معرفی مهمترین نمایشگاه‌های چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی مهمترین نمایشگاه‌های چین

در سا‌ل‌های اخیر صنعت نمایشگاهی چین رونق فراوانی یافته است. همه ساله نمایشگاه­‌های متفاوتی در حوزه­‌های مختلف در چین برگزار می­شوند. طبق آمارهای حاصل شده، از سال ۲۰۱۷ به بعد سالانه بیش از ده هزار نمایشگاه در چین برگزار شده است. نمایشگاه­‌های چین تاثیر زیادی بر رونق اقتصادی این کشور دارند. چرا که نمایشگاه­‌‌های چین بهانه­‌ای برای جذب توریست برای این کشور است. همچنین، صنعت نمایشگاه در چین فرصت بزرگی را برای تاجران و بازرگانان این کشور و دیگر کشورها ایجاد کرده است. در ادامه این مقاله سعی کرده­‌ایم چند تا از مهم­‌ترین نمایشگاه­‌های چین را گردآوری کنیم. پس اگر علاقه به بازدید از این نمایشگاه‌­ها را دارید با تور چین همراه سفر تجاری به این کشور بزرگ شوید.

 

مهم‌ترین نمایشگاه­‌های چین

 

  1. نمایشگاه صادرات و واردات چین (Canton fair)

یکی از مهم­‌ترین نمایشگاه­‌های چین که نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد، نمایشگاه کانتون فیر می­‌باشد. اکثر بازرگانان بین­‌ا‌لمللی این نمایشگاه را می­‌شناسند. البته بسیاری از افراد این نمایشگاه را نمایشگاه گوانگجو نیز می‌­نامند. این نمایشگاه جز نمایشگاه‌­های دوره­‌ای می­‌باشد که در تاریخ­‌های مشخص و از پیش تعیین شده دو بار در سال برگزار می­‌شود. معمولا تاریخ­‌های برگزاری نمایشگاه گوانگجو در فصل­‌های بهار و پاییز است. از دلایل محبوبیت زیاد این نمایشگاه می‌­توان به وجود غرفه‌­های مختلف و متنوع اشاره کرد. از جمله محصولات نمایشگاه گوانگجو تولیدات چین وسایل الکترونیکی، محصولات مربوط به اتومبیل و حتی پوشاک و محصولات تفریحی می­‌باشد. تمامی این محصولات با قیمتی بسیار مناسب در غرفه­‌ها عرضه می­‌شوند که امتیاز بزرگی برای تاجران به حساب می­‌آید.

 

 نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک چین 

Canton fair

 

در صورتی که قصد بازدید از این نمایشگاه چین را دارید توصیه می­‌کنیم تا فصل پاییز را انتخاب کنید. زیرا تعداد شرکت‌کنندگان در فصل بهار حدود ۲۰۰ هزار نفر بیشتر هستند. با انتخاب فصل پاییز، می­‌توانید از ازدحام توریست­‌ها نیز دور باشید. پس از بازدید نمایشگاه بقیه وقت خود را صرف گردش در گوانگجو کنید. گوانگجو یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین شهرهای چین است و مناطق گردشگری زیادی دارد. اگر نمایشگاه گوانگجو را انتخاب کردید لحظات خوشی را در این شهر خوش آب و هوا و زیبا آرزو می­‌کنیم.

 

مسیر دستیابی به نمایشگاه صادرات و واردات چین (Canton fair)

نمایشگاه کانتون فیر چین در جزیره­ای به نام پژو (Pazhou) در جنوب شرقی شهر گوانگجو و در مجتمعی به نام پژو برگزار می‌­شود. جهت دستیابی آسان به این نمایشگاه وسیله­‌های نقلیه مختلفی از جمله تاکسی، مترو و اتوبوس تعبیه شده است. پیشنهاد ما به شما در رسیدن به نمایشگاه گوانگجو استفاده از مترو است. زیرا تعداد اتوبوس‌­های این مسیر محدود هستند و شاید در استفاده از آن­ها به مشکل بخورید. استفاده از تاکسی­‌ها نیز زیاد به صرفه نیست. پس خط هشت مترو را سوار شوید و در یکی از ایستگاه­‌های Pazhou و Xingangdong پیاده شوید. این ایستگاه­‌ها نزدیک­ترین مسیر جهت رسیدن به نمایشگاه کانتن فیر می‌­باشند.

 

  معرفی نمایشگاه بهاره گوانجو سال 2019 

Canton fair

 

  1. نمایشگاه کالای Yiwu چین

نمایشگاه Yiwu تمامی ایام سال برگزار می­‌شود. همانند نمایشگاه گوانگجو، این نمایشگاه نیز طیف وسیعی از محصولات را ارائه می­‌دهد. در این نمایشگاه شاید قیمت­‌ها نسبت به نمایشگاه گوانگجو پایین‌­تر باشند. البته قابل ذکر است که برخی از محصولات به صورت دوره‌­ای در نمایشگاه Yiwu عرضه می‌­شوند. طرفداران این نمایشگاه باید از قبل با توجه به هدف و محصول مورد نظری که از نمایشگاه دارند بررسی­‌های لازم را انجام دهند. نمایشگاه Yiwu این اطمینان را می‌­دهد که تمامی کالاهای ارائه شده در آن ارزان­‌ترین آن­ها نسبت به جاهای مختلف دنیا است. پس تاجران می‌­توانند کالای مورد نظر خود را با حداقل قیمت خریداری کنند و در کشور خود بفروشند.

 

  سفرهای یک روزه از گوانجو 

Yiwu

 

توصیه می­‌کنیم تا از جاهای دیدنی این شهر نیز در حین بازدید خود از نمایشگاه بهره­مند شوید. زیرا نمایشگاه Yiwu در شهر Yiwu برگزار می­‌شود و این شهر جز یکی از شهرهای زیبای چین است. یکی از اصلی­‌ترین جاها برای بازدید برج آهنی باستانی شهر است که سالانه توریست­‌های زیادی را به خود جذب می­‌کند.

 

مسیر دستیابی به نمایشگاه Yiwu

همان­طور که از کشور چین انتظار می‌­رود، نمایشگاه yiwu قابل دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی است. اگر به دنبال ارزان­‌ترین و بدون ترافیک‌‌ترین مسیر حمل و نقل هستید استفاده از قطار سریع‌السیر بهترین انتخاب است. برای سوار شدن به قطار خط Hangzhou به Yiwu را انتخاب کنید. سپس در ایستگاه نهایی پیاده شده و خود را به نمایشگاه برسانید.

 

 راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو 

Yiwu

 

  1. نمایشگاه اتومبیل پکن

همان­طور که از اسم‌ معلوم است نمایشگاه اتومبیل پکن، اتومبیل­‌های ساخت کشور چین و محصولات آن­ها را به نمایش می­‌گذارند. عنوان بزرگ­ترین نمایشگاه اتومبیل چین را می­‌توان به این نمایشگاه اختصاص داد. گفتنی است که تمامی شرکت‌های حوزه اتومبیل‌سازی شناخته شده در چین در این نمایشگاه شرکت می­‌کنند. امروزه کشور چین به یکی از قطب­‌های اصلی اتومبیل‌سازی در دنیا تبدیل شده است. به همین دلیل از تمامی قاره­‌ها برای بازدید در این نمایشگاه حضور پیدا می­‌کنند. جالب است بدانید که این نمایشگاه برای خود چینی­‌ها نیز جذابیت زیادی دارد. به همین دلیل اکثر طرفداران صنعت اتومبیل در این نمایشگاه چین حضور پیدا می­‌کنند. به این ترتیب می‌توانند محصولات مختلف شرکت‌­ها را مقایسه کنند و اتومبیل مناسب با سلیقه خود را خریداری کنند. همانند سایر نمایشگاه‌­های چین در این نمایشگاه نیز قیمت­‌های بسیار پایین توجه افراد را به خود جلب می­‌کند.

 

 نمایشگاه اتومبیل پکن

 

مسیر دستیابی به نمایشگاه اتومبیل پکن (Beijing International Auto Show)

نمایشگاه اتومبیل پکن به صورت دوره‌­ای و هر دو سال یک بار برای به نمایش گذاشتن جدیدترین محصولات برگزار می­‌شود. در هر دوره برگزاری نمایشگاه حدود ۸۰۰ هزار نفر برای بازدید شرکت می­‌کنند. برای این سیل از جمعیت وسایل حمل و نقل عمومی زیادی تعبیه شده است. بر خلاف سایر نمایشگاه‌­ها این نمایشگاه از مرکز شهر و جاذبه­‌های توریستی شهر پکن فاصله دارد. نمایشگاه اتومبیل پکن در منطقه­ای به نام Shunyi قرار دارد که فاصله آن تا فرودگاه حدود ۲ کیلومتر می­‌باشد. بهترین و آسا‌ن­‌ترین مسیری که می‌­توانید به نمایشگاه اتومبیل پکن دسترسی داشته باشید استفاده از خط ۱۵ مترو است. بعد از سوار شدن به خط ۱۵ مترو در ایستگاه NCIEC پیاده شوید و از این نمایشگاه چین لذت ببرید.

 

 سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

نمایشگاه اتومبیل پکن

 

  1. نمایشگاه بائوما در چین (Bauma China)

یکی دیگر از اصلی­‌ترین محصولات چینی که در کل دنیا طرف­دار دارد محصولات مربوط به امور ساختمانی است. به همین دلیل نمایشگاه بائوما در شهر با به نمایش گذاشتن تجهیزات ساختمانی که ساخت شرکت­‌های چین می­‌باشند خود را تبدیل به یکی از مهم­ترین نمایشگاه­‌های چین کرده است. سازندگان ساختمان چینی و همچنین سازندگان کشورهای مختلف هر دو سال یکبار در این نمایشگاه حضور به عمل می­‌آورند. شرکت در نمایشگاه بائوما باعث می‌­شود تا سازندگان اطلاعات خود را از محصولات ارائه شده به بازار به‌روز کنند. همچنین لوازم مورد نیاز را با قیمت ارزان‌­تر تهیه کنند. در هر دوره برگزاری حدود ۲۰۰ هزار نفر از جاهای مختلف دنیا در این نمایشگاه چین شرکت می­‌کنند. شما نیز اگر مشغول حرفه ساخت و ساز ساختمانی هستید حتما سری به این نمایشگاه مهم چین بزنید.

 

 مرکزخرید معروف پلازای شرقی پکن 

 Bauma China

 

مسیر دستیابی به نمایشگاه بائوما

نمایشگاه بین‌المللی بائوما در شهر شانگهای چین برگزار می­‌شود. این نمایشگاه در منطقه تجاری Pudong که تقریبا مرکز شهر به حساب می­‌آید برگزار می­‌شود. لذا دسترسی به این نمایشگاه مهم چین بسیار آسان است. به کمک تمامی وسیله‌های نقلیه عمومی از جمله تاکسی، مترو و اتوبوس می‌توان به محل نمایشگاه رسید. باز هم توصیه می­‌کنیم اگر دنبال کم هزینه­‌ترین مسیر هستید مترو مناسب‌­ترین وسیله حمل و نقل عمومی برای شما است. سوار خط ۷ مترو شوید و در ایستگاه Huamu Road پیاده شوید و مسیر نمایشگاه بائوما را در پیش بگیرید.

 

Bauma China 

 

نکاتی برای شرکت در مهم­ترین نمایشگاه­های چین

اگر شما تا این قسمت مقاله با ما همراه بودید پس می­‌توان گفت که شما به نمایشگاه‌های چین علاقه دارید. یا به دنبال نمایشگاه‌­هایی مرتبط با شغلتان می­‌گردید. در هر تجارتی پول حرف اول را می‌­زند. چرا که هدف شما از شرکت کردن در این نمایشگاه‌­های مهم چین کسب و کار می‌­باشد. پس شما دنبال ارزان­ترین مسیر هستید توصیه ما برای شما سفر به کمک تور چین می­باشد. چرا که لیدرها شما را راهنمایی خواهند کرد و راحت‌­تر به هدف خود خواهید رسید. همچنان سفر اقتصادی و ارزانی خواهید داشت. علاوه بر آن چیزی که در هر تجارتی مهم است تسلط به زبان آن کشور است تا طرفین بتوانند پای معامله بنشینند. پس بهتر است قبل از سفر خود را به زبان انگلیسی مسلط کنید. یا از یک راهنما در طول سفر استفاده کنید.

 

نمایشگاه­های چین

 

زمان و تاریخ دقیق نمایشگاه­‌های مهم چین را می­‌توانید از طریق سایت‌­های رسمی نمایشگاه­‌های چینی دنبال کنید.

۰۷ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران