بهترین مقاصد پاییزی چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین مقاصد پاییزی چین

اگرچه چین سرزمینی وسیع و زیبا با مناطق مختلفی دارد که تنوع زیادی را برای هر سلیقه‌ای فراهم می‌کند، اما تقریبا همه متفق القول هستند که بهترین فصل برای سفر پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. زیرا همیشه هوا تازه و باطراوت، دمای خنک و بارندگی کم‌تر است. مهم نیست که بخواهید پیاده روی، عکاسی یا گشت و گذار داشته باشید، می‌توانید یک تجربه فوق العاده در تور چین به دست آورید و می‌توان گفت همه مقاصد در پاییز به خصوص در اوایل و اواسط پاییز (اواخر شهریور تا مهر) برای بازدید ایده‌آل هستند. در اینجا ما مقاصد برتر برای سفر به چین در پاییز را لیست می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا مقصد مورد نظر خود را پیدا کرده و تعطیلات پاییزی بهتری را برنامه ریزی کنید. آن‌ها ممکن است با مناظر عالی پاییزی، یا تجربه جالب پاییزی، یا برنامه‌های فرهنگی عالی همراه با سرگرمی باشند و انتخاب باشماست که کجا بروید. توجه داشته باشید هر زمان که از چین بازدید می‌کنید، شیان و شانگهای دو مقصد برتر هستند که اگرچه رنگ‌های پاییزی کمتری ارائه می‌کنند، اما شگفتی‌های فرهنگی در شیان باستان و منظره شهری جذاب در شانگهای مدرن غیرقابل چشم پوشی است. اگر اولین بار است که به چین سفر می‌کنید، آن‌ها را از دست ندهید.

 

دره جیوژایگو (Jiuzhaigou Valley) در چین

دره جیوژایگو که به معنای واقعی کلمه به معنای دره نُه روستا است، نام خود را از ۹ روستای مستحکم تبتی در این دره گرفته است. این یک سایت میراث طبیعی جهانی به رسمیت شناخته شده توسط یونسکو است که به خاطر مناظر آبی فوق‌العاده عرفانی از جمله آبشارها، دریاچه‌های آبی و سبز کریستالی، و یا دریاچه‌های درخشان و شفاف، چشمه‌های جاری و کوه‌های پوشیده از جنگل، شهرت جهانی پیدا کرده است. چشم انداز طبیعی این دره مسافران، عکاسان و دوستداران طبیعت را به خود جذب می‌کند و سفری خاطره انگیز برای آن‌ها رقم می‌زند و وقتی پاییز فرا می‌رسد، جنگل‌های دره جیوژایگو با جذاب‌ترین رنگ‌های پاییزی از قرمز تا طلایی، نارنجی و قرمز رنگ می‌شود و هر چشمی را جادو می‌کند. حتی جلبک‌های دریایی کف دریاچه‌ها نیز به رنگ‌های تیره‌تر در می‌آیند به طوری که از بالا به نظر می‌رسد که رنگ پاییزی در آب هم ریخته شده و دره Jiuzhaigou را به سرزمین واقعی پریان جهان تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید از بهترین مناظر پاییزی چین لذت ببرید، دره جیوژایگو بدون شک یکی از بهترین انتخاب هاست. پارک ملی Huanglong، همراه با مناظر جادویی سازندهای آهکی و حوضچه‌های تراس آهکی، همیشه با دره جیوژایگو در یک سفر مورد بازدید قرار می‌گیرد زیرا یکی از زیباترین پارک‌های ملی چین به شمار می‌رود. فاصله بین این دو حدود ۱۱۰ کیلومتر است و به ۲.۵ ساعت رانندگی نیاز دارد. بهترین راه به جیوژایگو، چنگدو است و می‌توانید با رانندگی یا پرواز از چنگدو به آنجا بروید.

  • نوع سفر: ژئوپارک، جنگل، منظره آبی، پیاده روی، عکاسی
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: دره جیوژایگو، پارک ملی هوانگلانگ
  • طول سفر توصیه شده: ۱-۲ روز

 

خطرناک‌ترین کوه‌پیمایی‌ دنیا در چین

هوانگشان (Huangshan) در چین

هوانگشان از نام کوه زیبای هوانگشان که به عنوان کوه زرد شناخته می‌شود، نامگذاری شده است. به طور کلی ۵ شگفتی در کوه وجود دارد که عبارتند از کاج‌های عجیب و غریب، قله‌های سنگی دیدنی، دریای ابرها، بهار گرم و برف زمستانی. در واقع، هوانگشان برای بازدید در تمام طول سال مناسب است، اما بازدید از پاییز به دلیل دید وسیع به اطراف، چشم‌انداز وسیع‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد. چهار تله کابین و چندین مسیر پیاده روی مجهز در کوه زرد وجود دارد. مهم نیست که شما یک گردشگر یا یک علاقه‌مند به پیاده‌گردی باشید، اینجا از یک تجربه دیدنی در کوه لذت خواهید برد. به علاوه هوانگشان چیزهای زیادی برای ارائه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها روستاگردی است. اگرچه روستاهای توصیه شده برتر روستای هونگ کون و روستای زیدی هستند اما اگر به دنبال جاهای آرام‌تری هستید روستاهای زیبای چین مانند: روستای نانپینگ، روستای بیشان، روستای چنگکان نیز برای گشت و گذار انتخاب‌های خوبی هستند. شما می‌توانید در این مسیر کارهای جذابی انجام دهید و برای شرکت در بسیاری از فعالیت‌های جالب مانند پیاده روی بین روستاهای آرام، یادگیری درست کردن دسر محلی، شرکت در کلاس جوهرسازی، رفتن به مزرعه محلی و غیره هم برنامه ریزی کنید.

  • نوع سفر: کوهستانی، طبیعت و پارک‌ها، فرهنگی، پیاده روی
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: کوه زرد، روستای هونگ‌کون، روستای زیدی، خیابان قدیمی تونشی…
  • طول سفر توصیه شده: ۳-۴ روز

پکن (Beijing) در پایتخت چین

پکن، پایتخت جذاب کشور چین همیشه مقصد شماره یک برای مسافرانی است که برای بار اول به این کشور  سفر می‌کنند. عجایب فرهنگی بسیاری در این شهر حفظ شده که شما را شگفت‌زده می‌کند، مانند دیوار بزرگ چین، یا شهر ممنوعه با داستان‌های شاهانه، کاخ تابستانی پکن برای خانواده‌های سلطنتی، کوچه‌های پیچ در پیچ هوتونگ، مجموعه‌های ارزشمند متعدد در موزه‌های مختلف و غیره. البته، در چشیدن جذابیت مدرن پکن هم نباید کوتاهی کنید. آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده‌ای در منطقه تجاری مرکزی پکن و معماری‌های فوق‌العاده‌ای در پارک المپیک وجود دارند که قابل قدردانی هستند. همچنین ممکن است نمایش‌های مد درجه یک، نمایش های مدرن، نمایش آکروباتیک و چیزهایی اینچنینی هم در پکن برگزار شود. به علاوه پکن حالت قدیمی و باستانی بیشتری برای تلفیق با رنگهای پاییزی دارد که آن را شدیدا جذاب کرده است. دیوار بزرگ که در جنگل‌های رنگارنگ امتداد می‌یابد، قوه تخیل شما را به کار می‌اندازد. بهترین بخش‌های دیوار بزرگ برای تماشای مناظر پاییزی خارق‌العاده عبارتند از: دیوار بزرگ Mutuanyu، دیوار بزرگ Badaling، دیوار بزرگ Huanghuacheng و دیوار بزرگ Jinshanling. جدای از نمای دیوار بزرگ، تضاد بین برگ های زرد درخت جینکو و دیوارهای قرمز در شهر ممنوعه پکن نیز یک منظره به شدت رویایی ایجاد می‌کند.

  • نوع سفر: فرهنگ، تاریخ، شهرها، پارک ها
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: دیوار بزرگ، شهر ممنوعه، کاخ تابستانی، معبد بهشت
  • طول سفر توصیه شده: ۳-۵ روز

 

راهنمای سفر به گوانجو در تور چین

کروز رودخانه یانگ تسه (Yangtze River Cruise) در چین

اگر دوست دارید شکوه چین را به نحوی آرامش بخش در سفرتان کاوش کنید باید حتما به رودخانه یانگ تسه که یکی از زیباترین رودخانه‌های چین و رودخانه مادر چین محسوب می‌شود، بروید. با پیمودن بین چونگ کینگ و ییچانگ، یک سفر دریایی ۴ یا ۵ روزه در پایین دست یا بالادست، شما را به کشف مناظر طبیعی، فرهنگ و تاریخ مرکز چین در امتداد رودخانه یانگ تسه می‌برد. انواع کشتی های مجهز به امکانات پیشرفته، سرگرمی‌های رضایت بخش، غذاهای لذیذ چینی و غربی و کارکنان خوش برخورد، تعطیلات فوق العاده‌ای را به شما هدیه می‌دهند. در اواخر پاییز کوه‌ها با درختان افرای قرمز منظره‌ای موهمی به خود می‌گیرد و سه دره به خیالی‌ترین جلوه‌اش می‌رسد. البته این سفر شامل گشت و گذارهای ساحلی در توقفگاه‌ها نیز می‌شود. همچنین فرصت‌های زیادی برای لذت بردن از معماری، فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم عامیانه به شما داده می‌شود که باید آن‌ها را بقاپید.

  • نوع سفر: کوه‌ستانی، رودخانه‌ای، طبیعت، دره‌ای
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: چونگ کینگ، ییچانگ، سه دره، سد سه دره
  • طول سفر توصیه شده: ۴-۵ روز

کاناس، ژین جیانگ (Kanas, Xinjiang) در چین

کاناس در زبان مغولی به معنای «زیبا و ثروتمند، اسرارآمیز و غیرقابل پیش بینی» است و دقیقا همین نام هم شایسته این منطقه است. کاناس با مناظر زیبای دریاچه و جنگل‌های انبوه آلپی اطراف، به عنوان سوئیس شرقی و بهشت ​​عکاسان شناخته می‌شود. مجموعه‌ای از یخچال‌های طبیعی خیره کننده، دریاچه‌های آرام، جنگل‌های بکر، قله‌های پوشیده از برف، علفزارهای سرسبز و آداب و رسوم قومی برای کشف وجود دارد. سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از دریاچه کاناس است در حالی که شاخ و برگ‌های پاییزی در برابر رنگ زمردی دریاچه‌ها چنین منظره جذابی را برای تماشا ایجاد می‌کند. هوا هم خنک و ملایم است و نه گرما اذیت می‌کند و نه سرما هنوز شروع شده است. اما پس از مهر ماه و گذشتن از روزهای برگِ طلایی، اینجا به خاطر هوای سر بسته می‌شود. همچنین برای لذت بردن از منظره دریاچه می‌توانید به سفر دریایی یا پیاده روی در کنار دریاچه بروید چرا که دریاچه کاناس چندین مسیر پیاده روی نیز دارد.

  • نوع سفر: طبیعت، دریاچه ها، جنگل ها، مراتع
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: دریاچه‌های کاناس، روستای همو، روستای بهابا
  • طول سفر توصیه شده: ۲-۳ روز

 

محبوب‌ترین جاذبه‌ها و فعالیت‌ها در شانگهای

سیچوان غربی (Western Sichuan) در چین

سیچوان غربی، منطقه ای توسعه نیافته و باشکوه در سیچوان است که با مناظر کوهستانی حماسی، صومعه‌های بودایی، علفزارهای پر از قایق‌ها، خانه‌های سنتی تبتی و موارد مشابه دیگر در هر پاییز، مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. کشف کامل کل سرزمین سیچوان غربی بیش از ۱۰ روز طول می‌کشد و بسیاری از مسافران تور چین، سفر به زیباترین و چالش برانگیزترین قسمت آن یعنی دائوچنگ یادینگ را انتخاب می ‌کنند. ذخیره‌گاه طبیعی Yading نقطه برجسته دائوچنگاوچنگ است و دارای کوه‌های برفی، دریاچه‌های فلاتی آبی رنگ، مراتع وسیع و مسیرهای پیاده‌روی دیدنی بالای ۴۰۰۰ متر است. علاوه بر این، جاذبه‌های دلربای دیگری مانند کوه هایزی، علفزار سرخ، جنگل طلایی و صومعه بنپو وجود دارد که شما را به سرزمین افسانه‌ها می‌برد. به غیر از دائوچنگ یدینگ، می‌توانید از سیگونیانگشان به عنوان آلپ‌های شرقی، جین‌چوان به عنوان سرزمین عجایب فریبنده، دانبا مکانی با صدها برج مراقبت باستانی، بامی شهر جادویی با جنگل سنگی باورنکردنی، و همچنین Xinduqiao  بهشتی برای تصویربرداری از مناظر روستایی تبتی، دیدن کنید. گونگگا نیز پادشاه کوه‌های سیچوان، یخچال هایلوگوگو تنها پارک جنگلی یخچال‌های طبیعی چین در پاییز به شدت زیبا و باورنکردنی می‌شوند! در اینجا با خاطره‌ای فراموش نشدنی از مرکز سیچوان غربی که با زرد طلایی و رنگ‌های درخشان پاییزی رنگ آمیزی شده، بدرقه خواهید شد.

  • نوع سفر: طبیعت، کوهستان، علفزار، عکاسی
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: دائوچنگ یادینگ، پارک ملی کوه سیگونیانگ، شیندوکیائو، دانبا، تاگونگ، کانگ‌دینگ
  • طول سفر توصیه شده: ۳-۶ روز.

اجینا (Ejina) در چین

اجینا شهر کوچکی است که در لبه غربی مغولستان داخلی قرار دارد. بسیاری از مسافران تور چین دوست دارند در پاییز از اجینا دیدن کنند و برگ‌های صنوبر طلایی فرات، چمن‌زارهای بی‌کران با گوسفندان در حال چراع و صحراهای وسیع با شترها را ببینند. جنگل فرات اجینا پوپولوس، یکی از تنها سه جنگل فرات پوپولوس در جهان، مساحت وسیعی به وسعت ۳۸۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. درختان اینجا از اوایل مهر شروع به زرد شدن می‌کنند و در تضاد با آسمان آبی و کویر وسیع، مسافران و عکاسان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در جنوب جنگل فرات اجینا پوپولوس، صحرای بداین جاران قرار دارد که دارای دریاچه‌های رنگارنگ و صدها تپه شنی است. علاوه بر این، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از دریاچه Juyanhai دیدن کنید که به شکل یک هلال ماه باریک درازی است که نمایی دیدنی و زیبا مخصوصا برای عکاسی دارد به علاوه طلوع خورشید اینجا شگفت انگیز است.

  • نوع سفر: طبیعت، جنگل، علفزار، بیابان
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: جنگل فراتیکال اجینا پوپولوس، صحرای بداین جاران
  • طول سفر توصیه شده: ۳-۵ روز

 

با ۸ تم پارک برتر چین آشنا شوید

منبع

۲۹ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران