بهترین نقاط دیوار چین برای بازید

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین نقاط دیوار چین برای بازید

دیوار بزرگ چین که بیش از ۶ هزار کیلومتر امتداد یافته، بدون شک یکی از چشمگیرترین دستاوردهای معماری و مهندسی بشر است. در طول قرن‌ها و هزاره‌ها، ایالت‌ها و امپراتوری‌های مختلف چین بخش‌هایی از دیوار چین را ساختند تا از خود در برابر گروه‌های عشایری سرگردان که قلمرو آن‌ها را از شمال تهدید می‌کردند محافظت کنند. به این ترتیب، قدمت برخی از قسمت‌ها به قرن هفتم قبل از میلاد برمی‌گردد، در حالی که برخی از معروف‌ترین بخش‌های آن در سال‌های ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ ساخته شده و به این دیوار اضافه شده‌اند. این دیوار که در طول مسیر از ۱۵ استان چین می‌گذرد یکی از مهم‌ترین جاهایی است که باید در تور چین بازدید کنید و هیچ سفری به این کشور بدون بازدید از دیوار بزرگ کامل نخواهد بود.این سازه یکی از مهم‌‌ترین میراث جهانی یونسکو در چین به شمار می‌رود. 

 

شانهایگوان دیوار چین (Shanhaiguan)

دیوار بزرگ که به «سر اژدها» معروف است، در شانهایگوان واقع شده جایی که سرانجام به پایان می‌رسد و به طرز چشمگیری به داخل دریای بوهای می‌رود. اگرچه قسمت اصلی آن بر اثر امواج دریا فرو ریخت اما به طرز ماهرانه‌ای و چشمگیری موردبازسازی قرار گرفت و حالا در دسترس بازدیدکنندگان است. همچنین برخی از استحکاماتی که شهر Qinhuangdao را احاطه کرده اند نیز در همینجا واقع شده‌اند و بخشی از دیوار بزرگ محسوب می‌شوند که اگر وقت دارید ارزش کاوش را دارند. علاوه بر این‌ها، این شهر دارای موزه‌ای ارزشمند است که اطلاعات گسترده‌ای درباره دیوار چین ارائه می‌دهد.

 

خطرناک‌ترین کوه‌پیمایی‌ دنیا در چین

هوانگیاگوان دیوار چین (Huangyaguan)

بخش Huangyaguan دیوار بزرگ در میان مناظر خیره‌کننده کوه‌ها و دره‌های زیبا در اطراف آن قرار گرفته است و حدود ۴۰ کیلومتر امتداد یافته است، این دیوار دارای برج‌ها و دروازه‌های آبی چشمگیر بوده و یکی از بهترین جاها برای گردش و بازدی است. بیشتر قسمت‌های این دیوار به خاطر منطقه کوهستانی آن شیب‌دار است اما پیاده‌روی در آن بسیار لذتبخش است. هر ساله ماه می، هزاران دونده مشتاق به هوانگیاگوان می‌روند تا در ماراتن معروف آن شرکت کنند و با هم به رقابت بپردازند. به عقیده خیلی‌ها این قسمت دیوار نسخه مینیاتوری و کوچک از کل دیوار است که در ابعاد منسجم‌تری، میان طبیعت زیبای چین جا خشک کرده است.  این قسمت دیوار به شدت دیدنی و مناظری که که از بالای شیب‌ها قابل تماشا هستند واقعا خیره کننده‌اند.

جویونگوان دیوار چین (Juyongguan)

جویونگوان از آنجایی که فقط یک ساعت و نیم در شمال شرقی پکن قرار دارد، مدتهاست که نقش مهمی در دفاع از پایتخت این کشور ایفا کرده و یکی از چشمگیرترین قلعه‌های کشور هم ر آن قرار دارد. این قلعه با نمای معماری فوق‌العاده با برخی ویژگی‌های مربوط به سلسله مینگ، موقعیت برجسته‌ای در دره گوانگو، یکی از حیاتی‌ترین نقاط  دسترسی به پکن را دارد. اگرچه این قسمت معماری فوق‌العاده‌ای داشته و آب و هوای آن هم کوهستانی است اما توسط چنگیزخان در دو سال ۱۲۱۱ و ۱۲۱۳ فرو رخت و در هم شکست که بعدها بازسازی شد. اما برای مسافرانی که به پکن سفر می‌کنند این یکی از جاذبه‌های پیاده‌روی معروفی است که از آن بازدید می‌کنند. همچنین کمی دورتر، مقبره دینگلینگ تنها مقبره امپراتوری سلسله مینگ قرار گرفته که موزه و کاخ زیرزمینی آن ارزش بازدید را دارد.

 

عبارت مهمی که در سفر به چین باید بلد باشید

گوبیکو دیوار چین (Gubeikou)

گوبیکو که حدود دو ساعت با ماشین از پکن فاصله دارد، یکی از بکر‌ترین و باارزش‌ترین بخش‌های دیوار بزرگ چین برای کاوش است که بیشتر جاهای آن بازسازی نشده و هر طرف را که نگاه کنید پوسیدگی و خرابه‌های فرو ریخته را می‌بینید. گوبیکو که از لحاظ استراتژیک در پشت کوه‌های یان امتداد یافته، از یک گذرگاه مهم به پکن محافظت می‌کرد و به طرز قابل توجهی شاهد بیش از ۱۳۰ نبرد در طول این مسیر بوده است. همچنین برخی از جاهای دیدنی مثل برج جنرال و برج ۲۴ چشم نیز برای بازدید در دسترس هستند. به طور کلی سال ۱۵۶۷ تاکنون هیچ بازسازی یا ساخت و ساز در اینجا انجام نشده و شاید به همین دلیل است که این منطقه مثل دیگر قسمت‌های دیوار محبوب نیست. اگر به دنبال جایی آرام، زیبا و تاریخی هستید این قسمت از دیوار برای شما واقعا ایده آل خواهد بود زیرا کم‌تر توریستی از آن دیدن می‌کند.

سیماتای دیوار چین (Simatai)

بخش سیماتای دیوار بزرگ که مسیر خود را در امتداد خط الراس کوه‌های یان باز کرده، به خاطر مناظر زیبای اطراف و شیب مسیر به شدت محبوب و معروف است. همچنین این قسمت از دیوار از محدود جاهایی است که حتی شب هم می‌‌توانید از آن بازدید کنید. در امتداد دیوار مجموعه‌ای از برج‌های دیده‌بانی قرار گرفته‌اند که برخی از آنها فقط ۵۰ متر از هم فاصله دارند، که می‌توانید از آن‌ها مناظر اطراف را مشاهده کرده و از طبیعت پیرامون‌تان لذت ببرید. علاوه بر پیاده‌روی در امتداد دیوار چین، فعالیت‌های دیگری نیز مانند زیپ لاین یا قایق سواری هم در دسترس شما قرار دارد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین کارهایی که در سیماتای می‌توانید انجام دهید این است که شبانه قدم بزنید و در امتداد دیوار بزرگ چین که به طرز خیره کننده‌ای در مقابل آسمان شب روشن شده است، قدم بزنید.

هوانگ هواچنگ دیوار چین (Huanghuacheng)

هوانگ هواچنگ که به طور رسمی به عنوان "دیوار بزرگ کنار دریاچه" شناخته می‌شود، تنها بخشی از دیوار است که در کنار آب ساخته شده و بخشی از آن در واقع در دریاچه‌ای که در پای آن قرار دارد غوطه ور شده است. دریاچه زیبای هاومینگ در برابر کوه‌های پوشیده از جنگل که در اطراف آن قرار گرفته‌اند، به شدت چشمگیر به نظر می‌رسد و دیوار بزرگی که در سراسر این مناظر دیدنی به هم می‌پیچد می‌شود، زیبایی آن را تکمیل کرده است. اشاره کنیم که این بخش دیوار به خاطر زمین چالش برانگیزی که در پایش قرار دارد ساخت و سازی طولانی داشته و اتمام آن چیزی حدود ۱۸۰ سال به طول انجامیده که بخش زیادی از آن از سال ۱۵۹۲ بازسازی نشده است. این منطقه در تابستان‌ها پر از گل‌های ریز و وحشی زرد رنگ می‌شود و دشت‌ها اطراف را به رنگ طلایی در می‌آورد، اسم دیوار هم از همین گل‌های زرد گرفته شده است. این بخش از دیوار هم بازدیدکننده آنچنانی ندارد و حال و هوای آرامی ارائه می‌دهد که برای چپیاده روی و تماشای ژرف مناظر انتخابی عالی محسوب می‌شود. دیوار چین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی چین است که هر قسمت از آن نام و داستانی متفاوت دارد.

 

معرفی ۱۰ دریاچه‌ی زیبای کشور چین

جیانکو دیوار چین (Jiankou)

جیانکو که در حدود ۷۰ کیلومتری شمال پکن قرار دارد، وحشی‌ترین، خطرناک‌ترین و در نتیجه هیجان‌انگیزترین بخش دیوار بزرگ برای کاوش است. این دیوار که در سال ۱۳۶۸ تکمیل شد، و از آن زمان تاکنون مرمت نشده است، در نتیجه بخش اعظم آن در حال خراب شدن است و گیاهان، گل‌ها و درختانی که از آجرهای در حال نابودی آن رشد کرده‌اند، در طول مسیر دیوار به چشم می‌خورند. این مسیر دارای برخی از شیب‌دارترین قسمت‌های دیوار است و مناظری که از بالا ارائه می‌دهد به شدت نفسگیر و خیره کننده است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته جیانکو «گره پکن» است که در آن سه بخش مختلف از دیوار بزرگ چین به هم می‌رسند و در کنار هم قرار می‌گیرند.

بادالینگ دیوار چین (Badaling)

بادالینگ دیوار چین که در سال ۱۵۰۴ ساخته شده، یکی از قسمت‌هایی است که بیشترین بازسازی و مرمت در آن صورت گرفته و به خاطر نزدیکی آن به پکن، به محبوب‌ترین بخش برای بازدید در بین گردشگران تبدیل شده است. این قسمت دیوار که توریستی‌ترین بخش آن محسوب می‌شود همیشه خدا شلوغ و پر بازدید بوده و رونق زیادی دارد، تا جایی که در اینجا می‌توانید تعداد زیادی مغازه، رستوران و حتی تله‌کابین، پیدا کنید. با وجود جو توریستی زیادی که دارد، بادالینگ هنوز جذابیت‌های خودش را حفظ کرده به طوری که در طول عمرش بسیاری از سران کشورها از جمله رئیس جمهور نیکسون تا ملکه الیزابت دوم از آن بازدید کرده‌اند. هیچ شکی نیست که قدم زدن در امتداد این دیوار وقتی به مناظر باشکوهی می نگرید که با دامنه‌های شیب دار کوهستانی احاطه شده، یکی از لذت بخش‌ترین و به یادماندنی‌ترین خاطرات شما از تور چین خواهد بود. همچنین به خاطر دسترسی راحت و امکانات توریستی، این دیوار فرصت‌های خوبی برای عکاسی دارد بنابراین اگر فرصت ندارید از نواحی دورتر دیدن کنید رفتن به این قسمت را هم از دست ندهید.

 

چرا باید چین مقصد بعدی گردشگری شما باشد

جینشانلینگ دیوار بزرگ چین (Jinshanling)

از آنجایی که جین‌شانلینگ به یکی از زیباترین بخش‌های دیوار چین شهرت دارد، مدت‌هاست که در میان کوهنوردانی که برای لذت بردن از طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده آن می‌آیند، محبوب بوده است. بخش جین‌شانلینگ دیوار بزرگ که در ۱۳۰ کیلومتری پکن در استان هبی قرار دارد، در برخی جاها بکر و خرابه رها شده و برخی یگر از قسمت‌های آن مورد بازسازی قرار گرفته است. این تنوع در مسیر تبدیل به نقطه قوتی شده تا آن را برای پیاده روی و بازدید در خصوص این دیوار منحصر به فرد و محبوب کند. این مسیر ۱۰.۵ کیلومتر امتداد یافته و دارای ۶۷ برج دیده بانی است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. این برج‌ها دارای طیف گسترده‌ای از سبک‌های مختلف معماری هستند که بازدید از آن‌ها را لذتبخش می‌کند. معمولا حدود هفت ساعت طول می‌کشد تا از جینشانلینگ به گوبیکو یا برعکس پیاده روی کنید.

 

بهترین مراکز خرید چین از نظر گردشگران

موتیانیو دیوار بزرگ چین (Mutianyu)

موتیانیو با وجود نزدیکی به پکن و مناظر بسیار عالی، شلوغ تر از بادالینگ است. به این ترتیب یکی از پرطرفدارترین بخش‌های دیوار چین در بین گردشگران خارجی است. موتیانیو یکی از زیباترین بخش‌های دیوار است که از دو طرف با مناظر سرسبز کوهستانی احاطه شده و در طول مسیر آن قلعه‌ها و برج‌های دیدبانی جذابی پراکنده شده‌اند. موتیانیو با داشتن طولانی‌ترین و بازسازی‌شده‌ترین بخش دیوار بزرگ چین، مکانی عالی برای شروع کاوش تمام چیزهایی است که این بنای تاریخی باشکوه ارائه می‌دهد. برای دسترسی به این دیوار، شما می‌توانید با پای پیاده یا با تله‌کابین به سمت نرده‌های آن بروید، و حتی یک سواری سرگرم‌کننده برای پایین رفتن هم وجود دارد.



منبع

۰۷ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران