jiuquan, Gansu, China

 

لی جیانگ

نقل قول معروفی بین مردم چین رایج است که می‌گوید اگر می‌خواهید عاشق شوید به لیجیانگ بروید. شاید دلیلش این باشد که آنقدر این شهر کوچک رمانتیک و دلنشین است که سخت‌ترین قلب‌ها هم در میان مناظر و زیبایی‌هایش نرم می‌شود. البته از سال ۱۹۹۷ که این شهر به ثبت میراث جهانی یونسکو درآمد خیلی از محلی‌ها از شهر قدیمی فاصله گرفتند و مغازه‌ها و کافه‌های خود را به قیمت‌های خوبی اجاره دادند. با این حال هنوز این شهر برای زیبایی‌های جنوب چین جایگاه ویژه‌ای داشته و مورد توجه قرار دارد. اینجا یکی از زیباترین شهرهای آبی چین برای قایق‌سواری در میان شهر و مردم است.

آدرس: Lijiang, Yunnan, China

 

Chongqing

از لحاظ تقسیم‌بندی چونگ‌کینگ بیش از یک شهر بوده و به عنوان یک شهرداری یا بخش طبقه‌بندی می‌شود و به ساحل‌های شرقی شانگهای، پکن و تیانجین می‌پیوندد. به علاوه این بخش از لحاظ غذاهای تند و آتشین شباهت زیادی به استان همجوار خود یعنی سیچوان دارد. چونگ‌کینگ به خودی خود، به عنوان استان زیبایی و فرهنگ جذاب و مستقلی دارد. این ایالت در قسمت‌های پایین رودخانه یانگ تسه قرار دارد و دارای حکاکی‌های سنگی باستانی، فرهنگ جادویی حفظ شده، یک قلعه افسانه‌ای و یک غار تماما سفید است که همه در مرزهای آن قرار دارند.

 

معرفی ۱۰ شهر بزرگ و پرجمعیت چین

آدرس: Chongqing, Chongqing, China

 

گویلین

در کشوری مملو از شهرهای یکسان متشکل از آسمان خراش‌ها و فروشگاه‌های مدرن، گویلین به دور از همه چیز ایستاده است. حتی با وجود زندگی شهری که در میان آن قرار دارد جنگل‌های وسیع و سبز اطراف حس  بودن در طبیعت را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. شهر گویلین دارای زیبایی‌های فراوانی مثل غار ۱۸۰ میلیون ساله دست ساخت بشر است. گیلین به معنی "جنگل شیرین اسمانتوس" در ساحل رودخانه لی واقع شده که این شهر را به شهر یانگشو، یک مقصد محبوب دیگر متصل می‌کند.

آدرس: Guilin, Guangxi, China

 

اورومچی

این شهر که همچنین به Wulumuqi هم شناخته می‌شود، مرکز استان ژینجیانگ، غربی ترین استان چین است. این شهر سابقا از نقاط مهم بر سر راه جاده ابریشم بوده و به همین دلیل از لحاظ فرهنگی غنی و برجسته است. در قدیم اکثر جمعیت این شهر را مردم Uyghur تشکیل می‌دادند. اما از دهه ۱۹۸۰ به بعد که دولت چین مردم هان را به این منطقه راند، جمعیت شهر به دست مهاجرین هان افتاد. گفتنی‌ست تنش بین مردم بومی و مردم هان زیاد بوده و سال‌ها بین آن‌ها درگیر‌هایی بوده است. به همین دلیل امنیت شهر در سطح بالایی برقرار بوده و پلیس‌ها همه جا هستند. بسیاری از گردشگران اورومچی را دروازه‌ای به سمت ژینجیانگ زیباتر می‌شناسند و در فرهنگ غنی آن غرق می‌شوند.

 

معرفی ۱۰ چایخانه‌ی معروف شانگهای

آدرس: Ürümqi, Xinjiang, China

 

کاشگار

کاشگار هم در استان ژینچیانگ واقع شده و از غربی‌ترین شهرهای چین بوده و با افغانستان، پاکستان، قرقیزستان و تاجیکستان هم مرز است. در حالی که بخش بزرگی از شهر مطابق با استانداردهای چینی مدرن به روز شده، اما هنوز هم یک شهر قدیمی پر جنب و جوش با خانه‌های سنتی گلی حفظ شده است. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به مسجد زرد Id Kah، بازار دامی هفتگی و چندین مقبره با اهمیت تاریخی اشاره کرد.

آدرس: Kashgar Kashgar Prefecture, Xinjiang, China

 

هاربین

در حالی که به ندرت بازدیدکنندگان هاربین، به چیزی فراتر از جشنواره جهانی و سالانه یخ و برف در این شهر فکر می‌کنند، اما هاربین چیزی بیش از این‌هاست. مثلا کلیسای جامع زیبای سنت سوفیا یادآور تصویری از گذشته روسیه است و خیابان ژونگیانگ، درست پشت کلیسای جامع، طولانی‌ترین خیابان عابرپیاده و خانه بسیاری از ساختمان‌های باروک و بیزانس است. به علاوه هاربین زادگاه قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک چین و همچنین اولین مدرسه موسیقی این کشور است.

 

معرفی ۸ سوغاتی عالی در سفر به شانگهای

آدرس: Harbin, Heilongjiang, China

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 آذر 1402)

نظرات کاربران