بهترین مراکز خرید چین از نظر گردشگران

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین مراکز خرید چین از نظر گردشگران

چین مکانی بسیار محبوب برای گردشگران است. چرا که فرهنگ متمایز و مکان‌های دیدنی طبیعی و تاریخی متعدد آن جذابیت زیادی دارند. در کنار تمامی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مراکز متنوع چین نیز موفق به جلب توجه بسیاری از گردشگران شده است. به طوری که در سال‌های اخیر مراکز خرید بسیار لوکس و بزرگی در کلان‌ شهرهای چین بنا شده‌اند. اگر شما نیز عاشق خرید هستید و از طرفی دوست دارید تا سفری به یاد ماندنی با تور چین داشته باشید، در این مقاله همراه ما باشید.

 

مرکز خرید نیو سنچوری گلوبال (New Century Global Center)

این مرکز خرید تازه تکمیل شده در چنگدو، دارای مساحت بسیار بزرگی بوده و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد به بهترین مرکز خرید برای گردشگران در چین تبدیل شده است. این مرکز خرید به گونه‌ای طراحی شده که حالتی شبیه به یک شهر مستقل را دارد. این مجموعه شامل یک منطقه ساحلی سرپوشیده است که بیش از یک کیلومتر طول دارد. این مرکز خرید دو برابر مرکز خرید در دبی بوده و بزرگ‌ترین مرکز خرید گوانگدونگ به نام مرکز خرید نیو ساوت چین است.

  • ویژگی‌ها: بزرگترین مرکز خرید جهان با وسعت ۱۶ میلیون فوت مربع (۱۵۰ هکتار)، دارای پارک آبی، تئاتر IMAX، دارای ۲۰۰۰ اتاق هتل،
  • نحوه دسترسی: از طریق جنوبی‌ترین ایستگاه خط ۱

 

آی اف سی مال (IFC Mall)

مرکز خرید IFC در برج‌های IFC هنگ کنگ قرار گرفته و بهترین مرکز خرید لوکس در چین برای گردشگرانی است که می‌خواهند از خریدهای لاکچری همراه با چشم‌انداز، غذاخوری خوب و موقعیت مکانی مناسب لذت ببرند. از جمله محصولاتی که در این مجموعه به فروش می‌رسند می‌توان به پوشاک لوکس، جواهرات، ساعت، لوازم الکترونیکی و ... اشاره کرد. آی اف سی مال مشرف به بندر ویکتوریا بوده و کافه‌ها و بارهای  متنوعی روی پشت‌بام آن وجود دارد. همچنین با رفتن به آی اف سی مال می‌توانید در نادر رستوران رتبه ۳ میشلین در هنگ کنگ یک وعده غذایی خوشمزه‌ای را بعد از خرید خود میل کنید. اغلب بومیان این مکان را برای تماشای سمفونی نورها انتخاب می‌کنند.

  • ویژگی‌ها: چشم‌انداز زیبا، سیستم حمل و نقل برتر جهان، رستوران‌های برتر جهان، دارای ۲۰ بوتیک و فروشگاه
  • نحوه دسترسی: از طریق ایستگاه MTR هنگ کنگ یا ایستگاه مرکزی

 

غذاهای خیابانی چین که باید امتحان کنید

 

لندمارک مال (Landmark Mall)

از دیگر مراکز خرید چین که توانسته مورد پسند همگان و به خصوص گردشگران قرار بگیرد، لند مارک مال نام دارد. این مجموعه در کلان شهر هنگ کنگ قرار رفته و محصولات مد روز و لوکس جهان را به فروش می رساند. از جمله برندهایی که در این مجموعه فروخته می شوند عبارتند از: گوچی، تیفانی و شرکت، پولو، مارک جاکوبز، پل اسمیت، ویوین تام و بسیاری دیگر.

  • ویژگی‌ها: مرکز خرید برتر مد در هنگ کنگ
  • نحوه دسترسی: ایستگاه مرکزی MTR

 

هاربر سیتی مال (Harbour City Mall)

مورد بعدی از برترین مراکز خرید چین، هاربر سیتی مال می‌باشد. با گشت و گذار در مرکز خرید بزرگ هاربر سیتی که بلوک‌های شهر را زیر یک سقف قرار می‌دهد، متوجه نماهایی از بندر و کشتی‌های بزرگی که در کنار آن پهلو می‌گیرند، خواهید شد. این مرکز خرید از نظر فروش محبوب‌ترین مرکز خرید در چین است که در شهر توریستی هنگ کنگ واقع شده است. اقلامی نظیر پوشاک، الکترونیک، محصولات مصرفی و ... چیزهایی هستند که در این مکان امکان خرید آن‌ها را خواهید داشت.

  • ویژگی‌ها: بزرگترین مرکز خرید هنگ کنگ با وسعت ۲ میلیون فوت مربع (۱۸ هکتار)، دارای ۷۰۰ مغازه، رستوران‌های با قیمت متوسط، موقعیت مرکزی
  • نحوه دسترسی: از طریق ایستگاه MTR Tsim Sha Tsui یا Star Ferry

 

برترین مراکز خرید شانگهای در سال ۲۰۲۰

 

مرکز خرید سیتی گیت اوتلتز (Citygate Outlets Shopping Center)

چنانچه در نزدیکی‌های فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بوده و به دنبال مکانی مناسب برای خرید کالاهای با کیفیت هستید، بهتر است سری به مرکز خرید سیتی گیت اوتلتز بزنید. مغازه‌های این مرکز خرید ادعا دارند که محصولات خود را ۳۰ تا ۷۰ درصد کمتر از قیمت‌های دیگر جاها به فروش می‌رسانند. از جمله محصولاتی که در این مکان می‌توانید پیدا کنید انواع لباس‌ها و کفش‌های باکیفیت از برندهایی نظیر آدیداس، کلوین کلین، پوما، نایک و ... است. از دیگر دلایل محبوبیت این وجود رستوران‌های متعدد با انواع غذاهای بین‌المللی و قیمت‌ مناسب است.

  • ویژگی‌ها: ۸۰ شعبه از برندهای بین المللی، کافه تریا بزرگ با قیمت پایین
  • نحوه دسترسی: از طریق MTR Tung Chung در جزیره Lantau در کنار فرودگاه

 

مرکز خرید ونچین (Venetian Shopping Center)

ونچین که در گذشته کانال بزرگ نامیده می‌شد امروزه با دارا بودن مغازه‌های متعدد و جذاب توانسته به یکی از بهترین و پرطرفدارترین مکان‌ها برای خرید کردن در چین تبدیل شود. این مکان در ماکائو قرار داشته و قدم زدن در داخل آن برای علاقه‌مندان به خرید بسیار سرگرم کننده خواهد بود. علاوه بر خرید کردن در این مکان فرصت لذت بردن از تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی را نیز به دست خواهید آورد. از مجله محصولاتی که در مرکز خرید ونچین به فروش می‌رسد می‌توان به محصولات جدید لوکس، جواهرات، طلا و نقره و پوشاک اشاره کرد.

  • ویژگی‌ها: بازسازی کانال داخلی ونیز، ۱ میلیون فوت مربع (۹ هکتار)، ۳۵۰ مغازه، بسیاری از رستوران‌ها و تفریحات
  • نحوه دسترسی: تاکسی

 

۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

 

مرکز خرید اس ای جی الکترونیک (SEG Electronics Shopping Center)

مرکز خرید SEG Electronics  طبقه اول یک آسمان خراش چشم‌گیر در شنزن چین است. این مرکز خرید بهترین مکان برای کسانی است که به دنبال لوازم الکترونیک در سفر خود به چین می‌گردند. با رفتن به این مکان هر آنچه را که در حوزه محصولات و قطعات الکترونیک و کامپیوتر نیاز دارید را با قیمتی بسیار مناسب پیدا خواهید کرد. ناگفته نماند که احتمال وجود اجناس تقلبی نیز در این مجموعه وجود دارد. بنابراین در حین خرید حتما باید به اصل یا تقلبی بودن آن‌ها توجه کنید. مرکز خرید اس ای جی الکترونیک در نزدیکی‌های مرز شلوغ هنگ کنگ و در کنار ایستگاه مترو قرار گرفته است

  • ویژگی‌ها: مرکز خرید بزرگ، فروش عمده و خرده اجناس
  • نحوه دسترسی: از طریق خط ۱ مترو، ایستگاه Huaqiang Lu

 

سوپر برند مال (Super Brand Mall)

سوپر برند مال در شهر زیبای شانگهای قرار گرفته و محصولات تنوعی را از برندهای شناخته شده خارجی به فروش می‌رساند. به طوری که اغلب چینی‌ها برای خرید کالاهای خارجی با قیمت مناسب مسیر این مرکز خرید را در پیش می‌گیرند. البته در میان مغازه‌هایی از برندهای خارجی شاهد چند مغازه از برندهای باکیفیت چینی نیز خواهید بود. در کنار نکات فوق قرار گرفتن سوپر برند مال در نزدیکی چند تا از بلندترین آسمان خراش‌های جهان در منطقه مالی لیوجیازوی آن را به مکانی جذاب برای گردشگران تور شانگهای و افراد تجاری تبدیل کرده است.

  • ویژگی‌ها: تمیز و لوکس، مکانی برای یافتن محصولات متنوع از برندهای چینی و خارجی، فود کورت بین المللی بزرگ
  • نحوه دسترسی: خط ۲ مترو، ایستگاه Liujiazui

 

بهترین فروشگاه‌های خرید سوغات و هدیه در پکن

 

اورینتال پلازا مال (Oriental Plaza Mall)

در سال‌های اخیر چین توانسته در سایه پیشرفت‌های بزرگ خود در حوزه اقتصادی به بزرگترین بازار کالاهای لوکس در جهان تبدیل گردد. یکی از بهترین مراکز خرید آن که در پایتخت چین، پکن، قرار دارد اورینتال پلازا مال است. این مرکز خرید لوکس بزرگ علاوه بر بوتیک‌های شیک و لاکچری به خاطر رستوران‌های با قیمت مناسب و فودکورت اقتصادی خود معروف است. در این مکان طیف وسیعی از محصولات با کیفیت وجود دارند تا اکثر گردشگران بتوانند از خرید خود لذت ببرند.

  • ویژگی‌ها: از جمله برترین مراکز خرید لوکس در پکن، دارای مساحت ۱.۳ میلیون فوت مربع (۱۳ هکتار)، موقعیت مکانی مناسب
  • نحوه دسترسی: خط ۱، ایستگاه Wangfujing، خروجی A

 

مرکز خرید یینتای (Yintai Shopping Center)

این مرکز خرید در مجموعه لوکس هتل پارک حیات در منطقه تجاری پکن واقع شده است. این مکانی برای فرار از شلوغی و لذت بردن از خرید، گشت و گذار و غذاخوری‌های عالی در تور پکن است. محصولاتی که در این مکان می‌توانید پیدا کنید شامل کالاهای لوکس، پوشاک از برند آرمانی، هرمس، مارک‌های چینی و ...

  • ویژگی‌ها: برترین مرکز خرید لوکس در CBD، ۶۰ فروشگاه
  • نحوه دسترسی: از طریق خط ۱، ایستگاه گومائو، دروازه C

 

بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

 

 بازار خیابانی وانگ فوجینگ (Wangfujing Street Market)

این بازار که در پکن واقع شده، مهمترین بازار خیابانی است که می‌توانید در آن پیدا کنید. در اینجا مغازه‌های بی‌شماری برای خرید سوغاتی و خوراکی‌های متنوع و لذیذ وجود دارند. به خصوص در ساعات عصر می‌توانید خریدهای بسیار خوبی را با قیمتی مناسب برای خود و همچنین دوستان و آشنایان خود پیدا کنید. چنانچه به شهر پکن سفر کرده و واقع قصد خرید دارید توصیه می‌کنیم حتما سری به بازار خیابانی وانگ فوجینگ برای خرید غذا و سوغاتی بزنید.

  • ویژگی‌ها: بازار خیابانی، مناسب برای خرید خوراکی‌های محلی چین و سوغاتی
  • نحوه دسترسی: خیابان وانگفوجینگ، منطقه دونگچنگ

 

خیابان مرکزی (Central Avenue)

آخرین مورد از بهترین مکان‌هایی که در این مقاله برای خرید کردن در تور چین معرفی می‌کنیم، خیابان مرکزی  واقع در استان هیلونگجیانگ است. این خیابان سنگفرش شده جذاب با مغازه‌های اطراف آن برای اولین بار توسط روس‌ها ساخته شد. این مکان که در ابتدا با نام خیابان چینی نامیده می‌شد امروزه به مکانی پر رونق برای خرید انواع کالاهای روسی تبدیل شده است. با گذر چندین سال از سال تاسیس آن هنوز هم می‌توانید در این مکان تأثیر عظیم فرهنگ روسیه را بر معماری بازار خیابان مرکزی ببینید.

  • ویژگی‌ها: دارای فرهنگ و سبک معماری روسی، فروش انواع محصولات متنوع روسی
  • نحوه دسترسی: هاربین، استان هیلونگجیانگ

 

فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

۱۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران