۹ نکته برای بانوانی که قصد سفر به چین را دارند

جاذبه‌های گردشگری چین
۹ نکته برای بانوانی که قصد سفر به چین را دارند

چین از دیرباز یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا بوده است. کلان‌شهرهای زیبا در کنار فرهنگ غنی و تاریخ دیرینه این کشور باعث شده تا هر ساله میلیون‌ها نفر به این کشور پهناور بروند. مسلما از میان این همه مسافر، بخش بزرگی‌شان بانوانی هستند که تنها یا در کنار خانواده با تور چین سفر می‌کنند و قبل از اولین سفر خود نگرانی‌هایی دارند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم با توصیه‌هایی کوتاه، کمکی کرده باشیم تا سفر تنها بانوان به این کشور، لذت بخش و بدون مشکل باشد.

 


۱- از تاکسی‌های سیاه دوری کنید


تاکسی‌های سیاه، ماشین‌های شخصی هستند که به صورت مجزا مجوز حمل مسافر دریافت کرده‌اند. چند نکته در مورد این تاکسی‌ها وجود دارد که دلیل دوری شما از این ماشین‌ها باید باشد. ابتدا اینکه این ماشین‌ها هزینه‌ی بسیار بیشتری از شما می‌گیرند، مخصوصا اگر زبان چینی بلد نباشید یا مسیرها را نشناسید. نظارت بر این گونه تاکسی‌ها نیز بسیار کم است و با توجه به اینکه رانندگان آن‌ها نیز از پروسه سخت شرکت‌های تاکسی‌رانی مختلف چین رد نمی‌شوند، به صورت کلی پیشنهاد می‌شود از آن‌ها دوری کنید.

 

چند اپلیکیشن کاربردی که هنگام سفر به چین باید نصب داشته باشید

 

 

سفر به چین

 


۲- از ویزا یا وسایل ارزشمند خود به خوبی نگهداری کنید


گم کردن ویزا مخصوصا اگر بانویی تنها به چین سفر کرده باشد، می‌تواند بدترین اتفاق برای شما در سفر به چین باشد. قبل از اینکه عازم سفر شوید، حتما از مدارک خود کپی تهیه کرده و وقتی از هتل بیرون می‌روید آن‌ها را در هتل بگذارید. در جاهای شلوغ نیز از زیور آلات خود مراقبت کنید و تا جای ممکن طلای قیمتی یا چیزهایی از این دست را با خود به سفر نبرید زیرا در محل‌های شلوغ باید خیلی مراقبشان باشید.

 

 

سفر به چین

 


۳- از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید


خوشبختانه هیچ مشکلی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی نخواهید داشت و اتفاقا پیشنهاد می‌شود حتما از این وسایل استفاده کنید چون هم امن و راحت هستند، هم ارزان تمام می‌شوند و هم در بسیاری موارد شما را از دست ترافیک کلان‌ شهرهای چین نجات می‌دهند.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در چین

 

 

سفر به چین

 


۴- دستمال کاغذی همراه داشته باشید


دستمال‌های جیبی یکی از مهم‌ترین چیزهایی هستند که حتما باید در چین همراه داشته باشید. نه در سرویس‌های بهداشتی عمومی و نه در بسیاری از رستوران‌های ارزان قیمت یا غذا فروشی‌های خیابانی دستمالی وجود ندارد.

 

 

سفر به چین

 


۵- تنها در خیابان پرسه نزنید


مخصوصا اگر زنی تنها هستید که به سفر چین آمده است، سعی کنید از تنها قدم زدن در خیابان‌ها هنگامه‌ی شب دوری کنید. بخش زیادی از این پیشنهاد به واسطه‌ی ناراحت بودن خود از وضعیت خیابان‌ها یا احتمالا نگاه‌هایی هست که به شما جذب می‌شود، در غیر این صورت خیابان‌های چین مخصوصا در نقاط مرکزی و تجاری چین بسیار امن هستند. با این حال پیشنهاد ما این است که اگر تنها یا در گروه‌های کوچک زنانه به چین می‌روید، از چنین کاری دوری کنید.

 

شش نکته مهم برای کسانی که به تنهایی عازم کشور چین هستند

 

 

سفر به چین

 


۶- لباس مناسب بپوشید


پکن یا شانگهای از شهرهایی هستند که شما می‌توانید لباس‌های مد روز کمپانی‌های بزرگ را به راحتی تن جوانانشان ببینید. با این حال هنوز در این کشور، پوشیدن لباس‌های مناسب و پوشیده از ارکان مهم محسوب شده و لباس‌های باز، خیلی کوتاه یا نازک، البسه‌ای مناسب برای تردد دراین کشور محسوب نشده و نگاه‌های مزاحم را به سمت شما جذب می‌کند.

 

 

سفر به چین

 


۷- مواجهه با غریبه‌ها


بعضا خواهید دید که فروشنده‌ها یا خدمات دهنده‌ها سعی می‌کنند تا با انگلیسی شکسته بسته، صحبت خود را با شما طولانی کنند. نگران نباشید، آن‌ها عموما سعی دارند تا انگلیسی خود را با شما تمرین کنند و اگر وقت داشته باشید بد نیست چند کلمه‌ای همراهی‌شان کنید، اما اگر وقت ندارید به هیچ وجه نگران نبوده و با متانت از آن‌ها خداحافظی کنید، مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

 

شلوغ‌ترین نقاط چین در کجا و چه زمان‌هایی هستند

 

 

سفر به چین

 


۸- راننده تاکسی‌ها


عموما رانندگان تاکسی وقتی می‌بینند خانمی تنها قصد سوار شدن به ماشین را دارد یا اینکه بسته‌ای همراه دارد، سعی می‌کنند با دادن قیمت قبل از سوار شدن یا اینکه گرفتن مبلغ بیشتر در انتهای مسیر، پولی اضافه از آن‌ها بگیرند. همیشه قبل از سوار شدن از راننده بخواهید که تاکسیمتر خود را روشن کند و شما نیز چیز که روی تاکسیمتر درج شده را پرداخت کنید. اما اگر بتوانید، بهترین کار این است که از تاکسی های اینترنتی برای رفت و آمد استفاده کنید.

 

 

سفر به چین

 


۹- خرید


وقتی خانمی میان بازار قدم می‌زند، احتمالا فروشندگان بدلیجات یا وسایل اینچنینی را به خود جذب می‌کند. این فروشندگان همچون بعضی بازارهای کشور خودمان به شدت مسر به فروش اجناس خود به شما هستند، در این موارد بهترین کار این است که به راه رفتن خود ادامه دهید تا آن‌ها نیز دست از سر شما بکشند.

 

در شهرهای بزرگ چین برای خرید به کدام مراکز و بازارها مراجعه کنیم؟

 

 

سفر به چین

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران