چک لیست سفر به چین

جاذبه‌های گردشگری چین
چک لیست سفر به چین

چک لیست سفر به چین به شما کمک می‌کند تا با برنامه ریزی بهتر، همه‌ی اقلامی که برای سفر به این کشور بزرگ و زیبا احتیاج دارید را همراه داشته باشید و چیزی از قلم نندازید. این چک لیست موراد بدیهی که در هر سفر گردشگری مورد نیاز شما می‌شود و همچنین بعضی چیزها که باید در چین همراه داشته باشید را شامل می‌شود.

 

وسایل موردنیاز برای سفر به چین

از زمانی که برای شرکت در تور چین از خانه خارج شده و به سمت فرودگاه می‌روید تا پایان سفر خود به چیزهای مختلفی احتیاج دارید. قبل از هر چیز بهتر است یک لیست پایه از چیزهایی که به هیچ وجه نباید فراموش کنید تهیه کرده تا اول از همه، آن‌ها را در کیف دستی خود بگنجانید. این موارد شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • پاسپورت
  • ویزا
  • پول نقد
  • نسخه ترجمه شده داروهای مورد نیاز

همچنین، حتما آدرس هتل را به زبان چینی از اینترنت در آورده و این مورد را هم در چک لیست سفر به چین‌ بگنجانید. اگر از تورهای چین مقتدرسیر تابان استفاده کنید، این تورها شامل ترانسفر فرودگاهی شده و به راحتی از فرودگاه به هتل می‌روید، اما در سفرهای شهر اگر نیاز به گرفتن تاکسی شد، ممکن است به این آدرس احتیاج پیدا کنید. در زیر نمونه‌ای از آدرس و مشخصه‌های هتل که پرینت گرفته شده را گذاشته‌ایم، شما هم می‌توانید به این صورت، یک نسخه چاپی همراه داشته باشید تا به راحتی در شهر بگردید.

عکس: thehelpfulpanda.com

 

 در مورد نسخه پزشک نیز، اگر مجبورید که داروهایی را با خود به چین ببرید، همراه داشتن نسخه بسیار مهم است چون در اختیار داشتن داروهای غیر مجاز در چین جرم بوده و با شما برخورد خواهد شد.

چیزای مهمی که در چین به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید

باید در نظر داشته باشید که شما در همه جای چین، امکان خرج کردن یورو و دلار را ندارید، پس حتما باید یوان همراه داشته باشید. همچنین، با توجه به قوانین سخت گیرانه چین، خیلی از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اینترنتی در این کشور مسدود است و شما نیاز به برنامه‌های تغییر آیپی دارید تا بتوانید به سایت‌هایی مثل اینستاگرام دسترسی داشته باشید یا بتوانید از واتساپ استفاده کنید. این مورد نیز به نوبه خود جزو وسایل موردنیاز برای سفر به چین محسوب می شود.

از نظر وسایل بهداشتی، همراه داشتن چند چیز واجب است. اول این که حتما با خود دستمال کاغذی همراه داشته باشید، چون در سرویس‌های بهداشتی عمومی این کشور، خبری از دستمال نیست. همچنین داشتن ضد عفونی کننده دست و ماسک نیز از واجبات است.

در نهایت، یکی دیگر از چیزهایی که حتما پیشنهاد می‌کنیم در چک لیست سفر به چین یا هر جای دیگری آن را مد نظر داشته باشید، کپی‌هایی از مدارک شما از جمله پاسپورت و ویزا است. کپی مدارک خود را در هتل داشته باشید تا به هر صورت، اگر مدارک خود را گم کردید، بتوانید از طریق آن‌ها به سفارت مراجعه کرده و برای برگشت به ایران دچار مشکل نشوید.

 

شرایط اجاره خودرو در چین

عکس: thehelpfulpanda.com

 

وسایل الکترونیک

اغلب پریزهایی که در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۲۲۰ ولت ۵۹ هرتز است و از سوکت‌های تایپ I برایشان در نظر گرفته شده. البته در هتل‌ها، مدل‌های متنوع‌تری عموما وجود دارد اما پیشنها ما این است که حتما یکی از تبدیل‌هایی که چند مدل مختلف را به هم بر می‌گرداند، تهیه کرده تا در این کشور به مشکل بر نخورید.

همچنین، در خیلی از مراکز خرید و بازارها و مراکز تفریحی، ساعات طولانی را بدون دسترسی به مکانی برای شارژ گوشی یا دوربین خود خواهید بود، پس بهتر است، یک پاور بانک خوب نیز همراه داشته باشید تا بتوانید گوشی خود و همراهانتان را همیشه روشن نگه دارید. حالا که صحبت از گوشی شد، پیشنهاد می‌کنیم، حتما یک نسخه از WeChat را هم نصب داشته باشید. تقریبا همه در چین از WeChat استفاده می‌کنند و خیلی‌ها اگر قرار باشد، اطلاعاتی را برایتان ارسال کنند، به جای ایمیل آن را از طریق این شبکه اجتماعی و پیام رسان، ارسال خواهند کرد.

عکس: thehelpfulpanda.com

 

 وسایل بهداشتی

یک سری چیزها که جزو واجبات هر سفری هستند و باید در چک لیست سفر به چین باشند. چیزهایی مثل دستمال ضدعفونی کننده، دستکش پلاستیکی، کرم ضد آفتاب و ... . اما در سفر به چین، چند وسیله‌ هستند که حتما باید همراه داشته باشید. اگر قصد دارید به پکن بروید و در روزهایی سفر به این شهر را انتخاب کرده‌اید که آلودگی هوا بیشتر است، برای گشت و گذار در مرکز شهر، بهتر است از ماسک‌های KN95 که مختص شهرهای آلوده است استفاده نمایید.

همچنین با توجه به تفاوت‌هایی که سیستم سرویس‌های بهداشتی عمومی در چین با دیگر کشورها دارد، حتما مواد ضد عفونی کننده دست و دستمال کاغذی را نیز در لیست خود قرار دهید. آب لوله کشی در چین نیز کیفیت نسبتا خوبی دارد و اگر نمی‌خواهید، هر بار هزینه‌ای برای بطری‌های آب معدنی پرداخت کنید، بهتر است یکی از بطری‌های فیلتر دار بگیرید و با خیال راحت از آب لوله کشی برای آشامیدن استفاده کنید.

به طور کلی در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های متنوعی را در چین پیدا خواهید کرد، اما اگر روی یک برند خاص حساس هستید، بهتر است، حتما آن آن‌ها را قبل از سفر تهیه کنید. تضمینی وجود ندارد که حتما بتوانید آن برند خاص را در شهری که به آن سفر می‌کنید، پیدا نمایید. بانوان نیز نباید نگران باشند و تمامی لوازم بهداشتی مورد نیازشان را می‌توانند در همان چین خریداری کنند و نیازی نیست که با خرید آن‌ها بار خود را سنگین کنند. قیمت لوازم بهداشتی مخصوص بانوان در چین نیز بسیار مناسب بوده و جای نگرانی نیست.

در نهایت، اگر معده‌ی حساسی دارید، بهتر است، شربت معده و قرص ضد اسهال هم همراه داشته باشید تا اگر غذاهای خاص چینی با شما خیلی سازگار نبود، با خوردن این قرص‌ها اذیت نشوید.

 

جاذبه ها و تفریحات رایگان پکن

عکس: thehelpfulpanda.com

 

لباس

بسته به مقصد و زمان شرکت در تور چین، حتما باید لباس‌های متفاوتی را در چک لیست سفر به چین خود قرار دهید. کشور چین تابستانی گرم و بارانی و زمستان‌هایی سرد دارد و البته نقاط مختلف آن شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی از هم دارند. فقط در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید به دیوار بزرگ چین بروید، حتما کفش کتانی و راحت همراه داشته باشید و اگر در تابستان به شانگهای، پکن یا حتی مناطقی مثل گوییلین می‌روید، لباس خنک و سبک همراه داشته باشید.

عکس: latmultilingual.com

 

چک لیست سفر به چین، واجبات سفر

در خاتمه یک سری چیزها هم به صورت کلی جزو وسایل موردنیاز برای سفر به چین هستند و باید آن ها را نیز یادداشت کنید تا بتوانید چک لیست کاملی را برای بستن چمدانتان در اختیار داشته باشید:

  • مدارک: پاسپورت، ویزا، مدارک هویتی، مدارک بیمه مسافرتی
  • لوازم الکتروینک: تبدیل برق، شارژر، هندزفری یا هدفون، پاوربانک
  • لباس: شلوار راحتی و شلوارک، لباس مناسب فصل، لباس زیر، جوراب، لباس شنا، کفش و کتانی
  • لوازم بهداشتی: شامپو و نرم کننده، مسواک و خمیر دندان، عطر و ادکلن، تیغ، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، دستمال الکلی برای ضدعفونی، مایع ضدعفونی کننده، ماسک، صابون

اگر هم بخواهیم چیزهایی اضافی برای راحتی خیال به شما پیشنهاد کنیم، باید اول به یک کتابچه راهنمای زبان چینی برای سفر پیشنهاد کنیم تا در زمانی که دسترسی به اینترنت نداشتید، بتوانید از طریق آن منظور خود را به کسانی که انگلیسی بلد نیستند برسانید. همراه داشتن یک نقشه به روز کاغذی از پکن، شانگهای یا هر شهر دیگری که به آن سفر می‌کنید نیز مناسب است. همچنین همراه چتر نیز ایده‌ی بدی برای سفر به چین نیست.

 

۱۰ میوه چینی عجیب

عکس: tomsguide.com

۰۴ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران