معرفی بهترین پارک های آبی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی بهترین پارک های آبی در چین

تابستان‌های گرم چین فصل موردعلاقه بسیاری از گردشگران محسوب می‌شود. افراد بسیاری در این فصل با تور چین به این کشور سفر می‌کنند تا کمی در پارک‌های آبی تفریح کنند و خنک شوند. این پارک‌ها با امکانات کامل تجهیز شده و یک روز پر هیجان را به شما هدیه خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که پکن، شانگهای یا گوانجو اقامت دارید، می‌توانید از امکانات این مجموعه‌های ورزشی بزرگ استفاده کرده و خاطره‌سازی کنید. برخی از این پارک‌ها سرپوشیده هستند و مراجعه‌کنندگان می‌توانند حتی در فصل‌های سرد سال هم از تفریحات آبی لذت ببرند.

 

بهترین پارک‌های آبی چین، The best China Water Park

اگر ماجراجو و علاقه‌مند به تفریحات هیجان‌انگیز هستید، گذراندن یک روز کامل در یک پارک آبی خوب و مجهز تمامی انتظارات شما را برآورده می‌کند. پارک‌های آبی چین یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. در ادامه بزرگترین پارک‌های آبی چین را به شما معرفی می‌کنیم.

 

پارک آبی مکعب پکن،  Beijing Water Cube Water Park

مرکز ملی ورزش‌های آبی (Beijing National Aquatics Center)، در زبان عامیانه با نام مکعب آب و مکعب یخ شناخته می‌شود، یک مرکز ورزش‌های آبی در المپیک گرین در پکن، چین است. این مرکز در ابتدا برای میزبانی مسابقات در بازی‌های المپیک تابستانی و پارالمپیک سال ۲۰۰۸ ساخته شد. امروز گردشگران زیادی برای تفریح و وقت‌گذرانی به این مجموعه می‌آیند. پارک آبی مکعب، یکی از بهترین پارک‌های آبی پکن است و سازه‌ای خلاقانه به شمار می‌رود. این پارک آبی با ترکیبی شگفت‌انگیز از معماری و المان‌های آبی، بزرگترین پارک آبی سرپوشیده چین در آسیا محسوب می شود. پارک آبی مکعب پکن بیش از ۲۰ نوع سرسره بزرگ و تفریحات مهیج دیگر دارد که گردشگران را در هر سنی مجذوب و سرگرم می‌کند. این پارک آبی سرپوشیده به دلیل داشتن سیستم کنترل هوشمند دمای داخل پارک این امکان را به افراد می‌دهد تا بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی هر زمان که بخواهند از آن بازدید و از امکانات مجموعه استفاده کنند.

 

معرفی تم پارک کمپانی یونیورسال در پکن

آدرس:water cube, water park, olympic park, no. 11 tianchen donglu, chayang district

 

پارک آبی مکعب جادویی شاد پکن، Beijing Happy Magic Water Cube

پارک آبی مکعب جادویی شاد پکن یکی از بزرگترین پارک‌های آبی دنیا است که در یک منطقه ۳۳ هکتاری فنگتای ساخته شده و می‌تواند میزبان ۳۰ هزار نفر باشد. توجه داشته باشید که پارک آبی مکعب جادویی شاد پکن همان مکعب آبی پکن نیست و این دو پارک با دو طراحی متفاوت از هم و در دو منطقه مختلف قرار دارند. آنها را با یکدیگر اشتباه نگیرید. در این پارک ۵۰ سرسره و ۱۸ نوع مختلف جاذبه تفریحی آبی  با طراحی شرقی وجود دارد که آن را به یکی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی چین تبدیل کرده است. این پارک از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت دارد و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان، ۲۰۰ یوان چین و برای کودکانی با قد زیر یک و نیم متر، ۱۶۰ یوان چین است.

آدرس:No. 11, Xiaotun Road, Fengtai District, Beijing

 

پارک آبی هپی مجیک نانجینگ،  Nanjing Happy Magic Water Cube

مکعب آبی جادویی نانجینگ یک انتخاب خوب برای سفر شما در فصل تابستان است. این پارک از شش فضای مختلف تشکیل شده و امکانات مدرن و عالی مطابق با استاندارهای جهانی را دارد. در پارک آبی هپی مجیک نانجینگ می‌توانید سوار ترن هوایی هیجان‌انگیز شوید و یا در کنار ساحل مصنوعی قدم بزنید. در رودخانه قایق‌سواری کنید و از سرسره‌های بزرگ جادویی لذت ببرید. توجه داشته باشید که این پارک آبی با پارک آبی مکعب جادویی شاد پکن فرق دارد و یکی نیستند.

 

با ۸ تم پارک برتر چین آشنا شوید

آدرس:Nanjing Happy Magic Water Cube: Nanjing Happy Magic Water Cube

 

پارک آبی چیملانگ گوانجو چین، Guangzhou Chimelong Water Par

پارک آبی چیملانگ گوانجو چین جزو محبوب‌ترین پارک‌های آبی در چین است که بیشترین بازدیدکننده را در سراسر جهان دارد. در این مجموعه تفریحی امکانات پیشرفته زیادی وجود دارد که گردشگران را سرگرم و سر ذوق می‌آورد. همچنین سازه‌های منحصربه‌فرد در چیملانگ جوایز بین‌المللی متعددی را دریافت کرده است. استخر سوپر موج پارک آبی گوانگژو چیملونگ، بزرگترین استخر موج‌ساز در جهان به شمار می‌آید. سرسره‌های مناسب برای کودکان (Baby Water Town) و فضای باز این پارک آبی (Guangzhou Chimelong) خانواده‌های زیادی را برای تفریح در این پارک ترغیب می‌کند. به علت داشتن فضای باز، بهترین زمان برای رفتن به این مجموعه بین ماه‌های مارس تا ژوئن است که بتوانید از تمام امکانات آن نهایت استفاده را داشته باشید. دسترسی به این پارک هم راحت است و می‌توانید خود را حتی با مترو هم به این پارک آبی برسانید.

آدرس: Guangzhou Chimelong Water Par: China, Guangdong Province, Guangzhou, Panyu District, Huanyuan Middle Rd

 

پارک آبی پلایا مایا شانگهای،  Shanghai Playa Maya Water Park

پارک آبی پلایا مایا با مساحت ۱۲۸ هزار متر مربع در بخش جنوب غربی شانگهای واقع شده و به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های آبی فضای باز در شرق چین شناخته می‌شود. این مجموعه تفریحی که بیش از سی وسیله بازی دارد، هر گردشگری را در هر سنی به خود جذب می‌کند. شما با امتحان کردن هر وسیله بازی می‌توانید هیجانی بی‌نهایت را در محیطی امن تجربه کنید و در تابستانی گرم، کمی خنک شوید. این پارک کاملا تمیز و آب هر بخش، ۶ ساعت یک‌بار تصفیه می‌شود.

آدرس:Linyinxin Rd, Songjiang District, Shanghai, China, 201620

 

پارک آبی های اسپیس پکن،  Beijing Hi Space

پارک آبی های اسپیس یک پارک آبی عالی در شهر پکن است که می‌توانید آن را هم به صورت سرپوشیده و هم سرباز ببینید. این پارک خدمات خود را در روزهای گرم با سقف باز و در روزهای سرد با سقف بسته به گردشگران تور چین ارائه می‌دهد. از دیگر جذابیت‌های پارک آبی های اسپیس دیوارهای آن است که به صورت شیشه‌ای طراحی شده و سه هزار نفر را به صورت همزمان در خود جای می‌دهد که بتوانند از امکانات و بازی‌های این مجموعه استفاده کنند. این پارک آبی بلندترین سکوی پرش پکن را دارد و نمایش‌های مختلفی بر روی آن انجام می‌شود. فعالیت پارک از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب و دسترسی به آن توسط مترو و اتوبوس آسان است. هزینه ورودی پارک های اسپیس برای بزرگسالان ۱۶۸ یوان چین و برای کودکان کمتر از ۱.۴ متر، ۱۰۰ یوان است.

 

آشنایی با پارک جهانی پکن در چین

آدرس:Zhenggezhuang Village, Beiqijia Town, Changping District, Beijing

 

پارک آبی سیتی سی ویوی جینژو ،  Jinzhou City Sea View Water Park 

این مجموعه تفریحی مدرن و ساحلی محبوبیت زیادی میان گردشگرانی دارد که از اکثر نقاط دنیا برای شنا و بازی‌های آبی به پارک آبی سیتی سی ویوی جینژو می‌آیند تا از امکانات ویژه آن همچون اسکیت روی یخ در زمستان و قایق‌سواری در تابستان استفاده کنند. کشتی‌های دزدان دریایی، ماشین سواری، اسب‌های در حال تاخت، تپه‌های مصنوعی سرسبز، هواپیماهای خودکنترلی، ، بشقاب پرنده‌ها و چندین راه آبی پر پیج و خم از بازی‌هایی هستند که بازدیدکنندگان مفرح را به چالش می‌کشند. این پارک همچنین برای لذت بردن از چشم‌اندازهای آبی عالی است و از مزیت‌های آن می‌توان به درخت‌های نارگیل محوطه اشاره کرد. در بخشی دیگر برای ریلکس کردن و استراحتی عصرگاهی، تخت‌های ساحلی با چترهای بزرگ تعبیه شده تا نهایت لذت را از آنجا ببرید. علاوه بر این، پارک حوضچه‌ای مخصوص ماهیگیری و تفریحاتی مانند بانجی‌جامپینگ و سالن‌های ماساژ دارد. ساعات کاری این مجموعه از ۹ صبح تا ۸ شب است.

آدرس:unfei St, Linghe Qu, Jinzhou Shi, Liaoning Shen

 

پارک آبی توانجیهو، Beijing Tuanjiehu water park

پارک آبی توانجیهو یکی از گزینه‌های خوب تابستانی برای گردشگران محسوب می‌شود. این پارک یک استخر موج‌دار بزرگ و پر طرفدار، آب تمیز و چندین سرسره متفاوت دارد. علاوه بر این پارک آبی توانجیهو اولین ساحل مصنوعی پکن را در خود جای داده که مناسب افرادی است به والیبال ساحلی علاقه دارند. کمدهای قفل‌دار برای تمام بازدیدکنندگان به رایگان در دسترس است و به عنوان یک گردشگر خیالتان راحت است که وسایل خود را جایی امن قرار می‌دهید. این پارک از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۹ شب برای عموم باز است و هزینه ورودی آن برای هر نفر در روزهای عادی، ۴۰ یوان چین و در آخر هفته‌ها، ۵۰ یوان است.

 

بهترین تم پارک‌های پکن برای گردش با بچه‌ها

آدرس:16 Tuanjiehu Nanli, East Third Ring Road, Chaoyang

 

پارک آبی واتر ورلد کینگ‌ناینهو، Qingnianhu Water World

پارک آبی واتر ورلد کینگنیانهو در مساحتی یک و نیم هکتاری با اینکه از کوچک‌ترین پارک‌های آبی چین به شمار می‌رود، اما همچنان میان محلی‌ها و گردشگران محبوب است. این مجموعه سرسره‌های متنوع در اندازه‌ها و ارتفاع‌های متفاوت دارد که شامل سرسره‌های مخصوص کودکان نیز می‌شود. استخرها تا دیر وقت باز هستند و در بعد از ظهرها چراغانی می‌شوند. در کل این پارک از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب میزبان گردشگران است. شما می‌توانید بخشی از روز خود را برای تفریح و سرگرمی به این پارک بروید و شاداب شوید. هزینه ورودی پارک آبی واتر ورلد کینگنیانهو کمی ارزان‌تر از دیگر پارک‌هاست و برای بزرگسالان ۳۰ یوان چین و برای کودکان با قد کمتر از ۱.۳ متر، ۲۰ یوان است.

آدرس:Inside Qingnianhu Park, Andingmen Waidajie, Dongcheng District, Beijing

 

انتخاب یک پارک آبی خوب در میان این همه پارک‌‌ آبی فوق‌العاده در چین کار ساده‌ای نیست. هر کدام از آنها ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خود را دارند. بنابراین شما بسته به محل اقامتتان، بودجه‌ای که در نظر دارید و شرایط خود به یکی از این پارک‌ها بروید و خاطره‌ای خنک برای خود و خانواده‌ بسازید.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران