معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

اگر با معماری چینی آشنا باشید، می‌دانید که بخش مهمی از تاریخ معماری در این کشور به ساخت باغ‌های شاهانه مربوط می‌شود. در واقع معماران در زمان قدیم چین، در کنار ساخت کاخ‌های بسیار زیبا، معابد و اقامتگاه‌های مختلف، ساخت باغ‌ها را جدی می‌گرفتند تا تکه‌ای از بهش را برای دسترسی در نزدیک‌ترین مکان ممکن جهت حضور پادشاهان فراهم کنند.
از میان خیل عظیم باغ‌های زیادی که در گذشته ساخته شده‌اند، تعداد بسیاری از بین رفتن، اما هنوز هستند آن‌هایی که با نگهداری عالی، هنوز به همان شکل زیبا و حیرت‌انگیز باقی مانده‌اند. در این مقاله ما ۶ مورد از این باغ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر با تور چین از آن‌ها دیدن نمایید.

 


۱- باغ Yuyuan


این باغ بسیار زیبا در منطقه هوانگپویِ شانگهای واقع شده است. در این مکان زیبا معماری درخشان چینی را مشاهده خواهید کرد که به شکل یک بنای شگرف و یک پل در میان آب خودنمایی می‌کند. این باغ به دستور یکی از فرمانداران قدرتمند در سال ۱۳۶۸ ساخته و تا ۱۶۴۴ به عنوان ملکی شخصی در اختیار خاندان او بود، اما حالا به عنوان یکی از پربازدیدترین نقاط شانگهای به حساب می‌آید.

 

پنج مکان زیبا که در سفر پاییزی به چین باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

باغ Yuyuan

 


در این باغ جدا از گیاهان متنوع، چندین گل نیز پرورش داده می‌شود، در بنای کوچک داخل نیز تعدادی نقاشی و خط‌نگاری بسیار عالی وجود دارد که بازدید از آن را اهمیت می‌بخشد. در اطراف باغ Yuyuan نیز مراکز مهم زیادی هستند، همچون معبد "شهر خدا" یا رستوران معروف "شانگهای قدیم".

 


۲- باغ فرماندار فروتن


این مکان در میان باغ‌های کلاسیک چینی پر تعداد سوژو، بزرگ‌ترین باغ محسوب می‌شود که در دل خود یک برکه کوچک، خانه‌هایی با چوب بامبو، چند بنای چینی بسیار زیبا، تپه‌های کوچ، درختان کاج و گل‌های بسیار دارد.لایه‌هایی که برای طراحی این باغ در نظر گرفته شده کم‌نظیر است، به شکلی که خانه‌ها و بناها اطراف برکه وجود دارند، درختان و سنگ‌ها در لایه بعدی و سپس‌ گل‌ها و اجزای ریزتر. کلیت آن در نهایت شبیه به یک تابلوی نقاشی کلاسیک چینی‌ست.

 

 

 باغ فرماندار فروتن

 


۳- باغ ماندگار


دیگر باغ این لیست مربوط به سوژو، باغ "ماندگار" استکه با داشتن صخره‌های بسیاار زیبا و بنایی بی‌نهایت جذاب، از جمله معروف‌ترین نقاط گردشگری این شهر محسوب می‌شود. در معماری این مجموعه از دیوارها، درها، کوریدورها و خرده بناها استفاده شده تا در نهایت تعداد زیادی باغ کوچک در کنار هم شکل بگیرد.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن برای آشنایی با فرهنگ چین

 

 

باغ ماندگار

 


در واقع معماری به کار رفته در باغ ماندگار، نه تنها از نظر کلیت باغ‌ها بسیار زیباست، بلکه در جزییات هر قسمت از جمله ریزکاری‌های چوبی داخل هر بنا نیز مثال زدنی است.

 


۴- عمارت تابستانی Chengde


این محل که حدودا ۲۰۰ کیلومتر از پکن فاصله داشته و در شمال پایتخت واقع شده است، بزرگ‌ترین باغ پادشاهی دنیاست. جایی آرام و بسیار زیبا که فرمانداران در آن سکونت می‌کردند تا از گرمای تابستان در امان بوده و در محلی بی‌نهایت زیبا روزگار بگذرانند.
کلیت مجموعه از چند بخش قصر، برکه، کوهستان و باغ تشکیل شده، که همگی آن‌ها با خورده باغ‌های زیبا احاطه شده‌اند و نمایی جذاب از تلفیق طبیعت و گل‌ها با سازه‌های بسیار عالی و با جزییات را به وجود می‌آورند. زمین‌های سبز چمنی و بخش‌های جنگلی در فاصله‌های مشخص باعث شده این عمارت تابستانی دارای عمقی بسیار عالی باشد.

 

 

 Chengde

 


۵- عمارت تابستانی


عمارت تابستانی یکی از مهم‌ترین بناهای پکن و حتی کل چین محسوب می‌شود. یک موزه پادشاهی باغات، پارکی بزرگ و باغی شگفت انگیز.این عمارت با داشتن یک بنای بسیار بزرگ، درختان بسیار و متنوع، برکه، چند بنای کوچک‌تر، مسیرهای سنگچین با سنگ‌های خاص و زیبا و پل‌های چینی خاص، از جمله باغاتی به حساب می‌آید که دیدن آن در تور پکن صد در صد به همه توصیه می‌شود. اگر در فصل گرما هم به این مکان مراجعه کنید، می‌توانید با قایق سواری در برکه کنار باغ، بیش از پیش از حضور در عمارت تابستانی لذت ببرید.

 

معرفی زیباترین پارک‌های ملی چین

 

 

 عمارت تابستانی

 


۶- Norbulingka


این مکان را با عنوان عمارت تابستانی لاسا نیز می‌شناسند. جایی در غرب شهر لاسا که به انواع گیاهانی که در آن پرورش داده شده معروف است. جایی محصور در میان دیوارهای کلی بنا که دارای معماری خاص تبتی است و از این حیث با تمام موراد دیگر لیستمان تفاوت دارد.

 

 

Norbulingka

 


اگر بتوانید شلوغی را تحمل کنید، بودن در زمان فستیوال شو دون در این مکان، بیشترین لذت ممکن را از حضور در Norbulingka خواهید بدر، جایی که جدا از برنامه‌های بسیار متنوع می‌توانید نمایش رایگان اپرای تبتی را نیز تماشا کنید.

 

 

۰۸ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران