بهترین مقاصد گردشگری چین برای عکاسان

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین مقاصد گردشگری چین برای عکاسان

مقاصد محبوب گردشگری، همیشه بهترین انتخاب‌ها برای عکاسان نیستند. خیلی از آن‌ها که به دنبال ثبت قاب‌های زیبا هستند، ترجیح می‌دهند به جاهایی بروند که بکرتر بوده و شلوغی کم‌تری داشته باشد. اگر عکاس هستید یا به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید به تور چین بروید، مسلما جاهای مختلفی در این کشور هستند که فرصتی عالی برای ثبت عکس‌هایی شگفت‌انگیز را در اختیار شما می‌گذارند و مقاصدی که امروز قصد معرفی آن‌ها را به شما داریم، در این دسته می‌گنجند.

 

شهر آبی ژیتانگ (Xitang)

ژیتانگ در محلی خاص به دور از شلوغی واقع شده و فضایی آرامش بخش، طبیعی و فوق‌العاده زیبا را برای شما به نمایش می‌گذارد. ۹ رودخانه اطراف و درون این شهر آبی جریان دارند و شهر را به ۸ قسمت تقسیم کرده‌اند. این بخش‌ها با کمک پل‌های قدیمی به هم متصل هستند و ساختمان‌ها نیز اغلب چسبیده به آب ساخته شده‌اند. همین توضیح کوتاه احتمالا شما را با فضای کلی این مکان شگفت‌انگیز آشنا کرده است و حتما ایده‌هایی جذاب برای گرفتن عکس در شهر آبی ژیتانگ به فکرتان رسیده.

 

معرفی ۷ شهر توریستی در چین

بهترین زمان برای بازدید: بهار و پاییز

 

ژیدی و هونگکون (Xidi و Hongcun)

این دو دهکده باستانی از سال ۲۰۰۰ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار رفته و حالت خاص معماری بناهایشان و فضایی که در آن قرار دارند، آن را به یک مقصد ایده‌آل برای عکاسی بدل کرده است. کل خانه‌های این دو دهکده ۱۲۴ واحد است که بعضی از آن‌ها قدمتی ۹۰۰ ساله دارند. خانه‌هایی که نزدیک به آب قرار گرفته و صبح دم در میان مه تصویری رویایی از چین قدیم را برای شما به تصویر می‌کشند.

بهترین زمان برای بازدید: بهار و پاییز

 

تبت (Tibet)

تبت از بسیاری جهات یک مقصد ایده‌آل برای عکاسی است. جدا از طبیعت زیبا و حیات وحش دیدنی که این مکان برای شما به نمایش می‌گذارد، نباید از مکان‌های مذهبی آن‌جا نیز غافل شد. جایی که نام‌های زیادی برای در نظر گرفته شده، نام‌هایی همچون "بام دنیا" که خود بازگوی بسیاری از ویژگی‌های آن‌جا هست. شما در تبت حتی می‌توانید عکس‌هایی از مردم محلی بگیرید و فضای روستایی آن‌جا را به تصویر بکشید.

 

اقامتی جذاب در شانگهای با سبک چینی معاصر

بهترین زمان برای بازدید: پاییز

 

لیجیانگ (Lijiang)

شهر لیجیانگ چین یکی دیگر از شهرهای باستانی این کشور است که در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فردی را برایتان به نمایش می‌گذار. این شهر در شمال "یونان" واقع شده و تاریخ آن به دوره‌ی یوان در چین می‌رسد. لیجیانگ با معماری خاص بناهایش و شیوه‌ی زندگی مردم محلی که دارد، کاراکتری خاص در این منطقه را به رخ می‌کشد که در کم‌تر از جایی از چین نمونه‌اش را خواهید دید. اگر چه ارتفاع زیاد این محل ممکن است برای خیلی‌ها سفر را سخت کند، اما دیدن نمای زیبای زمستان در کوه برفی اژدها یا بازدید از عمیق‌ترین غار جهان و در نهایت، ثبت عکس‌هایی از این محل‌ها، بدون شک ارزش تمام سختی‌هایی که باید برای رفتن به لیجیانگ بکشید را خواهد داشت.

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول سال

 

یانگشو (Yangshuo)

یانگشو اما از آن دست مقاصدی است که برای عکاسان طبیعت عالی بوده و شما می‌توانید قاب‌هایی بسیار دیدنی از طبیعت فوق‌العاده و البته معروف یانگشو ثبت نمایید. هم بهار و هم پاییز از این نظر بهترین موقع برای رفتن به یانگشو است چون طبیعت به بهترین شکل ممکن خود در آمده و آب و هوا نیز اصلا آزار دهنده نخواهد بود. البته خیلی از آن‌ها که چندین بار از یانگشو بازدید کرده و به عکاسی در آن‌جا پرداخته‌اند، ترجیح می‌دهند، پاییز به این محل بروند. یانگشو حدودا ۶۵ کیلومتر از گولین فاصله دارد و رفتن به هر دو این محل‌ها، می‌تواند یک تور چین عالی را برای هر مسافری بسازد.

بهترین زمان برای بازدید: بهار و پاییز

 

مزارع پلکانی لونگجی (Longji)

شاید با تصاویری از مزارع پلکانی در بالی یا چند مقصد گردشگری معروف دیگر در جنوب شرق آسیا آشنا باشید، اما آن چه در لونگجی می‌بینید کاملا متفاوت بوده و نمایی بی‌نظیر از چنین مزارعی به شمار می‌رود. این محل نیز از گولین دور نیست و شما می‌توانید یک تور عکاسی را انتخاب کرده و به یانگشو، گولین و لونگجی بروید و زیبایی‌های این سه منطقه از چین را در تصاویر خود ثبت کنید. البته تنها مزارع پلکانی نیستند که زیبایی لونگجی را تشکیل داده‌اند، طبیعت کوهستانی، زندگی سنتی و دهکده‌های تاریخی از جمله دیگر دلایلی هستند که لونگجی را به عنوان مقصدی عالی برای عکاسی در چین به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

معرفی عجیب‌ترین و شهرهای چین

بهترین زمان برای بازدید: بهار، درست پیش از برداشت برنج

۰۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران