معروف‌ترین نقاط اینستاگرامی هنگ‌کنگ، چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معروف‌ترین نقاط اینستاگرامی هنگ‌کنگ، چین

جدا از تمام جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی زیادی که هنگ کنگ دارد، یک سری نقاط بسیار معروف در این شهر هستند که خیلی از گردشگران تور چین در آن‌جاها به گرفتن عکس‌های اینستاگرامی می‌پرازند. با ما همراه باشی تا برخی از این مکان‌های خاص را به شما معرفی نماییم. جاهایی که شاید خیلی مهم نباشن یا تنها برای عکس گرفتن مناسبند، اما اگر اهل عکس‌های این چنینی هستی، فرصت گرفتن یک تصویر جالب توجه در آن‌جا را نباید از دست بدهید.

 

پارکینگ ماشین لوک وا (Lok Wah Garage Car Park)، هنگ کنگ

وقتی در مورد جاهای اینستاگرامی صحبت می‌کنیم، به جاهای خاص و متفاوتی اشاره می‌کنیم که عکس‌های آن کاملا متفاوت از جاهای دیگر در بیاید و پارکینگ لوک وا دقیقا چنین جایی است. جایی در نزدیکی ترمینال اتووس لوک وا که دالان‌ها، شکل خاص محل‌های عبور و مرور آن، لوکشینی فوق‌العاده برای گرفتن عکس‌های سلفی و دو نفره است. البته این محل بر خلاف ظاهرش، بسیار محبوب است و حتما باید با دیگر بلاگرهایی که برای عکاسی به آن‌جا آمده‌اند، همکاری داشته باشید تا در قاب یکدیگر نیفتید. این محل ورودی یا هزینه‌ی دیگری ندارد و عکاسی در آن‌جا کاملا رایگان است.

 

بازدید از قله ویکتوریا در هنگ کنگ

عمارت مونتانه (Montane Mansion)، هنگ کنگ

شاید این مکان را بتوان معروف‌ترین نقطه اینستاگرامی در هنگ کنگ انتخاب کرد. جاییکه نه تنها از قبل معروف بود، بلکه به خاطر نمایشش در فیلم "تبدیل شوندگان" معروف‌تر از گذشته نیز شد. بر خلاف اسم این مکان، عمارت مونتانه مجموعه‌ای از آپارتمان‌های کوچک در یک نقطه نسبتا فقیر نشین ششهر است که هر ردیف از آن‌ها به رنگی در آمده و منظره‌ی جالبی را می‌ساز. نه تنها بلاگرها، خیلی‌ها در حوضه ساخت فیلم یا تبلیغات نیز از این مکان جالب توجه استفاده می‌کنند و خب این جا هم از مکان‌های بسیار شلوغ برای عکاسی به شمار می‌رود.

چشم انداز کولون (Kowloon Peak)، هنگ کنگ

مسلما برای دیدن بهترین منظره‌ی هنگ کنگ، باید مدتی به پیاده روی در مسیر سربالایی مشغول شوید. مسیر این محل نیز خیلی نزدیک نیست و برای رفتن به آن‌جا امکان گرفتن تاکسی را هم ندارید. اما وقتی به چشم انداز کولون می‌رسید، از بالای صخره، تمام هنگ کنگ زیر پای شما خواهد بود و تصویری شگفت‌انگیز را پیش روی خود مشاهده خواهید کرد. از طرفی رسیدن به این‌جا، یعنی داشتن یک پس زمینه عالی و استثنایی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی جذاب که البته خیلی‌های دیگر نیز این کار را انجام می‌دهند و هر روز صدها عکس از این محل روی این شبکه‌ی اجتماعی منتشر می‌شود.

 

۶ تفاوت مهم هنگ کنگ با شهرهای دیگر چین

آپارتمان‌های چوی هونگ (Choi Hung)، هنگ کنگ

این جا نیز تقریبا شبیه به مونتانه است و شما با مجموعه‌ای بزرگ از آپارتمان‌های رنگارنگ مواجه هستید که شبیه به رگین کمانی بزرگ طراحی شده‌اند. بهترین زمان برای عکاسی در این محل، صبح زود است چون این مکان یک منطقه مسکونی بوده و به سرعت شلوغ می‌شود. همچنین شما می‌توانید به زمین‌های ورزشی کنار این ساختمان‌ها رفته و از آن‌جا عکس‌هایی جالبی تهیه کنید.

ساحل سای وان (Sai Wan)، هنگ کنگ

این مکان به عنوان یکی از جاهای معروف برای شنا در هنگ کنگ به شمار آمده و کمی نیاز به پیاده روی برای رسیند به این محل است. جایی که یک اسکله چوبی زیبا، یک جزیره کوچک در مقابل و پهنه‌ی آبی جذابی دارد که خب برای عکاسی عالی است. اگر شانس بیاوری و هوا نیمه ابری باشد، که همه چیز ایده‌آل خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که اگر به قصد شنا به این محل می‌روید، تنها در ماه‌های گرم سال امکان این کار را خواهید داشت.

آپارتمان‌های نام شان (Nam Shan) ، هنگ کنگ

رنگ بندی این آپارتمان‌ها شبیه گزینه‌های قبلی نیست اما فرم خاصی که دارند، باعث شده تا خیلی‌ها از این جا نیز برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی خاص در هنگ کنگ استفاده کنند. البته عکاسی در نام شان موهبات‌هایی نیز دارد. اول این که به هیچ وجه به اندازه‌ی دو جای قبلی شلوغ نیست و مضاف بر آن، بازاری در همان نزدیکی وجود دارد که آن‌جا نیز برای عکاسی جایی ویژه به حساب می‌آید.

معبد مان مو (Man Mo Temple)، هنگ کنگ

این معبد که برای خدای باستانی هنرهای رزمی درست شده، با آن تندیس‌های متعددی که درونش دارد و رنگ بندی جذاب قرمز و طلایی، مسلما برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی مناسب است. این معبد در دوره کنیگ ساخته شده و هنوز هم خیلی از افراد برای عبادت به آن‌جا می‌آیند. اما در کل امکان عکاسی در این محل برایتان فراهم است. رسم روشن کردن اود در این محل، باعث می‌شود که همیشه دودی در هوا باشد که خود به عکس‌های شما یک تم و بعد خاص می‌دهد. اینجا یکی از زیباترین معابد چین شناخته می‌شود.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن

پل المپیک (Olympic Bridge)، هنگ کنگ

در واقع چیزی که ما برای عکاسی در تور چین به شما پیشنهاد می‌کنیم، خود پل نیست، بلکه پکانی است که به بالای پ می‌رسد و روی هر پله از آن، نام دوره‌های مختلف المپیک و شهرهای میزبان به چینی و انگلیسی و سال انجامش درج شده است. این پلکان قرمز رنگ در مرکز شهر قرار دارد و به راحتی در گردش‌های خود، می‌توانید به آن‌جا برسید. جایی که عملا یک قاب اینستاگرمی کلاسیک را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

یام چا سنترال (Yum Cha)،هنگ کنگ

یام چا نام یک رستوران زنجیره‌ای مشهور در چین است که شعبه مرکزی هنگ کنگ آن به خاطر غاهای خاصی که به شکل‌های عروسکی سرو می‌شوند، معروف هستند. همین امر باعث شده در میان رستوران‌ها و کافه‌های هنگ کنگ، اولین جایی که برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در بهترین مکان‌های هنگ هنگ پیشنهاد شود، همین مکان است.

خیابان ناتهان (Nathan Road)، هنگ کنگ

بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های خیابانی در هنگ کنگ، بدون شک خیابان ناتهان است. جاهای بسیار زیادی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در این محل وجود دارد و بعد از چند ساعت عکاسی، چندین و چند عکس برای پست گذاشتن روی شبکه‌های اجتماعی خود خواهید داشت. از سر در رستوران‌های قدیمی گرفته تا مغازه‌های قدیمی، تابلوهای جالب و بسیاری چیزهای دیگر که در کم‌تر جایی از شهر آن‌ها را پیدا خواهید کرد. حتی اگر شب‌ها برای عکاسی به این محل بروید، به خوبی می‌توانید آن تصویر تابلوهای نئون قدیمی را در تمامی خیابان مشاهده کرده و در چندین محل مختلف به عکاسی بپردازید. در واقع اگر بلاگر هستید و به هنگ کنگ سفر می‌کنید، حتما باید سری به این خیابان معروف و زیبا بزنید.

تپه برائمار (Braemar Hill)، هنگ کنگ

از جمله چشم‌اندازهای معروف شهر که البته برای رفتن به این محل نیز، باید کمی پیاده روی را به جان بخرید. این محل در نقطه‌ای متفاوت نسبت به چشم‌انداز قبلی که به شما معرفی کردیم قرار دارد و شما از آن بالا هم به خلیج کاسوی مشرف هستید و هم می‌توانید، آسمان خراش‌ها و محله‌های معروف و حتی خلیج کولون را مشاهده نمایید. برای رفتن به این محل، باید سوار مینی‌بوس‌های 49M به مقص تپه قلعه بروید و از آن‌جا به سمت این مکان حرکت کنید.

 

خطرناک‌ترین کوه‌پیمایی‌ دنیا در چین

 بازار شبانه خیابان معبد (Temple Street Night Market)، هنگ کنگ

پیدا کردن لوکیشن مناسب برای عکاسی شبانه در هنگ کنگ واقعا راحت است اما کم‌تر جایی مثل بازار شبانه خیابان معبد را پیدا می‌کنید که مملو از سوژه‌های فوق‌العاده برای عکاسی است. این بازار بسیار معروف که مهم‌ترین بازار شبانه شهر به حساب می‌آید، شلوع، جذاب و متنوع بوده و مطمئنا خاطراتی فراموش نشدنی، و عکس‌هایی عالی را برایتان به ارمغان می‌آورد. البته برای گرفتن عکس های خوب در شب، نیاز به دوربین مناسب یا یک گوشی خوب دارید.

هتل ریتز کارلتون (The Ritz-Carlton)، هنگ کنگ

اگر بخواهیم یک هتلی را برای بلاگرها معرفی کنیم که در آن‌جا بتوانند چند عکس اینستاگرامی عالی بگیرن، هیچ جایی بهتر از ریتز کارلتون نخواهد بود. این هتل ۵ ستاره‌ی زیبا، رو به بندر ویکتوریا قرار گرفته و منظره‌ای فوق‌العاده از این بندرگاه را به شما نمایش می‌دهد که مسلما قابی عالی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است. این هتل مجلل و باشکوه، در بخش‌های مختلف نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای گرفتن چنین عکس‌هایی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران‌های شیک و لاکچری‌اش نیز اشاره کرد.

مرکز هنری جوکی کلاب کریتیو (Jockey Club Creative Arts Centre)، هنگ کنگ

یکی دیگر از ساختمان‌های زیبای هنگ کنگ که بسیاری از مسافرین تور چین، برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی یا حتی عکس‌های هنری به آن‌جا مراجعه می‌کنند. البته مقصد اصلی شما مرکز هنری جوکی کلاب و رفتن به روفتاپ این محل است و از آن‌جا می‌توانید از این آپارتمان‌های سفی و زرد که در مقابلات قرار دارد، عکس‌های اینستاگرامی بگیرید. پیدا کردن این محل کمی سخت است و در بخش‌های مسکونی شهر قرار دارد، اما مطمئن باشید حما از پیدا کردنش و عکس‌هایی که می‌گیرید، لذت خواهید برد.

چشم انداز ویکتوریا (Victoria Peak)، هنگ کنگ

بر خلاف دیگر چشم‌اندازهایی که معرفی کردیم، برای رفتن به این محل، مدت زیادی نباید پیاده روی کنید و خیلی راحت با ماشین به آن‌جا خواهید رسید. این مکان در هر زمانی از روز زیبایی خاص خود را دارد و به همان منوال، عکس‌های جذابی را نیز برایتان به ارمغان خواهد آورد. در طلوغ و غروب خورشید همه چیز رویایی است، در طول روز، زیبای‌های هنگ کنگ برایتان به نمایش در می‌آید و شب‌ها نیز آسمان خراش‌های نورانی هنگ کنگ زیبا را همچون کارت پستالی درخشان، در مقابلتان خواهد درخشید. در کل چشم انداز ویکتوریا از جمله جاهای گردشری محبوب در هنگ کنگ است.

 

چرا باید چین مقصد بعدی گردشگری شما باشد

منبع

۱۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران