معرفی ۷ شهر توریستی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی ۷ شهر توریستی در چین

با اینکه بسیاری از مهمترین جاذبه‌های گردشگری هر کشوری در پایتخت آن قرار دارند، اما برخی از شهرهای کوچکتر نیز پیدا می‌شوند که از لحاظ توریستی بسیار جذاب هستند. کشور چین به عنوان یکی از کشورهای دیدنی و در حال رشد دارای چندین شهر دیدنی و توریستی است. به همین دلیل در این مقاله لیستی از ۷ تا از توریستی‌ترین شهرهای چین را معرفی کرده‌ایم. تا علاقه‌مندان به تور چین راحت‌تر بتوانند در مورد مقصد گردشگری خود تصمیم بگیرند.

 

پکن

پکن به عنوان دومین شهر بزرگ چین، بیش از 800 سال است که مرکز سیاسی این کشور بوده و همواره اهمیت زیادی از لحاظ سکونت، اقتصادی، علمی و گردشگری داشته است. شهر پکن شامل بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مشهور از جمله کاخ سلطنتی، معابد منحصر به فرد و با شکوه و همچنین شهر ممنوعه است. در سفر به شهر پکن توریست‌ها این امکان را خواهند داشت تا از میدان Tian'anmen در چین که بزرگترین میدان عمومی جهان محسوب می‌شود دیدن کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که پکن از توریستی‌ترین شهرهای چین می‌باشد قرار گرفتن دیوار بزرگ چین در آن است.

شهر تاریخی شیان

یکی دیگر از توریستی ترین شهرهای چین شیان نام دارد. این شهر بین رودخانه Weihe در سمت شمالی و کوه‌های Qinling در سمت جنوبی قرار گرفته است. اگر به بناهای تاریخی علاقه‌ دارید این شهر بهترین گزینه در چین برای شما خواهد بود. قدمت شهر شیان به حدود ۶۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. به طوری که گفته می‌شود در قرن سوم قبل از میلاد، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور بوده است. گردشگران این مقصد می‌توانند بقایای ارزشمندی از دوران امپراتوری هان که یکی از قدرتمندترین امپراتوری‌های چین بود را در این سفر از نزدیک تماشا کنند. از دیگر اهمیت‌های این شهر می‌توان به نقطه شروع جاده معروف ابریشم که در آن قرار دارد اشاره کرد.

 

معرفی عجیب‌ترین و شهرهای چین

هنگ کنگ

هنگ کنگ، در اصل یکی از پویاترین و هیجان‌انگیزترین شهرها در جهان به حساب می‌آید. در این شهر می‌توان ترکیبی از دو بافت قدیمی و جدید از تاریخ چین را مشاهده کرد. به طوری که بخش‌هایی از آن کاملا مدرن و امروزی بوده در حالی که بخش‌ها دیگر آن به وضوح آثاری از دوران استبداد را در خود جای داده‌اند. در شهر هنگ کنگ توریست‌ها می‌توانند هر آنچه که از یک سفر انتظار دارند را پیدا کنند. به عنوان مثال رستوران‌ها و هتل‌های فوق‌العاده لوکس و مدرن و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی همه و همه چیزهایی هستند که در این شهر کنار هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر این موارد هنگ کنگ به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای چین این امکان را به شما می‌دهد تا یک روز عالی و آرامی را در یکی از سواحل با شکوه چین بگذرانید.

گویلین و یانگشو

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در سفر به چین بازدید از دو شهر گویلین و یانگشو است. این دو شهر در کنار رودخانه باشکوه لی قرار گرفته و توسط همین رودخانه به هم متصل شده‌اند. اگر عاشق طبیعت هستید بهترین پیشنهاد به عنوان مقصد گردشگری در چین گذر از مسیر رودخانه‌ای این دو شهر است. به طوری که این سفر ۸۳ کیلومتری شما را غرق در مناظر دیدنی و همچنین روستاهای کوچک چینی خواهد کرد. گردشگران این دو شهر دیدنی می‌توانند چندین روز به کاوش در شهرها و مناطق اطراف آن‌ها بپردازند. یکی از محبوب‌ترین تفریحات در این سفر کرایه قایق‌های دو نفره بامبو و سرگرم شدن در کنار رودخانه آرام یولونگ است.

 

۱۲ حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

شانگهای

شانگهای به دلیل بافت مدرن و وسعت بزرگی که دارد این روزها به یکی از مشهورترین شهرهای توریستی چین و حتی جهان تبدیل شده است. شهر شانگهای با در بر داشتن انواع جاذبه‌های گردشگری سنتی و جدید توجه هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. از جمله موارد جذاب شهر توریستی شانگهای می‌توان به موزه‌های شانگهای، گالری‌های هنری معروف در سطح جهانی، فضای سبز منحصر به فرد، معابد قدیمی، بتکده‌ها، مراکز خرید و ... اشاره کرد. باغ زیبای یو یا همان باغ خوشبختی، برج رادیویی مروارید شرقی و برج تلویزیون 468 متری و همچنین دیزنی‌لند شانگهای همه و همه مواردی از این دسته هستند.

چنگدو

از دیگر مکان‌هایی که موفق شده عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای چین را از آن خود کند چنگدو است. این شهر با داشتن پانداهای غول پیکر شهرت دارد. به طوری که یک پایگاه تحقیقاتی به منظور پرورش پاندا در آن تاسیس شده است. توریست‌ها می‌توانند در صورت علاقه از این مکان خاص دیدن کرده و یک روز فراموش نشدنی را در کنار این حیوان‌های دوست داشتنی سپری کنند. علاوه بر آن در شهر چنگدو می‌توانید فرصت بازدید از پل‌های قدیمی، کوچه‌های تاریخی چین، اماکن مذهبی مانند صومعه‌ها و مساجد خاص را به دست آورید.

 

معرفی و گشت و گذار در شهر نانجینگ چین

نینگبو

شهر نینگبو در سمت شمال شرقی استان ژجیانگ و فاصله ۲۵ کیلومتری دریای شرقی چین قرار گرفته است. این شهر تاریخی از قرن هفتم میلادی به عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور چین شناخته می‌شود. این شهر شلوغ که لقب "شانگهای کوچک" را به خود گرفته این روزها موفق شده تا به یکی از توریستی‌ترین شهرهای چین تبدیل شود. کتابخانه باشکوه Tianyi Ge که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین محسوب می‌شود در این شهر قرار گرفته است. این کتابانه دارای مجموعه‌ای ۸۰۰۰ جلدی از نادرترین کتاب‌ها و مجموعه‌ای از کتیبه‌های سنگی متعلق به قرن ۱۴ میلادی هستند. همچنین شهر نینگبو یک مقصد ساحلی محبوب برای علاقه‌مندان به شنا و تفریحات آبی است.

۳۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران