معرفی ۱۰ دریاچه‌ی زیبای کشور چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی ۱۰ دریاچه‌ی زیبای کشور چین

کشور پهناور و زیبای چین، مملو از شگفتی‌های طبیعی بوده و با مناظر چشم‌نواز خود، میلیون‌ها گردشگر را هر ساله میزبانی می‌کند. یکی از جنبه‌های زیبایی طبیعت در چین، چندین دریاچه‌ی فوق‌العاده دیدنی هستند که در جاهای مختلف این سرزمین قرار گرفته و هر کدام به نحوی در شکل گیری زندگی در اطراف خود سهیم هستند. البته نوشته‌ی امروز ما درباره اهمیت این دریاچه‌ها نیست و در واقع ما به دنبال زیباترین‌ها هستیم تا آن‌ها را به شما معرف کنیم، پس اگر از علاقه‌مندان به تور چین هستید، حتما همراه ما باشید.

 

۱- دریاچه کوینگهای |  Qinghai Lake

معنای لغوی اسم این مکان در زبان تبتی "دریاچه نیلی" است و به واقع می‌توان آن را زیباترین دریاچه در کل چین به حساب آورد. این مکان رویای، جایی فوق‌العاده برای گرفتن عکس‌های زیبا است و زمانی یکی از ایستگاه‌های مهم در مسیر جاده‌ی ابریشم محسوب می‌شد. بیش از ۴۰ رودخانه به این دریاچه می‌ریزند و در مسیر خود، طبیعت زیبا را در منطقه شکل می‌دهند. برای مثال در نزدیکی این محل، دریاچه‌ی نمک چاکا را مشاهده خواهید کرد که یکی از بزرگ‌ترین آینه‌های طبیعی در چین به حساب می‌آید. زمانی که آسمان بسیار زیبا و رویایی است، آب کریستالی و آبی دریاچه چون آیینه‌ای بی انتها بر زمین، آسمان لاجوردی را منعکس می‌کند. همین امر باعث شده تا لقب آیینه آسمان را به دریاچه چاکا بدهند. در سمتی دیگر نیز دریای گل مِنیوان را می‌بینید که در زمانی از سال، مملو از گل‌های زرد رنگ می‌شود. از این دست جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده در کوینگهای بسیار می‌بینید و می‌توانید روزهای خود را در تور چین صرف گشت و گذار در این طبیعت شگفت‌انگیز کنید.

 

۶ جنگل بامبو زیبا و استثنایی در چین

بهترین زمان برای بازدید: جولای تا آگوست

 

۲- دریاچه کاناس |  Kanas Lake

این دریاچه زیبا در شهر بورجین که منطقه‌ای خودمختار در شین جیانگ است، قرار دارد. نام کاناس در زبان مغولی به معنای زیبا و سحرآمیز بوده و این دریاچه در بخش میانی ناحیه جنگلی چین و جنوب قاله اصلی آلتای با ارتفاع ۴۳۷۳ متر در ناحیه مرزی چین و مغولستان قرار دارد و کاملا لایق چنین اسمی است. ارتفاع این دریاچه ۱۳۷۴ متر، طول آن ۲۵ کیلومتر و عرض آن ۱.۶ تا ۹.۲ کیلومتر است. مساحت کل این دریاچه ۳۷.۷ کیلومتر مربع و عمق متوسط آن ۵۱۸۸ متر است که دومین دریاچه عمیق در چین به شمار می رود. نکته‌ای که دریاچه‌ی کاناس را ویژه کرده پیدا بودن کف آن است. حتی ماهی‌های ریزی که در آن شنا می‌کنند هم به وضوح قابل مشاهده هستند و همین دریاچه را به محلی شگفت‌انگیز در چین بدل کرده است.

بهترین زمان برای بازدید: جون تا سپتامبر

 

۳- دریاچه نامتسو |  Namtso Lake

یکی از مکان‌های مقدس در فلات تبت در کشور چین که بسیار مورد علاقه مردم منطقه و کل چین بوده و در واقع از سه دریاچه به نام‌های دریاچه یامدورک، دریاچه و دریاچه نامتسو تشکیل می‌شود. این دریاچه سومین دریاچه بزرگ آب شور در چین شناخته می‌شود. نامتسو و سایر دریاچه‌های چین در ماه‌های مختلف سال، تعداد زیادی توریست و گردشگر را به سمت این منطقه جذب می‌کنند. مناظر اطراف این دریاچه برای طبیعت گردی، عکاسی و نقاشی سوژه بسیار مناسبی هستند. با قرارگیری در ارتفاع ۴۷۱۸ متری از سطح دریا، این دریاچه مساحتی معادل ۱۹۲۰ کیلومتر مربع دارد. در طول قرن‌ها، با فرارسیدن زمستان و یخ‌ زدن آب دریاچه، زائران از روی آن عبور می‌کردند، در جزایر متروک واقع در آن گوشه‌نشین می‌شدند و تا زمستان سال بعد در همان جزایر به عزلت می‌پرداختند. این روزها اما دولت چین اجازه‌ی چنین کاری را نمی‌دهد.

 

ماه عسلی رویایی در چین

بهترین زمان برای بازدید: جون تا سپتامبر

 

۴- دریاچه تیانچی |  Tianchi Lake

قرن‌ها پیش طی پدیده آتشفشانی ، دریاچه تیانچی بر فراز کوهستان چانگ بای تشکیل شد. این دریاچه که یکی از دریاچه‌های بسیار زیبای چین به شمار می‌رود بر بلندای قله آتشفشانی به وجود آمده که یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های کوهستانی چین نیز قلمداد می‌شود. دریاچه تیانچی به همراه کوه آتشفشانی، یکی از پدیده‌های طبیعی مرزی در نقطه مشترک میان کشور چین و کره شمالی است.

بهترین زمان برای بازدید: جولای تا سپتامبر

 

۵- دریاچه غربی |   West Lake

دریاچه غربی که به دریاچه‌ی افسون شده نیز شهرت دارد، یکی از شاعرانه‌ترین و البته پربازدیدترین دریاچه‌های کشور چین به حساب می‌آید و با توجه به قرارگیری در محیط شهری هانگژو، دسترسی به آن‌جا راحت بوده و هر زمانی از سال که می‌خواهید، می‌توانید به دیدنش بروید. در واقع این دریاچه در هر فصلی از سال، زیبایی منحصر به آن فصل را دارد. در بهار منظره‌ای زیبا و هوایی مطبوع دارد، در تابستان مملو از گل‌های نیلوفر آبی می‌شود، پاییز با برگ‌های زرد و قرمز درختان اطراف خود زیبایی خیره‌کننده‌ای را برایتان به تصویر می‌کشد و زمستان‌ها نیز آرامش آن شاعرانگی این مکان را دو چندان می‌کند. هانگژو یکی از شهرهای مهم و از پایتخت‌های باستانی چین به حساب می‌آید و جاذبه‌های گردشگری متعددی در خود دارد که دریاچه غربی از مهم‌ترین‌هایشان به حساب می‌آید.

 

خوش‌مزه‌ترین غذاها در بهترین رستوران‌های چین

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول سال

 

۶- دریاچه لوگو |  Lugu Lake

این دریاچه در شمال غربی یون‌نان در شهر خود مختار ینگ‌لیانگ واقع شده و مرز دو استان یونان و سیچوآن محسوب می‌شود. لوگو دریاچه‌ای کوهستانی و بسیار زیباست که در ارتفاع ۲۶۸۵ متر از سطح دریا قرار دارد. این دریاچه توسط چندین کوه احاطه شده و پنج جزیره، چهار شبه‌جزیره و چهارده خلیج را در خود جای داده‌است. در اطراف این دریاچه چندین اقلیت قومی از جمله اقوام موسو، یی، پومی و تبتی‌ها سکونت دارند. این دریاچه از مناظر طبیعی چشم‌نواز و مقاصد مورد علاقه گردشگران در تور چین محسوب می‌شود. زیست‌بوم لوگو پوشیده از درختان صنوبر است. حیات وحش منطقه شامل حیواناتی چون آهوی ختن، کرکس، باز، روباه و پلنگ می‌شود. پرندگان مهاجر زیادی نیز برای گذران زمستان به آن می‌آیند.

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر

 

۷- دریاچه یامدروک |  Yamdrok Lake

این دریاچه تبتی یکی از سه دریاچه مقدس در میان مردم این منطقه به حساب آمده و در ارتفاع ۴۴۴۱ متری از سطح دریا قرار دارد. تصویر رویایی این دریاچه با تپه‌هایی که در اطرافش قرار دارد، سختی رسیدن به آن‌جا را برای همیشه از یاد شما خواهد برد و به جایش، این قاب زیبا را جایگزین می‌کند. این دریاچه در ۷۰ کیلومتر شمال لاشا واقع شده و بزرگ‌ترین دریاچه‌ی هیمالیایی به حساب می‌آید و برای این که بزرگی آن را کاملا درک کنید باید بگوییم که میزان آبی که در یامدروک قرار دارد، ۷۰ برابر میزان آب دریاچه‌ی غربی در هانگژو است.‌ در این دریاچه چند جزیره‌ی بسیار کوچک نیز شکل گرفت که به زیبایی آن می‌افزاید.

 

همه چیز در مورد دیوار بزرگ چین قبل از بازدید

بهترین زمان برای بازدید: سپتامبر تا نوامبر

 

۸- دریاچه اراهی |  Erhai Lake

این دریاچه‌ی آب شیرین بسیار زیبا در نزدیکی شهر دالی واقع شده و در ارتفاع ۳۲۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. فضای آرامش بخش این دریاچه و تصویری که از درختان زرد و نارنجی در پاییز هر سال منعکس می‌کند، از جمله دیدنی‌ترین مناظر طبیعی در چین است. این مکان یک منطقه محافظت شده است و هیچ کس نمی‌تواند به پرندگان یا موجودات دریایی آن‌جا غذا بدهد اما همین باعث شده تا محیط دریاچه، فوق‌العاده تمیز بوده و صدای پرندگان از هر طرف به گوش برسد و آب شفاف دریاچه نیز، به خوبی ماهی‌های کوچک و بزرگ را در خود نشان دهد. شما می‌توانید در این دریاچه قایق سواری کنید و زیبایی‌های آن‌جا را از زاویه‌ای متفاوت تماشا نمایید. خود شهر دالی که تاریخی هزار ساله دارد نیز جاذبه‌های متعددی در خود دارد.

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول سال مخصوصا بین ماه‌های جون تا آگوست

 

۹- دریاچه سبز کونمینگ |  Kunming Green Lake

این دریاچه در گذشته به نام برکه‌ی ۹ اژدها خوانده می‌شد و دلیل آن نیز پر شدن آب آن از ۹ چشمه‌ی آب گرم از مکان‌های مختلف بود. این دریاچه‌ی نه چندان بزرگ اما حالا یک پارک شهری زیبا و چشم‌نواز است که در شهر کونمینگ واقع شده و دورتادور آن را درختان سبز و پارکی زیبا پر کرده است که در تابستان مملو از جمعیت می‌شود. دریاچه کونمینگ از بسیاری جهات به هیچ وجه شبیه دیگر دریاچه‌هایی که از آن‌ها گفتیم نیست و دسترسی به آن‌جا نیز مسلما خیلی راحت خواهد بود. در میان درختان و در محیط خود دریاچه، پرندگان بسیار زیادی زندگی می‌کنند و قایق‌هایی نیز تهیه دیده شده تا بتوانید در آب دریاچه گردش کنید و به خوش‌گذرانی بپردازید. این محل جایی بسیار عالی برای عکاسی در تور چین نیز به حساب آمده در اطراف خود جاهای دیدنی زیادی دارد که می‌توانید به سراغشان بروید.

 

با نمادهای ملی کشور چین آشنا شوید

بهترین زمان برای بازدید:  تمام طول سال

 

۱۰- دریاچه هزار جزیره | Thousand-island Lake

دریاچه‌ی کیاندو، یا دریاچه‌ی هزاران جزیره در ژیژانگ چین و در۱۵۰ کیلومتری شهر هانگژو قرار دارد و یکی دیگر از دریاچه‌های زیبا و منحصر به فرد چین است. این دریاچه، دریاچه‌ای مصنوعی می‌باشد و بعد از ساخت ایستگاه هیدروالکتریک رود زین به وجود آمد. ولی آنچه در زیر دریاچه است، از خود دریاچه با ارزش‌تر می‌باشد.قبل از ایجاد سیل در این منطقه، دو شهر باستانی شی چنگ و هی چنگ در دامنه‌ی کوه وو شی قرار گرفته بود. شهر شی چنگ بیشتر از ۱۳۰۰ سال قدمت دارد و در زمان سلسله‌ی تانگ پایتخت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود. شهر هی چنگ دارای قدمتی بیشتر بود و  مرکز تجارت سلسله‌ی هان به حساب می‌آمد.

بهترین زمان برای بازدید: سپتامبر تا نوامبر

۱۳ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران