بهترین زمان سفر به چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین زمان سفر به چین

بر خلاف تصور عموم افراد سفر به هر مقصدی در هر زمان مناسب نیست. چرا که شرایط آب و هوایی تا حد زیادی می‌تواند تفریحات و جاذبه‌های مقصد گردشگری شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. حال فرض کنید مقصدی که به آن سفر می‌کنید توریستی بوده و جمعیت گردشگران و همچنین هزینه‌ها می‌توانند کیفیت سفر شما را در جهت منفی یا مثبت تغییر دهند. حال با توجه به اینکه سفر به سرزمین پهناور چین در بین توریست‌های ایرانی محبوبیت بالایی دارد در این مقاله قصد داریم با نگاهی کامل به شرایط این کشور بهترین زمان سفر به چین را مشخص کنیم. پس اگر شما نیز دوست دارید در بهترین زمان ممکن به این کشور زیبا سفر کنید حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

شرایط آب و هوایی کشور چین در طول سال

با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی اصلی‌ترین معیار در انتخاب بهترین زمان برای سفر است، جا دارد مقاله خود را با بررسی شرایط آب و هوایی کشور چین در طول سال بررسی کنیم. چین کشوری با چهار فصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز بوده و گردشگران می‌توانند هر فصل را بسته به تاریخ سفر خود با تور چین به طور کامل احساس کنند. از طرفی دیگر قابل توجه است که چین کشوری گسترده و بزرگ بوده و شرایط آب و هوایی آن در زمان یکسان در موقعیت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شمال چین دارای زمستان‌های سردی بوده و این در حالی است که بهترین زمان برای بازدید از مکان‌هایی مانند شانگهای و ژانگجیاجی (کوه‌های معروف فیلم آواتار) پاییز و بهار است. از آنجایی که شرایط آب و هوایی تاثیر مستقیم بر انتخاب بهترین زمان برای سفر دارد، در ادامه به بررسی هر کدام از فصل‌های سال در کشور چین به طور جداگانه می‌پردازیم:

عکس: tripadvisor.com

 

سفر به چین در تابستان

تابستان‌های چین همانند اغلب کشورهای دنیا گرم بوده و همین موضوع باعث شده نتوان تابستان را به عنوان بهترین زمان سفر به چین معرفی کرد. اما از آنجایی که چین کشوری وسیع و پهناور است در این فصل نیز می‌توان مناطق خوش آب و هوایی در آن پیدا کرد. به طوری که اگر به دلیل برنامه‌های کاری خود زمان دیگری جز تابستان برای همراه شدن با تور چین ندارید، مناطق کوهستانی همچون کوه‌های هوانگشان یا همان کوه‌های زرد می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. همچنین شهرهای ساحلی چین برای فرار از گرمای هوا و البته لذت بردن از تفریحات دریایی می‌توانند از ترجیح‌های اصلی برای سفر در تابستان باشند. حداقل دما در این فصل در کشور چین ۱۸ درجه سانتی گراد و حداکثر دما ۳۱ درجه سانتی گراد است.

تابستان در چین دارای آب و هوایی گرم و مرطوب بوده و بسته به جایی که به آن سفر می‌کنید، ممکن است گرفتار باران‌های استوایی شوید که تجربه همین نیز می‌تواند برای توریست‌های اهل هیجان جالب باشد. هر چند ممکن است چین در تابستان به اندازه فصل‌های پاییز و بهار برای بازدیدکنندگان خارجی محبوب نباشد، اما همچنان ارزش بازدید را داشته و زمان مناسبی برای گشت و گذار در آن خارج از فصل اوج گردشگری است. به طوری که از امتیازهای آن می‌توان به هزینه پایین سفر و همچنین بازدید از مکان‌های مهم کشور در زمان خلوت اشاره کرد.

 

۶ کتاب معروف که قبل از سفر به چین باید بخوانید

عکس: chinaodysseytours.com

 

سفر به چین در پاییز

در بررسی بهترین زمان سفر به چین بعد از تابستان نوبت به فصل رنگارنگ پاییز می‌رسد. پاییز از نظر بسیاری از توریست‌ها زمان بسیار مناسبی برای سفر به چین بوده و با آب و هوای ملایم و همچنین درختان همه رنگ خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. به طور کلی، پاییز در چین از سپتامبر (اواسط شهریور) شروع شده و تا نوامبر (اواسط آبان) ادامه می‌یابد. همچنین در این ماه‌ها میانگین دما بین ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتیگراد متغیر بوده و گردشگران می‌توانند بدون اذیت شدن از گرما یا سرمای شدید هوا به گشت و گذار بپردازند. پس با توجه به این موارد می‌توان گفت پاییز در چین زمان مناسبی از سال برای بازدید از بسیاری شهرهای بزرگ چین مانند شانگهای، گوانگژو و چنگدو است.

عکس: geoex.com

 

سفر به چین در زمستان

با نزدیک شدن به روزهای پایانی پاییز دما در چین کاهش یافته و کم کم نشانه‌هایی از زمستان در آن احساس می‌شود. با این حال بسیاری از افراد زمستان را بهترین زمان سفر به چین می‌دانند. به خصوص اگر عاشق مناظر زمستانی هستید، این فصل می‌تواند زمان خوبی برای رزرو تور چین به حساب آید. اگر این فصل را برای رفتن به چین انتخاب کردید توصیه می‌کنیم حتما سفری کوتاه به پارک ملی Doacheng Yading داشته باشید تا از آب و هوای دلنشین و همچنین مناظر زمستانی آن لذت ببرید. زمستان در چین از دسامبر (اواسط آذر) شروع شده و تا فوریه (اواسط بهمن) ادامه می‌یابد. حداقل و حداکثر دما نیز بین منفی ۸ الی ۵ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

در کشور چین فرارسیدن زمستان با بارش برف و همچنین فستیوال‌های متعددی از قبیل جشنواره زمستانی نادام (Naadam Festival) و جشنواره یخ و برف (Ice and Snow Festival) همراه است. بنابراین لباس‌های گرم خود را در چمدان قرار داده و آماده سفری به یادماندنی در یکی از جذاب‌ترین فصل‌های سال به چین شوید. یکی از مزایای سفر در زمستان به چین این است که گردشگران کمتری در آن وجود داشته و شما می‌توانید از برخی از جاذبه‌ها و مناظر طبیعی کشور نهایت لذت را ببرید. همچنین در این فصل تخفیف‌های قابل توجهی در حمل‌ونقل و هتل‌ها لحاظ می‌شود که می‌تواند سفری ارزان به چین را برای شما به ارمغان آورد.

 

بهترین پارک‌های آبی پکن

عکس: remotelands.com

 

سفر به چین در بهار

بدون شک بهترین زمان سفر به چین برای تماشای زیبایی‌های طبیعت، گل‌های شکوفه زده و درختان سرسبز فصل بهار خواهد بود. این فصل دوست داشتنی از از اواسط مارس (اواخر اسفند) آغاز شده و تا اواسط ماه مه (اردیبهشت) ادامه دارد. این فصل بهترین زمان برای بازدید از کوه‌های Zhangjiajie چین بوده و اغلب مناظر طبیعی آن پوشیده از شکوفه‌های صورتی هستند که چشم‌نوازی می‌کنند. همچنین پیاده‌روی بر روی دیوار بزرگ چین در فصل بهار بسیار خوش آیند بوده و بدون اذیت شدن از گرمای هوا می‌توانید بر روی آن قدم برداشته و از تماشای منظره سرسبز اطراف لذت ببرید. همچنین از آنجایی که دما نسبت به ماه‌های تابستان کمتر است، بهار زمان ایده‌آلی برای بازدید از پایتخت کشور، پکن است.

در تابستان، پکن بسیار گرم بوده و در بازدید از اطراف شهر ممنوعه پکن یا معبد بهشت امکان گرما زده شدن بالا است. در حالی که همین کارها در بهار احساس لذت و آرامش بیشتری را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که در این ماه باید انتظار بارش باران را داشته و لباس‌های متناسب با آن در چمدان خود قرار دهید.

عکس: chinadaily.com.cn

 

بهترین زمان سفر به چین چه زمانی است؟

در حالت کلی در بسیاری از روزهای پاییز و بهار کشور چین در زمان ایده‌آلی برای بازدید قرار داشته و اکثریت توریست‌ها دوست دارند در این فصل‌ها به آن سفر کنند. از همین رو اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به چین را انتخاب کنیم به احتمال زیاد از لحاظ شرایط آب و هوایی این فصلی جز بهار و پاییز نخواهد بود. چرا که آب و هوا در این دو فصل معتدل بوده و خبری از گرمای بسیار زیاد و یا سرمای سوزناک نیست. از طرفی دیگر برای کسانی که شرایط آب و هوایی اهمیت چندانی برای آن‌ها نداشته و بیشتر تمایل به سفر در ماه‌های خلوت سال را دارند، بهترین زمان سفر به چین فصل‌های تابستان و زمستان است. از دیگر مزایای این دو فصل می‌توان به شکسته شدن قیمت‌ها در مناطق توریستی این کشور نیز اشاره کرد. چرا که از اوج فصل توریستی دور شده و هتل‌ها، پروازها و حتی بسیاری از مغازه‌داران قیمت‌های پایینی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند.

 

بهترین تفریحات و ورزش‌های آبی در چین

عکس: tripadvisor.com

 

منبع

۰۷ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران