معرفی زیباترین جزایر چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی زیباترین جزایر چین

وقتی صحبت از تور چین به میان می‌آید، همه ما ابتدا به پکن، شانگهای یا هنگ کنگ فکر خواهیم کرد، اما چین پهناور جاهای دیدنی زیادی دارد که می‌توان به آن‌جاها سفر کرد. این کشور دارای چندین جزیره‌ی زیباست که در نوشته‌ی امروزمان، به معرفی ۹ جزیره برتر در آن‌جا خواهیم پرداخت. با هم مروری داشته باشیم بر این جزایر جذاب و ویژگی‌هایشان:

 

جزیره جیشا چین (Xisha)

در ابتدا به یک مجمع‌الجزایر اشاره کنیم که البته از چند جزیره‌ی بسیار کوچک و یک جزیره اصلی به نام جیشا در استان هاینان تشکیل شده و در نهایت در آن‌جا می‌توانید ۷ سندبار فوق‌العاده زیبا و ۱۰ صخره مرجانی رنگارنگ را مشاهده کنید که هر کدامشان بسیار بزرگ بوده و میزبان انواع جانوران دریایی هستند. جدا از جزایر کوچک و بدون سکنه که برای گشت‌های دریایی، آبتنی و تفریح فوق‌العاده جذاب هستند، جزیره اصلی جیشا دارای فرودگاهی کوچک، موزه‌، چند هتل و ... بوده و کشتی‌های تفریحی زیادی در بندرگاه آن‌جا پهلو می‌گیرند.

وجد بسترهای مرجانی بزرگ، پوشش گیاهی زیبا و همچنین آب شفاف و کریستالی، باعث شده تا جیشا همچون جزایر مالدیو بوده و زیبایی منحصر به فردی را پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد. این منطقه از چین با میانگین دمای ۲۷ درجه سانتیگراد در سال یک منطقه گرم‌سیری محسوب شده که دارای فصل بارانی و خشک است. مکان‌های مخصوص برای ماهیگیری و امکانات بسیار زیاد برای تفریحات آبی، جزایر جیشا را به یکی از بهترین مقاصد توریستی ساحلی در چین بدل کرده است.

جزیره ویژو چین (Weizhou)

جزیره ویژو یک اثر هنری به حساب می‌آید که آب و آتش آن را ساخته‌اند. جوان‌ترین جزیره آتش‌فشانی در چین که حدودا ۲۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و فاصله‌ی نسبتا کمی از شهر بیهای دارد. جزیره ویژو دارای ۱۶۰ هزار نفر جمعیت بوده و در کنار پوشش جنگلی زیبا، دارای چند ساحل استثنایی است که به راحتی جزو زیباترین سواحل کشور چین قلمداد می‌شوند.  صخره‌های بلندی که به دریا می‌رسند، بستر مرجانی و آب شفاف، همه و همه در کنار هم، این سرزمین رویایی را به جایی چشم‌نواز بدل کرده است.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره ویژو ماه‌های آوریل، مِی و اکتبر است که از نظر آب و هوایی، این جزیره در بهترین حالت خود قرار داشته و بارندگی در کار نخواهد بود. همچنین شما می‌توانید به راحتی در سواحل به آبتنی بپرزداید. فراموش نکنید که ویژه، چندین بنای تاریخی و معابدی دیدنی نیز در خود دارد. ورودی این جزیره برای افراد خارجی، ۱۲۰ یوان به ازای هر نفر است.

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر به چین

جزیره پوتواوشان چین (Putuoshan)

پوتواوشان چیزی نزدیک به ۲۳۰ کیلومتر از هانگژو فاصله داشته و از نقاط ساحلی محبوب در سفر به چین است و توریست‌های مختلفی از آن‌جا بازدید می‌کنند. این جزیره با آن‌که دارای سواحل متعدد و زیبایی هست و آبی شفاف و عالی به این سواحل می‌رسد، اما بیشتر به خاطر وجود معابد بودایی چین در آن‌جا معروف بوده و به مکانی مقدس در چین شهرت دارد. دو معبد معروف در پوتواوشان، پوجی و فایو نام داشته که هر دو در کنار اهمیت، از نظر معماری نیز جذابیت خاص خودشان را دارند.

کوهی به ارتفاع ۲۸۸ متر نیز در مرکز این جزیره‌ واقع شده که یکی از چهار کوه معروف بودایی در کشور است. تندیس طلایی و بزرگ بودا، سواحل بزرگ و امکانت تفریحی مختلف، برکه هایی که داخل جزیره قرار گرفته‌اند و وجود جزایر خالی از سکنه کوچک در اطراف پوتواوشان، از دیگر ویژگی‌های این محل به حساب می‌آیند. افراد خارجی برای ورود به این جزیره نیز باید مبلغ ۱۱۰ یوان پرداخت کنند.

جزایر پنگو چین (Penghu)

یکی دیگر از مجموعه جزایر معروف در چین که نمی‌توان به صورت واحد از آن اسم برد، جزایر پنگو است که از ۶۴ خشکی کوچک و بزرگ در جنوب شرقی تنگه تایوان واقع شده‌اند. سه جزیره مهم و پرطرفدار آن‌جا، پاویلیون آو الوکیتسوار، دروازه شونچنگ و معبد کنفسیوس نام دارند. تمامی این جزایر آتشفشانی بوده و مرتفع‌ترین آن‌ها ۷۸ متر از سطح دریا بالاتر است.

کل این مجموعه جزیره تقریبا به صورت خود مختار مدیریت شده و جمعیت تمامی آن‌ها مجموعه ۹۰ هزار نفر است. تنها راه‌های رفتن به آن‌‌جا نیز از طریق دریا و هوایی است و جدا از پروازهای مختلف، کشتی‌های گردشگری زیادی نیز توریست‌ها را به پنگو می‌برند . این را هم در نظر داشته باشید که پیک سفر و بهترین شرایط آب و هوایی آن‌جا، بین ماه‌های جون تا آگوست است که به قدری درخواست سفر به آن‌جا زیاد می‌شود، که شما باید تورهای خود را حداقل از دو ماه قبل رزرو کنید تا بتوانید به این جزایر بروید.

 

بهتری مقاصد بهاری در سفر به چین

جزیره دایوشان چین (Dayushan)

یکی از جزایر بسیار محبوب برای کمپ زدن و کوه‌پیمایی در چین که در استان فوجیان قرار گرفته و از جمله زیباترین جزایر این کشور نیز به حساب می‌آِد. مساحت کلی این جزیره ۲۱ کیلومتر مربع است و تپه‌ی هونگجیدونگ که در آن‌جا قرار گرفته، ارتفاعی به بلندی ۵۴۱ متر دارد. دو دریاچه زیبا در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح دریا به زیبایی‌های این محل می‌افزاید و دشت‌های سرسبز نیز جلوه‌ای جذاب به این چشم‌اندازهای درخشان می‌بخشد.

جزیره دایوشان طبیعتی متنوع دارد و همین باعث جذابیت این محل شده است. تپه‌های بندلی که کل جزیره را شکل داده‌اند، پوشیده از جنگلی پر پشت بوده و خیلی از سواحل نیز صخره‌هایی بزرگ را پشت خود می‌بینند. این منطقه در کنار تمام خصوصیاتی که گفتیم، دارای چند آبشار کوچک نیز هست و جدا از مسیرهای کوه‌پیمایی، شما می‌توانید، در مسیرهای جنگی و سواحل زیبای دایوشان، به تفریح بپردازید.

جزایر نانجی چین (Nanji)

از جمله دیگر مجمع‌الجزایر محبوب چین که دارای ۵۲ خشکی است اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جزیره آن به همان نام نانجی خوانده شده و اکثر توریست‌ها نیز به همان‌جا برای تفریح و گردش می‌روند. تقریبا تمامی دیگر جزایر نانجی خالی از سکنه هستند و خود جزیره اصلی نیز تنها دو هزار نفر جمعیت دارد.

جزایر نانجی با داشتن سواحل فوق‌العاده زیبا، صخره‌هایی با چشم‌انداز‌های جذاب، معابد مختلف و چند بنای قدیمی از جمله جاذبه‌های این جزیره هستند. اما خب جزیره گردی و تورهای قایق سواری نیز محبوبیت بالایی در این مکان داشته و شما در این سفرها، به دیدن خشکی‌های خالی از سکنه اما بسیار زیبای اطراف جزیره اصلی خواهید رفت.

 

۹ نکته برای بانوانی که قصد سفر به چین را دارند

جزایر نانشا چین (Nansha)

جزایر نانشا در جنوبی‌ترین نقطه چین قرار گرفته و شامل چند جزیره کوچک و مناطق مرجانی بزرگ شده که مجموعا فضایی به بزرگی ۸۲ کیلومتر مربع را شامل می‌شوند. این منطقه از اطراف به کشورهایی مثل ویتنام، اندونزی، مالزی و فیلیپین می‌رسد و با احتساب تمامی خشکی‌های کوچک، بیش از ۵۵۰ جیره را در بر می‌گیرد.

نانشا بدون شک یکی از زیباترین مناطق چین به حساب می‌آید که منطقه‌ای گرم‌سیری هم بوده و آب و هوای آن به دو فصل خشک و بارانی تقسیم می‌شود. وجود بیش از ۱۵۵ نوه گونه دریایی، پرندگان مختلف، ۲۰۰ نوع زوپلانکتون و ۶۶ نوع صدف، تنوع زیستی کم‌نظیری به جزایر نانشا داده است. خوشبختانه بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین جزیره این مجموعه دارای یک فرودگاه کوچک است که به وسیله‌ی آن، خیلی راحت می‌توانید به بازدید از این مکان خاص در سفر به چین بروید.

جزایر لینجین (Linjin) و ناندینگ (Nanding) چین

این دو جزیره با فاصله‌ی بسیار کمی که از هم دارند، حتما باید در یک بخش معرفی می‌شدند. هر دو این جزایر جزو پارک ملی زمین شناسی ژانگپو بوده و جزایری آتش‌فشانی به حساب می‌آیند که در زمره پرطرفدارترین مقاصد ساحلی در چین به حساب می‌آیند. دلیل اصلی این موضوع نیز، زیبایی فوق‌العاده جزایر لینجین و ناندینگ بوده که وقتی برای اولین باربه آن‌جا می‌روید، تصویری فراموش نشدنی را در ذهن شما خواهد ساخت.

جزیره لینجین بسیار کوچک است و به خاطر صخره‌های خاصی که فعالیت‌های آتش‌نشانی درست کرده، بسیار معروف شده است. در داستان‌های فولکور گفته می‌شود که دانش‌آموزی به نام لینجین برای این که درگیر دنیای بیرون نشود، به این جزیره می‌رود و از همین رو است که اسم آن را لینجین گذاشته‌اند. ناندینگ اما سعت بیشتری دارد و از مکان‌های مرتفع‌تر آن می‌توان ساحل شب‌جزیره ژیانگشان را هم از دور مشاهده کرد. صخره‌هایی خاصی که همچون ستون‌های سنگی هستند، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و از دلایل جذابیت این جزیره به شمار می‌آیند. ماهیگیری، گشت‌های دریایی و همچنین انجام تفریحات آبی از جمله جاذبه‌های جزایر لینجین و ناندینگ به شمار می‌آیند.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی پکن

جزیره هیلینگ چین (Hailing)

بر خلاف بسیاری از جزایری که در این نوشته به شما معرفی کردیم، جزیره هلینیگ در کنار زیبایی که به واسطه‌ی وجود سواحل روشن و پوشش جنگلی و جزیره‌های کوچک چسبیده به آن‌جا پدید آمده است، امکانات گسترده‌ای داشته و یکی از مراکز توریستی در چین به حساب می‌آید. وجود هتل‌های مدرن و ریزورت‌های لاکچری، امکانات عالی در سواحل و کشتی‌های تفریحی که دور جزیره لنگر انداخته‌اند، همگی نوید یک تعطیلات عالی در آن‌جا را می‌دهند.

این مکا از هر نظر برای یک تعطیلات مفرح عالی به نظر آمده و مقصدی خانوادگی نیز محسوب می‌شود. در کنار آفتاب گرفتن، شنا و قایق سواری، مناطق جنگلی و کوهستانی نیز این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند که به سراغ طبیعت گردی، کوه‌پیمایی و بازدید از رودخانه‌های کوچک داخل جزیره هم بروید. با این حال، مهم‌ترین چیز در جزیره هیلینگ، وجود سواحل بزرگی است که دارای ماسه‌هایی به رنگ روشن و نرم داشته و در مواجهه با آب شفاف و بسیار تمیز این جزیره، چشم‌اندازی زیبا و محلی عالی برای تفریح را می‌سازند.

 

سفر به دنیای حیرت‌انگیز ژانگ جیاجی، چین

.

منبع ۱

منبع ۲

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران