راهنمای خرید سیم کارت در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
راهنمای خرید سیم کارت در چین

در حالی که مسافران این حق انتخاب را دارند که از رومینگ بین‌المللی استفاده کنند، این گزینه برای کسانی که درازمدت در چین به سر خواهند برد، بسیار گران تمام می‌شود و این روش پیشنهاد نمی‌شود. بهترین راه حل این است که خرید سیم کارت در چین را امتحان کنید. باید بدانید هر کسی می‌تواند در این کشور سیم ‌کارت بخرد، چه افراد بومی و چه گردشگران خارجی.

 

از کجا سیم کارت چین بخریم؟

بدون شک در سفر با تور چین، تور پکن و یا تور سایر مناطق این کشور، با وجود یک سیم کارتی که به اینترنت متصل می‌شود، می‌توانید نقشه ‌ای راه و مسیرهای گشت و گذار را به راحتی دریافت کنید. پرداخت‌های آنلاین انجام دهید، از مترجم‌های صوتی چینی استفاده کنید، قطارهای چینی را رزرو کرده و از سایر امکانات فضای اینترنت برخوردار شوید. با خرید سیم کارت در چین، گوشی هوشمند شما می‌تواند تمام دردسرهای رایج سفر را از بین ببرد تا بتوانید بیشتر روی خوش گذراندن تمرکز کنید. البته ابتدا گوشی شما باید آنلاک شود. در غیر این صورت، هیچ سیم کارت تلفن همراهی در این کشور کار نخواهد کرد.

شما چند گزینه مختلف برای خرید سیم کارت در چین دارید. بیایید یک نگاهی اجمالی به این گزینه‌ها بیندازیم:

  • می‌توانید قبل از سفر به چین سیم کارت اعتباری چین را به صورت آنلاین از سایت‌های Amazon، Simify یا 3G Solutions خریداری کنید. برای خرید سیم کارت در چین بدین نحو، پکیج‌های متنوعی برای  خرید سیم‌ کارت‌هایی که در چین یا در سراسر آسیا کار می‌کنند پیدا خواهید کرد. اگرچه بسیاری از آنها، فقط سیم کارت دیتا هستند و امکان مکالمه با آنها وجود ندارد. همچنین یک ارائه‌دهنده محلی چینی، می‌تواند سیم‌ کارت را با پرداخت هزینه حمل و نقل اندک، به دربان هتل یا فرودگاه تحویل دهد. این بدان معناست که در بدو ورود به کشور، سیم کارت برای شما حاضر و آماده است.
  • روش دیگر این است که پس از ورود به چین، یک سیم کارت اعتباری بخرید. مکان‌های زیادی برای خریداری سیم کارت در چین وجود دارد. از جمله فرودگاه‌های بین المللی که البته سیم کارت را با قیمت بالاتری از حد معمول به فروش می‌رسانند. از طرفی لزوما تمام فرودگاه‌ها، فروشگاه سیم کارت ندارند.
  • راه دیگر برای خرید سیم کارت چینی پس از ورود به کشور این است که برای یک طرح تلفن با یک اپراتور تلفن همراه چینی ثبت نام کنید. اگر قرار است مدتی در چین به کار و زندگی بپردازید، ارزشش را دارد که از این روش استفاده کرده و برای دریافت سیم کارت، ثبت نام نمایید.

عکس: traveltomtom.net

 

اپراتورهای اصلی سیم کارت در چین

بطور کلی سه اپراتور اصلی برای خرید سیم کارت در چین وجود دارند:

  • China Telecom
  • China Unicom
  • China Mobile

متاسفانه سیم‌ کارت‌های China Telecom، با گوشی‌هایی که خارج از چین خریداری می‌شوند کار نمی‌کنند. بنابراین حتی اگر تعداد زیادی فروشگاه China Telecom را در چین پیدا کردید، توصیه می‌کنیم فقط به China Unicom یا China Mobile فکر کنید.

بعلاوه هرچند China Mobile پیشرو در بازار سیم کارت در چین است و به طور کلی بهترین پوشش سراسری را دارد، اما China Unicom با گوشی‌های خارجی بیشتری سازگار است و به آنها امکان دسترسی به خدمات 3G و 4G را می‌دهد. این اپراتور، پکیج‌هایی را برای خرید سیم کارت در چین  ارائه می‌دهد که فقط برای مسافران طراحی شده‌اند. از مهمترین تعرفه‌های این اپراتور می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

  • ۱۰ گیگابایت داده، ۲۰ یوان در ماه
  • ۲۰ گیگابایت داده، ۴۰ یوان در ماه
  • ۳۰ گیگابایت داده، ۶۰ یوان در ماه

همچنین در صورت تمایل، می‌توانید یک پکیج اختیاری به طرح خود اضافه کنید.

برای فعال کردن یا خرید سیم کارت چینی 3G یا 4G نیاز به ارائه پاسپورت (یا فتوکپی آن) و ویزای چین دارید. دولت چین هنگام فعال کردن سیم کارت، نام واقعی شما را درنظر می‌گیرد. اگر سیم کارت را در چین خریداری می‌کنید، این می‌تواند به معنای ارائه داده‌های بیومتریک مانند اسکن صورت و اثر انگشت علاوه بر پاسپورت شما باشد.

 

عبارت مهمی که در سفر به چین باید بلد باشید

عکس: totaltele.com

 

نحوه شارژ سیم کارت‌های چین

اگر  تمام اعتبار تلفن یا داده سیم کارت‌تان را مصرف کردید، بدون شک نیاز به شارژ مجدد آن خواهید داشت. راه‌های مختلفی در این رابطه وجود دارند، از جمله اینکه:

  • پس از خرید سیم کارت در چین، می‌توانید آن را در یک فروشگاه محلی شارژ کنید. می‌توانید به هر یک از فروشگاه‌های شرکت مخابراتی تلفن همراه خود مراجعه کنید و شماره تلفن و پول نقد ارائه دهید. این روش همیشه کار می‌کند، اما بسته به خط، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا انجام شود.
  • سیم کارت را از طریق Alipay یا WeChat Pay شارژ کنید. اگرچه این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین راه است، اما برای شارژ کردن به یک حساب بانکی محلی چینی یا اعتبار در کیف پول‌های Alipay/WeChat Pay نیاز دارید. اگر حساب بانکی چینی ندارید، می‌توانید به یک دوست چینی مقداری پول نقد تحویل دهید و او می‌تواند سیم کارت شما را برایتان شارژ کنند.

 

۶ کتاب معروف که قبل از سفر به چین باید بخوانید

عکس: wise.com

 

خرید سیم کارت الکترونیکی

به جز روش خرید سیم کارت در چین، یکی دیگر از گزینه‌های استفاده از تلفن همراه، خرید eSIM است. این گزینه در واقع، یک سیم کارت مجازی در داخل گوشی شماست که می‌توانید با آن به هر اپراتور ارائه دهنده خدمات eSIM متصل شوید. در اصل، سیم کارت الکترونیکی به شما امکان می‌دهد از یک سیم کارت جدید در گوشی خود استفاده نمایید، بدون نیاز به خرید فیزیکی و قرار دادن آن در گوشی.

برای استفاده از eSIM در چین، باید بررسی کنید که آیا گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند یا خیر. و اما محبوب‌ترین ارائه دهنده‌گان سیم کارت الکترونیکی عبارتند از:

  • Airalo

یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید eSIM، سرویس دهنده Airalo است که پکیج‌های انتخابی از ۱ گیگابایت داده برای ۷ روز، تا ۱۰ گیگابایت برای ۳۰ روز را ارائه می‌دهد. قیمت‌ها نیز از ۵ تا ۲۸ دلار متغیرند.

  • Holafly

در ادامه مبحث خرید خرید eSIM به جای خرید سیم کارت در چین، می‌توان به گزینه Holafly نیز فکر کرد. با این گزینه و با پرداخت ۱۹ دلار، ۵ روز داده نامحدود و یک VPN برای استفاده نامحدود دریافت خواهید کرد. پکیج‌ها برای داده‌های نامحدود، به مدت ۹۰ روز تا ۹۹ دلار قیمت دارند که اگر قصد اقامت طولانی‌مدت در چین را دارید، بسیار ایده‌آلند.

  • SimOptions

این مورد نیز، یکی دیگر از ارائه دهندگان سیم کارت الکترونیکی است. این سایت، سیم کارت‌های بین المللی را ارائه می‌دهد که در چین نیز معتبر هستند. این گزینه‌ها گران‌تر از Airalo بوده و پکیج‌ها، از ۷ تا ۳۵ دلار امریکا را شامل می‌شوند.

  • Nomad

در نهایت این گزینه، دارای طرح‌های سیم کارت الکترونیکی شگفت انگیز برای چین بوده و همچنین ارزان‌ترین تعرفه‌ها را ارائه می‌دهد. گفتنی است قیمت سیم کارت‌های الکترونیکی برای چین، از ۴ دلار شروع می‌شود.

 

بهتری مقاصد بهاری در سفر به چین

عکس: airalo.com

 

نکات مهم استفاده از سیم کارت در چین

در نهایت، برای به حداکثر رساندن بهره وری از سیم کارت چینی‌تان، نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • به یاد داشته باشید که چین به طور فعال، محتوای اینترنتی از جمله وب سایت‌ها و برنامه‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، واتس اپ و بسیاری از وب سایت‌های مسدود شده دیگر را سانسور می‌کند. بنابراین پس از خرید سیم کارت در چین، برای به اشتراک گذاشتن محتواها و عکس‌ها با دوستتان در طول سفر، لازم است که قبل از سفر یک VPN خریداری کنید و محدودیت‌ها را دور بزنید. در غیر این صورت، انجام این کار پس از ورود به این کشور بسیار سخت‌تر می‌شود، زیرا وب‌ سایت‌های VPN مسدود شده‌اند.
  • اگر تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به اینترنت است و نیازی به تماس تلفنی ندارید، به جای خرید سیم کارت، یک دستگاه WiFi hotspot اجاره یا خریداری کنید.
  • ساده ترین راه برای خرید سیم کارت در چین، خرید قبل از عزیمت به این کشور است. بدین صورت پیش از ورود به چین، می‌توانید به راحتی یک صبح یا بعد از ظهر کامل را برای دیدن جاذبه‌های بیشتر چین سپری کنید و وقتتان را برای خرید سیم کارت و فعال کردن آن هدر ندهید. که در این رابطه، بهترین کار استفاده از سیم کارت الکترونیکی است.
  • در نهایت، اگر قصد خرید سیم کارت را ندارید، باید بدانید هزینه‌های رومینگ بین‌المللی به طور بالقوه آنقدر بالا هستند که می‌توانند شما پولدار کنند. هر چند این گزینه بالاترین حد راحتی را ارائه می‌دهد، اما فقط به مسافران لاکچری پیشنهاد می‌شود!

عکس: chinadiscovery.com

۱۵ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران