بهترین سواحل هاینان در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین سواحل هاینان در چین

استان هاینان چین بهشت جزیره‌ای کم‌تر ‌شناخته شده‌ای است که مملو از مناظر بکر استوایی با سواحل با حاشیه نخل‌ها، شن‌های سفید، آب شفاف و جنگل‌های بارانی سرسبز است که روستاهای خواب‌آلود را پنهان کرده‌اند. از حال و هوای آرام هیپی در ساحل شرقی گرفته تا سواحل دیدنی و جذاب با ردیفی از استراحتگاه‌های کلاس جهانی جنوب، این مقصد که از دید گردشگری پنهان مانده تقریبا برای هر نوع ساحل‌گردی چیزی را ارائه می‌دهد که شاید در تور چین انتظارش را نداشته باشید! ورزش‌های آبی ماجراجویانه زیادی مانند غواصی، اسنورکلینگ، موج‌سواری و کایت‌سواری در دسترس هستند. برای سفری بین نوامبر و فوریه که خشک‌ترین فصل و بهترین زمان برای موج سواری است، برنامه ریزی کنید. همچنین این ماه‌ها، بهترین دوره تعطیلات برای مسافران چینی به ویژه در سال نو چینی است.

 

خلیج یالونگ در هاینان چین (Yalong Bay)

خلیج هلالی شکل یالونگ تقریبا در ۲۵ کیلومتری شرق سانیا محبوب قرار دارد و ۷ کیلومتر ماسه سفید نرم و آب‌های گرم و شفاف را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. این خلیج که توسط تپه‌های سر سبز احاطه شده است، یکی از زیباترین سواحل چین محسوب می‌شود. اگرچه ساحل مملو از استراحتگاه‌های مجلل است، اما خلوت‌تر از سایر سواحل هاینان بوده و حال و هوای آرام‌تری دارد. علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، می‌توانید در بین صخره‌های مرجانی غواصی یا اسنورکلینگ کنید و یا از ورزش‌های آبی مختلف لذت ببرید. غذاهای دریایی منحصر به فرد محلی که در میدان مرکزی فروخته می‌شود را حتما امتحان کنید. برای رسیدن به خلیج یالونگ می‌توانید از تاکسی یا اتوبوس محلی استفاده کنید.

آدرس: Sanya, Hainan, China

 

خلیج سانیا در هاینان چین (Sanya Bay)

خلیج سانیا به طول ۲۲ کیلومتر در ساحل جنوبی استان هاینان، تنها چند قدم از مرکز شهر سانیا امتداد دارد. در طول روز و به خصوص در طول سال نوی چینی و سایر فصول گردشگری، این ساحل مملو از بازدیدکنندگان عمدتا چینی است، بنابراین مکان ایده آلی برای ورزش‌های آبی یا یک روز ساحلی آرام نیست. با این حال، در شب، ساحل به مکانی فوق‌العاده برای قدم زدن در شب و تماشای رقص مردم محلی در ساحل تبدیل می‌شود. در هر یک از رستوران‌هایی که در کنار ساحل قرار دارند توقف کنید و غذاهای دریایی تند بخورید. برای یک ماجراجویی سرگرم کننده، دوچرخه کرایه کنید و در امتداد دالان رویای نارگیل (Coconut Dream Corridor )، جاده ساحلی خوش منظره‌ای که خلیج سانیا را حدود ۲۰ کیلومتر در آغوش گرفته حرکت کنید.

 

زیباترین سواحل شنزن چین

آدرس: Sanya, Hainan, China

 

ساحل دادونگهای در هاینان چین (Dadonghai Beach)

درختان نارگیل زیبا، شن‌های سفید نرم و آب دریای درخشان آبی، ساحل Dadonghai مکانی خیره‌کننده برای گذراندن روز است. این ساحل خوش منظره بین تپه‌های سرسبز، در حدود ۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر سانیا قرار دارد و بین بازدیدکنندگان محلی به شدت محبوب است. سفر خود را خارج از فصل شلوغ برنامه ریزی کنید تا با آرامش در زیر نور خورشید بنشینید. همچنین می‌توانید صندلی‌ها و چترها را از بسیاری از مغازه‌های اطراف کرایه کنید به علاوه یک پیاده‌روی سایه‌دار زیبا به موازات ساحل وجود دارد و در آخر شب‌ها با مردم محلی که برای خوردن خرچنگ در رستوران‌های کنار ساحل به ساحل Dadonghai می‌آیند، معاشرت کنید.

آدرس: Sanya, Hainan, China

 

جزیره غربی در هاینان چین (West Island)

وست آیلند  یا همان جزیره غربی در خلیج سانیا در جنوب هاینان واقع شده است و حدود ۳ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند که نسل ها از طریق ماهیگیری امرار معاش کرده اند. این جزیره یک بهشت گرمسیری و دارای مناظر ساحلی خیره کننده با ماسه های سفید بکر، درختان نخل و آب شفاف است. دید زیر آب می‌تواند تا ۱۵ متر برسد و به غواصان و شناگران اجازه می‌دهد از تماشای زندگی دریایی رنگارنگ و صخره های مرجانی لذت ببرند. بعد از اینکه حسابی حمام آفتاب گرفتید، در آب‌های گرم شنا کردید و از ورزش‌های آبی موجود (از جمله قایق‌سواری، کایاک سواری و جت اسکی) لذت بردید، از دهکده ماهیگیری جزیره غربی دیدن کنید. اینجا زمانی یک روستای باستانی بود، اکنون به یک «دهکده ماهیگیری فرهنگی هنری خلاقانه» تبدیل شده است که با هنرهای خیابانی زیبا کامل شده است. اگر از اسکان اولیه راضی هستید، می‌توانید شب را در جزیره بمانید.

 

۸ شهر غذایی مهم چین را بشناسید

آدرس: West Island, Sanya, Hainan, China

 

ساحل هوهای در هاینان چین (Houhai Beach)

ساحل هوهای یک نقطه کوچک آرام است که ۲ کیلومتر پشت روستای خواب آلود تنگهای امتداد دارد. این خلیج توسط تپه های جنگلی احاطه شده و اگر به دنبال دوری از جمعیت بزرگ ساحل هستید، اینجا مکانی واقعا ایده آل است. هنگام طلوع خورشید در امتداد شن‌های طلایی قدم بزنید تا ماهیگیرانی که در رفت و آمد هستند را تماشا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید برای پیک نیک در تپه‌ها هم پیاده روی کنید. این منطقه در میان جامعه موج‌سواری محلی محبوب است زیرا امواج اینجا برای موج‌سواران مبتدی عالی هستند. می‌توانید از هر مهمان‌خانه در شهر تخته اجاره کنید یا در کلاس‌هایی که توسط مدارس موج‌سواری برگزار می‌شود شرکت کنید. شما همچنین می توانید یک کایاک کرایه کنید و به جستجوی نقاط خلوت غواصی بروید.

آدرس: Haitang, Sanya, Hainan, China

 

خلیج ریوئه در هاینان چین (Riyue Bay)

خلیج ریوئه یک روستای ساحلی آرام است که در نیمه راه بین سانیا و Bo’ao در ساحل شرقی هاینان قرار دارد. این خلیج بکر است و با آب‌های آبی رنگ و استراحت‌های مداوم مناسب برای همه سطوح، بهترین مکان برای موج‌سواری در هاینان محسوب می‌شود. رستوران ساحلی که توسط Surfing Hainan اداره می‌شود، تخته‌های موج‌سواری و لباس‌های مرطوب اجاره می‌کند، و همچنین برای مبتدی‌ها درس ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌ها را در عمل ببینید، این ساحل میزبان مسابقات انجمن بین‌المللی موج‌سواری در طول سال است، از جمله مسابقات قهرمانی موج‌سواری لانگ‌برد جهانی ISA به‌طور منظم در ژانویه و مسابقات جهانی استندآپ پارو و پادری ISA در نوامبر.

 

بهترین مقاصد پاییزی چین

آدرس: Wanning, Hainan, China

 

خلیج شیمی در هاینان چین (Shimei Bay)

خلیج شیمی یک خط ساحلی بکر است که توسط گیاهان همیشه سبز ۴ هزار ساله احاطه شده است. این خلیج در ساحل جنوب شرقی هاینان، در نزدیکی شهر Wanning قرار دارد. چندین استراحتگاه بزرگ در بخش‌هایی از ساحل ماسه‌ای طلایی قرار گرفته‌اند، بنابراین اگر به‌دنبال لوکسی مقرون‌ به‌صرفه هستید، اینجا بهترین مکان برای گذراندن چند روز است. از شنا در آب‌های آبی و گرم و جمع‌آوری صدف گرفته تا ماهیگیری و پاراگلایدر، این خلیج انواع فعالیت‌های آرامش‌بخش و ماجراجویانه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. مناظر زیبای دریا، با درختان نارگیل بلند و خانه‌های ماهیگیری جذاب گروه اقلیت لی، سازمان جهانی گردشگری را بر آن داشت تا خلیج شیمی را «زیباترین خلیج بهره‌برداری نشده در هاینان» معرفی کند.

آدرس: Wanning, Hainan, China

 

جزیره ووژیژو در هاینان چین (Wuzhizhou Island)

جزیره ووژیژو مظهر همه چیزهای فوق العاده هاینان است از سواحل شنی سفید، آب و هوای گرم در تمام طول سال، پوشش گیاهی سرسبز تا آب شفاف کریستالی مملو از حیات دریایی استوایی. این جزیره تنها ۲۰ دقیقه با کشتی از سرزمین اصلی در خلیج هایتانگ فاصله دارد و به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. این نقطه ایده‌آل با داشتن یکی از بهترین صخره‌های مرجانی حفظ‌شده در چین، بهشتی برای غواصی و غواصی است، به‌ویژه برای کسانی که برای اولین بار در آن زندگی می‌کنند. گزینه های غواصی از یک جلسه تست نیم ساعته تا یک دوره تمام روز متغیر است. این جزیره به خوبی توسعه یافته و مجهز به بارها، رستوران های غذاهای دریایی و هتل ها است. شب ماندن به این معنی است که می‌توانید طلوع خورشید را از Sunrise Rock در صخره جنوب شرقی جزیره تماشا کنید. از آنجایی که در فهرست سطلی گردشگران چینی قرار دارید، انتظار جمعیت بیشتری را در اینجا در مقایسه با سایر سواحل هاینان دارید. کشتی‌ها تقریبا هر ۳۰ دقیقه، از ساعت ۸ صبح، از اسکله هوهای حرکت می‌کنند.

 

سفر به شهر تاریخی شانتو در چین

آدرس: Haitang, Sanya, Hainan, China

 

خلیج بوآئو در هاینان چین (Bo'ao Bay)

خلیج بوآئو در ساحل شرقی هاینان جایی که رودخانه‌های جیوکو، لانگگون و وانکوا به دریای چین جنوبی می‌ریزند، قرار گرفته است. ساحل طولانی و باریک ماسه‌ای طلایی تنها ۵ دقیقه پیاده تا جاده اصلی شهر فاصله دارد و در میان بادبادک‌بازان محبوب است. بخش شمالی ساحل مملو از استراحتگاه‌های مجلل و مدارس کایت‌سرف است. همچنین بهترین نقطه برای شنا است زیرا جریان‌های آب در اینجا چندان قوی نیستند. در این ساحل عجیب و غریب، رستوران‌های غذاهای دریایی عالی مانند Sea Story، معروف‌ترین رستوران Bo'ao که مضمون زیبایی دارد، با قایق‌های قدیمی که می‌توانید در آن بنشینید نیز وجود دارد.

آدرس: Qionghai, Hainan, China

 

خلیج هایتانگ در هاینان چین (Haitang Bay)

خلیج هایتانگ یکی از ۵ خلیج اصلی سانیا است، و اگرچه ساحل مملو از استراحتگاه‌ها و هتل‌های مجلل است، اما در مقایسه با سایر سواحل مجاور، بسیار آرام‌تر است. دریا و شن و ماسه را برای چند ساعتی بیخیال شوید و به مرکز خرید بدون عوارض گمرکی چین، بزرگ‌ترین مرکز خرید معاف از عوارض در جهان بروید. همچنین می‌توانید یک ناهار غذاهای دریایی تازه را در یکی از رستوران‌های شناور که بر روی سکوهای بزرگ در جوامع دن که قایق‌نشین هستند، میل کنید. این روستاها برای قرن‌ها در استان‌های جنوب چین وجود داشته‌اند. شما می‌توانید از طریق اسکله هوهای به دهکده آبی در Tielugan که ۴۰ دقیقه با ماشین از سانیا فاصله دارد، دسترسی داشته باشید.

 

خطرناک‌ترین کوه‌پیمایی‌ دنیا در چین

آدرس: Haitang, Sanyai, Hainan, China

منبع

 

۰۲ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران