راهنمای اخذ ویزای چین

جاذبه‌های گردشگری چین
راهنمای اخذ ویزای چین

کشور چین جزو مقاصد کلاسیک توریستی در جهان است. با داشتن جاذبه‌های دیدنی مثل دیوار بزرگ، شهر ممنوعه، بازارهای خیابانی و خیلی چیزهای دیگر، سفر به این کشور، آرزوی هر جهانگردی به حساب می‌آید. با این حال ایرانی‌هایی که قصد سفر به چین را دارند، حتما باید برای اخذ ویزای چین اقدام نمایند. امروز در مقتدرسیر تابان، ما صفر تا صد اقدام برای گرفتن ویزای چین را مرور کرده و تمام نکاتی که باید بدانید را لیست کرده‌ایم.

 

شرایط اخذ ویزای چین‌

در حال حاضر اگر قصد شرکت در تور چین و دریافت ویزای توریستی این کشور را داشته باشید، می‌توانید با ارائه مدارک لازم مربوط به تمکن مالی، ویزای مربوطه جهت ورود به این کشور را دریافت کنید و سخت گیری‌های زیادی در این رابطه صورت نمی‌گیرد. هر چند دریافت ویزای توریستی در قالب تورهای گروهی، راحت‌تر است و خب مقتدرسیر تابان، این خدمات را در تورهای خود گنجانده و با دریافت مدارک مورد نیاز و هزینه‌های مربوطه، مراحل اخذ ویزای چین را برایتان به انجام می‌رساند. انواع دیگر ویزا شرایط متفاوتی دارند که در ادامه خیلی ریزتر به آن‌های خواهیم پرداخت.

عکس: travelvisapro.com

 

انواع ویزای چین

برای ورود به چین، انواع زیادی ویزا وجود دارد که شامل ویزای ترانزیت، ویزای رونامه‌نگاری، ویزای خدمه، ویزای الحاق خانواده و ... می‌شود، اما چهار مورد از ویزاهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی و همچنین ویزای کار است. دریافت این چهار دسته ویزا با توجه به پیش نیازها، روند ساده‌ای برای دریافت دارند.

ویزای توریستی چین

مهم‌ترین و پر استفاده‌ترین ویزای چین، ویزای توریستی این کشور است. در حال حاضر (زمستان ۱۴۰۲) تنها نکته مهم برای اخذ ویزای چین به شکل توریستی، داشتن تمکن مالی است که باید مانده حساب شما چیزی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشد. پس اگر می‌توانید، مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی خود را ارائه کنید، آن‌ها را همراه مدارک هویتی به آژانس گردشگری تحویل می‌دهید و باقی کارها توسط مقتدرسیر تابان یا آژانس‌‌های دیگری که این خدمات را ارائه خواهند داد، انجام می‌شود. در واقع در این روش، ویزای توریستی به صورت گروهی برای صادر شده، ۶ ماه اعتبار دارد و تا ۳۰ روز می‌توانید در چین باشید.

 

برترین مراکز خرید هنگ کنگ

عکس: jingculturecommerce.com

 

ویزای تجاری چین

اعتبار ویزای تجاری ۳ ماهه است اما در این مورد نیز شما محدودیت ۳۰ روزه برای اقامت در این کشور را خواهید داشت. نکته مهم در مورد  ویزای تجاری این است که شما حتما باید از یکی از تجار یا شرکت‌های تجاری در چین، دعوتنامه داشته باشید تا بتوانید برای دریافت ویزای تجاری اقدام نمایید. البته ویزای تجاری چین در شرایط مختلف، قابلیت تمدید را دارد. برای تمدید نیز شما باید مدارکی در زمینه نیاز به اقامت بیشتر برای انجام امور تجاری را ارائه کنید و برای این منظور نیز به یکی از بنگاه‌های تجاری در چین احتیاج خواهید داشت.

عکس: brinknews.com

 

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلیبه دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت برای دانشجویان ارائه می‌شود و شما برای اخذ ویزای چین به شکل تحصیلی، حتما باید پذیرش دانشگاهی معتبر در این کشور را دریافت کنید. بعد از دریافت ویزا نیز، ۹۰ روز فرصت دارید برای مدارک اقامتی خود در چین اقدام نمایید. در حال حاضر دانشگاه‌هایی هستند که در چین، افراد خارجی را پذیرش می‌کنند اما در بیشتر موارد، شما برای ادامه تحصیل در چین، نیاز به بلد بودن زبان محلی این کشور خواهید داشت.

 

مقاصدی عالی برای کوله گردی در چین

عکس: cnbc.com

 

ویزای کار چین

شرایط ویزای کار در چین خیلی ساده است. شما با دریافت پیشنهاد شغلی از یکی از مراکز چینی، ویزای ۳۰ روزه کار دریافت کرده و پس از عقد قرار داد مدارک اقامت را دریافت می‌کنید. ویزای کار در زمینه‌های مختلف از جمله تحقیق و توسعه، سرگرمی و هنر، ورزش، دوره‌های کارآموزی و ... داده می‌شود. در کنار ویزای کار، نوعی ویزای دیگر به نام ویزای استعدادهای خاص نیز در چین داده می‌شود که به افراد با تخصص‌های خاص داده می‌شود. برای دریافت تاییدیه جهت اخذ این گونه ویزا، شما باید مدارک لازم و تاییدیه از مرکز امور کارشناسان چین در استان مورد نظر را دریافت کنید. این نوع ویزا چند سال اعتبار داشته و امکان بردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را هم به صورت ضمیمه دارید. البته همچون ویزای کار، ابتدا یک اقامت ۱۸۰ روزه به شما داده شده و سپس شما برای اقامت در خاک چین اقدام خواهید کرد.

عکس: nbcnews.com

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای چین

اما اگر شرایط مورد نظر برای دریافت ویزای چین را داشتید، حالا باید مدارک مورد نیاز را هم ارائه نمایید. با توجه به توضیحاتی که درباره انواع ویزا در بخش بالا توضیح دادیم، یک سری مدارک خاص از جمله دعوت نامه، نامه‌های مربوط به پذیرش دانشگاه و چیزهایی از این دست برای شرایط مختلف مورد نیاز است، اما مدارک عمومی که برای سفر توریستی نیاز دارید شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس ۶ × ۴
  • گواهی تمکن مالی با حداقل ۴۰۰ میلیون تومان مانده حساب برای هر نفر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • واچر هتل و رزرو بلیط هواپیما

پر واضع است که بعد از ارسال مدارک هویتی و تمکن مالی، واچر هتل و همچنین رزرو بلیط هتل از سوی شرکت‌ گردشگری به مدارکتان ضمیمه شده و سپس برای اخذ ویزای چین اقدام می‌شود. نکته مهم در مورد ویزای کاری، تحصیلی و تجاری این است که شما نمی‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید و تنها این امکان را دارید که بعد از سفر به چین در خود این کشور برای اقامت، درخواست دهید. همچنین این امکان را هم دارید که به صورت شخصی مراحل اخذ ویزای توریستی را طی کنید اما این مسیر خیلی راحت‌تر از طرف آژانس‌های گردشگری انجام می‌شود و نیازی نیست که شما خود را درگیر آن نمایید.‌

 

بهترین تفریحات و ورزش‌های آبی در چین

عکس: murailledechine.com

 

هزینه‌ی اخذ ویزای چین‌

در حال حاضر ویزا تک برای هر ۳۰۰ دلار است و حدودا یک ماه زمان می‌برد تا مدارک شما آماده شود. البته اگر عجله دارید، می‌توانید برای ویزای فوری یا خیلی فوری اقدام کنید که زمان دریافت آن‌ها ۶ روز و ۳ روز کاری بوده و هزینه دریافت آن‌ها نیز بیشتر است در نظر داشته باشید که شما هیچ هزینه‌ی اضافی برای این کار نباید پرداخت کنید. البته همان طور که گفتیم، در زمان ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای چین به مقتدرسیر تابان، کارشناسان ما مبلغ مورد نیاز را هم از شما دریافت خواهند کرد و پرداخت و ارائه مدارک را به عهده می‌گیرند. مبلغ مورد نیاز برای دریافت ویزای چین توسط مقتدرسیر تابان نیز به صورت دلاری از مسافران دریافت می‌شود.

عکس: jingdaily.com

 

نکاتی که باید در مورد اخذ ویزای چین بدانید

با تمام چیزهایی که در مورد دریافت ویزای چین گفتیم، باید در نظر داشته باشید که گرفتن ویزای چین بسیار راحت‌تر از خیلی کشورهای توریستی دیگر است و تنها مانع شما، ارائه مدرک تمکن مالی خواهد بود. البته نامه‌ی مربوطه که از بانک دریافت می‌کنید باید به زبان انگلیسی ترجمه شود تا بتوانید آن را همراه با مدارک هویتی خود ارائه کنید.

با دریافت این مدرک، شما تنها اجازه دارید ۳۰ روز در چین باشید و برای آن‌هایی که بیش از مهلت مجاز در این کشور بمانند، جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته می‌شود. هر چند، بهتر است در زمانی که ویزای خود را به صورت گروهی دریافت می‌کنید، همراه تور به چین رفته و همراه تور نیز به این کشور باز گردید.

 

برترین مقاصد ساحلی چین

عکس: wallup.net

 

۰۵ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران