معرفی و گشت و گذار در شهر نانجینگ چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی و گشت و گذار در شهر نانجینگ چین

نانجینگ مرکز استان جیانگسو، شهری پر اهمیت از نظر تاریخی و فرهنگی در چین است. این شهر در دوره‌های مختلف تاریخی پایتخت چین بوده ‌است. شهر نانجینگ در منطقه اقتصادی دلتای رود یانگ تسه بنا شده و یکی از مهم‌ترین شهرهای چین به شمار می‌آید. در صورتی که با تور چین به این کشور پهناور سفر می‌کنید، نانجینگ یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین شهرهایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

نانجینگ به طول شش سلسله پایتخت چین بوده‌ است و به عنوان یکی از مراکز ملی مهم تحصیلات، تحقیق و گردشگری محسوب می‌شود. در حال حاضر، این شهر یکی از چهار پایتخت باستانی بزرگ چین به شمار می‌رود. در منطقه چین شرقی این شهر از لحاظ مرکزیت تجاری دوم است و در مرتبه بعد از شانگهای قرار می‌گیرد. این شهر به نسبت دیگر شهرها از دید گردشگران به دور مانده است و افراد کمتری در سفرشان به چین از این شهر بازدید می‌کنند.

 

زندگی در شهر نانجینگ چین

زندگی در نانجینگ نسبت به پکن یا شانگهای با آرامش بیشتری همراه است. شما می‌توانید در طول روز مردم را در خیابان در حال بازی شطرنج یا گوش دادن به رادیو ببینید. پارک‌های بسیاری را در شهر وجود دارد که مردم اوقات فراغت خود را در آنها به قدم زدن و پیک نیک می‌پردازند. مردم آن بسیار خون گرم و اهل صحبت کردن هستند، هرچند اکثر آنها انگلیسی صحبت نمی‌کنند. در رستوران‌ها و هتل‌ها درک بهتری نسبت به زبان انگلیسی وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید هر آنچه نیاز دارید از آنها بخواهید.
دو خط مترو با بیش از ۵۰ ایستگاه در سطح شهر وجود دارد. قطارها تمیز و نو هستند و هزینه یک مسیر مترو حدود ۰٫۳ تا ۰٫۶ دلار است. دسترسی نانجینگ از شانگهای نیز به این صورت است که توسط رانندگی با ماشین حدود ۳ ساعت تا رسیدن به نانجینگ طول می‌کشد و با استفاده از قطار سریع السیر (bullet-train) حدود ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید.

 

درباره گنجینه ارتش سفالین چین بیشتر بدانیم

شهر نانجینگ چین

 

جاذبه‌های دیدنی نانجینگ

عبادتگاه جیمینگ و تالار نمایش آن، یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن شکوفه‌های گیلاس است که بسیار مشهور هستند و در دوره مینگوو ساخته شده است. باغ لوور، دانشگاه جنگل داری و دریاچه ژواوو از دیگر مکان‌هایی است که درختان گیلاس پر از شکوفه را می‌توانید ببینید.
خیابان جیمینگسی یکی از بهترین چشم‌اندازهای شهر نانجینگ است، مخصوصا در فصل بهار این زیبایی دو چندان خواهد شد. این خیابان، بیرون عبادتگاه جیمینگ است و در ماه مارس پر از شکوفه های گیلاس می‌شود و چند هفته‌ای پر از گل است.
دو تا از زیباترین و دیدنی‌ترین قصرهای نانجینگ در پشت ورودی کاخ ریاست جمهوری قرار دارد که در اواسط دهه ۱۳۰۰ ساخته شده‌اند. در این قصرها باغ‌های سنتی چینی، معماری‌هایی زیبا و اداره‌های دولتی مهم قرار دارد. ساختمان کاخ ریاست جمهوری پایگاه رهبران مختلف بوده است و شما می‌توانید تاریخ چین را در روبروی خود تماشا کنید.

 

زیباترین شهرهای کوچک و قدیمی چین

شهر نانجینگ چین


جاذبه‌هایی مانند عبادتگاه لینگو، مقبره مینگ و ژونگشان لینگ در پارک ملی کوهستان ژونگشان در کوه بنفش قرار دارد. عکس گرفتن از بناهای عظیم داخل پارک ملی یکی از جذابیت‌هایی است که عکاسان گردشگر به سراغ آن می‌روند تا بتوانند زیبایی و هویت نمادین این پارک را ثبت کنند و به کشور خود ببرند.
مسیر فیل سنگی در روبروی مقبره مینگ قرار دارد و یکی از بهترین مناطق برای گردش و قدم زدن به سمت کوه و لذت بردن از طبیعت زیبا است. مجسمه‌های سنگی زیبایی در سلسله مینگ ساخته شده‌اند و درختان رنگارنگی در جلوی آنها قرار دارد که در پاییز مناظر حیرت‌آوری به وجود می‌آورند.

 

شهر باستانی لیجینگ چین ، تجربه زندگی محلی

شهر نانجینگ چین


همچنین یک دیوار و برج در شهر نانجینگ به عنوان دیوار شهر مینگ وجود دارد که در سال ۱۳۰۰ ساخته شده‌اند که از بهترین دیوارهای شهری به جا مانده از قدیم است. یک برج ۸۹ طبقه زیفنگ که بلندترین ساختمان این شهر می‌باشد.

نانجینگ دارای مناطق تاریخی و تفریحی بسیاری است که می توان به آرامگاه سون یات‌سن، بنای یادبود قربانیان قتل‌عام، پارک چو آن، کاخ سلطنتی نانجینگ، مقبره ژیائولینگ، کوه ارغوانی، معبد جیمینگ، دیوار شهر، معبد کنفسیوس، پل رودخانه یانگ‌تسه، منطقه تاریخی یو هویا تای، دروازه ژونگ‌هُوا، رودخانه کین هوآی، شهر یاکسی، دریاچه ژوآنو اشاره کرد.

۰۲ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران