بهترین مقاصد گردشگری برای سفر به چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین مقاصد گردشگری برای سفر به چین

تورهای چین مختص به چند مقصد شناخته شده است. البته بخش اعظمی از گردشگران نیز همین مقاصد را برای سفر به این کشور پهناور انتخاب می‌کنند. اما انتخاب در میان همین شهرها نیز سخت است، چون هر کدام ویژگی‌ها و دیدنی‌هایی دارند که آدم را برای بازدید وسوسه می‌کنند.

به همین خاطر ما چند شهر معروف چین را جدا کرده‌ایم و دلایلی که به خاطرش می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید را ذکر می‌کنیم. بعد از آن، این شمایید که باید مقصدی که باب دلتان است را برای سفر با تور چین انتخاب نمایید.

 

پکن

پکن مهم‌ترین و محبوب‌ترین انتخاب در چین محسوب می‌شود. پایتخت چین یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا در طول تاریخ بوده و جاذبه‌های فراوانی دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بخشی از این جاذبه‌های گردشگری، مهم‌ترین دیدنی‌های دنیا برای گردشگران هستند. مثل پیاده‌روی بر روی دیوار چین که جزو عجایب هفتگانه دنیا محسوب می‌شود و صد البته بازدید از شهر ممنوعه، مهمترین قصر باستانی پکن که سال‌های زیادی نیست درهای آن به روی گردشگران باز شده تا خارجی‌ها نیز این نماد فرهنگی و تاریخی چین را تماشا کنند.

 

معرفی ۱۰ شهر بزرگ و پرجمعیت چین

چیزی که شما در پکن خواهید دید، تاریخ امپراطوری این کشور پهناور است، چیزی که مثلا در شانگهای یا هانگزو به این شکل به چشم نمی‌آید. با این حال سفر با تور پکن تنها محدود به بازدید از نقاط تاریخی نخواهد بود. پکن انتخاب‌های متنوعی برای خرید و تفریح پیش پایتان می‌گذارد و همچنین تفریحات شبانه، غذاهای خیابانی، پارک‌های بازی و موزه‌ها و گالری‌های هنری آن جا نیز می‌تواند دلیلی مهم برای سفر به پایتخت چین باشد.

شانگهای

با توجه به نکات تاریخی و مسائل سیاسی، هنوز هنگ کنگ آنگونه که باید و شاید، جزوی از چین محسوب نمی‌شود و به همین دلیل ما نیز آن‌جا را -که سال‌هاست در صدر لیست پر بازدیدترین شهرهای دنیاست- در لیستمان نیاورده‌ایم. اما شانگهای نزدیک‌ترین شهر به هنگ کنگ محسوب می‌شود. این شهر بزرگ و مدرن پر است از مراکز خرید بزرگ و خیابان‌هایی مملو از فروشگاه‌های متنوع. جایی که پارک‌های بازی و آبی متنوع دارد و حتی می‌توانید مهیج‌ترین بازی‌های دیزنی‌لند شانگهای برای تفریح همه خانواده را تجربه کنید.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

با این همه شانگهای هم از محل‌های تاریخی بی‌بهره نبوده و چندین سایت تاریخی در کنار باغ‌های قدیمی و شهر آبی را میزبانی می‌کند که دیدنشان به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود. با این همه فضای کلی شانگهای شبیه چیزی است که در نیویورک، لندن یا جاهایی از این دست می‌بینید. کلان‌شهری مدرن با ساختمان‌هایی بلند که نمادی تجملی برای شهری زیبا در نزدیکی دریا هستند. این را هم فراموش نکنید که برای تفریحات شبانه، تور شانگهای یکی از بهترین گزینه‌ها در کل چین محسوب می‌شود.

گوانجو

گوانجو روز به روز در حال تبدیل شدن به شهری فوق مدرن در چین است. با این حال اگر سفر خود را به این محل برنامه‌ریزی کنید، تجربه‌ای جالب از جاذبه‌های گردشگری متنوع را خواهید داشت که شما را شیفته‌ی این شهر خواهد کرد. در این شهر همانقدر که می‌توانید در تفریحات شبانه‌ی جذاب غرق شوید و شام را روی کشتی‌هایی که روی رودخانه روان هستند بخورید، می‌توانید به بخش‌های فرهنگی و محله‌های قدیمی شهر نیز رفته و شیوه‌ی زندگی مردم عادی چین در چند دهه قبل را ببینید و از دیدنی‌های گوانجو که در اولین سفر باید ببینید لذت ببرید.

 

۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند

از نظر تفریحی گانجو برایتان دست پری دارد. از پارک سافاری و تم‌پارک‌های مختلف گرفته تا انواع مراکز موسیقی و تفریحی که می‌توانید در شب‌های سفر با تور گوانجو در آن‌ها خوش بگذرانید. اگر هم اهل خرید هستید باید بدانید که گوانجو یکی از معروف‌ترین‌ جاهای چین برای خرید لباس و همچنین محصولات الکترونیکی و صنایع دستی به شمار می‌رود و مثل دیگر شهرهای بزرگ چین، دارای مراکز خرید متنوع و بازارهای خیابانی پر تعداد است.

هانگزو

بر خلاف دیگر گزینه‌هایی که در لیست داشتیم، هانگزو بیشتر به خاطر منابع طبیعی و مناظر زیبایی که دارد، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر زیبا نیز دریاچه شرقی، معابد بودایی و موزه‌های چای و ابریشم هستند. شهر آبی، کانال بزرگ و بسیاری دیدنی تاریخی نیز در دل طبیعت هانگزو وجود دارند که دیدنشان شما را به وجد خواهد آورد.

 

خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

با این حال در خود محیط شهری، شما با یک کلانشهر زیبا و مدرن مواجه خواهید بود که ساختمان‌های بلندش از هر جایی خود نمایی می‌کنند. همین ترکیب زیبای طبیعت اطراف شهر و بافت مدرن هانگزو است که این بخش از چین را از دیگر مقاصد گردشگری متمایز می‌کند.

۰۸ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران