مقاصد بهاری چین در سال ۲۰۲۳ (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری چین
مقاصد بهاری چین در سال ۲۰۲۳ (بخش اول)

ماه مارس تا می یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به تور چین و گشت و گذار در این کشور بزرگ و پر رمز و راز است. در این دوره روزهای آفتابی زیادی وجود داشته و هوا مطلوب و گرم و دلپذیر است و هر طرفی که بروید و گل‌ها و گیاهان شکوفه داده‌اند. مقاصد برتر مانند پکن، شیان، شانگهای و چنگدو برای بازدید در تمام طول سال مناسب هستند. در همین حال، مقاصد بسیار بیشتری وجود دارند که چشم‌انداز طبیعی خیره‌کننده بهاری را ارائه می‌کنند، که قطعا ارزش بازدید شما را دارد. اگر قصد دارید در ماه مارس و می در بهار به تور چین بروید، ما تعدادی از مقاصد زیبای الهام‌بخش را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

 

پکن در چین- از تاریخی کهن تا باغ‌های پر گل

پکن در شمال چین، با تاریخ طولانی و میراث فرهنگی عمیق، همیشه یک مکان محبوب برای بازدید در چین در تمام سال است. اما وقتی باد سبز بهاری در پکن می‌وزد، این شهر قدیمی ناگهان از یک قاب کسل‌کننده به سرزمینی سرزنده که با گل‌های جذاب پوشانده شده، تبدیل می‌شود. اگر در فصل بهار به پکن سفر کنید، می‌توانید گل‌های زیبا در رنگ‌های سفید، صورتی کم‌رنگ و رنگ‌های دیگر را در ماه‌ها و مکان‌های مختلف مشاهده کنید، عطر و بوی شیرین را استشمام کنید، معماری‌های باستانی سرشار از جذابیت فرهنگی را کاوش کنید، و به داستان‌های تاریخی جالب و حکایات افراد مشهور مرتبط با گل‌ها گوش دهید. از ماه مارس تا می، می‌توانید انواع گل‌ها را در شهر ممنوعه پکن تماشا کنید که دیوارهای قرمز و سقف طلایی آن جذاب‌تر می‌شوند. در اواسط ماه مارس، نقش اصلی ماگنولیا در این شهر چشمگیر می‌شود، در حالی که گل‌های خوش طعم زردآلو در اواخر ماه مارس مورد توجه قرار می‌گیرند. وقتی آوریل فرا می‌رسد، گلابی‌های خالص و بگونیاهای زیبا کاخ را به رنگ خود در می‌آورند. گل صد تومانی سلطنتی و گرانقیمت و پائونیا و ویستاریای بنفش در ماه مه جلوه‌های متفاوتی از بهار را به پکن هدیه می‌دهند. هنگام پیاده روی دیوار بزرگ جینشانلینگ، دیوار بزرگ بادالینگ و Juyongguan در حومه شهر بین اوایل و اواسط آوریل، می‌توانید ساختارهای قدیمی را نیز مشاهده کنید که با شکوفه‌های زردآلو به رنگ‌های روشن تزئین شده‌اند. علاوه بر این، می‌توانید شکوفه‌های صورتی هلو و آلو را در کاخ تابستانی، بنفشه یاس بنفش و اوریکوفراگموس در معبد بهشت در پکن، شکوفه‌های عاشقانه گیلاس و هلو را در پارک یووانتان و گل‌های متنوع در پارک‌های شهر ببینید.

  • نوع سفر: مکان های تاریخی و فرهنگی، طبیعت، پارک ها
  • بهترین مکان ها برای بازدید: شهر ممنوعه، دیوارهای بزرگ، پارک جینگشان، معبد بهشت
  • طول سفر توصیه شده: ۲-۴ روز

سه دره رودخانه یانگ تسه در چین- برای چشم اندازی بهشتی

سه دره رودخانه یانگ تسه که از Chongqingand شروع می‌شود و به ییچانگ (Yichang) استان هوبی ختم می‌شود، یکی از معروف‌ترین نمادهای فرهنگی چین است که به عنوان الگوی چشم انداز ارز کاغذی 10 RMB چینی نیز شناخته می‌شود. هنگامی که در بهار در تور کروز یانگ تسه شرکت می‌کنید، می توانید کوه‌های باشکوهی را در امتداد آب سبز، گل‌های کلزای طلایی، شکوفه‌های هلو صورتی و گل های ناشناخته بسیاری را ببینید که در هر دو سواحل رودخانه شکوفا می‌شوند. مطمئنا از چشم انداز کوه‌های شیب‌دار و صخره‌های کنار رودخانه شوکه می‌شوید. در همین حال، می‌توانید برای بازدید از بسیاری از مرواریدهای فرهنگی و طبیعی، از تورهای ساحلی استفاده کنید، مانند شهر ارواح فنگدو، سایتی با بیش از ۲ هزار سال قدمت که به دلیل نمایشگاه‌های غنی معماری‌ها و مجسمه‌های جهنمی معروف است، بتکده شیبائوژای، یک سازه ۱۲ طبقه با ۵۶ متر ارتفاع که با چوب در دامنه تپه ساخته شده و جریان Shennv که به خاطر آب بسیار خروشان و کانال باریک و سد Three Gorgesمورد توجه قرار دارد.

  • نوع سفر: طبیعت، فرهنگ، تور کروز
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: چونگ کینگ، ییچانگ، موزه سه دره، سه دره، بتکده شیبائوژای، شهر ارواح فنگدو، استریم شنو، سد سه دره
  • طول سفر توصیه شده: ۴-۵ روز

 

برج مروارید شرق نماد باشکوه شانگهای

یون‌نان در چین- برای فرهنگ‌های اقلیت‌های گوناگون

یونان واقع در جنوب غربی چین، یک منطقه توریستی محبوب است که به عنوان "جنوب ابرهای رنگارنگ" شناخته می‌شود. هر زمان که به یون‌نان سفر می‌کنید، همیشه می‌توانید از آب و هوای بسیار دل‌انگیزش لذت ببرید، مهم‌تر از آن، می‌توانید فرهنگ‌های قومی مختلف و سناریوهای طبیعی را انتخاب کنید. در ماه مارس هر سال، گل‌های کانولا در لوپینگ شکوفا می‌شوند و صحنه شگفت‌انگیز دریای وسیع گل‌ها و تپه‌های هرمی متمایز در سراسر کشور را خلق می‌کنند که باید حتما از نزدیک ببینید. کونمینگ، "شهر بهار ابدی" به یک باغ‌شهر بزرگ تبدیل می‌شود که با گل‌های مختلف از جمله بگونیا صورتی، شکوفه مروارید سفید و جاکاراندا بنفش تزئین شده است. بهترین مکان‌های دیدنی کونمینگ شامل جنگل سنگی با صخره‌های خاکستری با اشکال عجیب و غریب، دریاچه سبز است که در آن اقلیت‌های محلی می‌رقصند، آواز می‌خوانند و از اوقات فراغت زیر نور آفتاب لذت می‌برند. هنگام بازدید از دالی، می توانید از کوه Cangshang و دریاچه Er’hai دیدن کنید تا چشم و روح خود را شاداب کنید، در شهر باستانی دالی سرگردان شوید تا با میراث تاریخ ارتباط برقرار کنید. بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای گروه‌های قومی بای قبل و بعد از مارس برگزار می‌شود، بنابراین ممکن است شانس تجربه آداب و رسوم قومی غنی را داشته باشید. همچنین اگر در بهار به لیجیانگ سفر می‌کنید، می‌توانید شهر باستانی لیجیانگ را که با گل‌های متنوع، بیدهای گریان سبز و جوانه‌های تازه تزئین شده است، کوهستان برفی خارق‌العاده جید دراگون را مشاهده کنید و از فعالیت‌های شبانه شگفت‌انگیز لذت ببرید. علاوه بر این، در طول تور بهاری یون‌نان، ممکن است تراس‌های برنج آینه‌رنگ چند رنگی را ببینید و به Xishuangbanna - (تایلند کوچک در چین) بروید تا جنگل‌های استوایی را ببینید، طعم‌های محلی را بچشید و در جشنواره چشمک زن از آب بازی لذت ببرید.

  • نوع سفر: فرهنگ اقلیت، طبیعت (کوه، دریاچه، شهر باستانی...)، مکان‌های تاریخی
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: گل‌های کانولا لووپینگ، کونمینگ (جنگل سنگی، معبد یوانتونگ، دریاچه سبز)، دالی (شهر قدیمی دالی، دریاچه ارهای، کوه کانگشان)، لیجیانگ (کوه برفی اژدهای جید، شهر باستانی لیجیانگ)، شانگری لا ( تنگه جهش ببر، صومعه Songzanlin، پارک ملی پوداکوئو)، Xishuangbanna (جشنواره آب بازی)
  • طول سفر توصیه شده: ۴-۸ روز

گویلین در چین- برای قدم زدن در سرزمینی روحانی

به قول چینی‌های قدیمی مناظر کوه و آب گویلین گمشده‌ای از بهشت روی زمین هستند! گویلین در بهار مانند یک آبرنگ مسحور کننده زیباست که قابل توصیف نیست. می‌توانید از یک سفر تفریحی با رودخانه لی لذت ببرید و خود را در تصویر قرار دهید، رودخانه سبزی را که بی‌صدا به دوردست می‌ریزد، احساس کنید، تپه‌های آهکی کارست در هر طرف را تماشا کنید. بعدا می‌توانید به یانگ شوو بروید، رفتینگ بامبو یا دوچرخه‌سواری در امتداد رودخانه یولونگ را امتحان کنید، کوه‌های مه آلود دوردست، مزارع گل کلزای طلایی در ساحل و موج‌های سرسبز روی سطح آب را ببینید. خیابان غربی با بیش از ۱۴۰۰ سال قدمت مکان خوبی برای نگاهی اجمالی به فرهنگ و تاریخ گویلین و غذا خوردن، قدم زدن و استراحت است. اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، می‌توانید منتظر غروب شگفت انگیز باشید و نمایش ویژه ماهیگیری باکلان را تماشا کنید و عکس‌های بی‌نظیری بگیرید. همچنین آوریل بهترین زمان برای عکاسی از نهال‌های سبز آبی و مزارع دیدنی پر از آب است، در حالی که در ماه می، می توانید لحظاتی از روش‌های کشاورزی سنتی را نظاره‌گر باشید.

  • نوع سفر: طبیعت (رودخانه، کوه کارست، تراس برنج)، فرهنگ
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: کروز رودخانه لی، گالری ده مایلی یانگ‌شو، رودخانه یولونگ، تراس برنج لونگجی، خیابان غربی
  • طول سفر توصیه شده: ۴-۳ روز

 

راهنمای گردش در محلات شانگهای

ژانگجیاجی در چین- برای مناظر فانتزی آواتار

ژانگجیاجی به خاطر مناظر بی‌نظیر اولین فیلم سه بعدی دنیا یعنی آواتار به شدت محبوب و معروف شده است. با این حال، این یکی دیگر از مکان‌های به شدت مهم میراث جهانی یونسکو در چین است. بدون اغراق، همه مسافران به ژانگجیاجی هنگام تماشای جنگل قله ماسه سنگی عجیب و غریب و لندفورم با شکوه کارست احساس شگفتی می‌کنند. بیش از 3 هزار قله سنگی از زمین بیرون آمده و صدها رودخانه از میان آن‌ها می‌گذرند، آثاری عالی از طبیعت و کوه واقعی آواتار هاللویا هستند. ژانگجیاجی در بهار مانند همیشه باشکوه است و زمانی زیباتر می‌شود که درختان و چمن‌زارهای زیبا و گل‌دار و سرسبز قله‌های شگفت انگیز پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی، کوه تیانزی را پوشانده باشند. می‌توانید پیاده‌روی خیره‌کننده‌ای را در پارک ملی ژانگجیاجی، اولین پارک ملی در چین و یک ژئوپارک جهانی انجام دهید و ستون‌های ماسه‌سنگ کوارتز را ببینید، در جریان پیچ‌خورده و آرام Golden Whip قدم بزنید، و ماهی‌های دوست‌داشتنی را تماشا کنید که در جوی روشن و تمیز شنا می‌کنند. سفر پیاده روی در ژانگجیاجی گراند کانیون، غوطه ور شدن در هوای خنک تازه و جنگل های سرسبز اطراف همگی بخشی از این سفر دل فریب خواهند بود.

  • نوع سفر: طبیعت (کوه ها، دره ها و غیره)
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: پارک جنگلی ملی Zhangjiajie، جریان گلدن ویپ، ژانگجیاجی گرند کانیون، پل شیشه‌ای ژانگجیاجی ، کوه تیانزی
  • طول سفر توصیه شده: ۳-۵ روز

سوژو، هانگژو در چین- بهشت روی زمین

سوژو شهری تاریخی و ملی با بیش از ۲۵۰۰ سال تاریخ است که لقب "ونیز چین" را به خود گرفته است. باغ‌های کلاسیک زیبا سوژو، شهرهای آبی آرام، ابریشم جادویی چین و کانال بزرگ، چهار نقطه برجسته سوژو هستند. هنگام بهار، گیاه ویستریا در باغ Humble Administrator شکوفه می‌دهد و گل‌های بگونیا در باغ لینگر به رنگ سفید حکاکی شده زیبایی عمیقی می‌بخشد. شهر آبی ژوهوانگ در طول بهار گرم، آرام و زیبا است، جایی که می‌توانید بیدهای پریشان کنار رودخانه را ببینید که شاخه‌های سبزی دارند و روی رودخانه آرام با کاشی‌های سقف سیاه، دیوارهای سفید و پل‌های سنگی تأمل می‌کنند. مناظر حومه شهر، دریاهای طلایی از گل‌های کلزا و آفتاب گرم به شما کمک می‌کند تا شلوغی شهری را کاملا فراموش کنید. شما می‌توانید نفس بهاری و مناظر عجیب را در تایگر هیل یا تپه ببر (Tiger Hill) مشاهده کنید.

هانگزو از زمان‌های قدیم به دلیل مناظر زیبا، ملایمت و حس ادب و هنر مورد علاقه شاعران و ادبا بوده است. بهترین نقطه برای کشف جذابیت هانگژو دریاچه غربی است. طلوع بهار در Su Causeway مشهورترین منظره بهاری در هانگژو است. در این زمان، دمای هوا بسیار دلپذیر است، گل‌های شایان ستایش شکوفا می‌شوند و بیدهای سبز یشمی بر روی سواحل می‌ریزند و نسیم ملایمی در سراسر آن موج می‌زند. همه چیز آنقدر اینجا شاعرانه است که واژه برای وصف عمق زیبایی آن کم می‌آورید. می‌توانید در اطراف قدم بزنید، از تور دوچرخه سواری یا قایق سواری لذت ببرید. علاوه بر این، می‌توانید از معبد لینگین دیدن کنید تا با فرهنگ بودایی آشنا شوید و به یک دهکده چای محلی بروید تا مزارع چای سرسبز پلکانی، فرآیندهای چیدن و ساخت چای را مشاهده کنید. اگر برنامه فشرده‌ای دارید، می‌توانید یک سفر یک روزه به سوژو داشته باشید، یا ۲ روز برای هانگژو وقت بگذارید، بهترین پیشنهاد این است که اگر زمان اجازه داد، از هر دو بازدید کنید.

 

بهترین پارک ها و فضای سبز شانگهای

وویوان در چین- برای زیباترین مناظر بهاری در چین

با گرم شدن دما از ماه مارس، نزدیک به ده هزار هکتار از گل‌های کلزا در روستاهای باستانی وویوان که به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های عکاسی در چین شناخته می‌شود، شروع به شکوفه دادن می‌کنند. دریای طلایی، و با برگ‌های سبز، درختان و خانه‌های مردمی با دیوارهای سفید بی‌نظیر آمیخته شده است. معماری‌های باستانی منظم و اقیانوس طلایی گل‌های بهاری، خلوتگاهی آرام و رویایی را ترسیم می‌کنند. جای تعجب نیست که بسیاری از طرفداران عکاسی به آنجا می‌روند. وویوان برای ثبت مناظر طبیعی پر رنگ و لعاب بهار در تمام دنیا شهرت دارد. هنگامی که در خانه‌های سنتی قدم می زنید، از مزارع گل غافل می‌شوید، زمان شما کند می‌شود و می‌توانید ارتباط نزدیک‌تری با طبیعت احساس کنید، از دنیای بیرون خارج شوید و زندگی روستایی را تجربه کنید.

  • نوع سفر: طبیعتگردی، فرهنگ (روستاهای باستانی)
  • بهترین مکان‌ها برای بازدید: روستاهای Likeng، Wangkou، Xiaoqi، Jiangwan
  • مدت سفر: ۱ روز

هوانگشان در چین- برای زیباترین کوه چین

کوه هوانگشان با پنج منظره طبیعی (کاج‌های شگفت‌انگیز، صخره‌های عجیب و غریب، دریای شگفت‌انگیز ابرها، بهار گرم و برف زمستانی)، به عنوان زیباترین کوه چین شناخته شده می‌شود که مناظر آن از پنج کوه معروف معروف (کوه تای، کوه هوآ...) فراتر رفته است. این منطقه الهام بخش مورد علاقه نقاشان و ادیبان سنتی چین از دوران باستان تا مدرن است. وقتی بهار می‌آید، کوه هوانگشان زنده می‌شود، درختان جوانه‌های سبز می‌شکفند، گل‌ها شروع به شکوفه دادن می‌کنند، پرندگان با شادی آواز می‌خوانند و پرواز می‌کنند، قله‌های مه آلود مانند نقاشی جوهر چینی به نظر می‌رسند. پیاده‌روی در کوه هوانگشان در بهار به شما امکان می‌دهد از دمای مطبوع، هوای تازه و شانس بیشتری برای دیدن دو دریا لذت ببرید، دریاهای عالی از ابرها و گل‌های دوست‌داشتنی، مانند مگنولیا و آزالیا!

از ماه مارس، روستاهای باستانی در دامنه کوه هوانگشان، دریاهای طلایی وسیعی از گل‌های بهاری را آشکار می‌کنند. شکوفه‌های دوست‌داشتنی، معماری زیبایی‌شناختی به سبک هویژو را به یک نقاشی واقعا و یک خلوت آرام تبدیل می‌کند. دهکده‌های باستانی هونگ‌کون و زیدی، دو نمونه برجسته، بهترین مکان‌ها برای مشاهده زندگی انسان در هماهنگی کامل با طبیعت هستند. در نزدیکی لوکون، بیشان، تاچوان، رودخانه Xin’an نیز مزارع گل‌های کلزای طلایی خیره کننده وجود دارد.

  • نوع سفر: طبیعتگردی (کوه‌ها، گل‌ها)، فرهنگ (روستاهای باستانی، معماری‌های تاریخی)
  • بهترین مکا‌ن‌ها برای بازدید: کوه هوانگشان، دهکده های باستانی هونگ کون و زیدی، خیابان باستانی تونشی
  • مدت سفر: ۳-۴ روز

ادامه این مطلب جذاب را در قسمت دوم آن دنبال کنید و از زیبایی‌های بی‌حد چین حیرت زده شوید‍!

 

برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

منبع

 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران