زیباترین شهرهای کوچک و قدیمی چین

جاذبه‌های گردشگری چین
زیباترین شهرهای کوچک و قدیمی چین

چین، این کشور وسیع و باستانی، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که سالانه توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. در سفرتان با تور چین به این کشور که جای جای آن دیدنی است، پس از بازدید از شهرهای بزرگ آن مانند پکن و شانگهای، برنامه‌ای برای دیدن شهرها و روستاهای کوچک‌تر و قدیمی بچینید تا شگفتی‌ها و زیبایی‌های بیشتری را به همراه سنت‌های دیرینه کشور چین ببینید و بشناسید.

 


شهر قدیمی Lijiang Old Town


لیجیانگ یکی از شهرهای باستانی دوران گذشته در چین که سالم مانده و پیشینه تاریخی آن به بیش از ۸۰۰ سال قبل بر می‌گردد. در گذشته شهر لیجیانگ در مسیر تجاری باستانی Tea Horse Road قرار داشت و بسیار پر رونق بود و مغازه‌های صنایع دستی زیادی در مسیر رهگذران دیده می‌شد. همچنین شهر قدیم لیجیانگ که در مسیر قدیمی تجارت چای و اسب قرار داشته مشهور به مردم رنگارنگ ناخای بوده است. خیابان‌های این شهر با سنگ‌های قرمز رنگ فرش شده‌اند. رودخانه‌هایی از این روستا می‌گذرد که بهتر است قبل از اینکه توسعه این شهر کوچک مناظر و رودخانه‌های عبوری را از بین ببرد از آن دیدن کنید.

 

 

Lijiang Old Town

 


ژوژوانگ Zhouzhuang


در این روستا شما می‌توانید در کانال‌های آبی سوار قایق های گوندولا شوید و تصویری زیبا از شهر کوچک و زیبای ژوژوانگ را در خاطر خود ثبت کنید. این شهر با تاریخچه‌ای ۱۲۰۰ ساله در ۳۰ کیلومتری از سوژو در شرق چین واقع شده است. از آثار برجسته این شهر می‌توان ۱۴ عدد پل قوسی سنگی را نام برد که به پل‌های دوقلو مشهور است. همچنین خانه‌های ثروتمندانی که قرن ها پیش ساخته شده‌اند، در کنار عبادتگاه تائو از به قرن یازدهم میلادی خودنمایی می‌کند.

 

 

Zhouzhuang

 


روستاهای وویوان Wuyuan Villages


مجموعه روستاهای وویوان به دلیل معماری قدیمی خود مشهور می باشند و از زیباترین شهرهای کوچک چین به شمار می‌رود. در حالی که بسیاری از ساختمان‌های باقی مانده از سلسله مینگ و چینگ قابل مشاهده اند، برخی از ساختمان‌ها حتی مسن تر بوده و به سلسله تانگ در حدود ۱۳۰۰ سال پیش باز می‌گردد. خانه ها به رنگ سفید با سقفی خاکستری رنگ جلوه ای زیبا به شهر می‌دهند.

 

 

Wuyuan Villages

 


تونگلی Tongl


تونگلی در نزدیکی شانگهای است. اگر به این شهر سفر کرده‌اید، دیدن تونگلی را از دست ندهید. اکثر مردم برای دیدن همچین منظره ای به سوژو (Suzhou) می‌روند. تونگلی از زیباترین شهرهای کوچک چین است که دارای باغ ها و عبادتگاه بسیاری است که نمی‌توان همه آنها را در یک روز بازدید کرد. می‌توانید با قایق‌های چوبی قهوه ای رنگ در کانال‌های این شهر کوچک بگردید و با مشاهده مردم آنجا از روی آب با فرهنگشان آشنا می‌شوید.

 

شهر باستانی لیجینگ چین ، تجربه زندگی محلی

 

Tongl

 


شهر Yangshuo Town


یک بهشت کوچک دیگر در چین، در کنار رودخانه لی قرار دارد. کوه‌ها و غارهای زیبایی در این شهر وجود دارد که سالانه باعث جذب گردشگران بیشتری به این منطقه می‌شود. در شهر یانگشو ماهیگیران هر روز صبح به سراغ قایق‌های چوبی خود می‌روند. علاوه بر آنها شما نیز امکان قایقرانی در رودخانه لی را خواهید داشت و می‌توانید از آرامش آن لذت ببرید. سکوت این شهر کوچک فضای مناسبی برای دوچرخه سواری نیز ایجاد کرده است. از خواب که بیدار شوید، می‌توانید یک دوچرخه بردارید و در امتداد رودخانه پدال بزنید.

 

 

Yangshuo Town

 


شهر باستانی Fenghuang Ancient Town


شهر باستانی فنشوانگ واقع در استان هونان در دوره سلسله چینگ در منطقه میاو (Miao) به وجود آمده است و مناظرش آنقدر زیبا و منحصر به فرد می باشد که برای چاپ کارت پستال مناسب است. رودخانه‌ای از میان شهر عبور کرده و به شهر طراوت بخشیده و برخی از خانه‌های کنار آن با پایه‌هایی چوبی بر روی آب بنا شده‌اند. با گذر از کنار این خانه‌های روی آب با قایق، حس و حال خوبی همراه با آرامش را تجربه خواهید کرد.

 

محله هوتونگ یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های پکن

 

Fenghuang Ancient Town

 

 

شهرهای کوچک منحصر به فرد بسیاری در چین وجود دارد که با بازدید از آنها بیشتر خواهید توانست با سنت های دیرینه چین که همیشه در فیلم‌های مشهورشان می‌بینید آشنا شوید. بیشتر می‌توانید با مردم روستاها و شهرهای کوچک ارتباط کلامی و برقرار کرده و ارتباط بگیرید. همچنین غذاهای خوش طعم و عجیب چینی را که توسط زنان قدیمی چینی پخت می‌شود را بچشید.

۰۶ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران