بهترین جزایر هاینان در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین جزایر هاینان در چین

جزیره هاینان چین یک نقطه تعطیلات  بی‌نظیر در تور چین است که اغلب نادیده گرفته شده است که مملو از طبیعت بکر است. با سواحل نرم و ماسه‌ای سفید پر از نخل‌های نارگیل، مناظر کوهستانی سرسبز و آب و هوای گرم در تمام طول سال، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این جزیره گرمسیری اغلب «هاوایی چین» نامیده می‌شود. شما می‌توانید بسیاری از جزایر کوچک و جزایر را در نزدیکی ساحل هاینان بیابید. جدا از ورزش‌های آبی مانند پاراسلینگ، جت اسکی و قایق‌سواری، می‌توانید بین مرجان‌هایی که در آب‌های شفاف اطراف جزایر رشد می‌کنند، شیرجه بزنید یا غواصی کنید. بهترین کار این است که سفر خود را بین نوامبر و آوریل برنامه ریزی کنید، زمانی که جزیره هاینان به طور کلی ساکت‌تر است و از سال نو چینی دوری کنید، زمانی که منطقه به شت شلوغ می‌شود. انتخاب‌های ما از بهترین جزایر برای بازدید در هاینان را در زیر بررسی کنید.

 

جزیره غربی در هاینان چین (West Island)

جزیره غربی در مرکز خلیج سانیا در ساحل جنوبی هاینان، در حدود ۱۳ کیلومتری دریایی از مرکز شهر سانیا قرار گرفته و بیش از ۳ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند که همیشه و تمام این سال‌ها نسل به نسل از طریق ماهیگیری زندگی کرده‌اند. با محیطی ایده آل از سواحل دست نخورده با درختان نخل، خلیج های صخره‌ای و آب شفاف پر از حیات دریایی متنوع، چه کسی دوست ندارد اینجا زندگی کند؟ شما علاوه بر حمام آفتاب در سواحل زیبا، می‌توانید قایق‌رانی، جت اسکی، چتربازی، غواصی و شنا کنید و تپه‌های صخره‌ای که در سراسر جزیره غربی پراکنده شده‌اند را کشف کنید. با اتوبوس عمومی شماره ۱۶، ۲۴ یا ۲۵ به بندر شیائوچی بروید و به کشتی‌هایی که هر ۲۰ دقیقه یک بار به سمت جزیره حرکت می‌کند، بروید.

 

۸ شهر غذایی مهم چین را بشناسید

آدرس: West Island, Sanya, Hainan, China

 

جزیره فینیکس در هاینان چین (Phoenix Island)

برج‌های بلند و منحنی جزیره فونیکس بر خط افق خلیج سانیا تسلط دارند. این تفرجگاه مجلل که «دبی شرقی» نامیده می‌شود، مجمع‌الجزایری مصنوعی را اشغال می‌کند که از طریق یک پل دیدنی به خیابان گوانگ‌مینگ سرزمین اصلی متصل می‌شود. این استراحتگاه دارای هتل‌های ۵ ستاره، بوتیک آپارتمان‌ها، یک باشگاه قایق‌رانی، خیابان‌های خرید و بندری برای خطوط مسافربری بین‌المللی است. حتی اگر در استراحتگاه اقامت نمی‌کنید، دیدن معماری خیره‌کننده و آینده‌نگر جذاب است، به‌ویژه در شب که یک نمایش نوری ساختمان‌ها را با رنگ‌های مختلف روشن می‌کند.

آدرس: Sanya, Hainan, China

 

جزیره ووژیژو در هاینان چین (Wuzhizhou Island)

این جزیره زیبا و افسانه‌ای که بهشتی برای غواصان و شناگران محسوب می‌شود در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی سانیا در خلیج Haitang قرار دارد. این جزیره کوچک ۱.۴۸ کیلومتر مربعی با سواحل با ماسه سفید، آب شفاف و یکی از بهترین صخره‌های مرجانی حفظ شده در چین است. برای چشم‌اندازهای پانوراما از دریا و طلوع‌های خیره‌کننده خورشید، به صخره سانرایز در صخره جنوب شرقی جزیره بروید ه به شدتزیبا و دیدنی است و توصیه می‌کنیم دوربین همراه داشته باشید و یا از شارژ گوشی‌تان مطمئن شوید تا بتوانید عکس‌های فوق العاده زیبایی بگیرید که نمایی متفاوت به اینستاگرامتان می‌دهند. همچنین می‌توانید رستوران‌ها، بارها و هتل‌های غذاهای دریایی را در سراسر جزیره پیدا کنید. برای رسیدن به آنجا، سوار اتوبوس شماره ۲۸ شوید و از مرکز شهر سانیا تا اسکله جزیره Wuzhizhou، جایی که می‌توانید بلیط ۱۵ دقیقه‌ای با کشتی را تا جزیره بخرید بروید. کشتی‌ها تقریبا هر ۳۰ دقیقه، از ساعت ۸ صبح حرکت می‌کنند و به راحتی در طول روز می‌توان به این جزیره سفر کرد.

 

جاذبه‌های گردشگری شانگهای

آدرس: Haitang, Sanya, Hainan, China

 

جزیره میمون نانوان در هاینان چین (Nanwan Monkey Island)

جزیره میمون نانوان از نظر فنی یک جزیره نیست، بلکه یک منطقه حفاظت شده طبیعی در شبه جزیره نانوان، در ۱۴ کیلومتری جنوب شهرستان لینگشوی است اما بین مردم به جزیره میمون شهرت یافته است. همان طور که از نام این منظقه مشخص است، این ذخیره‌گاه خانه حدود ۱۵۰۰ ماکاک در خطر انقراض است که بسیاری از آن‌ها به اندازه کافی رام هستند که از بازدیدکنندگان هنگام پیاده شدن از تله کابین نانوان استقبال کنند. این تله کابین با طول ۲ کیلومتر طولانی‌ترین طناب بین خارج از کشور چین است. از روستایی به نام Xincun حرکت می‌کند. می‌توانید در جزیره جنگلی پرسه بزنید و شنا، بازی و حتی انجام ترفندهای سیرک میمون ها را تماشا کنید. پس از آن، از یک غذای دریایی در قایق‌های ماهیگیری که به «خیابان روی دریا» معروف هستند، لذت ببرید.

آدرس: Lingshui, Hainan, China

 

جزیره مرزی هاینان چین (Wanning Boundary Island)

جزیره مرزی جزیره‌ای باشکوه است که درست در سواحل جنوب شرقی هاینان، بین شهرستان لینگشوی و وانینگ در خلیج رییو واقع شده است. این جزیره به عنوان جزیره Fenjiezhou نیز شناخته می‌شود. در این جزیره گرمسیری که به خوبی حفظ شده است، می‌توانید انتظار آب آبی شفاف و تمیز، سواحل نرم با شن‌های سفید و حیات دریایی بدیع را داشته باشید. آیا به دنبال ماجراجویی هستید؟ این جزیره کوچک مجموعه‌ای از فعالیت‌های فضای باز از جمله غواصی، اسنورکلینگ، چتربازی، قایق رانی، پیاده روی، والیبال، و زیردریایی گشت و گذار را ارائه می‌دهد. از سانیا به ایستگاه راه‌آهن لینگ‌شوی با قطار سریع‌السیر بروید، سپس با اتوبوس رایگان به اسکله کشتی بروید. سواری تا جزیره مرزی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. برای افرای که عاشق ماجراجویی و گشت و گذار در طبیعت هستند این جزیره مقصدی غیرقابل چشم پوشی خواهد بود که می‌توانند بهترین اوقات طول سفرشان به هاینان را در آن تجربه کنند!

 

معروف‌ترین نقاط اینستاگرامی هنگ‌کنگ، چین

آدرس: Lingshui, Hainan, China

 

جزیره نارگیل در هاینان (Coconut Island)

جزیره نارگیل (جزیره یزی) جزیره‌ای عمدتا خالی از سکنه است که در ۵ کیلومتری شرق روستای لینگشوی قرار دارد، جایی که رودخانه لینگشوی به دریا می‌ریزد. این جزیره بکر و فراوان در نخلستان‌های نارگیل است و هنوز توسعه نیافته است. اگر به دنبال یک روز دور از سواحل شلوغ هستید، باید از این جزیره 1 کیلومتر مربعی بازدید کنید. در اینجا هیچ کاری نمی‌توان انجام داد به جز لذت بردن از قدم زدن روی شن‌های نرم، گوش دادن به صدای امواج در حالی که به آرامی در ساحل برخورد می‌کنند، یا لذت بردن از یک شنا با طراوت. از هتل خود بخواهید به شما کمک کند تا یک قایق محلی اجاره کنید تا شما را به جزیره نارگیل برساند. برای افرادی که به دنبال استراحت در طبیعت هستند و می‌خواهند تجدی قوا کنند این جزیره انتخابی عالی است.

آدرس: Yezi Island, Lingshui, Hainan, China

 

جزیره جیاجینگ در هاینان چین (Jiajing Island)

جزیره جیاجینگ در خلیج شیمی در ساحل جنوب شرقی هاینان قرار دارد و یکی از آخرین جزایر خالی از سکنه هاینان است. سواحل شمالی و غربی مسطح هستند و توسط مرجان‌ها و ماهی‌های گرمسیری احاطه شده‌اند و فرصت‌های عالی غواصی و شنا را ارائه می‌دهند. هیچ امکاناتی در جزیره وجود ندارد، بنابراین بهتر است تنقلات و آب خود را همراه داشته باشید. ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزیره جیاجینگ، ثبت نام در یک تور سازمان یافته است. بیشتر سفرها شامل ناهار باربیکیو و میوه است. اگر برای پیکنیک به دنبال برنامه و مکانی عالی می‌گرید توصیه می‌کنیم سری به این جزیره بزنید و تمامی لوازم مورد نیازتان را هم با خودتان ببرید.

 

بهترین مقاصد پاییزی چین

آدرس: Wanning, Hainan, China

 

جزیره ژوزای هاینان چین (Zhouzai Island)

جزیره ژوزای که در ۳ کیلومتری شبه جزیره شنژو قرار دارد، سواحل شنی و آب گرم و شفاف را در مقابل چشم انداز زیبای کوهستانی سرسبز به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. برای یک روز عاری از موسیقی بلند، ازدحام گردشگران و فروشندگان، این جزیره بی‌سابقه باید در بالای مکان‌های شما برای کاوش در هنگام بازدید از هاینان باشد. تجربه جزیره خود را با یک شب اقامت در Zhouzai طولانی‌تر کنید و سعی کنید حداکثر استفاده را از زمانی که در اینجا دارید ببرید. یک چادر و هر چیز دیگری که ممکن است برای یک شب کمپینگ در جزیره دورافتاده نیاز داشته باشید همراه داشته باشید، زیرا نمی‌توانید در اینجا چیزی بخرید. اینجا یکی از زیباترین نقاط چین شناخته می‌شود.

آدرس: Wanning, Hainan, China

 

جزیره هایدیان در هاینان چین (Haidian Island)

جزیره هایدیان در شمال هاینان واقع شده است و بخشی از هایکو، مرکز استان جزیره را تشکیل می‌دهد. از طریق ۴ پل به منطقه شهری متصل است و تعداد زیادی هتل و استراحتگاه ۵ ستاره دارد. در حالی که اغلب در لیست مکان‌های دیدنی اکثر مردم نیست، هایدیان چندین کار را برای انجام دادن ارائه می‌دهد. مسیر ساحلی در اطراف جزیره وجود دارد که از ساحل بایشامن شروع می‌شود. مسطح و برای دوندگان، پیاده روی و دوچرخه سواران عالی است. همچنین می‌توانید از فانوس دریایی بایشامن که دومین فانوس دریایی بلند در چین و ششمین فانوس بلند در جهان است دیدن کنید و عکس‌های بسیار زیبایی پای آن بیاندازید.

 

جذاب‌ترین کارها در تور چین

آدرس: Meilan, Haikou, Hainan, China

 

جزیره داژو در هاینان (Dazhou Island)

جزیره داژو یک منطقه حفاظت شده طبیعی است و در ۵ کیلومتری ساحل Wanning قرار دارد. این مکان همچنین خانه پرستو نفیس جینسی چین است. این جزیره از یک کوه شمالی و جنوبی تشکیل شده است که یک ساحل شنی به طول ۵۰۰ متر آنها را به هم متصل می‌کند. آب‌های گرم و شفاف استوایی اطراف جزیره باعث می‌شود که ماهی‌های رنگارنگ و دیگر موجودات دریایی از غواصی‌ها پذیرایی کنند. برای رسیدن به جزیره، با کشتی کوتاهی از اسکله وانینگ وچانگ به جزیره داژو بروید. همچنین می‌توانید چادر خود را بیاورید و شب بمانید.

آدرس: Wanning, Hainan, China

 

منبع

۱۱ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران