بهترین مقاصد چین برای سفر تابستانی

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین مقاصد چین برای سفر تابستانی

چین کشوری پهناور و زیباست که مسلما برای هر فصلی چندین مقصد ایده‌آل پیش پای شما می‌گذارد و تابستان نیز از این قائده مستثنی نیست. شاید تابستان برای سفر به پکن زمان مناسبی نباشد، اما نگران نباشید، آنقدر مقصد عالی برای این فصل وجود دارد که به راحتی بتوانید تابستان به تور چین بروید. اگر می‌خواهید با بهترین مقاصد این کشور برای سفر در تابستان آشنا شوید، در این نوشته همراه ما باشید.

 

۱- یونان

یونان در طول تابستان به سرزمینی رنگارنگ تبدیل می‌شود که انگار از دل قصه‌های پریان آن را بیرون کشیده‌اید. جایی در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا که آب و هوایی عالی و بهاری را برایتان به همراه می‌آورد. در این استان شما می‌توانید از شهرهای مختلف همچون دالی، لیجیانگ یا شانگری‌لا بازدید کنید و به سراغ جنگل‌های سرسبز، رودهای متعدد و بسیاری جاذبه‌های طبیعی مختلف رفته یا از دهکده‌های باستانی دیدن نمایید.

 

روستاهای زیبا و باورنکردنی چین

۲- مغولستان داخلی

این سرزمین خودمختار که در سمتی با مغولستان و در سمت دیگر با روسیه همجوار است، یک سرزمین سرسبز با دشت‌های بزرگ بوده که در تابستان مملو از گل‌های رنگارنگ می‌شود. این مکان به واقع یک مقصد متفاوت و جذاب در سفر با تور چین محسوب می‌شود که شاید آنقدرها در تیررس گردشگران سراسر دنیا نبوده، اما جایی دیدنی و فوق‌العاده است. همچنین فستیوال Naadam Grassland نیز تابستان در این مکان برگزار می‌شود که خود می‌تواند دلیل دیگری برای سفر به مغولستان داخلی باشد.

۳- چنگدو

چنگدو را همه با پانداهای زیبایش می‌شناسند و بدون شک اولین دلیلی که گردشگران به این نقطه از چین سفر می‌کنند، دیدن این خرس‌های با مزه‌ی سفید است. همین باعث شده تا فروشگاه‌های مختلف در چنگدو، همگی محصولاتی با تم پاندا به فروش برسانند. اما دیدنی‌های این شهر بسیار بیشتر بوده و شما به راحتی می‌توانید در هوای دلپذیر چنگدو از آن‌ها بازدید کنید. جاهایی همچون دره‌ی جیوژایگو از زیباترین پارک‌های ملی چین یا کوه امنی که هر کدوم دیدنی‌های متعددی را پیش پای شما می‌گذارند.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

۴- گویلین

گویلین یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در چین به حساب می‌آید و آن هم به خاطر صخره‌های آهکی فوق‌العاده‌ای است که در کنار رودخانه‌ی معروف "لی"واقع شده و تصویری بی‌نظیر را بدل می‌آورد. تابستان هوا در گویلین عالی است و شما به راحتی می‌توانید فعالیت‌های مختلف از جمله قایق سواری در رودخانه را تجربه نمایید.

۵- پارک ملی ژانگجیاجی

این پارک ملی یکی از نقاط سورئال و متفاوت در چین است که شبیه به هیچ نقطه‌ی دیگری در این کره‌ی خاکی نیست. در تابستان این محل جدا از هوایی عالی، زیباترین حالت خود نیز هست و همه جا سبز شده و درختان پربرگ و دلشنین هستند. جمعیت بالی پرندگانی که در میان درختان به آواز خواندن مشغولند و جاذبه‌های دیدنی متعددی که در پارک ملی ژانگجیاجی چین خواهید دید، از جمله دلایلی هستند که به خاطرش حتما باید از این محل دیدن کنید.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

۶- گانان

یکی دیگر از مقاصد ایده‌آل برای سفر تابستانه به چین، گانان در تبت است که با ارتفاع ۳ هزار متری از سطح دریا، آب و هوایی ۲۰ درجه‌ای در طول تابستان دارد و البته یکی از مکان‌های در دسترس تبت است که به راحتی می‌توان به آن‌جا سفر کرد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه‌ی زیبا و سرسبز که دارای رودها و برکه‌های فراوان است، همین تابستان بوده و شما می‌توانید از دشت‌های پر گل معروف گانان در این زمان بازدید کنید.

۷- تور کروز بر روی رود یانگ تسه

این مورد یک مقصد ثابت نیست اما پیشنهادی عالی برای سفر به چین محسوب می‌شود. تابستان آب و هوا برای سواری بر کروز‌های محبوبی که بر روی رود معروف یانگ تسه حرکت می‌کنند، عالی خواهد بود. رودی که از میان کوه‌های سرسبز رد شده و مناظری عالی در راه دارد. شما در این مسیر از شهر امپراطور سفید، شهر ارواح فنگدو و بسیاری جاهای دیگر بازدید به عمل خواهید آورد.

 

موزه شانگهای یکی از موزه‌های معروف چین

۸- گوئیژو

و در پایان به استان گوئیژو نیز اشاره کنیم که از جمله مقاصد محبوب ساحلی به حساب می‌آید. این منطقه کوهستانی با رودهایی پرآب و خانه‌هایی که اغلب به سبک کلاسیک ساخته شده‌اند، یک میراث فرهنگی یونسکو به شمار آمده و دیدنی‌های متعدد طبیعی و تاریخی را در خود دارد. این استان درست همجوار با استان یونان است و سفر به آن‌جا نیز بسیار راحت خواهد بود. ارتفاع بالا و همچنین وجود رودهای پرآب، آب و هوای گوئیژو در تابستان را عالی کرده و شما در طول سفر، دمایی متعادل را تجربه خواهید کرد.

۰۱ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران