معرفی ۸ غذای عجیب در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی ۸ غذای عجیب در چین

کشور چین علاوه بر فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی بسیاری که دارد در سال‌های اخیر توانسته با غذاهای متفاوت و خاص خود نیز توجه گردشگران را به خود جلب کند. چرا که در این سرزمین پهناور می‌توان عادات غذایی متفاوت بسیار زیادی را پیدا کرد. این غذاها می‌توانند بسته به ذائقه غذایی افراد مورد پسند واقع شده و یا حتی تهوع برانگیز باشند. اکنون که تصمیم خود را برای سفر با تور چین گرفته‌اید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با عجیب‌ترین غذاهایی که می‌توان در این سفر امتحان کرد، آشنا کنیم.

 

لیست غذاهای عجیب در چین

همان طور که گفته شد کشور چین در طبخ غذاهای متفاوت و حتی عجیب حرف اول را در دنیا می‌زند. به طوری که در این کشور می‌توان غذاهایی که در هیچ نقطه از دنیا نمی‌توان پیدا کرد را مزه کنید. از جمله عجیب‌ترین این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ هزار ساله

نام این غذا به اندازه خود آن عجیب و تعجب‌آور است. البته این غذا واقعا با تخم مرغی هزار ساله پخته نمی‌شود. اما برای پخت آن تخم‌مرغ ۴ یا ۵ ماهه نیاز است. به این صورت که تخم یکی از پرندگان از قبیل مرغ یا اردک را به مدت چند ماه در خاکستر، خاک رس، نمک، یا آهک، چال می­کنند. در نتیجه انجام این کار زرده تخم مرغ به رنگ سبزرنگ و سفیده آن به رنگ قهوه‌ای تبدیل می‌شود. سپس آن را با در پوست برنج می‌خوابانند. در نهایت این کارها غذای تخم مرغ هزار ساله آماده شده و می‌توانید آن را میل کنید.

 

۶ رستوران غذاهای حلال در گوانجو

کره چشم ماهی تن

غذای دیگری که می‌تواند برای ما ایرانیان بسیار عجیب باشد کره چشم ماهیِ تُن است. البته این غذا برای مردم چین بسیار محبوب بوده و طرفداران خاص خود را دارد. این غذا در حرارت ملایم طبخ شده و کاملا چرب و چیلی است. مواد اصلی مورد نیاز برای تهیه آن چشم ماهی، آب لیموی تازه، زنجبیل، سس سویا، روغن کنجد و نمک می‌باشد.

حشره و کرم

از دیگر مواردی که به طور حتما باید در لیست غذاهای عجیب چین قرار داد حشره­ها و کرم­ها هستند. به طوری که مکان‌های مخصوصی برای پرورش این حشرات وجود دارد. علاوه بر آن خوردن لاور حشرات نیز در چین طرفداران بسیاری دارد.

دنبلان گوسفند

دنبلان گوسفند به عنوان غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ از دید چینی‌ها طرفداران زیادی در این سرزمین دارد. به این صورت که دنبلان گوسفند را به صورت نواری برش داده و بر روی آتش کباب می‌کنند.

 

بهترین غذاهای گیاهی در چین

سوپ لانه پرنده

در چین پرنده‌ای کوچک و شبیه به پرستو وجود دارد که مردم این سرزمین علاقه زیادی به طبخ نوعی سوپ که از لانه این پرنده ساخته می‌شود، دارند. البته این یک لانه معمولی نبوده، بلکه این پرنده آن را با بزاق خود تولید می‌کند. با افزودن آب به این لانه سوپی با نام سوپ لانه پرنده تهیه می‌شود که بر باور چینی‌ها خواص مفید بسیاری برای سلامتی دارد.

عقرب سرخ شده

بعد از شنیدن غذاهای عجیب معرفی شده در بالا شاید خوردن عقرب سرخ شده توسط چینی‌ها آنقدرها هم برای شما جذاب نباشد. به این صورت که عقرب‌ها را بر روی چوب قرار داده و به صورت سرخ شده آماده خوردن می‌کنند. برای مزه‌دار کردن آن از نمک، سس چیلی یا هر چیز دیگری طبق علاقه مشتریان استفاده می‌کنند.

بالوت

بالوت غذایی است که از تخم اردک تهیه می‌شود. به این صورت که تخم اردکی که در حال تبدیل به جوجه است (تخم اردک ۱۷ الی ۲۱ روزه) را جوشانده و با نمک، سرکه و فلفل طعم دار می‌کنند. بالوت غذای بسیار محبوب خیابانی در بین مردن چین به شمار می‌رود.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

سوپ مار

آخرین مورد از عجیب‌ترین غذاهایی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم سوپ مار نام دارد. این سوپ به خصوص در فصل زمستان محبوبیت بسیار زیادی بین چینی‌ها دارد. در طبخ آن از مار استفاده می‌کنند. همچنین حین سرو تکه‌هایی از مار را کنار این سوپ قرار می‌دهند. طبق گفته افراد این سوپ مزه‌ای شبیه به سوپ مرغ دارد.

۱۴ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران