مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

جاذبه‌های گردشگری چین
مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

چین مقصدی فوق‌العاده برای خرید کردن است. از غرفه‌های خیابانی گرفته تا مراکز خرید بزرگ، از فروشگاه‌های تعاونی گرفته تا سوپرمارکت‌های محبوب چین مکان‌های بی‌نظیری برای خرید دارد که می‌تواند خواسته‌های خریداران را برآورده کند. اکثر شهرهای بزرگ چین دارای خیابان‌های تجاری ویژه‌ای هستند که محصولات محلی نیز در آن به فروش می‌رسد. فروش چنین محصولاتی در این خیابان‌ها باعث می‌شود تا شما فرصت خریدی همه چیز تمام و قیمت مناسب را داشته باشید. از لوازم بامبو تا یادگاری‌های انقلاب فرهنگی چیزهای زیادی برای خرید در چین وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید. در سفر و گردش با تور چین می‌توانید در بهترین خیابان‌های خرید این کشور تجربه‌ای فوق‌العاده کسب کنید.

 

پکن، خیابان وانگفوجینگ

خیابان وانگفوجینگ یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های عابر پیاده در چین است. این خیابان در هر فصلی چهره‌ای متفاوت دارد. در تابستان‌ها این خیابان پر می‌شود از غرفه‌ها و فضاهای بازی برای خوردن بستنی و نوشیدن یک نوشیدنی خنک و گوارا زیر سایه چترها. در این خیابان شما می‌توانید برخی از فروشگاه‌های بزرگ و معتبری که سوغاتی، غرفه‌های مواد غذایی و فروشگاه‌های نقاشی چینی به فروش می‌رسانند را پیدا کرده و از آن‌ها خریدهای واقعا خوبی کنید. عصرها به جز این بخش جذاب، فضا تبدیل به بازار غذا با تنوعی باورنکردنی می‌شود که انواعی از غذاهای بسیار خوشمزه را عرضه می‌کند. فروشندگان غذا از نقاط مختلف پکن به این خیابان می‌آیند تا محصولات‌شان را به فروش برسانند. شما با گردش در این خیابان می‌توانید دیدگاهی اجمالی به فرهنگ پکن و به طور کلی چین پیدا کنید. هنرهای مناطق مختلف کشور در کنار طیف غذاها چیزی نیست که توریست‌ها بخواهند آن‌ را از دست بدهند. این خیابان که در محله دُنگچنگ واقع شده از اواسط سلسله مینگ در خدمت فعالیت‌های تجاری بوده است.

 

۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها

 

چنگدو، جاده چونکسی (Chunxi)

جاده چونکسی در چنگدو میزبان مراکز خرید و فروشگاه‌هاست و به عنوان بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین منطقه خرید شهر شناخته می‌شود. وقتی به این خیابان می‌روید در بین طیف بی‌شماری از مراکز خرید بزرگ با ده‌ها فروشگاه برند داخلی و خارجی، بوتیک‌ها، فروشگاه‌های مد روز، هایپرمارک‌ها، سوپرمارکت‌ها و همچنین کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی غرق می‌شوید که نمی‌دانید اول از کدام بازدید کنید. هر چیزی که فکر را بکنید اینجا می‌توانید پیدا کنید. مخصوصا این که بعد از گردش‌های طولانی و خریدهای فراوان رفتن به فود کورت‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد. حین گردش و خرید از امتحان کردن غذاهای محلی غرفه‌های فروش غذا غافل نشوید.

 

 

گوانجو، خیابان پیاده‌روی Shangxiajiu

این یکی از جذاب‌ترین بخش‌های خرید در گوانجو برای افرادی است که دوست دارند تجربه خریدشان با ماجراجویی و پیاده‌روی همراه باشد. پس اگر گشتن در مرکز خریدی بزرگ را مد نظر دارید باید به این خیابان جذاب بروید که ۱۲۰۰ متر طول داشته و با بیش از ۳۰۰ مغازه و فروشگاه پوشیده شده است. شما در اینجا می‌توانید محصولات برندهای قدیمی و جدید و مد روز را به راحتی پیدا کرده و به چیزی که می‌خواهید برسید. از نقاط به شدت مثبت و جذاب سبک معماری قدیمی و باستانی آن است که به روشنی منعکس کننده فرهنگ لینگنان (جنوب چین) است.

 

معرفی زیباترین سواحل چین

 

لهاسا، خیابان بارخور

باخور به معنی حلقه زائران یا محفل زائران در قلب لهاسا واقع شده و دور معبد جوخانگ پیچیده و آن را محاصره کرده است. در گذشته این جاده همچون مسیر طواف برای تبتیان مقدس بود و جنبه مذهبی داشت اما حالا به مرکز اصلی خرید شهر تبدیل شده است. منطقه‌ای قدیمی و رنگارنگ با عناصر تبتی که حالا در آن می‌توانید سوغاتی‌های فوق‌العاده‌ای بخرید. به علاوه چون این خیابان نقش مهمی در جذب مردم محلی و مسافران دارد در اطراف آن تعدادی کافه و مسافرخانه هم برای اقامت و خوردن غذا و قهوه وجود دارد. بنابراین در طول مدت گشت‌زنی اگر گرسنه شدید به یکی از کافه‌ها پناه ببرید و چیزی بخورید.

 

 

هاربین، سنترال اونیو

این خیابان سنگفرش شده عابر پیاده که با فروشگاه‌ها و رستوران‌ها پر شده دارای معماری زیبا و جذابی است که قدمت آن به زمان شوروی سابق برمی‌گردد. این خیابان که جزو بخش‌های اصلی شهر محسوب می‌شود بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط روس‌ها ساخته شد. در ابتدا اسم این خیابان، خیابان چینی بود. شما می‌توانید هنوز بعد گذشت سال‌ها در این خیابان محصولات روسی پیدا کنید که در برخی از فرشگاه‌های روس به فروش می‌رسند. بین فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌ها بچرخید در رستوران‌های بین‌‌المللی از خوردن غذاهای فوق‌العاده لذت ببرید. سنترال اونیو نه تنها برای خرید بلکه به عنوان جایی برای کاوش تاریخی و تقابل فرهنگی از اهمیت و توجه بالایی برخوردار است.

 

پیاده‌روی بر روی دیوار چین

۱۸ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران