معرفی ۸ بخش از دیوار بزرگ چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی ۸ بخش از دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین بیش از ۶ هزار کیلومتر طول دارد و بخش‌های مختلف آن از نظر ازدهام گردشگران، منظره‌ای که می‌بینید و موقعیت جغرافیایی متفاوت هستند. به همین منظور ما ۱۰ بخش از بهترین مناطق دیوار بزرگ چین را در نوشته‌ی امروز به شما معرفی خواهیم کرد تا در تور پکن، بهترین بازدید ممکن از دیوار بزرگ را داشته باشید.

البته فراموش نکنید که نقاط در نظر گرفته شده در این نوشته شامل موارد نزدیکی به پکن هستند و آن‌هایی که خیلی با پکن فاصله دارند را لحاظ نکرده‌ایم.

 

موتیانیو (Mutianyu)

این بخش از دیوار چین یکی از زیباترین نقاط دیوار است که البته به صورت کامل مرمت شده و به همین دلیل هم از محبوب‌ترین بخش‌های دیوار بزرگ به حساب می‌آید که گردشگران از آن‌جا دیدن می‌کنند. البته با توجه به مسیر راحت رسیدن به این مکان، برای بردن کودکان به دیوار نیز، این جا بهترین نقطه است. این بخش از دیوار ۷۳ کیلومتر از مرکز شهر فاصله داشته، طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و شما می‌توانید برج‌های مراقبت، قلعه‌ها و جنگلی سرسبز را در اطرافش مشاهده کنید.

 

جینشانلینگ (Jinshanling)

این مکان برای آن‌هایی که به دنبال پیاده‌روی در دیوار بزرگ هستند، به شدت پیشنهاد می‌شود. به طور کلی مسیر جینشانلینگ تا سماتای، از معروف‌ترین مسیرهای کوه‌پیمایی در دیوار بزرگ است که بخش‌های زیادی از آن مرمت شده و نقاطی از آن نیز به همان شکل باستانی خود دست نخورده باقی مانده است. این مکان را باید از نظر محیطی یکی از زیباترین نقاط دیوار چین به حساب آورد اما با توجه به فاصله‌ی نسبتا زیاد از مرکز شهر، برای رفتن به این مکان، باید یک روز کامل را برای خود خالی کنید.

 

نکات جالبی که در مورد دیوار بزرگ چین نمی‌دانستید

جیانکو (Jiankou)

این بخش از دیوار بزرگ دارای هیچ گونه مرمتی نبوده و همه چیز همان گونه است که طبیعت برای این سازه‌ی عظیم مقدر کرده است. به همین خاطر این مکان تنها برای بزرگسالان و کسانی که آمادگی بدنی نسبتا خوبی دارند پیشنهاد می‌شود. چون پله‌ها وضعیت خوبی نداشته و بعضی جاهای آن واقعا خطرناک است، با این حال طبیعت زیبا و مناظر شگرفت نزدیک به بخش جیانکو، از دیدنی‌ترین چیزهایی است که می‌توانید در دیوار بزرگ آن هم در فاصله‌ی تنها ۳ ساعته از مرکز شهر، ببینید.

 

با زیباترین نقاط چین آشنا شوید

سیماتای (Simatai)

این مکان به تورهای شبانه‌ای که به این مقصد برده می‌شود، معروف است. تورهایی که با فانوس‌های روشن و در فضایی جذاب برگزار شده و به همین خاطر از معروف‌ترین فعالیت‌ها در دیوار چین محسوب می‌شود. این بخش از دیوار بزرگ حدودا ۲ تا ۳ ساعت از شهر فاصله داشته و برای رفتن به آن‌جا بهتر است از تورهای شبانه استفاده کنید که حدودا ۱۲۰ یوان هزینه دارد.

هوانگهوچنگ (Huanghuacheng)

هوانگهوچنگ به خاطر منظره‌ی زیبایی که به واسطه‌ی اتصال دیوار بزرگ با دریاچه پیدا می‌کند، یکی از بخش‌هایی بوده که حتما باید در لیستمان به آن اشاره می‌کردیم. جالب این که هواگهوچنگ تنها ۷۵ کیلومتر از مرکز شهر دور است و  به راحتی می‌توانید در تور چین به آن‌جا دسترسی داشته باشید.

 

زیباترین نقاط پکن در فصل پاییز

گوبیکو (Gubeikou)

یکی دیگر از بخش‌های دیوار که به هیچ وجه مرمتی در آن صورت نگرفته و خیلی از نقاط آن نیز آسیب‌های جدی دیده است. تجربه بازدید از بخش گوبیکو، شبیه به تماشای یک اثر تاریخی است، جایی که شما می‌توانید، آن چه واقعا در دیوار بزرگ چین به کار رفته را مشاهده کنید و از منظره‌ی زیبای اطراف این محل نیز بازدید کنید. گوبیکو حدود دو ساعت از شهر فاصله داشته و یکی از جاهایی بوده است که نبرد چینی‌ها و مغول‌ها در آن اتفاق افتاده بود.

جیونگوان (Juyongguan)

این مکان که یکی از بهترین و بزرگ‌ترین قلعه‌های باستانی دیوار را در خود دارد، تنها بخش دیوار چین در نزدیکی پکن است که افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنن، به راحتی امکان بازدید از این محل را دارند. جیونگوان نیز یکی از جاهایی بود که چنگیز خان در نبردهایی که برای تصرف چین داشت، به آن جا حمله کرده بود و نشانه‌های این درگیری، هنوز روی دیوار باقی مانده است.

 

گشتی در موزه پایتخت پکن

هوانگیوگوان (Huangyaguan)

این مکان همان جایی است که ماراتن معروف دیوار بزرگ چین روی آن برگزار می‌شود. جایی که حدودا سه ساعت از شهر فاصله دارد و در یک محیط جنگلی واقع شده و بخش‌های متنوعی از آن مرمت گشته است.

۲۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران