با زیباترین نقاط چین آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری چین
با زیباترین نقاط چین آشنا شوید

چین بزرگ و متنوع است و هر گوشه‌اش، زیبایی‌هایی دارد که شاید در دنیا منحصر به فرد باشند. از مناظر بی‌نهایت زیبایی که در گولین و یانشو می‌بینید تا جاذبه‌های شهری شانگهای و پکن یا برکه‌های رنگارنگ جیوژایگو، تور چین می‌تواند دروازه‌ای به زیبایی‌های بی‌کران برایتان باشد. کشوری که از نظر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، چیزی کم ندارد و سفری ایده‌آل را برایتان رقم خواهد زد.

سخت خواهد بود که از میان انبوهی از جاذبه‌های مختلف، لیستی از بهترین‌ها برایتان گردآوری کنیم، اما این ۱۰ مورد، احتمالا از نظر خیلی از سلایق، زیباترین نقاط چین خواهند بود.

 

۱- جنگل پوپولوس در صحرای مغولستان

برگ‌های طلایی این جنگل بی‌نظیر، یک مکان عالی برای سفری یک روزه خواهد بود. جایی که شما می‌توانید در آن، تصاویری شگفت انگیز از یکی از زیباترین مناظر دنیا را ثبت کنید. این جنگل، از معدود جنگل‌های صنوبر باستانی در دنیا است که هنوز باقی مانده و کماکان شما قادر خواهید بود برگ‌های طلایی آن را در پاییز به تماشا بنشینید و از انعکاس این تصویر در آبی که باعث شده این شگفتی طبیعی در دل صحرا رشد کند، لذت ببرید. همچنین هم تماشای غروب و هم طلوع خورشید در این مکان معرکه است و تورهای گردشی عموما سعی می‌کنند، به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که حداقل برای یکی از آن‌ها در این مکان حضور داشته باشید.

 

۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

۲- کوه زرد، طلوع خورشید از دریای ابرها

هونگ‌شان یا همان کوه زرد، به طور کلی یکی از زیباترین مناطق کوهستانی در چین به حساب می‌آید که به خودی خود، دیدنی‌های زیادی را پیش پای شما می‌گذارد. فرم‌های خاص صخره‌ای، جنگل‌های باستانی یا جنگل‌ صخره‌ای معروفی که در این کوه می‌بینید را در کم‌تر جایی از دنیا تماشا خواهید کرد. با این وجود تماشای دریایی از ابرها، در نقاط بالادست، یک لذت دیگر خواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که کوه زرد، منزلگاه چندین چشمه‌ی آب گرم طبیعی است که در تورهای طبیعت گردی، حتما به سراغشان خواهید رفت.

۳- ژانگجیاجی، تماشای صخره‌هایی استثنایی

پارک ملی ژانگجیاجی چین یکی دیگر از نقاط خاص و متفاوت است که حتی فیلم معروف آواتار در آن‌جا فیلم برداری شده است. نقاط مختلفی در این پارک ملی هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها بازدید کنید. دره‌های عمیق، جنگل‌های باستانی و کوهستان هالِلویا از جمله‌ی آن‌هایند. با این حال تماشای صخره‌های خاص دره‌ی بزرگ، با آن حالت عجیب که همچون ستونی از یک ابرسازه برجا مانده، تصویری رویایی از این مکان را برایتان به تصویر خواهد کشید.

 

زیباترین شهرهای کوچک و قدیمی چین

۴- رودخانه‌های لی و یانگ شو، زیباترین منظره‌ی کارست در چین

وقتی به منظره‌ای که رودخانه‌ی لی در طی مسیر خود درست کرده است نگاه می‌اندازید، انگار دارید به تابلویی زیبا از هنرمندی زبرددست خیره می‌شوید. صخره‌های سرسبز و زیبا و پدیده‌ی معروف کارست که در امتداد این رودخانه پدید آمده، الهام بخش بسیاری از شعرای چینی و نقاشان این کشور قرار گرفته است. نشنال جئوگرافی این مکان را جزو ۱۰ شگفتی آبی دنیا قرار داده است و CNN از آن به عنوان یکی از ۱۵ رودخانه برتر دنیا اسم برده. از طرفی رودخانه یانگ شو نیز از جمله زیباترین رودخانه‌های چین است که در جایی از مسیرش، رودخانه‌ی لی به آن متصل می‌شود. بازدید از این دو شگفتی آبی چین، چیزی است که به تمام گردشگرانی که به تور چین می‌روند، حتما پیشنهاد می‌کنیم.

۵- هانگژو، زیبایی تمام عیار

تور پکن یا تور شانگهای جذابیت‌های زیادی دارند، اما اگر به دنبال یک شهر فوق‌العاده زیبا در چین هستید، هانگژو مسلما بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. مارکوپولو در قرن ۱۳ میلادی وقتی از هانگژو دیدن کرده بود، آن جا را با صفت "شهر بهشتی" و "بهترین و باشکوه‌ترین شهر دنیا" اسم برده بود. محبوب‌ترین نقطه در هانگژو " دریاچه غربی" است که به راحتی و از هر زاویه‌ای ، می‌توانید چندین و چند عکس زیبا در آن ثبت کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما بهار به هانگژو سفر کنید تا از هوای عالی این شهر نیز لذت ببرید.

 

معرفی برترین هتل‌های لاکچری شانگهای برای سفری لوکس به چین

۶- دهکده هانگ، به جا مانده از قرن نهم

هانگ با اکثر دهکده‌هایی که در چین می‌بینید متفاوت است. جایی در نزدیکی پایتخت که به راحتی در سفر به پکن می‌توانید از آن بازدید کنید. این دهکده‌ که اطراف آن را مسیرهای آبی پر کرده، با ساختار سفید رنگ و پل‌های قدیمی زیبایی که دارد، تصویری فوق‌العاده از وجه دیگر چین برایتان به نمایش می‌گذارد. بسیاری دهکده هانگ را به نقاشی‌های اصیل چینی تشبیه می‌کنند که البته با توجه به زیبایی‌های کم‌نظیر دهکده، این تشبیه کاملا درست به نظر می‌آید.

 

۷- لیژیان (Lijiang)، شهری تاریخی با طبیعی زیبا

این شهر کوهستانی باستانی، یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا در چین است که برای کسانی که به دنبال جاذبه‌های خاص چین می‌گردند، به شدت پیشنهاد می‌شود. برای رفتن به این مکان شما باید سوار تله کابین‌هایی شوید که شما را به کوه اژدهای برفی می‌برد و از آن جا می‌توانید هم از لیژیان دیدن کنید و هم این که تصویری از طبیعت فوق‌العاده‌ی این بخش کوهستان را به تماشا بنشینید.

 

راهنمای گردش در دیوار بزرگ چین

۸- کوه‌های رنگارنگ دانژیا

گردشگران عموما این مکان را به نام کوهستان رنگارنگ می‌شناسند. مجموعه‌ای از تپه‌ها و کوه‌های رنگارنگ که معنی اسم چینی‌اش، " قرمز، ابرهای قرمز" می‌شود. این مکان در شمال غربی چین واقع شده و بسیاری از مسافران عادی به این کشور آن را نادیده می‌گیرند، اما آن‌ها که به دنبال زیبایی‌های این کشور پهناور هستند، حتما از این مکان دیدن می‌کنند. کوه‌های رنگارنگ دانژیا از دور شبیه به یک تابلوی نقاشی رنگ روغن می‌ماند و احتمال در عکس‌ها فکر کنید که یک تصویر دستکاری شده‌ی غیر واقعی است.

 

۹- پلکان‌های بهشت، مزارع برنج یوان یانگ

آن‌هایی که به بارها به چین سفر کرده‌اند، همیشه به مسافران پیشنهاد می‌کنند یوان یانگ را حتما در برنامه‌ی سفرهای خود بگنجانند. زیبایی این مکان حتی در قالب عکس هم نمی‌گنجد و حتما باید آن را از نزدیک ببینید. طبیعتی فوق‌العاده زیبا که مزارع پلکانی برنجش تصویری فوق‌العاده را به وجود می‌آورند.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

۱۰- دریاچه‌های رنگارنگ دره جیوژایگو

تصاویر دره جیوژایگو یکی از معروف‌ترین تصاویر از زیبایی‌های طبیعت چین است. این مکان به واسطه‌ی دریاچه‌هایی که با آب شفاف پر شده و تصویر درختان در آن انعکاس دارد، بسیار معروف شده و گردشگران زیادی هر ساله برای بازدید از این مکان به دره جیوژایگو می‌روند. بهترین زمان برای بازدید از این مکان، پاییز هر سال است. جایی که درختان چند رنگ باعث می‌شوند، تصویری زیباتر از دره جیوژایگو رقم بخورد.

 

۱۶ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران