راهنمای سفر به هنگ کنگ از چین

جاذبه‌های گردشگری چین
راهنمای سفر به هنگ کنگ از چین

هنگ کنگ کشوری خودمختار در جنوب چین است که از مقاصد گردشگری گران دنیا به شمار می‌رود و سفر به هنگ کنگ برای ما ایرانی‌ها خیلی آسان نیست. به همین منظور می‌توانید، هنگامی که با تور چین، از شهرهای توریستی چین دیدن می‌کنید، سفر  به هنگ کنگ را هم تجربه کنید و مهمترین جاذبه‌های هنگ کنگ از جمله قله ویکتوریا در هنگ کنگ، بلندترین نقطه شهر با چشم‌انداز فوق‌العاده از آسمان‌خراش‌های شهر و هوای خنک را ببینید و به دیزنی لند هنگ‌کنگ بروید که یکی از مفرح‌ترین پارک‌های دنیاست. در ادامه درباره چین و هنگ‌کنگ بیشتر می‌خوانید تا مسیر سفر به این کشور را پیدا کنید.

 

درباره چین

چین به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای دنیا، مقصد خوبی برای گردشگران با هر سلیقه‌ای از خوشگذرانی است. پکن پایتخت چین، به یکی از محبوب‌ترین نقاط جهان برای تفریح و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. پکن همچنین مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی این کشور محسوب می‌شود. هر چند شانگهای این روزها مرکز اغلب فعالیت‌های تجاری و اقتصاد شناخته شده است. از نظر آب و هوا می‌توان اینطور گفت که دمای هوا در مناطق مختلف این کشور متفاوت بوده و لازم است قبل از سفرتان اطلاعات لازم در اینباره را کسب کنید. بیشتر مناطق این کشور سرسبز است و تنوع گیاهی زیادی دارد. تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌ها نیز بسیار سرد است.

 

نکات فرهنگی جالب درباره مردم چین

درباره آداب و رسوم و فرهنگ مردمان کشور چین می‌توان گفت که هر نوع آیینی غیر از بودایی، تائوئیسم، اسلام، کاتولیک و پروتستان غیرقانونی شمرده می‌شود. فرهنگ مردم چین به پنج دسته تقسیم می‌شود:

  • رابطه میان کارگر و کارفرما
  • رابطه میان زن و شوهر
  • رابطه میان والدین و فرزندان
  • رابطه میان فرزندان یک خانواده
  • رابطه میان دوستان

 

درباره هنگ کنگ

هنگ‌کنگ شهر اقتصادی چین محسوب می‌شود. هنگ‌کنگ به بندرگاه طبیعی و زیبایش شهرت دارد. همچنین بزرگترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان نیز در این شهر واقع شده‌اند. این منطقه خودمختار در جنوب شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی یعنی جزیره هنگ‌کنگ، شبه‌جزیره کولون و منطقه‌های جدید است. اگر به جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید بی‌شک باید از هنگ‌کنگ دیدن کنید. در سفر به هنگ کنگ، به بازارهای شهر بروید و کالاهای مناسب و باکیفیت بخرید. از بازار شبانه، ارزان‌تر خرید کنید. چرا که بازارهای شبانه هنگ‌کنگ در کل دنیا معروف هستند پس برای آشنا شدن با فرهنگ خیابانی و غذایی هنگ‌کنگ هیچ راهی بهتر از رفتن به بازارهای شبانه هنگ کنگ نیست. بازاهایی رنگارنگ، مملوء از غذاهای خوشمزه و اجناس ارزان. مردم در هنگ‌کنگ به زبان انگلیسی و چینی صحبت می‌کنند و واحد پولش دلار هنگ‌کنگ است.

 

معروف‌ترین نقاط اینستاگرامی هنگ‌کنگ

 

ویزای هنگ کنگ

هنگ کنگ به مرکز پرزرق و برق و مراکز خرید لاکچری در دنیا شناخته می‌شود و در عین حال پر از تاریخ و فرهنگ است. هر گردشگری در دنیا دلش می‌خواهد آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده این سرزمین را از نزدیک ببیند. توجه داشته باشید که برای ورود به این کشور کوچک خودمختار لازم است ویزا داشته باشید و با ویزای چین نمی‌توانید از آنجا بازدید کنید. در ادامه چگونگی دریافت ویزا برای سفر به هنگ‌کنگ را می‌خوانیم.

 لازم است برای درخواست ویزای هنگ کنگ به سفارت چین در تهران بروید. در واقع سفارت چین و هنگ‌کنگ یکی هستند اما در سفارت باید جداگانه برای گرفتن ویزای هنگ‌کنگ و چین درخواست دهید. اطلاعات لازم برای مراجعه به سفارت چین در زیر آمده است:

  • آدرس: تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، پلاک ۷۳ (روبروی آتش نشانی)
  • تلفن: ۲۲۲۹۱۲۴۰
  • تلفن امور کنسولی: ۲۲۸۰۲۷۷۲
  • ایمیل: chinaemb_ir@mfa.gov.cn
  • وب‌سایت: org
  • ساعت کاری سفارت: شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ عصر
  • ساعت کاری بخش کنسولی سفارت: روزهای فرد از ساعت ۸:۴۵ صبح تا ۱۲:۱۵ ظهر و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ عصر
  • زمان تحویل مدارک و ویزا روزهای سه شنبه است
  • مدارکی که به سفارت ارائه می‌دهید می‌بایست به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه رسمی شده باشند

مدارک لازم برای دریافت ویزای هنگ کنگ

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
  • گواهی تمکن مالی شامل پرینت حساب بانکی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما و وچر هتل
  • گواهی اشتغال به کار

 

۸ تفریح جذاب در اولین سفر به شانگهای

 

تور روزانه خصوصی گوانگژو به هنگ کنگ با قایق تندرو

به هنگامی که قصد سفر به هنگ‌کنگ را دارید و می‌خواهید یکی دو روز از سفر چین خود را به دیدن این شهر اختصاص دهید، ساده‌ترین راه خرید یک تور داخلی از چین به مقصد هنگ‌کنگ است. نزدیک‌ترین شهر معروف و شناخته شده در چین که احتمال دارد، آنجا اقامت کنید، گوانگژو است. شما می‌توانید با تورهای خصوصی روزانه گشت کوتاهی در کوه لوتوس که در کنار دریا و نزدیک شهر گوانگژو واقع شده بزنید و از آنجا قایق تندرو به سمت هنگ‌کنگ حرکت می‌کند. از آنجایی که قایق‌های تندرو به بندرهای مختلفی در هنگ‌کنگ می‌روند، لازم است پس از رزرو تور طبق تاریخ سفر آن را تأیید و سیاست ویزای خود را برای هنگ کنگ بر اساس ملیت خود بررسی کنید. زمان تحویل شما از هتل مرکزی گوانگژو ساعت ۸ و نیم صبح خواهد بود و امکاناتی به شما ارایه می‌شود. یک ساعت از گوانگژو با ماشین به سمت کوه لوتوس می‌روید و پس از آن، قبل از گرفتن قایق تندرو هشتاد دقیقه‌ای به هنگ‌کنگ، از یک ناهار محلی لذت برده و به سمت مقصد حرکت می‌کنید. قایق تندرو به بندرهای مختلف در هنگ‌کنگ می‌رسد، پس با مسئول تور بندر مورد نظر خود را هماهنگ کنید.

راه‌های سفر به هنگ‌کنگ از چین

چند راه برای سفر به هنگ کنگ از چین با قطار، اتوبوس یا ماشین وجود دارد. بهترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن از چین به هنگ کنگ، قطار از طریق گویانگ است که ۷۵ تا ۱۱۰ دلار هزینه دارد و زمانی در حدود ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه طول می‌کشد. شاید بپرسید که از کجا می‌توانم قطار چین به هنگ‌کنگ را بگیرم؟ قطار چین به هنگ کنگ که توسط خطوط راه‌آهن چین G کلاس اداره می‌شود، از ایستگاه چونگ‌کینگ غربی حرکت می‌کند. از اکتبر سال ۲۰۱۸، خط قطار سریع بین هنگ‌کنگ در ایستگاه کولون غربی به چین برای عموم باز شد و شما به راحتی می‌توانید از این خدمات بهره ببرید.

بهترین راه این است که قبلاً خود را به شهر مرزی شنژن رسانده باشید. می‌توانید از آنجا با مترو به ایستگاه متروی Futian بروید که از طریق خط ۲، ۳ و ۱۱ دسترسی دارید که شما را به ایستگاه راه‌آهن Futian متصل می‌کند. این آخرین ایستگاه قطار در چین قبل از رسیدن به هنگ‌کنگ است. قطارهای سریع هر ۲۰ دقیقه از ایستگاه Futian به ایستگاه کولون غربی (West Kowloon) در قلب هنگ‌کنگ حرکت می‌کنند. قیمت بلیط قطار برای کلاس دوم ۷۵ یوان چین، برای کلاس اول ۱۲۰ یوان و برای کلاس تجاری ۲۲۶ یوان چین باید بپردازید. سفر با قطار تنها ۱۴ دقیقه طول می‌کشد. بنابراین توصیه می‌شود که صندلی درجه دو را بگیرید. قطارها از ایستگاه شمالی شنژن، گوانگژو و پکن نیز در دسترس هستند و از پکن فقط ۹ ساعت طول می‌کشد. پس از سوار شدن به قطار خود در چین، نیازی به گذر از مهاجرت چین برای بررسی پاسپورت ندارید. کافی است ویزای خود را در هنگ‌کنگ به ماموران بازرسی نشان دهید.

 در سفر به هنگ کنگ فراموش نکنید که پس از رسیدن به هنگ‌کنگ، کارت گردشگری اختاپوس را تهیه کنید تا با ارائه این کارت بتوانید از خدمات حمل و نقل عمومی با قیمت مناسب بهره‌مند شوید.

 

خوش منظرترین نقاط پکن

 

جاهای دیدنی هنگ کنگ

در سفر به سفر به هنگ کنگ، با برنامه‌ریزی عالی شروع به دیدن جاهای دیدنی هنگ‌کنگ کنید. قله ویکتوریا در هنگ کنگ (Victoria Peak) یکی از اولین جاهایی است که باید بروید. به کمک واگن برقی مخصوص خود را به بالای این منطقه برسانید و چشم‌انداز زیبای شهر را تماشا کنید. در بندر ویکتوریا (Victoria Harbour) سوار قایق‌های استار فری (Star Ferry) شوید و یک بار دیگر شهر را از روی آب ببینید. معبد ونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple)، یکی از بناهای دیدنی هنگ‌کنگ است. در خیابان ستارگان (Avenue of Stars) قدم بزنید و یادی از ستاره بزرگ سینمای هنگ‌کنگ، بروس‌لی بکنید. اوشن پارک (Ocean Park)، آکواریوم بزرگ (Grand Aquarium) و مجسمه‌ بودای تیان تان (Tian Tan Buddha Statue) از دیگر جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آیند که ممکن است تفریح و بازدید از آنها در سفر به هنگ‌کنگ برای شما جالب باشد.

 

چند غذای محبوب هنگ کنگی

در سفر به هنگ کنگ قبل از هر چیز بهتر است از غذاهای این سرزمین بچشید و روحی تازه کنید. این سه خوراک را امتحان کنید.

لو مای گای: لو مای گای (Lo mai gai) نوعی دیم‌سام است که برای تهیه آن گوشت مرغ، قارچ چینی، سوسیس چینی، پیازچه، و گاهی میگوی خشک‌شده یا تخم‌ مرغ نمکی را داخل برنج قرار می‌دهند سپس آن را در برگ نیلوفر می‌پیچند و بخارپز می‌کنند. بی‌شک طعم متفاوتی را خواهید چشید.

غاز بریان: یکی از محبوب‌ترین غذاهای چینی که شهرتش در دنیا زبانزد است و در اروپا هم سرو می‌شود، کباب غاز است. برای تهیه این غذا، غاز را با ادویه‌‌های مخصوص طعم‌‌دار کرده سپس درون کوره روی زغال کباب می‌کنند.

بریسکت کری یا بریسکت نودل: بریسکت به معنای گوشت سینه است. در هنگ‌کنگ رستوران‌های خوب و فراوانی وجود دارند که گوشت سینه گوساله را که به صورت خورش همراه با ادویه و گیاهان مخصوص پخته شده سرو می‌کنند.

 

راهنمای بهترین کارها در سفر به گوانجو

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴ 

۲۳ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران